Konijn ontsnapt

08-09-2013 22:30 23 berichten
De titel zegt het al mijn konijn is ontsnapt. Geluk bij ongeluk ze zit in de tuin van de buren en vanuit daar eigenlijk geen ontsnapping mogelijk.

Maar we krijgen haar niet te pakken en ik heb even raad nodig. Haar kooi staat nu bij de buren in de tuin, gat in het hek heb ik opengelaten voor als ze uit zichzelf terug komt.

Moet ik nu mijn achterdeur open laten of dichtdoen en hopen dat ze morgen in haar kooitje zit? Extra probleem morgen voor mijn werk tot in de avond weg.

Het is een slim beestje luisterd super, maar is geen hond en zit nu in een walhallatuin.
Alle reacties Link kopieren
Met een worteltje achter haar aan kruipen?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
ja achter deur open laten natuurlijk. Kans is dat ze vanzelf terug komt. Je kan haar ook in een hoekje drijven en dan een deken over haar heen gooien. Niet zo aardig maar werkt wel. Een konijn los is, in een afgesloten tuin een makkelijke prooi voor katten, marterachtigen en roofvogels.
En er lopen ook katten van de buren in de tuin? Lijkt me niet echt veilig voor konijn.

Hoe je het beest moet vangen weet ik niet. Verder dan het flauwe 'achter een boom gaan staan en een worteltje na doen' kom ik niet.

Hoop dat hij weer snel in zijn hok zit!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
bovendien staat er in die tuin misschien giftige planten
Ik zit met mijn handen in het haar. Net al met 5 personen bezig geweest en nu zien we niets meer te donker.

Gelukkig geen katten, woon in een hondenbuurt.

Wortel trapt ze niet in en ze eet gelukkig niet zomaar alles.
Normaal komt ze haar kooitje inrennen als ik er voer in doe, maar nu ook niet.
als het licht is opnieuw proberen met een deken
Met een zaklamp zie je toch die oogjes wel in het donker?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Oke sta morgen extra vroeg op.

Normaal hoef ik maar in mijn handen te klappen en ze komt eraan.
Ze voelt zich waarschijnlijk nu te opgejaagd, ik zou zeggen laat haar even een kwartiertje/halfuurtje en ga dan rustig dichtbij de kooi zitten en rammel dan nog eens met voer of klap eens.
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Ik ben al een uur verder en ze reageert niet.

Laat de deur open, moet echt naar bed.
succes hopelijk is ze morgenvroeg binnen en hopelijk kun je slapen, ik zou het niet kunnen.
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Hebben wij ook gehad. We hebben gewacht tot hij in een hoekje zat. Toen heeft mijn man vanaf een afstand een zware plaid over hem heen gegooid (dus niet zo'n fleece ding, want dat schudden ze zo af).

Toen met plaid en al meegenomen.

Was bij ons haast bij, hij liep op de stoep langs de weg.

Succes!
Ons konijn is ook eens een nachtje weg geweest de volgende dag was konijn er weer , een meisje had een leuk konijn ineens in de tuin. Die zich ook makkelijk liet aaien en vastpakken en zo kwam het weer bij ons terug.
Dank voor jullie reacties. Ik ga proberen te slapen en de buren houden het ook in de gaten. Ik laat uiteraard weten hoe het afgelopen is.
Ken je niet nog iemand met een konijn? Het konijn van mijn zus (die vlakbij woont) ontsnapte ook wel eens en dan zat hij heerlijk bij ons in de tuin, bij mijn konijn naast het hok, zo konden we hem weer heel makkelijk vangen. Succes ik hoop dat hij weer terug komt!
Wij hebben ons konijn moeten vangen met een schepnet. Dus als je die hebt. Zo'n grote dan natuurlijk.

Ik hoop dat ie morgen weet terug is!
Ze is terug, lang leven zindelijkheid. Zat vanochtend in haar kooitje.

Dank voor alle tips!
Gefeliciteerd!

Had niet gedacht dat konijnen zo 'opgevoed' konden worden dat ze weer terugkeren naar hun eigen kooitje.
Kan me voorstellen dat 'ie de veiligheid van zijn eigen kooitje 's nachts weer heeft opgezocht. Gelukkig maar
fijn dat ie terug is! mijne wil ook alleen maar in zijn hok poepen. dus als hij in huis aan de wandel gaat, gaat hij altijd terug naar zijn hoek om zijn behoefte te doen. en anders leg ik er een bospeen in. dan komt ie ook terug. scheelt mij het vangspelletje en het konijn de stress van gevangen worden.
Wat fijn dat het goedgekomen is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven