Knutseltopic part 2

15-09-2012 10:42 2935 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat wij weigeren naar Libelle verbannen te worden.

Omdat wij trots zijn op onze suftruttigheid.

Omdat wij zweren bij trolley, driekwartsbroek en leren rugzakje.

Omdat wij schilderen, kleien, punniken en kantklossen toevallig heel erg cool vinden.

Omdat wij niet bang zijn om mutsig te zijn, we zijn er trots op!

Omdat wij trotse knutselmutsen zijn.

Daarom hier alweer het tweede knutseltopic.

Nieuwe knutselaars zijn uiteraard altijd welkom. We zijn geen geheim besloten genootschap.

In deel 2 zit er zelfs een heuse Mutsenmeet aan te komen; de knutselmutsen gaan naar de CreaDoe beurs in Utrecht!

Voorwaarden om mee te gaan:

- een trolley

- een rugzakje

- een driekwartsbroek

- kort rood haar want dat is zo lekker makkelijk

- een abonnement op Libelle

- minstens vijf jaar Huishoudbeurservaring.

Voldoet u aan deze voorwaarden?

Stuur een mail met aanmeldingsgegevens naar marelsmarels@gmail.com, en tante Marels houdt u op de hoogte van de ranzige details
668, the neighbour of the Beast
Niet dit hoor, dit is even gewoon een mooi plaatje.

Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Zeker mooi EV. Is het gelukt met de mozaïek?

Vandaag eindelijk mail van de cursusleider van de glasschalen. Ze zijn nog niet klaar Ik ben zo benieuwd maar dit schiet niet op!!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Hoe was met mozaieken EV?

Ik heb vandaag een set brei ringen (heten die dingen zo?) gekocht, dus mijn volgende project ligt al op mij te wachten. Heb er al helemaal zin in, maar eerst de andere shawl maar eens af zien te krijgen.
Wat zijn breiringen?

Lekker gemozaïekt vanmiddag. Aan het dienblad met de zon/bloem wat ik hier weleens geplaatst heb. Erg therapeutisch ook, dat mozaïeken, want we voeren hele gesprekken tijdens het werk.
En ahhhhh, de glasschaal.. ik ben ook benieuwd!
Dezebedoel ik .

Plaatjes plakken lukt even niet.
quote:kanon schreef op 09 oktober 2013 @ 19:54:

Dezebedoel ik .

Plaatjes plakken lukt even niet.Heb ik ook. Zo is het loomknitten bij mij begonnen. Zeer verslavend.
Goed weekend voor iedereen!

Jij ook EV, en alle anderen. Fijn dat je een beetje gezelligheid brengt op deze grijze, koude, regendag!

Nog een beetje warmte & gezelligheid dan.

Ik ben al naar de bieb gefietst (2x een kwartiertje) en heb een hele stapel nieuw leesvoer. Heerlijk! Van knutselen zal niet veel komen, denk ik. Ik zie het wel vandaag.

Fijne dag allemaal!
Ik was ook zo'n biebliefhebber, tot ik verslaafd raakte aan de e-reader. Maar ik herken je gevoel helemaal.

vandaag goede vrienden op bezoek die we (veel te) lang niet hadden gezien, erg leuk. En met kind nog strijkkralen geknutseld, dus ook dat nog. Nu zo kinderen in bed en dan een heerlijk rustig avondje...

(kreeg alleen mail dat de oven van het glasatelier kapot is, en dat het dus nog lang kan duren voordat de schaal klaar is... boehoe).
Allemaal de regenachtige zondag overleefd? Niet weggespoeld? Niet weggedreven?

Ik heb veel geslapen, ben niet fit. Ondertussen (of meer: tussendoor) heb ik hier vol ongeloof de ontwikkelingen op het forum gevolgd. Ben nu bijna in staat een knutseltopic bij de buren-met-violen te openen...
quote:Akakia schreef op 13 oktober 2013 @ 19:54:[

Ik heb veel geslapen, ben niet fit. Ondertussen (of meer: tussendoor) heb ik hier vol ongeloof de ontwikkelingen op het forum gevolgd. Ben nu bijna in staat een knutseltopic bij de buren-met-violen te openen...

Ik heb duidelijk wat gemist vandaag hier op het forum. Zal zo eens rondneuzen om te kijken of ik kan bij lezen.

Vanochtend heerlijk rustig aangedaan, in bed met cappuccino en een spannend boek. Daarentegen stond de drukke kinderenverjaardag van mijn nichtje waar ik vanmiddag naar toe ben geweest. En dat door weer en wind!
Ik mis altijd alle rellen en ophef.

Maar ook geen zin om alles te gaan opzoeken en teruglezen, moet ik zeggen. Iemand even een samenvatting?

Balen zeg, van die glasoven!!
Ok, korte poging

- nav het overlijden van Isabon, oud-forummer, wordt een condoleancetopic geopend

- ene vetplantje meent dat het nodig is in twijfel te trekken dat Isabon echt is overleden, aangezien Isabon een keer een topic heeft geopend dat niet geheel op waarheid leek te rusten

- mensen vonden het erg respectloos om te twijfelen aan de waarheid van het bericht in het condoleancetopic. Zaterdagavond werd er en masse gevraagd in het modstopic of de posts van Vetplant verwijderd konden worden. In de loop van de avond kwam er familie van Isabon op het topic, die dus al die harde, lelijke reacties kon lezen van Vetplant.

Geen reactie. Ook zondagmorgen niet. Pas heel laat zondag reageerden de Mods. Dit zorgde (uiteraard) voor aardig wat kritiek op de Mods en het beleid in het Modstopic.

- reactie van Mods: vetplant vriendelijk verzocht niet meer te posten, iedereen die off topic ging in het Modstopic werd geband (een ouderwetsche bannenregen dus)

- Er mag geen kritiek op het beleid worden uitgeoefend, noch op de Mods. Wel mag je een topic openen voor discussie. Dat dan vervolgens verwijderd wordt.

De willekeurige bannen en het zeer onlogische beleid maakt dat veel mensen zich hebben aangemeld bij het ViolenForum
Sorry dat ik maar een kort berichtje plaats, laptop is kapot dus doe het nu op een andere computer. Weet nog niet wat eraan is ed.

Bedankt voor de moeite, Akakia.

Ik zit trouwens niet op het Violenforum, ook geen behoefte aan. Heb er weleens gekeken, maar dat is dan ook alles.

Sterkte met je laptop, Steph.

Ik heb hier zitten knutselen met stofjes. Had nog een label (uit kledingstuk) liggen, en wat afgeknipte randen van andere dingen. Daar zit ik nu een soort klein quiltachtig schilderijtje van te maken. Voelt als spelen
Ik kijk wel bij de Viooltjes, maar dit is toch mijn favoriete topic, dus dat laat ik niet zomaar in de steek, ondanks dat ik vind dat het beleid hier faalt.

Klinkt leuk EV. Foto foto foto??? En ben je het aan het naaien met de hand, of op de machine (daar was jij toch niet van?) of nog iets anders??

balen steph, van je laptop. Hopelijk issie snel gemaakt. En stoer dat je gisteren door dat hondenweer naar buiten bent geweest!
Ja, uiteraard met de hand, ik heb geen naaimachine. Het is nu klaar. Zo leuk geworden! Het was echt een keileuk knutselprojectje. Zomaar wat in elkaar frutselen van restjes. Ik had er echt lol in.

Morgen trouwens leuk bezoek: een hele oude quiltster (die echt haar hele huis vol met zelfgemaakte quilts heeft liggen, allemaal met de hand gemaakt en ontzettend mooi!) komt morgen hier, samen met iemand die ik nog ken van de lesgroep quilten. Ik ben mijn werkstukken bij elkaar aan het leggen, ook het glaswerk. Niet dat dat nog veel is, dat laatste. Heb op een aantal mooie harten na, twee theelichtjes en nog wat kleine dingetjes na alles verkocht in de loop der tijd.
foto Elmervrouw!

En over weggeregende vraag van Akakia: hier was het droog.

Maar ik heb wel voornamelijk in bed gelegen, moe moe moe.

heb me aangemeld bij een 'elke dag een foto naar opdracht' site en dat is nog best lastig. Dus daar ben ik voornamelijk mee bezig geweest, naast lezen.
Later is nu
Ik ben al enige tijd op zoek naar een nieuw schriftje, kan het niet vinden. Wel ongeveer wat ik wil (weer bij de HEMA) maar niet helemaal. Op m'n werk zijn natuurlijk genoeg schriftjes, maar weet je wel hoe saai die omslag is?

Juist

ik heb net met het karton van stofmappen de omslag van m'n ringbandschriftje verstevigd. Ga nu nog op zoek naar een foto, die print ik uit en plak ik voorop. Helaas is dat natuurlijk niet echt stevig, maar voorlopig kan het weer door

En ik heb lekker zitten knippen en plakken
Later is nu
Ha, klinkt goed Dream.

Ik wil een A5 notitieboekje ZONDER lijnen. Hebben ze niet bij de Action! Alles met lijnen.

Ik zit te denken hoe ik mijn herstelverhaal kan gaan vormgeven. Ik wil het niet gewoon maar op de pc laten staan, maar het tastbaarder maken. Heb al wat zitten kijken op sites voor laten printen van werkstukken of proefschriften, maar volgens mij gaat dat allemaal over meerdere exemplaren. Dit is alleen voor mezelf.

Ik zat nu ook te denken om het zelf te printen en bijv. in van die doorzichtige mapdingen te doen (bij de Action hadden ze wel hele mooie mappen), maar ik vind A4-formaat te groot, ik wil A5-formaat. Is handzamer. En dan zou ik er ook nog wat foto's bij kunnen doen. Tips zijn welkom, creatievelingen.
Tja, aan dat printen ontkom je waarschijnlijk niet, dus dat zal je wel moeten doen. Misschien laten printen bij een Copyshop o.i.d. zodat het in ieder geval superstrak wordt?

Verder zou ik het inderdaad in A5 doen, maar de vraag is hoe je dat dan netjes krijgt... Misschien via een site als deze? zelf boekbinden

Foto's invoegen klinkt goed om te zorgen dat je een mooie verdeling van de tekst krijgt over de bladzijdes.
Wat leuk dat je frutselwerkje zoveel plezier opleverde EV. Maak je weer eens een foto? De quiltafspraak klinkt leuk!

Enne... waar was het zondag droog dan Dreamer. Hier (midden-Nederland) hadden we als creatief project bijna een Ark moeten bouwen. Ik heb de zondag overigens op dezelfde manier doorgebracht: moe moe moe. Gelukkig na deze week een weekje vakantie om bij te tanken.

Steph, laptop al gemaakt?
quote:Akakia schreef op 15 oktober 2013 @ 20:33:

Enne... waar was het zondag droog dan Dreamer. Hier (midden-Nederland) hadden we als creatief project bijna een Ark moeten bouwen. I

Heel herkenbaar, hier (zuid-hollandse kust) was het ook vreselijk regenachtig. Bij het boodschappen doen was het ligt in bijna de halve AH uit ivm gevaar voor kortsluiting. Heel vreemd boodschappen doen is dat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven