Klussen/verbouwen

04-01-2011 23:49 474 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf mee op een topic over huizen verkopen. Omdat iedereen in dat topic een keer gaat verhuizen moet er ook vast geklust worden in dit nieuwe huis. Dus leek het me wel leuk om daar over te kletsen.

Over de echte klussen maarook over kleuren uitzoeken ed, over alle plannen en ideeen die je hebt.

Ik begin: huis uit jaren '50, erg gedateerd, bouwtechnisch in orde met (voor ons) grote lap grond. De komende 10 jaar nog genoeg te doen, we gaan het in fases doen.

Nu bezig met al het donker houtwerk licht te maken
quote:citronella schreef op 23 april 2011 @ 22:04:

.

En Duet? al aan je nieuwe deurklinkt gewend?

Het komt, het komt......heb al twee keer met de sleutel aan de verkeerde kant gestaan, haha.

Jullie stunten ook met die badkamer. Leuk als je over een jaar hier nog eens terugleest hoe dat allemaal gegaan is. Hopelijk zit dan alles op zijn plek. Al een idee hoe de douchewand nu naar boven gaat?

Wij doe het een beetje rustig aan. Ik ben vooral aan het soppen, alle bouwstof verwijderen. Duetman is bezig met het maken van een keukeneiland/hakblok. Van resthout, dus met een oude look. We hebben via marktplaats een dik massief eikenhouten tafelblad gekocht, daarbij vier poten gemaakt van oude dakbalken uit ons huis en een onderblad van eiken vloerdelen.

Alles is mooi glad geschuurd en gaat morgen in de beits. In onze garage tussen achtergebleven houtafval en kastplanken vonden we nog 6 antieke ladengreepjes. Dus de "zogenaamd oude" ladengreepjes in de keuken gaan vervangen worden door de echte oude greepjes. We hebben via via nog een erbij weten te vinden, want we kwamen er net 1 te kort.

Wij zijn eigenlijk bezig met de luxe klusjes. Maar er wacht ons nog genoeg ander werk: paar rotte kozijnen vervangen, schilderwerk hier en daar, het speelhonk van de kids in orde maken, de rest van de tuin, en ooit nog de badkamer vervangen.

Succes iedereen!
Het aflatten van het plafond is gelukt... en dat terwijl ik dit weekend nog 2 dagen als oproep verpleegkundige aan het werk ben geweest (ben net afgestudeerd en heb nog geen vaste baan, dus flexen...). Het wordt wel echt steeds mooier en meer af...

En oh ja, 3x langer, Mee eens...
Oh die douchewand, die staat inmiddels hoor, man heeft een materiaallift gehuurd om het ding naar boven te krijgen. Hij mist inmiddels 2 hoekjes, van de vorige pogingen, maar dat valt gelukkig niet zo op.

Nu hebben we wel weer nieuw gedoe, met een toiletpot. De wc blijkt behoorlijk krap, het hangtoilet moest in ieder geval weg want als je erop zit zit je met je knieen klem tegen de deur. Maar het valt niet mee iets te vinden wat op de afvoer past en genoeg beenruimte overlaat. Halve dag aan besteed vandaag en nu hebben we nog niet 1 die past.

Vind ik altijd zo zonde, dat er veel tijd gaat zitten in inkopen doen.
Duet, dat zijn wel de leukere klusjes hoor.

Ik heb vanavond een radiator geverfd, ik wilde dat ik meer tijd had, morgen misschien nog eentje.
Ooh, wat zijn jullie allemaal flink!

En citronella wat zonde van de hoekjes maar fijn dat hij eindelijk boven is...

Ik ben echt stikjaloers... Ik kan al maanden niets meer doen behalve hier en daar wat aanwijzingen geven (lees: zeuren dat het niet recht/netjes/volledig/mooi is enzo) en zo schiet het allemaal lang niet meer zo op als voorheen. En dat terwijl er juist nu van alles op tijd af moet zijn! Waar zijn we aan begonnen... Maar ja, wisten wij veel dat we zo vruchtbaar waren Ik zal ook niet klagen, hoor...
quote:citronella schreef op 25 april 2011 @ 23:50:

Oh die douchewand, die staat inmiddels hoor, man heeft een materiaallift gehuurd om het ding naar boven te krijgen. Hij mist inmiddels 2 hoekjes, van de vorige pogingen, maar dat valt gelukkig niet zo op.

Nu hebben we wel weer nieuw gedoe, met een toiletpot. De wc blijkt behoorlijk krap, het hangtoilet moest in ieder geval weg want als je erop zit zit je met je knieen klem tegen de deur. Maar het valt niet mee iets te vinden wat op de afvoer past en genoeg beenruimte overlaat. Halve dag aan besteed vandaag en nu hebben we nog niet 1 die past.

Vind ik altijd zo zonde, dat er veel tijd gaat zitten in inkopen doen.Er bestaan verkorte toiletpotten. Die zijn wat kleiner waardoor je meer beenruimte hebt. Volgens mij wel in het duurdere segment, maar dan heb je wel wat. Wij hadden in ons vorige huis een verkort hangtoilet op de badkamer, omdat de pot direct om de hoek van de deur zat en dus niet voor de deur mocht uitsteken.
wizzi, hoe ver ben je nu?

Erg he als je niks kunt en het werk blijft liggen. Kan ik ook niet tegen. Gelukkig stomen we hier samen nog door.

Gisteren vrienden op bezoek, dus een dagje echte rust. Zaten we in onze zondagse kleren in de tuin op de visite te wachten, zegt duetman: zo voelt dat dus als je niks hoeft te doen. Lekker he? Maar als dit te lang duurt, ga ik me toch weer vervelen.

Gelukkig liggen er nog genoeg klussen te wachten, hoewel we waarschijnlijk alle komende vrije dagen/feestdagen het er maar eens van gaan nemen.

Ons werkblok voor de keuken is prachtig geworden. Ik kan het niet laten om toch even een plaatje te plakken. Als je bedenkt dat het allemaal van resthout gemaakt is voor in totaal 30 euro (lak, beits, schroeven), is het toch een plaatje?

Aan de achterkant zitten haakjes waar de keukenhanddoeken en ovenwanten aan kunnen hangen en in het grote, lege vak past precies ons houten keukenkrukje.
Ben nu zowat vier maanden, dus het duurt nog wel even.

Hmmm, als we visite krijgen dan gaan we niet meer omkleden enzo hoor. Het kost elke keer veel te veel tijd.

Oh wow, wat mooi!!! En geen geld inderdaad. Knap hoor, dikke pluim!!!
Mooi Duet! goed gelukt!

We hebben een keuken, de wc en de badkamer zijn bijna af, en morgen gaan we boven de vloer leggen, dan beneden texen en vloer leggen en dan is het wel ongeveer tijd om in te gaan pakken hier. Gelukkig heb ik vanaf half volgende week anderhalve week vakantie.

(na de verhuizing is er ook nog zat te doen aan het huis, maar dan is het als het goed is wel allemaal leefbaar.
Hoi dames,

Ben ik ff weg... is er weer een boel gebeurd zeg... Ik ga ff lezen hoor.

Doei
Rustig hier, iedereen veel te druk met klussen met dit weer om te forummen zeker

Hier een dilemma over wat we met de kinderkamer doen, nog helemaal verbouwen of eerst maar minimaal opknappen. Als we gaan verbouwen krijgen we het niet af en 'moet' het kindje de eerste maanden bij ons op de kamer maar dan is het daarna wel klaar.

Bij ons op de kamer kan prima en ook handig vanwege borstvoeding enzo maar het kan ook anders lopen... zucht. Maar heb er al een topic over lopen dus we komen er wel uit!

Echt lekker klusweer, he? Deze week extra vanwege vakantie of is het geen vakantie deze week?
Hoi wizziwik,

Ik zou ervoor kiezen om je kindje gewoon bij jullie op de kamer te houden tot de babykamer echt af is. Haha, het hoort hier niet thuis, maar ik geef toch maar even mijn mening.

Ik heb de jongste wel 9 maanden bij mij naast het bed gehad, eerst voor borstvoeding, daarna omdat ze erg onrustig sliep en zichzelf wakker maakte met haar armpjes en handjes, daarna kwamen de buikkrampjes waar ze zelfs in haar slaap wakker van werd. En zo waren we ineens 9 maanden verder. Stiekem vond ik dat wel gezellig hoor. Ik heb toch wel een traantje gelaten toen ze haar eerste nacht in haar eigen kamer sliep.

En dan te bedenken dat de oudste binnen een paar dagen op haar eigen kamer lag omdat ze in haar slaap zo kreunde dat ik er niet van kon slapen.

Hebben jullie al leuke ideetjes voor de babykamer, mooie kleuren, meubeltjes al in gedachten?

Wij hebben dit weekend het ervan genomen. Omdat onze oudste dochter haar beste beentje voor mocht zetten bij het bezoek van de koningin hebben wij zaterdag natuurlijk apetrots voor de tv hebben gezeten. En vanwege het koninklijke bezoek op zaterdag hadden wij hier gisteren pas de vrijmarkt, dus daar moesten we natuurlijk ook even een kijkje gaan nemen. Lekker relaxed weekend gehad. Duetman heeft deze week samen met de kids vrij, dus hij heeft vandaag alweer wat geklust. Ik werk gewoon deze week, dus voor mij valt er even niet zo veel te doen.
Hoi Duet,

Bedankt voor je input, tuurlijk hoort het hier ook wel

Je zegt het zelf al, waar meer voor waarschuwen. Hoewel de meesten schrijven dat je kindje met gemak nog maanden bij je op de kamer kan slapen, kan het ook zijn dat het gewoon niet wil. En als de huidige verbouwing, die ook echt af moet voor de bevalling, uitloopt en het kindje komt eerder dan verwacht, dan heb je geen keuze... Nou ja, we hebben nog even om het uit te vechten

Wat leuk om te lezen dat je dochter een taak had met Koninginnedag joh! Je zult wel supertrots op haar zijn. Nog wat leuks gescoord?

Ik vind wat de babywinkels verkopen niet zo mooi dus ik denk dat ik van alles op Marktplaats ga scoren... Eerst ook even kijken wat we echt nodig hebben en kwijt kunnen, i.v.m. de wel of niet te gebruiken kinderkamer.

Net weer (weer!) op en neer naar de bouwmarkt geweest, er is ook altijd wel wat. Bob heeft een paar dagen vrij kunnen krijgen dus we gaan even wat dingen doorzetten, zoals plafonds verwijderen enzo. Laten we de ergste rotzooi alsjeblieft achter de rug hebben voor de bevalling!!
Het is nog een hele discussie geworden Wizziwik

Ik heb laatst zo'n ontzettend leuk ledikantje gezien in de 2e hands winkel hier dat ik het bijna jammer vond dat ik geen wiegjes meer nodig heb.

Jullie hadden ook nog een minikamertje over toch? ik denk dat ik eerst daar een tijdelijk babykamertje van zou maken, voor de zekerheid, de eerste maanden had ik de wieg eigenlijk wel langs ons bed staan, en sliep baby helemaal niet in zijn eigen kamer. Mijn zoontje wilde alleen maar bij mij slapen, overdag had ik hem altijd in een draagdoek.

Dan heb je alle tijd de echte babykamer te verbouwen en komt eht er niet zo op aan of je wel of niet op tijd klaar bent. Ik zou wel proberen zo veel mogelijk voor de bevalling nog te doen, erna heb je waarschijnlijk helemaal geen zin meer.

Wat leuk Duet, dochter op tv.
Ja, ik denk dat we het erop wagen en als Wizzkid bij ons op de kamer toch niet lekker loopt dat ik het wiegje dan in de minikamer (lees: kast) zet met de deur open. Kinderen werden vroeger toch ook bedsteekasten gelegd?

De grootste verbouwerij wil ik ook echt op tijd achter de rug hebben, anders ga ik stampei maken en me beroepen op mijn zwangerschapshormonen!
wizzkid leuk!

Ja, zorg maar dat je alles op tijd klaar hebt. Je krijgt straks nesteldrang dat wil je niet weten!

Na je bevalling heb je geen zin en geen tijd om ook nog maar iets aan je huis te doen. Dus zo veel mogelijk af is dan toch wel zo fijn. Dan kun je optimaal genieten van je gezinnetje.
Grappig, he? Ik zag veel hier een nick voor hun kindje gebruiken en vond dit wel een hele leuke, vooral omdat we niet weten wat voor geslacht het is

Nou, die nesteldrang kan ik dan mooi gebruiken om me even flink uit te leven op de afwerking van die kinderkamer. Misschien ga ik wel als een speer en krijg ik het toch nog af. Dan gaat Bob maar lekker verder met de rest van de verbouwing zodat dat ook klaar is en neem ik de babykamer wel op me
T is inderdaad een leuke nick, wizzkid

Wij hebben veel gedaan de afgelopen dagen, ik was vanaf woensdag vrij, man had een vrije dag en onze vaders kwamen weer helpen. De woonkamer en keuken zijn getext, keuken met afwasbare latex en een muurtje in de eetkamer grijs, de radiatoren hangen weer, de badkamer is op de verlichting na af, nu nog de trappen en de vloer beneden, daarna nog een heleboel klussen die we liefst wel voor de verhuizing willen doen, maar die eventueel ook nog later kunnen, maar goed, het blijft onzettend aanpoten, over 2 weken willen we verhuizen. Jammer dat alles zoveel tijd kost, is de wc net klaar, wordt er weer een waterleiding doorboort. Dat soort dingen hebben we de hele tijd. WIl je de badkamerspiegel ophangen dit er ook weer net een leiding achter, stroomcontact punt zit net aan de verkeerde kant van de spiegel, etc etc. Zal wel liggen aan onze gebrekkige planning, ervaring, kluskunde.

Maar, desondanks wordt het volgens mij erg mooi allemaal.
Hier wordt vandaag ook weer hard gewerkt (tenminste dat is de bedoeling

Eerst maar beginnen met de voortuin inplanten, dan een stukje border achter (eerst alles goed sproeien, want is kurkdroog natuurlijk). Dan gaan we eerst opruimen!!! Want wat een zooi is het geworden, we hebben een hele grote schuur van 6x5 maar daar kun je amper in lopen en ook binnen is het een zooi. Ook gaan we de plaats vd stopcontacten in de keuken bepalen zodat de electricien dat kan komen doen.

Ik hoop dat ik nog wat aan schilderen toe kom vandaag...

Heb een lijstje gemaakt van wat er allemaal moet gebeuren per vertrek. Woonkamer is bijna af, maar ik wil nu eerst boven beginnen en het daar af maken en dan zo naar beneden werken.

Klus ze allemaal!
Oh ik ben deze week zo veel aan het werk geweest (fijn voor de financieen natuurlijk) dat er van klussen niet veel is gekomen. het scheelt wel dat we er al wonen en dat het ons niet heel hard meer stoort dat beneden een zooi is en we boven niet heel groot wonen. Maar als ik mijzelf nu een schop onder de kont geef, dan kan ik na de boodschappen nog best even een stuk plafond schuren in de woonkamer. Morgen hebben we weer hulp bij het schilderen. ik heb wel van de week de laatste gaten en kieren dicht gekit. Dus het is echt schuren, schoonmaken en schilderen maar. Dan kan die scheiger ook weer eens uit het huis weg...

Verder leuk te lezen dat we allemaal zo druk bezig zijn hoor. En oh ja als ik dan echt gemotiveerd ben... Ik kreeg eergisteren een grote kamperfoelie in een pot van een vriendin omdat hij bij haar niet genoeg in de schaduw stond. Die kan ik ook wel ff planten vanmiddag.

Toch zo weer heel druk. Ga gauw aan de slag. Groeten, scheepje

PS Wat betreft babykamers (ik heb persoonlijk geen ervaring), een vriendin van me heeft beide kinderen ca 6 maand in hun slaapkamer gehad omdat de babykamers überhaupt nog gebouwd moesten worden. Ging prima.
Zo echt super veel gedaan vandaag. Plafond is nu echt helemaal klaar... daarnaast hebben we nog 2 kozijnen geschilderd, die zijn nu ook klaar. De deur van de trapkast aan de binnenkant geschillderd... en in de gang 2 van de inbouwspots gemonteerd...
Hard gewerkt scheepje!!!!

Hier is weer eens vd helft van mijn plannen niks terecht gekomen. We hebben alleen de voor-en achtertuin gedaan (is wel een perceel va 500m3 hoor). Toen we klaar waren was het al 18.00u.

We hebben de bbq aangestoken, maar na een uur alweer gestopt, ik was zo moe...... Gisteren gewerkt, zometeen naar het huis en opruimen.

Morgen nog 1 dag werken en dan ben ik 5 dagen vrij, waarvan 1 naar de Efteling en 1 met mijn man op stap.

Maar in die drie dagen hoop ik toch wel wat af te kunnen hebben!!
Oh Janna, maar dat is heel herkenbaar. Voor ons was het dit wekend ff heel hard aanpoten omdat ik nu 4 voor dagen de nachtdienst in ben. Dan gebeurd er overdag niet veel in huis (ik ben nu net wakker, ff eten en dan ga ik nadat ik de was heb aangezet weer lekker slapen). Misschien dat ik straks nog even ergens in een wakker moment weer wat hang en sluitewerk aan een raamkozijn ga zetten omdat het schilderwerl nu wel droog is.
Wij moeten wel keihard doorwerken, anders kunnen we over anderhalve week niet verhuizen. Ik heb de ene trap afgelakt, de andere trap gegrond, ondervloer gelegd, man legt laminaat. De glasplaat achter de kookplaat is geplaatst, boven heeft mijn vader rolhorren geplaatst, het halletje boven ligt nu ook laminaat,en tussendoor pak ik af en toe een doos in, en rijdt man rondjes naar de stort (onze tuin en schuur waren niet meer begaanbaar, lagen vol bouwmateriaal.

Gezellig Janna, Efteling en dagje uit met man, ik hoopd at je in de andere 3 dagen lekker op kunt schieten met klussen ook.
Oh Citronel, en dan ook nog tijd om ons op de hoogte te houden op het forum... Sterkte gewenst vanaf deze kant...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven