klopt dit??

19-06-2012 09:19 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat het in dit rubriek goed staat?!

Mijn bovenbuurjongeb heeft gister nacht met zijn stomme kop de kraan in de keuken een hele nacht laten aanstaan.

Waardoor mijn hele keuken vergriept is en de kamer van mijn jongste dochter.

Dit word natuurlijk verzekeringswerk via mijn inboedel. Omdat verZekeraars met elkaar onderling afgesproken hebben dat dit onder eigen inboedel verz valt. Helemaal prima als het naar vergoed word.

Nu is het volgende dus de kamer van mijn dochter heeft een leuk hartjesbehang met een berenrand erover heen geplakt.

3 muren van de kamer zijn vergriept eb die andere muur dus niet!

Nu zegt mijn verzekering ja die muur met behang kan blijven zitten de andere 3 mag je overnieuw op onze kosten laten behangen of je vergoed die ene muur uit eigen zak!!!

Zoieso moete ze alle 4 want die rand trekt zoieso die goeie kant ook mee als we het eraf halen.,

Wat zouden jullie doen in dit geval???

Ik ben in staat naar de bovenbuur te lopen en zeggen die 1e muur moet jij naar vergoeden of je verzekeraar!?
"vergriept"?
Je kunt die rand toch gewoon afsnijden in de hoeken van de goede muur?
Je behangt toch muur voor muur, en trekt toch nooit een baan behang om de hoek? Dus gewoon met een stanleymesje in de hoek het behang goed los snijden, en 3 muren behangen. Of láten behangen, want ik neem aan dat de verzekering dat vergoedt en dat je het niet zelf hoeft te doen. En behangers kunnen dat neem ik aan toch wel netjes herstellen?
Zeg maar Spijker.
PS: vergriept?
Zeg maar Spijker.
Vergriept??!?!?!
Zou kunnen maar behang is niet te krijgen meer. Zo ook de rand niet !! Vind het niet mooi 2 verschillende of ik zou de kleur van de oude behang moeten vinden

' ja vergriept ja!!!'
quote:spijk-er schreef op dinsdag 19 juni 2012 09:24 Je behangt toch muur voor muur, en trekt toch nooit een baan behang om de hoek? Dus gewoon met een stanleymesje in de hoek het behang goed los snijden, en 3 muren behangen. Of láten behangen, want ik neem aan dat de verzekering dat vergoedt en dat je het niet zelf hoeft te doen. En behangers kunnen dat neem ik aan toch wel netjes herstellen?het word ook gedaan. Die 3 muren word behangen en al als ik die 4e muur ook opnieuw zou moeten laten behangen betaal ik dit uit eigen zak. Terwijl zo,n achterlijke kneus boven met zijn dronke kop de kraan aan laat staan
Nou, dat ene muurtje zal geen rollen behang kosten, en bepaalt de verzekering dan ook hoe duur je behang mag zijn? Want stel je voor dat het 12 euro meer kost voor een extra muurtje? Beetje vreemd verhaal dit. Een verzekering ook die zomaar de schade betaalt die feitelijk door de verzekering van de bovenbuurman moet worden vergoedt. Die is per slot van rekening aansprakelijk voor de schade.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Sommige snappeb het woore vergriept niet helemaal geloof:

Dat noemen wij hier als iets verrot, verknalt is met schade of kapot is gegaan
quote:Fame schreef op dinsdag 19 juni 2012 09:28 Nou, dat ene muurtje zal geen rollen behang kosten, en bepaalt de verzekering dan ook hoe duur je behang mag zijn? Want stel je voor dat het 12 euro meer kost voor een extra muurtje? Beetje vreemd verhaal dit. Een verzekering ook die zomaar de schade betaalt die feitelijk door de verzekering van de bovenbuurman moet worden vergoedt. Die is per slot van rekening aansprakelijk voor de schade.

ik dacht ook dat het door zijn verzek geregeld moet worden. Volgens mijn eigen verzek valt dit onder inboedel dit hebben alle verzekeraars zo afgesproken aldus de vrouw die ik aan de lijn had van interpolis schade!!

Anders ga ik zo maar even langs mijn bovenbuur
quote:prinsesje30 schreef op 19 juni 2012 @ 09:27:

[...]

Terwijl zo,n achterlijke kneus boven met zijn dronke kop de kraan aan laat staan En de schade die daardoor is ontstaan wordt netjes vergoed. Als jij, om welke reden dan ook, de vierde muur van een nieuw behang wil voorzien terwijl de muur niet is verpest, dan moet je dat gewoon uit eigen zak betalen.
Kun je die schade niet verhalen op de aansprakelijkheidsverzekering van de buren?

Dat zou trouwens mijn eerste reactie zijn, niet mijn eigen inboedelverzekering.
quote:spijk-er schreef op 19 juni 2012 @ 09:24:

Of láten behangen, want ik neem aan dat de verzekering dat vergoedt en dat je het niet zelf hoeft te doen. Daar zou ik maar niet van uit gaan. Zou ik erg raar vinden.
quote:prinsesje30 schreef op 19 juni 2012 @ 09:28:

Sommige snappeb het woore vergriept niet helemaal geloof:

Dat noemen wij hier als iets verrot, verknalt is met schade of kapot is gegaan ik ken het woord ook niet maar als je de context bekijkt is toch duidelijk wat ze zegt?
En doooooor!
quote:amarna schreef op 19 juni 2012 @ 09:31:

Kun je die schade niet verhalen op de aansprakelijkheidsverzekering van de buren?

Dat zou trouwens mijn eerste reactie zijn, niet mijn eigen inboedelverzekering.Dat dus, vind 't erg vreemd.
Mooi woord, vergriept

TO, ik denk dat de verzekering van je bovenburen de schade moet vergoeden.
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
O, mosterd
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
Alsof de bovenbuur er wat aan kan doen dat de verzekering dat niet betaalt.
Als je vloerbedekking had gehad had je dan de vergriepte helft eruit snijden en het goede deel laten liggen? Nee, dan vergoed de verzekering de gehele vloerbedekking. En dit valt gewoon onder de WA van de bovenbuurman.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
.
it's a big club and you ain't in it
Het is inderdaad een kontkijk wanneer één muur qua behang en qua band totaal afwijkt van de andere drie.

Verzekeringstechnisch zal de verzekeraar in haar recht staan, dus ik zou proberen om hierover met mijn buurman in gesprek te gaan. En voor degenen die melden dat een rol behang en band 'slechts' een tientje of twee kost: het blijven kosten die je normaliter niet zou hebben hoeven maken. Een beetje goede buur zal dit begrijpen en de kosten op zich nemen dunkt me.
alle muren worden vergoed, want je krijgt absoluut kleurverschil als het behang al na te bestellen is. en dat hoef je niet te pikken. als het behang op is, kun je eisen dat alle muren opnieuw gedaan wordne.
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
Nou, dan haal je toch 6 rollen in plaats van 5? Net alsof die verzekering helemaal gaat uitrekenen hoeveel banen behang er uit 1 rol kunnen en hoeveel banen behang er precies op 3 muren van dat kamertje gaan... Koop gewoon dat behang en zeg dat het voor 3 muren is terwijl je er 4 behangt. Pfff....
quote:grenada schreef op 19 juni 2012 @ 09:39:

alle muren worden vergoed, want je krijgt absoluut kleurverschil als het behang al na te bestellen is. en dat hoef je niet te pikken. als het behang op is, kun je eisen dat alle muren opnieuw gedaan wordne.

Het gaat er om dat de schade vergoedt wordt, niet of het estetisch verantwoord is hoor. Een verzekeraar zal het (terecht) worst zijn of het nieuwe behang een klein kleurverschilletje heeft met het oude op de onaangetaste muur.

En al dat 'eisen' meteen, zo vermoeiend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven