Klussen/verbouwen

04-01-2011 23:49 474 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf mee op een topic over huizen verkopen. Omdat iedereen in dat topic een keer gaat verhuizen moet er ook vast geklust worden in dit nieuwe huis. Dus leek het me wel leuk om daar over te kletsen.

Over de echte klussen maarook over kleuren uitzoeken ed, over alle plannen en ideeen die je hebt.

Ik begin: huis uit jaren '50, erg gedateerd, bouwtechnisch in orde met (voor ons) grote lap grond. De komende 10 jaar nog genoeg te doen, we gaan het in fases doen.

Nu bezig met al het donker houtwerk licht te maken
Hoi Calm, wat fijn!

Dat hangt ervan af hoe je het hebt laten stucen. De stukadoor stukt volgens mij anders als het de afwerklaag is dan wanneer er nog behang overheen komt. Zit er geen (beetje) sierpleister op en is het enkel een kale muur dan kan het zijn dat het niet mooi wordt na het schilderen. Maar eerst behangen is ook duur...
Hoi Calm,

Wij hebben de beneden verdieping behang/ en sausklaar laten stuken, dat houdt in helemaal glad. Daar ben ik iig in de keken alvast aan het verven geweet en dat ziet er prima uit zonder behang. Gewoon een stukje proberen, maar als het gewoon glad is gedaan... verven maar. Maar wel eerst echt heel heel goed laten drogen... bij ons heeft het dank zij kou en regen wel bijna 2 weken geduurd voor het droog was (hadden ook bijna alle radiatoren weg gehaald voor het stuken).

Wij hopen ook ergens in juni beneden te kunnen gaan gebruiken. Moet denk ik wel lukken.

Suc6 ermee.
(sorry, verwijderd ivm de herkenbaarheid en privacy)
Oei, citronella, dat is niet leuk.

Tja, dat ligt erg gevoelig als je pa en een bekende werk verricht hebben waar jullie niet helemaal tevreden over zijn. Voor hun niet leuk als ze commentaar krijgen terwijl ze zelf denken hard en goed gewerkt te hebben. Voor jullie niet leuk omdat jullie hier jaren tegen aan moeten kijken.

Toen wij ons vorige huis kregen, had duetman een hele dag erover gedaan om een plankenvloer in de woonkamer te leggen. Hij was op drie planken na klaar. De volgende dag gingen we verhuizen en schoonpa had in de tussentijd wel even die drie planken voor ons gelegd. Hij was alleen vergeten dat de planken verspringend gelegd moeten worden. Wij hadden dus een rechte zaagsnede over drie planken lopen. Schoonpa bleef volhouden dat hij het goed gedaan had en ik heb iedere keer als ik langs die plek kwam, me lopen ergeren aan die fout (en we hebben 17 jaar in dat huis gewoond!)

Ik kan natuurlijk niet inschatten hoe er gereageerd wordt als er commentaar komt, maar als het echt zo lelijk is zou ik het eruit halen of er overheen tegelen. Kost alleen wel weer een hoop geld en tijd.

Ik vind het echt heel sneu voor jullie. Je wilt zo graag dat het mooi wordt en dan heb je dit.

Ik weet niet hoe handig jullie zijn en hoeveel tijd jullie hebben, maar wij hebben in ons huidige huis voor het eerst zelf de wanden van de keuken en het toilet betegeld en dat is heel goed gelukt. Als je de tijd hebt om het op je gemak te doen, misschien zelf proberen?
(even verhaal verwijderd ivm de herkenbaarheid en privacy, sorry).

Plankenvloer die niet verspringt over 3 planken, oeps.
Oei, dat is idd een heel lastige situatie citroenella... ik zou ook niet goed weten wat ik zou doen... behalve er behoorlijk de balen van hebben... Maar waarschijnlijk zou ik wel proberen het bespreekbaar te maken, je betaalt er tenslotte ook (iets) voor. Alleen je vader niet, das lastiger. Maar wat duet ook aangeeft, zelf doen? Tegelen kan nooit heel erg moeilijk zijn, er ligt al een ondervloer, en het uitvlakken daar hebben van die grote bouwmarkten vast wel oplossingen voor...

succes en sterkte...
Man en mijn vader hebben vandaag herstelwerkzaamheden aan de vloer gedaan, slechte en lelijke tegels verwijderd en nieuwe gezet, en nu ziet het er volgens man toch wel goed uit. Pfew, best een opluchting
Ik heb je posts niet gelezen citronella, maar balen als het niet mooi is geworden. Maar ik begrijp nu dat het weer opgelost is.

Ik houd ook leifst zoveel mogelijk dingen in eigen hand, ik ben zelf erg nauwkeurig maar dat kan natuurlijk lang niet altijd.

Dit weekend niet klussen, werken, en heel veel werken op dit moment.......dus weinig klussen.

Ik had het boek 'klussen voor dummies' uit de bieb geleend. Daar stond het volgende in over inschatten hoe lang je over een klus doet; bedenk hoeveel tijd je er voor nodig hebt en vermenigvuldig dit met drie... Klopt helemaal (in mijn geval dan)

Dan dekt het weer nit goed, dan moet er toch nog iets geplamuurd worden, dan heb ik het juiste onderdeel/schroefje/gereedschap niet in huis...

Maar ja, mooi worden doet het wel, en daar gaat het om.

Wonen jullie trouwens in jullie klusproject? Wij niet, omdat we ons oude huis niet verkocht hebben (helaas al 8 maanden 2 huizen).

Dat is (behalve de kosten) aan de ene kant wel erg lekker, ik kom altijd terug in een schoon huis. Aan de andere kant vind ik het ook moelijker omdat we het oude huis (waar we dus in wonen) goed willen onderhouden, opgeruimd en schoon houden omdat binnenkort natuurlijk de koper op de stoep staat (whisful thinking!!!)

Niet dat als het verkocht zou zijn we het zouden laten verpauperen, maar toch.

En zeker nu het mooi weer wordt en dus ook de buitenboel erbij komt.

IIg veel klusplezier!!
Het is wel mooier geworden ja, ik begreep van man dat ze toch nog meer tegels hebben verwijderd vandaag, bij het verwijderen van de tegels waren er weer andere beschadigd, zucht

We hebben een nieuwe meterkast en weer stroom in de keuken, hiephoi.

Nu nog "even" de keuken stucen, de openhaard stucen, de vloer egaliseren, de trappen verven, onze slaapkamer texen en verven, de vloeren leggen, de badkamermeubels, wastafel en douchewand plaatsen, en de wc beneden verplaatsen, de benedenverdieping verven en texen, en dan kunnen we wel verhuizen denk ik

(we wonen er dus nog niet)

Nuttig boek Janna
Ik baal trouwens wel dat ik bijna niets kan doen, heb ook wel zin om aan de slag te gaan, maar ik ben steeds thuis met de kinderen, er moeten natuurlijk ook nog boodschappen en wasjes gedaan worden, de kinderen gevoederd enzovoort.

Ik ga denk ik thuis maar de slag, de tuinset in de olie zetten, de eettafelstoelen wit of groen schilderen (ze zijn nu rood en ben rood zat) . Kan ik toch een beetje schilderen.
Vanmorgen lagen de gerepareerde douchevloertegels nog los, de lijm "deed" het niet, droogt niet op, vast iets mis mee. To be continued (en het klopt dus precies, wat ze in dat boek schrijven)

Balen dat jullie huis nog niet verkocht is Janna.
De verbouwing van onze badkamer zou niet misstaan in een aflevering van bouwval gezocht of help mijn man is klusser

(kortom, het houdt nog niet op met tegenslagen en iedere dag opnieuw ontdekken welke ramp zich nu weer heeft voltrokken in de badkamer, het is later vast een leuk verhaal, ooit, over zoveel jaar)

Ik heb een kwartet, trouwens. Hopelijk hebben jullie allemaal wat meer succes met klussen en wat opbeurender verhalen dan ik
Oh cintronel, wat ongelooflijk balen...

Hier gaat alles nu ineens echt langzamer, we zijn echt klusmoe geworden. Naast dat het deze maand echt heel druk is op het werk van mijn man. In het begin nam hij 1 dag per week vrij en waren we samen aan het klussen, nu zijn we echt langs elkaar heen aan het klussen. ik overdag, omdat ik werkzoekende ben kan dat, en mijn man 's avonds als hij niet helemaal gesloopt van zijn werk thuis komt. Maar goed we gaan gewoon rustig verder, al hebben we wel gisteren ingezien dat echt alles duurder is uitgevallen dan gepland en dat we van het bouwdepot niet ook nog de badkamer kunnen aanleggen... helaas. Het is niet anders, dan maar een jaartje zonder (er is een douchekabine in de bijkeuken, naast het toilet).

Nou Citronel, ik hoop dat er gauw een eind komt aan je badkamer drama. Sterkte ermee.
Hier staat het klussen ook een beetje op een klein pitje. We zijn nu dankzij het mooie weer veel in de tuin bezig. Dat hoort dus eigenlijk in het tuiniertopic thuis, hoewel het grof werk is en niet zomaar leuk plantjes planten . We hebben twee enorme kersenbomen gesnoeid. Met zijn tweeen: hij met de zaag en ik met het touw. Meer geluk dan wijsheid, want van snoeien hebben we echt geen verstand. En dan komt er een tak zo groot als een kleine boom omlaag gesuisd. En iedere keer gaat het net weer goed. We hebben wel bewust gesnoeid toen de buren niet thuis waren zodat zij bij een eventueel ongeluk richting hun tuin niet zouden zien hoe stuntelig wij de bomen te lijf gingen, want dan hadden we vast commentaar gekregen. Maar goed, het is gelukt. Alles is eraf en wij hebben ons houthok weer vol voor de komende winter.
@ duet... ik vind het jammer dat er hier onder de post geen vind ik leuk knop zit zoals bij facebook...
Dit weekend iedereen weer aan het klussen?

Wij wel iig.

De ramen voor de bovenverdieping zijn er, die gaan we nu verven en dan kunnen ze geplaatst worden (zijn openslaande gedeeltes).

De cv meneer komt volgende week. Glas voor de achterdeur is ook binnen (is nu bruin). En binnenkort maar wat meer hulp gaan vragen aan vrienden ed, is toch wel handig.
Wij moeten verplicht ieder weekend klussen willen we de verhuisdatum halen. Ik heb de huur op gezegd, dus we hebben wel een stok achter de deur nu

Ik heb het gedoe met de badkamer maar een beetje verdrongen deze week, we zien het later wel weer, eerst moest de woonkamer/open keuken nu echt onderhanden genomen worden want over 2 weken komen ze de keuken plaatsen, en er moest nog een waterleiding aan gelegd worden, en de radiatoren en plinten moesten eraf want maandag wordt er gestuct. (hebben we op het laatste moment toch nog maar besloten te laten stucen, want er moet nog zoveel, we moeten soms toch iets uitbesteden).

Tuinieren is ook wel eens lekker, voor de afwisseling. Heb ik vorig weekend gedaan, een woekerende klimop te lijf gegaan, en opgehouden toen de groenbak vol zat.

Balen dat een badkamer er niet meer in zit Scheepje.

Met hulp schiet het wel wat meer op ja. Ik had niet geweten hoe we het moesten doen zonder mijn pa bijv, die verzet hartstikke veel werk. Voelde me wel een beetje rot over mijn gemopper op hem. Gelukkig konden we nu beter praten over de afwerkingsfoutjes in de badkamer, nu ik er niet meer zo bovenop zat.
Hoi allemaal,

Wij zouden dit weekend ook hard aan het werk gaan, met hulp... alleen heeft manlief ook storingsdienst van zijn werk... En je snapt het natuurlijk wel... Hij is nu op storing en heeft zijn collega meegenomen die zou komen helpen schilderen. Ik had een late dienst gisteren, dus ik mocht zowiezo uitslapen... Ach ik ga na mn ontbijt straks wel alvast wat beginnen. Zie ze vanzelf terugkomen.

@citronel, tuinieren is idd lekker ter afwisseling. Ik ben vorige week ook aan t spitten geweest voor een stukje groententuin...

Nou succes allemaal dit weekend.

xxx
Tot nu toe is er niks terecht gekomen van mijn klusplannen....

Kozijnen moesten natúúrlijk nog een keer geplamuurd worden, nog ff naar de stad om cadeautje op te halen, wassen bij de buren want onze machine is kapot, ff een paar stellingkasten ophalen....nu even eten en dan naar een verjaardag en vanavond uit eten.

Ach morgen nieuwe dag met nieuwe kansen zal ik maar denken...
@ janna, het viel mee... de heren waren nog best snel weer thuis... net het plafond geschilderd en nu de afwerklatjes, dan kan ik die komende week erin knallen...
Hier is vandaag ook weer vol op geklust, want morgen gaan we de hele dag met de kids naar de speeltuin. Dat hebben ze wel verdiend, een dagje uit. Ik ben begonnen met het afsteken van de graszoden, want we willen een nieuw gazon dat recht ligt en zonder paardenbloemen.

Duetman is de hele dag bezig geweest om een deurkozijn in de garage te vervangen (houtworm!) en de deur "om" te hangen. We hebben een heel lange vrijstaande garage naast het huis met aan de tuinkant een aantal ramen en twee deuren. Alleen die deuren zijn zo geplaatst, dat je "om" de deur heen moet om binnen te komen als je het pad langs de garage afloopt. Dat is vooral onhandig als je met de kids uit school komt en alle fietsen om de deur heen naar binnen gepropt moeten worden. Maar hij hangt nu goed, het zal nog wel even wennen zijn. Ik grijp vast nog wel een keer naast de deurklink.
Pfff...die douchewand, die staat nog steeds in de gang

Poging 1 vorige week door het trappegat ging niet. Gisteren hebben we poging 2 gedaan het ding met een ladder door een raam naar boven te tillen maar hij moet overdwars door het raam en dat lukte niet met een ladder.. nu weer iets nieuws verzinnen..

we kregen commentaar waarom we dan ook persé een douchewand van 1,20 breed willen, tja, leek ons mooi.

En verder is de stucer geweest en ziet de woonkamer/keuken en nu superstrak uit. We willen over een maand over dus we moeten nog meer tempo maken nu.
Hoi dames,

Ik ga nu alvast ff schrijven, want vanaf morgen komt er waarschijnlijk eerst niks van. Krijgen 2 dagen de hulp van mn schoonpa. Gaan de afwerklatten tegen het plafond in de woonkamer zetten, dan kan dat daarna een hkeer geschuurd en afgeschilderd. Jippi klus klaar, afstrepen...

En als er tijd over is gaan we in de keuken ook nog wat afwerklatten plaatsen...

Daarna ben ik een midweek weg... vrijwilligerswerk doen. Dus ik wens jullie allemaal prettig paasdagen en veel klusplezier. Doei.

@citronel: lekker he fris gestukadoorde muren... Vind/vond het ook zo gaaf toen die klaar waren, dan schiet het ineens zo op.
Ik hoop dat jullie lekker opschieten in 2 dagen Scheepje. En veel plezier volgende week.

Man heeft vandaag laminaat besteld voor het hele huis, inclusief ondervloer en plinten, mooi zo, weer wat af te strepen.

Hebben jullie dat nou ook, dat als je eenmaal begint met verbouwen dat er steeds meer bij komt, als we dit toch doen dan moeten we dat eigenlijk ook nog ff doen, en dan moeten we dit toch eigenlijk ook nieuw, etc. Je blijft bezig zeg maar.

Het blijkt dat we echt veel over het hoofd hebben gezien ook toen we een budget maakten.

En Duet? al aan je nieuwe deurklinkt gewend?
Ha klussers!!

Hier ook een dame die in okt. 2010 een huis heeft gekocht en sindsdien nog steeds op beton leeft.. oeps...

Ik had toch beter kamertje voor kamertje kunnen aanpakken. Maar goed.. nu nog enkele dingen aflakken, een nieuwe vensterbank erin, deuren aflakken, radiator aflakken en dan eindelijk kan ik met de muren beginnen... Hopelijk kan ik rond juli ook eindelijk slapen in de slaapkamer, ipv op zolder tussen de dozen. Ben er nu wel klaar mee eigenlijk.

Ik las een paar pagina's terug over het inschatten van de tijd en dan x 3. Shit.. had ik dat maar eerder geweten. Goede tip by the way!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven