Kitten in bed

16-10-2013 23:32 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag onze nieuwe kitten opgehaald.

Vannacht willen we hem graag bij ons laten slapen maar zo n kleintje kan toch nooit op en van bed voor de kattenbak?

Is 10 weken maar zo n sprong kan hij toch nog niet maken?
Baukje, wat ontzettend lief van poes.
Baukje, dat is echt heel schattig!

@TO

Als je de kat perse mee naar bed wil nemen, dan zou ik je aanraden om de kat aan te leren op een speciaal plekje te slapen. Bijv in een mandje op het bed, of op een eigen dekentje of kleedje oid. Nu is zo'n kleintje nog heel erg schattig en leuk, maar als het groter wordt en bijv je kussen telkens onder de haren zit of de kat blijkt vreselijk te snurken of in zijn slaap zijn nagels in je te zetten, dan gaat de lol er snel af. Als je ze direct aanleert dat ze op een bepaalde ondergrond moeten slapen, dan kun je het mandje/dekentje/etc op den duur ook verplaatsen indien nodig.
Mijn kat was als kitten heel onhandig. Die kon de trap niet eens op en af, kon ook niet op het bed komen. De eerste nacht hebben we hem alleen gelaten in de huiskamer. s Ochtends bij ons in bed genomen. Dat was alleen maar spelen!!

De weken erna hebben we de slaapkamerdeur opengelaten en een mandje voor hem neergezet naast het bed.

Omdat hij in eerste instantie niet op het bed kon klimmen was hij gewend geraakt aan het slapen in zijn mandje. Dat heeft hij daarna jaren gedaan.
Gadverdamme. Je gaat toch geen huisdier in je bed laten sslapen. Bah wat een gorigheid.
quote:NummerZoveel schreef op 17 oktober 2013 @ 08:11:

Baukje, dat is echt heel schattig!

@TO

Als je de kat perse mee naar bed wil nemen, dan zou ik je aanraden om de kat aan te leren op een speciaal plekje te slapen. Bijv in een mandje op het bed, of op een eigen dekentje of kleedje oid. Nu is zo'n kleintje nog heel erg schattig en leuk, maar als het groter wordt en bijv je kussen telkens onder de haren zit of de kat blijkt vreselijk te snurken of in zijn slaap zijn nagels in je te zetten, dan gaat de lol er snel af. Als je ze direct aanleert dat ze op een bepaalde ondergrond moeten slapen, dan kun je het mandje/dekentje/etc op den duur ook verplaatsen indien nodig.Zo slaap ik al 17 jaar en ik vind het nog steeds prima. Maar goed, misschien heb jij een andere definitie van 'snel'.
Liever elitair dan een pauper!
Mijn advies: buiten de slaapkamer houden.

Ze worden ook groter, gaan naar buiten etc. Katten kunnen je enorm uit je slaap houden. En leer ze maar weer af om op bed te slapen... Bij mij lukte dat pas toen we gingen verhuizen
Toen mijn katten nog kittens waren, gingen ze 's nachts in een aparte kamer met hun mandjes, eten en speeltjes, zodat ze niet gelijk de hele woonkamer zouden verbouwen. Dat ging heel erg goed, ze gingen lekker samen in hun mandje slapen. Dat is ook de reden dat ik nooit 1 kitten zou nemen, ze hebben zoveel aan elkaar!

Ze mogen bij ons niet op de slaapkamer komen, sterker nog, ze mogen helemaal niet boven komen!
Niets liever dan een verse kitten bij je in bed, zo'n beestje zoekt warmte en veiligheid en vindt dat bij vrouwtje/mama in bed. Van mij mag het, sterker nog, als er ooit weer ruimte is voor een nieuwe kat wordt het een kitten en mag het zeker bij mij in bed!
Poes slaapt bij mij ook op bed hoor. Supergezellig! En ik heb echt nooit last van haar, s ochtend wil ze me soms wel eens wakkermaken, maar ik moet er s ochtends toch uit, dus dat maakt niet uit. Wel heb ik haar ondertussen aangeleerd dat als het vrouwtje in bed ligt, de poes op bed ligt, ipv in bed. En als ik daarna op sta, dan kruipt de poes in bed want daar is t lekker warm.

En tja, kattenharen in bed vind ik geen probleem verder, gewoon de poes goed kammen en het bed wat vaker verschonen.
Een kitten van 10 weken kan meer dan een meter hoog springen, ik weet niet hoe hoog jouw bed is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven