Lente!!!
zaterdag 7 maart 2015 om 15:20
Iedereen ook zo blij dat de lente eraan komt? (Sorry lieve maatjes van het winterliefhebbers-topic...) en wat hebben jullie allemaal al gedaan? Eerste terrasje gepakt, voorjaarsgarderobe aangeschaft, buiten gegeten, in de tuin gewerkt?
Hier vandaag een zandbak besteld voor zoon. Straks nog even naar de bouwmarkten voor zand en dan verheug ik mij zo op een spelend knulletje met emmers en schepjes.
Hier vandaag een zandbak besteld voor zoon. Straks nog even naar de bouwmarkten voor zand en dan verheug ik mij zo op een spelend knulletje met emmers en schepjes.
zondag 8 maart 2015 om 20:29
Wat een lekker weer, wij zijn hier een stukje wezen rijden vanmiddag om een paar plaatsen verderop lekker op de hei te lopen.
Daarna zijn we even lekker een hapje wezen eten en nog even lekker in de tuin gezeten.
Hopen dat het aankomende week weer zo lekker weer word.
Van mij mag het -ik wilde de zon smiley, maar die doet het niet-
Daarna zijn we even lekker een hapje wezen eten en nog even lekker in de tuin gezeten.
Hopen dat het aankomende week weer zo lekker weer word.
Van mij mag het -ik wilde de zon smiley, maar die doet het niet-
zondag 8 maart 2015 om 20:47
Wij zijn vandaag naar de Jagersplas geweest, recreatiegebied. En er was geen hond. We waren met de honden en dachten dat het druk zou zijn. Maar heel weinig mensen. Was een uur of drie. Ik vond het gek.
En we hebben geen konijnen gezien. Ook al was het een zachte winter, de konijnen in de Jagersplas zijn voornamelijk dumpkonijnen van mensen die denken dat de Jagersplas een konijnenparadijs is omdat er elk jaar een konijnenplaag is. Zucht, vicieus cirkeltje. En die overleven meestal de winter niet. Normaal gaan mijn honden trekken aan de lijn als ze konijnen ruiken. Maar nu niks.
Hopelijk gaat gemeente Zaanstad nou eens een bord neerzetten om mensen te ontmoedigen hun konijnen te dumpen. Ik heb aangeboden om zelf een bord te maken maar dat mag natuurlijk niet. Maar hopelijk wordt het een goed jaar qua konijnenplagen van dumpkonijnen. We houden hoop!
En we hebben geen konijnen gezien. Ook al was het een zachte winter, de konijnen in de Jagersplas zijn voornamelijk dumpkonijnen van mensen die denken dat de Jagersplas een konijnenparadijs is omdat er elk jaar een konijnenplaag is. Zucht, vicieus cirkeltje. En die overleven meestal de winter niet. Normaal gaan mijn honden trekken aan de lijn als ze konijnen ruiken. Maar nu niks.
Hopelijk gaat gemeente Zaanstad nou eens een bord neerzetten om mensen te ontmoedigen hun konijnen te dumpen. Ik heb aangeboden om zelf een bord te maken maar dat mag natuurlijk niet. Maar hopelijk wordt het een goed jaar qua konijnenplagen van dumpkonijnen. We houden hoop!
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
zondag 8 maart 2015 om 21:25
Mijn dochter die zegt; 'Mama, het ruikt naar lente vandaag.'
Wij hebben lekker in het bos gespeeld, gelezen en gepicknickt. Dochter was zo moe dat ze om 6 uur op de bank in slaap is gevallen. Toen hebben wij de sushibar gebeld en hebben we vanavond heerlijk sushi gegeten (thuis, bezorgsushi). Héérlijk, wat een dag!
Jammer dat ik morgen moet werken
Wij hebben lekker in het bos gespeeld, gelezen en gepicknickt. Dochter was zo moe dat ze om 6 uur op de bank in slaap is gevallen. Toen hebben wij de sushibar gebeld en hebben we vanavond heerlijk sushi gegeten (thuis, bezorgsushi). Héérlijk, wat een dag!
Jammer dat ik morgen moet werken
maandag 9 maart 2015 om 01:28
dinsdag 10 maart 2015 om 03:45
Het is best mooi he, de Jagersplas. Alleen, hadden de knotwilgen niet al gesnoeid moeten zijn? Ik dacht dat ze die in het najaar al deden. En er zat wel veel mos tussen het gras. Ik vind het wel lekker zacht lopen. Alleen in de herfst en winter komen we niet vaak want het kan er hard waaien. Een rondje is een uur en dat is net mooi voor onze honden. Alleen als het boven de 20 graden is, is het er druk. Echt een mooi stukje natuur.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.