Krijg jij om 12 uur 's nachts ook een unheimisch gevoel?

29-01-2010 23:35 253 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vroeger waren er van die spookverhalen dat je om 12 uur 's nachts niet op een begraafplaats moest komen, omdat op dat tijdstip alle spoken rond gaan dwalen. Ik heb daardoor altijd een beetje de kriebels op dat tijdstip. In ieder geval wel als ik alleen ben. Het slaat helemaal nergens op, maar het zit er zo ingebakken! Wie herkent dit?

quote:Reverie schreef op 30 januari 2010 @ 00:33:

[...]

Kan je niet tegen stilte of spookgeluiden?Neuh. Op zich ben ik niet heel dol op spookgeluiden
ik val trouwens ook in slaap met de tv aan, maar dat is omdat ik anders ga piekeren enzo
weet je wat ik trouwens wel echt eng vond.

Was als begeleider mee met jeugdkamp, midden in het bos slapen.. moest ik 's nachst plassen... dat was ennngggggg.....
quote:yoyo2 schreef op 30 januari 2010 @ 00:32:

Ik was iets van 16 en mijn ouders waren op vakantie, ik dus ook slapen met de tv aan. Valt de stroom om 12 uur 's nachts uit... zucht..Ook lekker...

Ik ga er maar vanuit dat honden enzo ook iets voelen als er iets is... die van mij ligt nog heel rustig op de bank...
quote:yoyo2 schreef op 30 januari 2010 @ 00:32:

Ik was iets van 16 en mijn ouders waren op vakantie, ik dus ook slapen met de tv aan. Valt de stroom om 12 uur 's nachts uit... zucht..De horror!! En net om 12:00 uur! Geen spoken gezien?
quote:Annelize schreef op 30 januari 2010 @ 00:35:

De horror!! En net om 12:00 uur! Geen spoken gezien?neuh, want het was donker
Haha, langzaamaan komt Yoyo ook wel met zijn angsten op de proppen
haar!
Je denkt toch niet echt dat ik een vieze ouwe vent met 4 armen ben die op een vrouwenforum rondhangt he?
quote:yoyo2 schreef op 30 januari 2010 @ 00:37:

Je denkt toch niet echt dat ik een vieze ouwe vent met 4 armen ben die op een vrouwenforum rondhangt he?Hahaha, eigenlijk wel (maar dan zonder die armen)
Nog een verhaaltje voor het slapen gaan dan maar?

De weerwolf van het bos van Engbergen

Marie trok haar omslagdoek strakker om zich heen en tuurde in het struikgewas. Hoewel de maan zijn licht zojuist nog op het pad had geworpen, was het bos hier te dicht om veel te kunnen zien. "Daan?" Haar vrijer liet niets van zich horen. Hij had er absoluut op gestaan om, na het feest in de herberg, weer over het bospad naar huis te lopen, in plaats van de langere weg eromheen te nemen, en als hij dronken was, kon ze beter niet tegen hem ingaan. Ze stond nu te wachten tot hij verderop zijn blaas had geleegd.

"Daan?" riep ze nu wat harder. Nog steeds geen antwoord.

"... Ik loop vast door." Nijdig zette ze zich in beweging. Ze wilde hier geen minuut langer blijven. Iedereen wist dat de bossen bij Engbergen onveilig waren. Of het daadwerkelijk een weerwolf was, zoals beweerd werd, wist ze niet, maar... Ze was nog geen tien meter verder toen geritsel haar deed omkijken.

Achter haar stond nu een zwarte wolf, groter dan ze ooit had gezien, klaar om te springen. Vanaf dat moment reageerde ze instinctief. Ze draaide zich om en rende de resterende kilometers dwars door het bos naar de boerderij waar ze woonde. Hoewel ze niet nogmaals achterom durfde te kijken, hoorde ze aan het gekraak van takken dat de wolf haar op de voet volgde. Voor ze de deur thuis achter zich kon dichttrekken, waagde het dier nog een uitval. Het hapte naar haar schenen, maar nam alleen een stuk uit haar rode omslagdoek. Niet veel later kwam ook Daan bij de boerderij aan. Toen Marie hem nog bevend van de schrik vertelde waarom ze naar huis was gerend en aanvankelijk de deur niet voor hem had willen opendoen, moest Daan lachen. Hij lachte met wijd opengesperde mond, waarin Marie tussen zijn tanden rode draadjes zag, in precies dezelfde kleur als haar omslagdoek...
quote:Annelize schreef op 30 januari 2010 @ 00:33:

[...]

Neuh. Op zich ben ik niet heel dol op spookgeluiden Joh....
Oh, misschien is het topic: 'ik hoor dingen die er niet zijn' wel iets voor jullie
quote:Lunax schreef op 30 januari 2010 @ 00:33:

[...]

Goed geregeld

Ik had in mijn vorige huis altijd een ritueel voor het slapen gaan dat ik een denkbeeldige cirkel om mijn bed maakte waar alleen dingen in mochten die bij mij hoorden, en alles wat ik er niet in wilde mocht er ook niet in. Werkte heel goed (ging stuk rustiger slapen daarna). In dit huis heb ik het nooit meer nodig gehad....

Bij mij is wel eens een heldervoelende ex-collega in huis geweest. Ik wist toen trouwens nog niet dat ze heldervoelend was... maar zij zei direct... wat hangt hier een prettige sfeer in huis. En dat zegt eigenlijk iedereen.

Ik ben hier ook nooit bang. Als hier al geesten of andere dingen hangen, dan zijn het inderdaad bijvoorbeeld opa en oma. En daar kon ik altijd goed mee overweg, dus daar heb ik niets van te vrezen.

Wel heb ik ooit eens gehoord dat de tijd tussen 3 en 4 's morgens het heftigst is wat paranormale dingen betreft. Als ik rond die tijdstippen naar het toilet moet doe ik dat ook altijd met mijn ogen dicht. Ondanks dat ik nog nooit iets gezien heb, ben ik als de dood dat ik in één keer toch iets (al is het maar verbeelding) zie zitten aan mijn voeteneind.....
Ik ben heel goed in spookverhalen vertellen

Maar die zijn alleen leuk als je naast me zit...
Ik ga boven kijken of ik een geest/spook/klopgeval kan gaan storen...

truste!

Jaa, gelukkig heb ik dan weer niets met weerwolfen. Alleen bijna onzichbare donkere mannetjes vind ik niet zo plezant. Neuh...
Slaap lekker Biebelie!
welteruste!
[quote]Yraatje schreef op 30 januari 2010 @ 00:40:

[...]

Wel heb ik ooit eens gehoord dat de tijd tussen 3 en 4 's morgens het heftigst is wat paranormale dingen betreft. quote]

Alleen in Nederland, of ook in de rest van de wereld? Anders moet ik me 's middag weer zorgen gaan maken enzo....
Ik ben soms nog wakker tussen 3 en 4 in het weekend. Kan me niet herinneren dat ik iets gemerkt heb maar nu ik lees dat het dan het heftigst is krijg ik ook wel een beetje de bibbers. :O

En als ik een enge film heb gezien en ik moet alle lichten uit doen enz. dan heb ik ook een unheimisch gevoel.....
quote:Yraatje schreef op 30 januari 2010 @ 00:40:

[...]

Bij mij is wel eens een heldervoelende ex-collega in huis geweest. Ik wist toen trouwens nog niet dat ze heldervoelend was... maar zij zei direct... wat hangt hier een prettige sfeer in huis. En dat zegt eigenlijk iedereen.

Ik ben hier ook nooit bang. Als hier al geesten of andere dingen hangen, dan zijn het inderdaad bijvoorbeeld opa en oma. En daar kon ik altijd goed mee overweg, dus daar heb ik niets van te vrezen.

Wel heb ik ooit eens gehoord dat de tijd tussen 3 en 4 's morgens het heftigst is wat paranormale dingen betreft. Als ik rond die tijdstippen naar het toilet moet doe ik dat ook altijd met mijn ogen dicht. Ondanks dat ik nog nooit iets gezien heb, ben ik als de dood dat ik in één keer toch iets (al is het maar verbeelding) zie zitten aan mijn voeteneind.....Waarom lees ik dit?
Ja inderdaad haha, als ik ergens een unheimisch gevoel van krijg is het wel dit topic en de verhalen *ril*
Laat jullie niet zo gek maken joh...

In sinterklaas geloofde je ook alleen omdat dat je werd aangepraat...
Ik had me bedacht dat alle dingen die ik vanavond heb gelezen gewoon niet op mij van toepassing zijn. Dus ik slaap gewoon lekker op m'n rug, met mijn stofmonster onder mijn bed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven