Kitten gevonden, hulp nodig!

11-09-2010 09:23 188 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help!

Ik heb net een uurtje geleden een katje bevrijd uit de struikjes bij ons huis. Kan geen enkele dierenarts of ambulance vinden.

Heb zelf nog een andere kat die altijd alleen is geweest.

Kleine katje zit nu in kattenmandje van mijn kat, angezien ze erg hard miauwt als ze alleen staat. Mijn eigen kat gromt en blaast een beetje.

Wie o wie kan me helpen!
This is not kosher!
Hij mauwt omdat hij opgesloten zit, als je hem uit het mandje laat en wat te eten en drinken geeft is er niets aan de hand

Is het diertje gewond??
Ze heeft al eten gekregen en drinken, maar miauwt zo hard dat we haar maar in mandje bij ons gezet hebben. Ga nu even mijn kat knuffelen!

Ps. Had natuurlijk als eerste alles afgebeld wat ik kon vinden en bedenken maar of ze hadden geen dienst, of nou ja.

Ben behoorlijke stresskip in zo'n situatie :-)
This is not kosher!
Ze lijkt niet gewond, hooguit wat viezig. Mooie vacht, oogjes zijn okee, evenals anusje.
This is not kosher!
Weet je het adres van de ambulance, anders breng je het katje daarheen, daar is ook de opvang nml.
quote:Wellhello schreef op 11 september 2010 @ 09:33:

Ben behoorlijke stresskip in zo'n situatie :-)Van zoiets:

word je toch niet gestresst?? Ik ga er meestal gewoon van kwijlen. Maar tis wel zo dat zo'n klein kitten een oorverdovend alarmerend geluid kan maken. Maar weet dat het beest niet in nood is, ze is veilig bij jou. Voorlopig .
Ik zou de grote kat even lekker naar boven bonjouren en de baby maar even knuffelen, het beest is zich waarschijnlijk rot geschrokken en zit in een mandje met een gevaarlijk grote tijger op de loer voor het mandje
Niet stressen. Wel raar dat er geen DA is waar je eventueel naar toe zou kunnen. Heb je ook het dierenasiel al gebeld? Daar kun je haar sowieso naar toe brengen.
quote:dangeensuus schreef op 11 september 2010 @ 09:37:

Ik zou de grote kat even lekker naar boven bonjouren en de baby maar even knuffelen, het beest is zich waarschijnlijk rot geschrokken en zit in een mandje met een gevaarlijk grote tijger op de loer voor het mandje Nou, het lijkt me dat die nieuwkomer maar even moet wieberen naar een apart kamertje hoor....
mag ook, als ie maar geknuffeld word
Okee kitten zit voorzien van alle gemakken in badkamer, mauwt als de t*fus. Eigen poes is echt even uit haar doen. Voel me beetje schuldig naar haar toe, haha!

Maar weer even bellen!

Bedankt voor de berichtjes!
This is not kosher!
Als ie van niemand is, hou je hem dan? Ja toch??
Houden!

Kan trouwens dat je de ambulance/asiel etc niet te pakken krijgt. Ook wel eens meegemaakt, heb toen uiteindelijk de politie gebeld (ging over verwaarlozing van honden die met -10 buiten zaten te janken). Maar de bereikbaarheid van die diensten is niet altijd optimaal is mijn ervaring. Wachten dus.
even op het kattenprikbord hulp vragen die hebben er wat meer verstand van en als je ergens in het zuiden woont kan je stichting katimo bellen.

katimo is een speciale opvang voor moederloze kittens ....denk dat die je wel advies kunnen geven 06-46594440 of 0475 532777
Ik weet niet of ik haar kan houden. Ik wil het wel, maar heb al jaren een lieve kat en het hangt er ook vanaf hoe zij blijft reageren.

Ik ben wel constant aan het bellen tussen DOC en DA , misschien is ze gechipt en 'gewoon' weggelopen, hoewel ze me daar nog iets te klein voor lijkt. Ik ga ook zo wel even een rondje in de flat doen.
This is not kosher!
Woon i het oosten. Heb al gekeken bij vermiste dieren advertenties, maar niets voldeed aan de beschrijving. Is ook wel makkelijk, ze is pikzwart!
This is not kosher!
Ze is wel heel speels, grappig!
This is not kosher!
ok sorry heb niet alles gelzen maar hoe oud ongeveer?
Geen idee hoe oud hij/zij is. Nog geen nageltjes iets van 12 cm grond-kopje. Nog nooit een kitten gehad!
This is not kosher!
Ging net mijn eigen kat aaien, maar was geen succes.

Schrok er een beetje van dat ze fel uit de hoek kwam. Ze speelt wel vaker als ik haar aai en borstel, maar nu kwamen die pootjes echt wel feller uit de hoek!
This is not kosher!
Maar dat went wel. De oude kat moet ook even wennen. Dat gaat wel goedkomen.
Ga nou eerst maar kittenbrokjes kopen
Pas op met zo'n kleintje zomaar het voer van je grote kat te geven! Daar kunnen ze niet altijd zomaar goed tegen!!

Dus gewoon even eerst water geven, iemand bereiken, en dan zorgen dat je wat speciaal kittenvoer hebt.
668, the neighbour of the Beast
Mijn gevoel zegt: die heeft het koud!

Kun je misschien een warmwaterzak vullen met - niet te heet - warm water en dat in een handdoek draaien en in de box bij het beestje leggen?

Als mijn kinderen vragen of we er nog een kat bij zullen nemen, zeg ik altijd dat ik er niet eentje ga halen, maar mocht er eentje 'op mijn pad' komen, dan is het welkom. Zat er bij mij dus eentje verloren in de struiken voor mijn huis, dan wist ik het wel.
Ik ook hoor Perel, die zou ik ook houden. Mits de kitten natuurlijk niet van iemand anders was, of eigenlijk; als ik de eigenaar niet zou kunnen traceren.
668, the neighbour of the Beast
Wat een gedoe; DOC neemt geen katten op, vanwege besmettelijke ziekte. DA is ook totaal onbereikbaar.

Mijn kat is inmiddels wat rustiger en kitten springt van badkamer naar slaapkamer , volgens mij is het een poes, geen piemeltje kunnen vinden!

Nog steeds in pyjama, door 'logistieke problemen' duurt het allemaal wat langer!

Poesje is wel heel erg cute, heb al bij mijn vriend gepolst of we haar kunnen houden. Is nog niet een antwoord op gekomen. Maar hij is even gek op katten als ik dus misschien!
This is not kosher!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven