Knutseltopic part 2

15-09-2012 10:42 2935 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat wij weigeren naar Libelle verbannen te worden.

Omdat wij trots zijn op onze suftruttigheid.

Omdat wij zweren bij trolley, driekwartsbroek en leren rugzakje.

Omdat wij schilderen, kleien, punniken en kantklossen toevallig heel erg cool vinden.

Omdat wij niet bang zijn om mutsig te zijn, we zijn er trots op!

Omdat wij trotse knutselmutsen zijn.

Daarom hier alweer het tweede knutseltopic.

Nieuwe knutselaars zijn uiteraard altijd welkom. We zijn geen geheim besloten genootschap.

In deel 2 zit er zelfs een heuse Mutsenmeet aan te komen; de knutselmutsen gaan naar de CreaDoe beurs in Utrecht!

Voorwaarden om mee te gaan:

- een trolley

- een rugzakje

- een driekwartsbroek

- kort rood haar want dat is zo lekker makkelijk

- een abonnement op Libelle

- minstens vijf jaar Huishoudbeurservaring.

Voldoet u aan deze voorwaarden?

Stuur een mail met aanmeldingsgegevens naar marelsmarels@gmail.com, en tante Marels houdt u op de hoogte van de ranzige details
668, the neighbour of the Beast
Nog een keer over de meet dan

Van 31 oktober tot en met 4 november is het KreaDoe beurs in Utrecht.

Ik heb besloten dat we daar heen gaan

Dus wie er zin heeft om mee te gaan, zie openingspost
quote:steph schreef op 17 september 2012 @ 22:00:

Zwarte kat, goed bezig met het spul dat je gekocht hebt. Is het een agenda voor volgend jaar?

Ja, en de bovenste is een knutsel. Dit is tenslotte een knutseltopic

Doe maar wel naar de meet komen, is vast heel gezellig

De locatie en de activiteit maken dat ik wel mee wil, ik moet alleen nog steeds tante Marels even mailen. Altijd al een keer naar de KreaDoe gewild.
Tante Marels, you have meel.

Zwarte Kat, enorm mooi Douchekamerplaatje. Hopelijk vind ik een saaie agenda waar ik mee kan knutselen.(helaas past die niet in mijn tas, wel in derugzak!)

En waarom regent het in hemelsnaam?
quote:steph schreef op 18 september 2012 @ 10:57:

Zwarte Kat, enorm mooi Douchekamerplaatje. Hopelijk vind ik een saaie agenda waar ik mee kan knutselen.(helaas past die niet in mijn tas, wel in derugzak!) En anders past-ie wellicht in je gekantkloste trolley?

En waarom regent het in hemelsnaam?Goeie vraag! Geen idee!Hier een dag achter de rug die Kwalitatief Uitermate Teleurstellend was. En bij thuiskomst direct door naar de dierenarts, zodat ik nu weer naar een Stoney Maloney poezenbeest zit te kijken (want weer platgespoten voor onderzoek Staart zag er overigens goed uit, dus nu maar afwachten of het helemaal goed geneest.

Marels, heb je een fijn dagje sauna gehad? en beginnen de sollicitaties voor de Meet al een beetje door te komen? En verder alles goed met iedereen?
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
@Akakia, fijn dat alles goed is met de staart van je poezenbeest. Wel klote minder fijn dat je rest van de dag Karel Utrecht Theodoor was.

Voor mij even goed nieuws, heb allerlei rustgevend homeopatisch spul en dat gecombineerd met melatonine tabletjes maakt dat ik afgelopen nacht voor het eerst in weken weer door heb geslapen. Stond echt te springen vanochtend omdat ik eindelijk weer een beetje energie had, heerlijk!

De keramiek cursus heb ik nog even gelaten voor wat hij was omdat ik dan pas om half elf thuis ben en dat zag ik nu even niet zitten. Geen geknutsel hier dus.

Ik twijfel nog over de CreaDoe. Ik keramiek eigenlijk alleen dus ik heb eigenlijk niks nodig, maar mss wurksjoppen, overal kijken en mijn driekwartbroek showen is natuurlijk ook leuk.
Goed om te lezen kanon, dat je weer een beetje opgeknapt bent en uitgeslapen hebt.quote:Ik twijfel nog over de CreaDoe. Ik keramiek eigenlijk alleen dus ik heb eigenlijk niks nodig, maar mss wurksjoppen, overal kijken en mijn driekwartbroek showen is natuurlijk ook leuk.En wat dacht je van rondslepen met je trolley? Vergelijken wiens korte, kittige rode kapsel het hipst is?
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Whahahahahaha! Pis bijna in mijn 3-kwart-broek-met-Tena-lady...! Grappige postings weer..!!! Helemaal 'mijn-doelgroep' hier! Voelt echt als thuiskomen, dames! Geweldig!

(Ik zal trouwens ook even een fotootje posten van mezelf van de beurs van vorig jaar. Weten jullie ook even hoe ik er uit zie.)

Ik ben die middelste met de bordeaurode trui.

Ik vind trouwens een 'pittig-rood-kapsel' niet helemaal voldoen aan het stereotype beurs-vrouw; ik zie wel veul trolleys voorbijkomen, maar vooral veel uitgegroeide permanentjes, peper-en-zout-kleurige-half-lange coupe-zwaartekracht-gevalletjes, en 'sinds-de-kinderen-heb-ik-het-maar-helemaal-opgegeven-types'... (Al scrollend door google-afbeeldingen)
Ja maar dat komt omdat dit een plaatje van de huishoudbeurs is, dat is natuurlijk totaal ander publiek

Dan ook maar even een fotootje van mezelf. Ik ben die dame die links zit te frutselen:

http://hobby.blogo.nl/files/2010/09/kreadoe-3.jpg
quote:ikbenik schreef op 15 september 2012 @ 15:06:

[afbeelding]

Schilderijtje "scissor-girl"

[afbeelding]

Wat vind ik deze geweldig leuk.

Bedenk je dit zelf?
Akakia, zielig hoor je poes, maar klinkt alsof ze er wel weer bovenop komt. (Denkt ondertussen aan het leed dat mij nog te wachten staat als mijn twee monsters hier komen wonen)

Enne, kanon, fijn dat je weer een lekkere nacht hebt gemaakt! En kom ook maar lekker naar de meet, beetje tijd maken voor jezelf en ontspanning kan geen kwaad, ook al zou je niet veel kopen. Mijn (momenteel belangrijkste) hobby is er ook niet (figuurzagen) en ik zag ook geen breidingen (is dat weer uit?). Maar het lijkt mij heerlijk om even een dagdeel met mijn andere hersenhelft bezig te zijn. Dus doen!
Akakia, wat zielig voor je poessie, ook nog na een kilo Utrecht tango-dag.

Mijn gekantkloste trolley hebt het allang het loodje gelegd.

Kanon, wat heerlijk zo'n slaapnacht na die tijd. En dan fit en fruitig naast het bed staan.

Zwarte kat, wat een pittig kapsel en leuk knutsel.

Ikbenik, dat kapsel is zo not-done. Dat kan roder en korter! Wel een goede trolley.

Ik gaat een col verder punniken/breien zonder naalden.
Oké dames, ik weet het goed gemaakt. Ik kijk aan hoe het de komende weken met mij gaat en als ik uit de ik-ben-alleen-maar-moe-en-huil-om-alles-fase ben en weer later naar bed ga dan om half negen 's avonds dan kom ik mijn trolley aan jullie showen.

Ik moet wel opbiechten dat ik HHbeurs ervaring heb en dat nog als leuk bestempel ook. Dus wees gewaarschuwd.
Hierbij trouwens ook even een foto van mij tijdens mijn laatste workshop.

Jullie zullen mij al wel herkend hebben. Ik zit in het midden, gekleed in mijn favo kledingstuk: mijn fleecevest. De rode verf is besteld, dus dat moet goed gaan komen.
Fijn dat je wat beter geslapen hebt, kanon.

@ Akakia: arme kat. Hopelijk is hij er snel weer bovenop.

Oké, ik kan dus beter geen thee drinken terwijl ik dit topic open. Die foto's...Al heb ik wel een beetje medelijden met de nietsvermoedende dames die erop staan.

Ik heb trouwens plaatjesplakken aangevraagd, even kijken of het al werkt. Dit ben ik dus:

Jaaaaa! Alleen voorlopig dus geen plaatjes van mijn knutsels. Ik heb wel vanochtend de wasmachine hier aan de praat gekregen, daar ben ik best trots op. In mijn oude huis hadden we er een met drie opties: warm, lauw of koud. Dit exemplaar heeft allerlei speciale wasprogramma's die ik niet snap en knopjes die ervoor zorgen dat hij eruit ziet als iets uit Star Wars.
Haha Liq, trots op je hoor dat je je wasmasjien gemaakt hebt! mijn eis aan de nieuwe wasmachine was dat 'ie makkelijk te bedienen was, dus ik heb één draaiknop met de programma's, een knop om de temperatuur te regelen en een startknop. Ik zag mezelf al niet met zo'n Star Wars apparaat

En kanon, lijkt me een goede deal! Maarre, als ik dat zo lees van jou moet je wel echt goed op jezelf passen hoor! Je kunt maar een maximaal aantal ballen tegelijk in de lucht houden.

Wat is dat eigenlijk voor een wurruksjop waar je op de foto mee bezig bent? Is dat 'versier dit ding zodat het op een taart lijkt'?
Ik heb 'm niet gemaakt hoor, dat is teveel eer . In plaats daarvan heb ik er tien minuten glazig naar gestaard, overwogen om mijn moeder te bellen, dat idee resoluut verworpen en op goed geluk de knop op 40 graden gedraaid. Over een uur is mijn was klaar, hopelijk zijn mijn kleren niet opeens alleen nog maar geschikt voor Poppy of roze terwijl ze niet roze horen te zijn. We gaan het zien.

Altijd even spannend met een nieuw apparaat. Man en ik hebben zo een tijdje naar het draaien van de wasmachine gekeken toen we hem net hadden: 'Goh, hij draait rondjes', 'Oh, nu heeft 'ie het wasmiddel gepakt'.
@zwartkatje. Wat een vraag Je ziet toch duidelijk dat ik een exclusief, landelijk centerpiece in prachtige herfsttinten aan het samenstellen ben?!

Ben erg gekwetst dat jij nu doet alsof het zomaar iets versieren tot een taart is *zucht*.
PRRROOEEEST!!! Whahahaha! GDVRDEGDVRRR!!! Moet ik wéér m'n Tena-verbandje verschonen...!!! Dames-dames, kan het EVEN wat minder lollig...??? Er zit een maximum capaciteit in zo'n inlegding, hoor!

@Kanon: Ik zag natuurlijk GELIJK dat je bezig was met je landelijk centerpiece. Maar, goed, dat is denk ik ook omdat ik die cursus OOK gedaan heb. Zelf had ik er nog wat gekantkloste ganzen in verwerkt, maar jouw herfsttinten-insteek is ook leuk. Heel gevoelig. Je kwetsbare kant komt er goed in tot uitdrukking!

@Liq & Zwartekat: Staren naar je wasmasjien kan heeeel rustgevend zijn hoor. Heeft een hypnotiserend effect; dat draaien van die trommel, het gesop van de kleren, het idee dat hij nuttig bezig is terwijl jij rustig een kopje thee kunt drinken, en door dat monotone gezoem en gebrom kom je al snel in een baarmoeder-achtige roes! Héél "oer"!

En wie was ook alweer degene met die vreselijk goede smaak die mijn talent in één oogopslag herkende..? In antwoord op je vraag; ja, die verzin (en teken/verf) ik 100% zelf (*Trots!*)

Ik ben chagrijnig dus heb geen zin om mee te doen aan de gein hier. Maar ga gerust verder

Ik ben vanavond wel weer terug als ik vrolijker ben ofzo
Na al die foto's kan ik natuurlijk ook niet achterblijven!

Dit ben ik, met me vriend

Ik solliciteer dit jaar niet voor de keadoemeet, want ik kom een beetje tijd tekort in die weken ivm tentamens en het vieren van mijn verjaardag.
Maar deze is gemaakt op de KamaSutra beurs toch??
@Marels, al iets vrolijker dan eerder vandaag?

Ik heb heel de dag gestudeerd en vanavond mijn financieën ein-de-lijk in kaart gebracht. Ben nu helemaal kapot dus duik lekker mijn bed in. Welterusten allemaal!
quote:Marels schreef op 19 september 2012 @ 21:06:

Maar deze is gemaakt op de KamaSutra beurs toch??

Hahaha! Marels, herken je Achnein's foto vd Kamasutrabeurs-waar-je-ook-was dan...?

Kanonneke; even een stevige welterustenknuffel voor jou!
Aan de achtergrond te zien is het inderdaad de Kamasutrabeurs. Ook leuk. Valt ook een boel te knutselen, denk ik zo.

Al mijn kleding past nog en niets is roze. Behalve de dingen die roze moeten zijn. Jippie, ik ben Superhuisvrouw! En ik heb de kapotte wcbril gemaakt. En de uitpuilende vuilniszak in de keuken vervangen. En mijn excuses aangeboden aan de buurman, die geirriteerd kwam vragen wanneer ik die kliko van me eindelijk eens binnen ging halen. Ehm...kliko? Van mij? Van mij en mijn huisgenoten, bleek. Die vergeten waren het ding weg te halen. Ik heb zo het vermoeden dat ik net als in mijn vorige huis de enige bewoner ben die nog wel eens iets opruimt en wc papier koopt als het op is. Wat is dat toch, dat studenten zo graag een puinzooi van hun leefomgeving maken? En wat voor griezelig DNA-defect heb ik waardoor ik dat niet doe?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven