Klussen/verbouwen

04-01-2011 23:49 474 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf mee op een topic over huizen verkopen. Omdat iedereen in dat topic een keer gaat verhuizen moet er ook vast geklust worden in dit nieuwe huis. Dus leek het me wel leuk om daar over te kletsen.

Over de echte klussen maarook over kleuren uitzoeken ed, over alle plannen en ideeen die je hebt.

Ik begin: huis uit jaren '50, erg gedateerd, bouwtechnisch in orde met (voor ons) grote lap grond. De komende 10 jaar nog genoeg te doen, we gaan het in fases doen.

Nu bezig met al het donker houtwerk licht te maken
Onze tuin bestaat uit 1 grasveld van 5x 12 achter (op het Noorden) met een terras direct aan het huis. En 1 grasveld van 9x5 aan de voorkant (op het zuiden dus) met ook een stuk terras direct aan het huis. Het blijft eerst maar even zo, want ik heb er gewoon geen tijd voor dit jaar (en geen geld). Heb in het gras wel wat sneeuklokjes ontdenkt, en narsissen en andere ondefinieerbare bolletjes. Voor de rest geeft het mij de tijd om te zien hoe ik het volgend jaar zou willen hebben, waar staat tot wanneer dde zon ed.
He hoi. Ben bijna de twaalf weken voorbij dus hopelijk wordt het dan beter Misschien helpt het om het riool even goed door te spoelen? Dus niet alleen een beetje water erin maar even de tuinslang er in hangen?

Tuin... ahum. Helemaal niet mee bezig (behalve het gazon maaien dan). Is een chaos om het huis en ik zal vast met mooi weer en zolang ik nog kan bukken een keer onkruid gaan trekken en me dan voornemen omdat elke week te doen maar goed. Ik ken mezelf wel beter De tuin komt later wel een keertje...

Jammer dat het nog maar woensdag is. Verheug me op het volgende klusweekend!
Hallo,

Wizziwik, na een maand of drie gaat het meestal beter. Ik hoop dat je ergste hebt gehad. Ik ben beide keren ook erg ziek geweest, bij de tweede zelfs een aantal weken niet kunnen werken van de misselijkheid, maar met een week of 14 was het beide keren wel over.

Per 1 april hebben wij al weer een jaar de sleutel, dus wij zijn inmiddels wel toe aan de tuin. Hier heeft het ook een jaar stil gelegen. Enerzijds omdat we er gewoon geen tijd/geld voor hadden, anderzijds ook omdat ik eerst wilde zien wat er in de tuin allemaal groeide en bloeide en hoe de zon zou staan. Af en toe kreeg ik dan ook echt de kriebels want ik hou heel erg van tuinieren, maar nu kan en mag ik helemaal los gaan.

En scheepje: heel verstandig om alles even te laten liggen tot volgend jaar. Je kunt altijd wat potten met bloeiers neerzetten om het op te vrolijken. Hoewel, voor je het weet ben een jaar verder en dan kun je leuke plannen maken.

Ik heb vanmiddag met de kids zaadjes gezaaid voor hun groentetuin. Een jaar geleden had ik er niet aan moeten denken en nu heb ik daar weer (een beetje) tijd voor.

Morgen krijgen wij de schade expert over de vloer in verband met de problemen met onze bouwer en de verbouwingsfouten van hem. Ik kan er nu nog niet te veel over zeggen, maar dat komt wel als de hele situatie achter de rug is. Hopelijk komt er nu schot in de zaak en kunnen we/ze gauw de schade gaan herstellen. De hele kwestie loopt nu al bijna 4 maanden. Het duurt al lang genoeg.
O ja, de stank is nu weer weg. Even afwachten hoe lang het gaat duren. Ik hoop dat het weg blijft.
duet, fijn dat de stank weg is... das echt vervelend. En wat potten betreft, mijn oude tuin bestond uit potten en andere dingen waar je maar planten in kan laten groeien (viskratten kan je prima gebruiken om courgettes in te laten groeien en oude lege jerricans worteltjes en sla). Nou ja iig zijn die allemaal mee verhuist en staan dus mooi behoorlijk verloren in onze mega tuin nu. Het komt, volgend jaar vraag ik voor mijn verjaardag alleen maar geld of bonnen van de intratuin oid. En ga ik plannen maken voor de tuin, nu strooi ik als de nachtvorst weg is gewoon een zakje bloeiende bloemetjes zaad en zie wel wat er opkomt.

Dit weekend voor ons geen geklus en eigenlijk de komende weekenden niet... ff een klein beetje rust.

Heb vandaag wel 1/3 de plafond geschilderd (balken plafon in de grondverf).
In onze nieuwe tuin staat gelukkig al van alles, de voortuin gaan we helemaal niets aan doen denk, ziet er prima uit, de achtertuin willen we op termijn wel wat mee doen, maar voor komende zomer is ie wel bruikbaar, er is een terrasje voor het huis en een stuk met struikjes & plantjes, dus niet kaal.

Gewoon een zakje bloemenzaad strooien vind ik ook wel een goed idee.

Hier zelfde ervaring, misselijk en heel erg moe voornamelijk de eerste 3 maanden, dus met een beetje geluk ben je er bijna vanaf Wizziwik.

Raar van die stank Duet, ik hoop dat het weg blijft.

De keuken is ingemeten, nu nog bestellen, we hoorden dat er een prijsverlaging voor Ikea keukens komt, daar willen we hem bestellen dus we wachten nog heel even.

Komende project wordt de meterkast (laten we doen) en alle aansluitingen voor keukenapparatuur plaatsen.
Heerlijk klusweer he?

Vraagje, weet iemand toevallig een tip tegen gladde vloertegels? Door slijtage zijn ze glad geworden en omdat ze er nog wel een jaartje moeten liggen en we er veel over heen moeten wil ik een tijdelijke oplossing bedenken. Het hoeft niet netjes te blijven, want het is een doorgang die later nog een nieuwe vloer krijgt.
Geen oplossing voor jou wizziwik...

Hier ook weer een lekker klusweekend achter de rug. Wij hebben vorige week de voortuin leeg gehaald en nu ingericht als moestuin (mijn schoonvader had erg enthousiast 50 aardbeiplanten en 50 pootaardappelen voor ons besteld....) In het najaar gaan we de voortuin echt aanpakken. De achteruin is 25 x10 en daar hebben we vorig najaar gras ingezaaid en laten we voorlopig zo. We hebben wel plannen, maar dat kost allemaal zoveel tijd/geld, dus we plannen maar niks!
Hoi allemaal,

Ik had dit weekend mijn afstudeer feestje, dus vandaar geen klus tijd, maar een paar vrienden van mijn hebben mijn tuin een soort van aangepakt, in zoverre, ze hebben er 's avonds nog 2 leiboompje in geplant (wilde ik graag hebben). maar goede ik wist dus echt van niks... Ik ben dus nu in het bezit van een lei pruim en een lei goudrenette.. Van ongeveer 2 meter hoog. Vind het zo gaaf dit cadeau (gelukkig hebben ze ze daar gepland waar ik ze ook wilde hebben).

@wizz: op schuren misschien met grof schuurpapier? Zou het anders ook niet weten
Gefeliciteerd met afstuderen, Scheepje!

Man heeft behoorlijk doorgewerkt afgelopen weekend, maar het is zo veel, pfoe.. moet nog zien hoe lang het allemaal gaat duren. Ik kan ook vaak niet mee, er moet iemand bij de kinderen blijven.

Vanmiddag was hij naar de bouwmarkt, materiaal halen, belt ie dat ie een eettafel en salontafel in de koopjeshoek had gezien, of ik even wilde komen kijken. Kinderen op de fiets gehezen om te checken, vond het supermooie tafels, dus gelijk gekocht, echt een goeie deal.

Da's wel heel enthousiast Janna, 50 planten van elk.

Flinke tuin hebben jullie
Hoi dames,

Heb vandaag het plafond in de gronsverf geknald... ben wel erg blij dat we een rolsteigertje hebben kunnen lenen van het werk van mijn partner... Morgen beginnen met het dichtplamuren van alle spijkergaatjes in de balken (er heeft een heel prachtig zachtboard plafond tegenaan gezeten...). We meoten wel nog de afwerk latten tussen de balken zetten... Maar ja we moeten nog zoveel, maar vandaag ff niet.

Morgen weer een dag...
Ons huis begint ook te vorderen, niet dankzij mij want ik had een soort griepje en de kinderen een spuugvirus, dus ik was anderhalve week aan huis gekluisterd met de kinderen. Maar man en mijn vader zijn wel verder gegaan. De badkamer is betegeld, de muren van de slaapkamers gestuct, de radiatoren en plinten geverfd.

Volgende week komt er een electricien om de meterkast te vervangen, en de electriciteit in de keuken aan te leggen, en eind april wordt de keuken geplaatst.

Het opbouwen is begonnen.
Wij gaan er vandaag ook weer tegenaan!

Volgende week komen er nieuwe openslaande ramen boven, gisteren de oude er uit gehaald en vandaag de kozijnen (die dus blijven zitten) even schuren en lakken. Die zijn nog goed en met een likje verf kunnen ze er ook weer even tegen! De ramen gaan we ook verven als ze er nog uit zijn, dat werkt een stuk makkelijker.

Beneden ook ramen er uit gehaald, ben ik nu aan het aflakken en dan kunnen ze terug.

Vandaag de voorderu buiten opknappen, kozijn beneden lakken en onkruid wieden.......

Succes met klussen allemaal!
Zo, ik zit nu even uit te puffen van een middagje schilderen. We hebben voor het zoldertje boven de bijkeuken een bouwpakket van een houten molenaarstrap. Deze heb ik twee keer gebeitst, lekker buiten alle traptreden en de zijkanten op twee tafels gelegd en schilderen maar. Droogt supersnel met dit mooie weer. Zoldertje en bijkeuken zijn gestuct en gewit, vloer is gelegd op zolder en duetman is nu bezig de vloer in het speelhonk van de kids te leggen. Morgen kan de trap in elkaar gezet worden waarna ik hem dan een paar lagen parketlak zal geven.
Wat zijn jullie allemaal flink!!! Is het een beetje uit te houden met de warmte?

Ik zit hier met mijn gehoorbeschermers op want er wordt hier een gat gemaakt voor een of andere afvoer (ben het even kwijt

Wederom veel tijd kwijt geweest aan voorbereidingen en inkopen doen. Bah. Maar ik geloof dat Bob vandaag tot heel laat door wil. Ik laat hem wel, houd mijn gehoorbeschermers wel op als ik vroeg mijn bedje in duik vanavond...hihi.
Iedereen is flink bezig geweest inderdaad. Bij ons gebeurde er vandaag weinig, dochter is nog ziek dus man was thuis terwijl ik huishouden en boodschappen deed, ook nog onverwachts visite, dus weinig gedaan vandaag. Het was ook te lekker weer eigenlijk, we hebben de hele dag in de tuin gezeten. Morgen gaat man weer verder, met zijn vader.

We zijn ook wel even klaar met kopen geloof ik. Verf, latex, stuc-cement, we hebben voorlopig alles op voorraad.
Ik heb alle klussen gedaan, oh nee, bijna, want moest eerst weer kitten en dat moet drogen.....

In de woonkamer de verf van de ramen ed afgekrabd, is nu toch echt klaar op de vloer na. Hehe, eindelijk iets af......
Citronella, nog niet helemaal beter allemaal? Veel sterkte!

Janna, heerlijk he? Eindelijk iets af krijgen.

We zijn weer druk bezig, zelfs ik heb vandaag op een steigertje gestaan met een plamuurmes in mijn hand (Bob is nu nog banger dat ik val, de schat) maar we moeten straks alweer naar de bouwmarkt om spullen te halen. Echt, heb je zoveel in huis en net dat ene kleine rotding waardoor je niet verder kunt... zucht.

Baal er een beetje van dat het allemaal niet zo mooi word als ik had gewild, maar dat is gewoon niet te betalen. Het zijn compromissen waarbij je moet opletten dat het wel mooi blijf worden ondanks dat je er niet genoeg voor over hebt om het helemaal mooi top te krijgen. Maar ja, anders ben je zo door je budget heen natuurlijk. Proberen aan de goeie kant te blijven van die lijn
Jammer he wizziwik, dat je niet alles kunt doen wat je wilt.

Waar ik bij ons tegenaan loop is dat er eigenlijk heel veel moet gebeuren, maar dat we dat nu maar half doen omdat we over een paar jaar gaan verbouwen.

Bv bovenverdieping; eigenlijk moeten alle muren opnieuwe gestuct worden, maar in de toekomst gaan we de slaapkamers vergroten (hele grote overloop), óf er nog een derde kamer bijmaken. Dat weten we dus niet....

Dus behangen we de muren maar, terwijl het niet echt strak is....

Maar ja, eens komt het goed.....
Hoi dames,

Wat een drukte allemaal, jullie zijn echt mega druk geweest allemaal. Ik (wij) heb ditt weekend weer een niet klus weekend achter de rug. Ik was lekker bij mijn 2 kleine neefjes logeren. Komende week maar weer hard aan de gang... Ga deze week druk bezig met de epoxie vloer op schuren. Die is de eerste keer niet goed geworden, moet em nu vlak schuren zodat er nog een laag overheen kan. En ik kan natuurlijk verder met de eindeloze hoeveelheid gaatjes in de plafondbalke plamuren zodat ik het plafond ooit kan gaan schilderen... Klussen genoeg. En oh wat zal ik blij zijn als ik van de zomer beneden kan wonen...

Groeten allemaal
Speelt hier ook een beetje, er moet zo veel gedaan worden tegen beperkt budget en we kunnen het ook niet rustig aan doen, het moet ook wel een beetje snel dus soms wordt het wel eens iets minder mooi of moet je een beetje compromissen sluiten maar ja, het is niet anders. We kunnen er geen half jaar over doen, dat wordt te lang met 2 huizen, dubbele kosten en voor de kinderen gaat dat ook te lang duren. En het moet ook wel bewoonbaar zijn tegen de tijd dat we er in gaan, met 2 kinderen, werk, school, opvang etc trek ik het niet om nog maandenlang in een huis zonder badkamer of keuken te bivakkeren.

Maar de kinderslaapkamers zijn klaar om te texen en de vloer te leggen.

De badkamer gaat denk ik nog 2 weken duren, we moeten nog de vloer, de inloopdouche, de wastafel en kasten en wc plaatsen, wanden en plafond zitten er in.

Dan onze slaapkamer, de keuken, de vloer beneden en de wc en de trap nog, hal en zolder en andere onbelangrijke ruimtes werken we wel af als we er in zitten.

Dakgoot moet ook nog trouwens, die lekt ernstig.

Een niet klussen weekend is ook wel eens lekker Scheepje.

Als je eenmaal topzwaar wordt Wizziwik, dan niet meer op een steigertje gaan staan hoor Je evenwicht is dan echt anders.

Stom is dat he, als je iets essentieels nodig hebt en weer terug kunt naar de bouwmarkt.
Och jeetje Cintronella, ik had helemaal niet in de gaten dat jullie ook nog eens 2 huizen hebben... Wij konden dat slechts 1,5 maand volhouden. Zijn ca. 3 maand geleden verhuisd naar de bovenverdieping van ons klusproject.... Daar wonen we nu in 3 kamers en zijn beneden druk bezig met verbouwen.

@Janna, dat boven dus niet te veel aan doen herken ik, wij gaan daar ook pas over een dik jaar mee aan de gang. Gelukkig heeft de vorige eigenaar voor de verkoop alle muren nog netjes geschilderd. Het is wel een hele saaie grijstint, maar iig geen bloemenprinten uit de jaren 70 oid. Ik kan er zo wel ff mee leven, daarnaast willen wij ook de gang vergroten, 1 slaapkamer opofferen voor een badkamer en een vaste trap naar de zolder maken. Oh ja en als er nog geld over is zou ik aan de achterkant de bestaande dakkapel nog wel willen vergroten, die zit nu alleen in de overloop terwijl de slaapkamer die er naast zit alleen schuin dak heeft... Raar maar waar.
Het andere is een huurhuis hoor, dus daar kunnen we wel op korte termijn vanaf gelukkig maar desalniettemin huur en hypotheek, gas water licht belasting enzovoort op 2 adressen tikt best aan.

Raar inderdaad, dakkapel op overloop en niet op slaapkamer. Nou ja, jullie hebben ook nog genoeg te doen zo te lezen.

Nieuwe douchewand zou vandaag bezorgd worden, maar die kwam niet, vaag verhaal. Nu wordt het morgen.
Och zo was ik vergeten dat vandaag de laatste onderdelen van de keuken zouden worden gebracht.. Ik werd dus zogezegd wakker gebeld en ben maar gauw in mn badjas naar beneden gerend... Oeps sorry... Ik ga maar gauw aankleden en ontbijten, dan ga ik vandaag weer lekker plamuren...
Hallo Allemaal!

Pff wat een drukte, je komt nergens anders aan toe zo! Onze benedenverdieping is helemaal gestuct, en het is zooooooo mooi geworden! Ik werd er helemaal stil van! :-)

Nu de boel laten drogen, boven bijstucen (alles opnieuw stucen zit er budget technisch niet in helaas ), openhaard hangen,wachten op de nieuwe ramen boven, weer bijstucen, Alles (maar dan ook alles) verven, vloer leggen, keuken erin en dan is het hopelijk nog steeds eind juni en kunnen we erin!

@Scheepje/Janna, wij koden ene tijdje terug naar onze ouders dus wij hebben alles in 1x aangepakt. Klinkt leuker dan het is! Financieen bijhouden en binnen de perken houden is een drama en je ziet op een gegeven moment geen licht meer aan het eind van de tunnel. Maar gelukkig hebben we het diepste dal gehad, ik zie een lichtpuntje!

@citronella, zuur is dat hé die dubbele lasten! Wij hebben (nog) geen kinderen dus voor ons is het makkelijker, maar desondanks nog 4 maanden met dubbele lasten gezeten en dat gaat inderdaad niet in de koude kleren zitten!

Vraagje: beneden hebben we alles opnieuw gestuct, wat raden jullie aan? Verven of eerst nog behangen en dan verven?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven