Kitten gevonden, hulp nodig!
zaterdag 11 september 2010 om 09:23
Help!
Ik heb net een uurtje geleden een katje bevrijd uit de struikjes bij ons huis. Kan geen enkele dierenarts of ambulance vinden.
Heb zelf nog een andere kat die altijd alleen is geweest.
Kleine katje zit nu in kattenmandje van mijn kat, angezien ze erg hard miauwt als ze alleen staat. Mijn eigen kat gromt en blaast een beetje.
Wie o wie kan me helpen!
Ik heb net een uurtje geleden een katje bevrijd uit de struikjes bij ons huis. Kan geen enkele dierenarts of ambulance vinden.
Heb zelf nog een andere kat die altijd alleen is geweest.
Kleine katje zit nu in kattenmandje van mijn kat, angezien ze erg hard miauwt als ze alleen staat. Mijn eigen kat gromt en blaast een beetje.
Wie o wie kan me helpen!
This is not kosher!
zaterdag 11 september 2010 om 10:22
Er moet toch een dierenarts ergens bereikbaar zijn? Dan maar een stad/dorp verderop? Of de dierenambulance? Het lijkt me sterk dat er niemand bereikbaar is. Volgens mij is er altijd in de weekends een dierenarts die weekenddienst heeft.
En voor je het hebt over kunnen houden, zou ik eerst maar eens polsen of niemand in de buurt een kitten mist....
Ik zou niet bepaald blij zijn als mijn kitten weg zou lopen en iemand drie straten verderop zou haar vinden en besluit haar maar te houden, want het is zo'n schattig poesje.
En voor je het hebt over kunnen houden, zou ik eerst maar eens polsen of niemand in de buurt een kitten mist....
Ik zou niet bepaald blij zijn als mijn kitten weg zou lopen en iemand drie straten verderop zou haar vinden en besluit haar maar te houden, want het is zo'n schattig poesje.
668, the neighbour of the Beast

zaterdag 11 september 2010 om 10:47
Weet je wel echt zeker dat het een kitten is?
De kat van mijn zusje is na weglopen op nog geen 6 maanden geschat, terwijl poeslief gewoon een kleintje is en al 6 jaar is.
Je zou dus niet de eerste zijn die zich vergist.
Zat de kat nou echt vast? Of alleen heel zielig te miauwen? Ik zou nog maar niet gaan nadenken over houden hoor.
Het Viva forum is papaja.
zaterdag 11 september 2010 om 10:54
Zo net de buurt langs geweest, niemand weet iets. Maar ik woon in een buurt met flats, dus straks maar even briefjes rondhangen.
Kitten is wel zindelijk. Rust is wedergekeerd. DA is nog steeds niet te bereiken. Dienstdoende dierenarts zegt dat ik eerst DA moet afwachten
Natuurlijk ga ik eerst kijken of ze gechipt is en ze kan (als ze niet zwaar besmettelijk ziek is, wat me niet lijkt) hier blijven. Als iemand zich meldt dan gaat ze naar haar eigenaar.
Het lijkt me heel erg als ze kwijt zou zijn en natuurlijk gaat ze dan terug naar haar baasje!
Kitten is wel zindelijk. Rust is wedergekeerd. DA is nog steeds niet te bereiken. Dienstdoende dierenarts zegt dat ik eerst DA moet afwachten
Natuurlijk ga ik eerst kijken of ze gechipt is en ze kan (als ze niet zwaar besmettelijk ziek is, wat me niet lijkt) hier blijven. Als iemand zich meldt dan gaat ze naar haar eigenaar.
Het lijkt me heel erg als ze kwijt zou zijn en natuurlijk gaat ze dan terug naar haar baasje!
This is not kosher!
zaterdag 11 september 2010 om 10:57
Zo'n kleintje is waarschijnlijk nog niet gechipt. Het kan natuurlijk he, maar volgens mij zijn ze daar meestal wel iets later mee.
Die van ons was zelfs pas een half jaar toen hij gechipt werd.
Ik zou inderdaad briefjes ophangen. En wat ik zelf zou doen, bij wijze van test, is er niet in zetten hoe de kitten er uit ziet. Lijkt me sterk dat er zestig kittens in de buurt kwijt zijn.
Als er dan iemand om komt, laat ze eerst maar vertellen wat voor kleur de kitten is en hoe oud ze is en dergelijke, voor je de kitten zomaar meegeeft.
Om te voorkomen dat je de kitten aan iemand meegeeft die denkt leuk een gratis katje op te kunnen halen.
Of ben ik weer te wantrouwig?
Die van ons was zelfs pas een half jaar toen hij gechipt werd.
Ik zou inderdaad briefjes ophangen. En wat ik zelf zou doen, bij wijze van test, is er niet in zetten hoe de kitten er uit ziet. Lijkt me sterk dat er zestig kittens in de buurt kwijt zijn.
Als er dan iemand om komt, laat ze eerst maar vertellen wat voor kleur de kitten is en hoe oud ze is en dergelijke, voor je de kitten zomaar meegeeft.
Om te voorkomen dat je de kitten aan iemand meegeeft die denkt leuk een gratis katje op te kunnen halen.
Of ben ik weer te wantrouwig?
668, the neighbour of the Beast

zaterdag 11 september 2010 om 10:59

zaterdag 11 september 2010 om 11:01
Jongens, niet zo snel. Ik kan niet heksen
Heb idd niet lang kunnen rondvragen, maar goed ik woon in een buurt waar mensen elkaar erg goed kennen (beetje te goed soms) en men weet van elkaar in de flat wel wie er katten heeft.
Die briefjes ga ik zsm rondbrengen, maar wil er ook even voor mijn eigen kat en de kitten zijn!
Foto komt eraan!
Heb idd niet lang kunnen rondvragen, maar goed ik woon in een buurt waar mensen elkaar erg goed kennen (beetje te goed soms) en men weet van elkaar in de flat wel wie er katten heeft.
Die briefjes ga ik zsm rondbrengen, maar wil er ook even voor mijn eigen kat en de kitten zijn!
Foto komt eraan!
This is not kosher!
zaterdag 11 september 2010 om 11:02