Lui huishouden
dinsdag 26 mei 2020 om 13:02
Ik houd van lui huishouden.
Zo min mogelijk inspanning, maximaal resultaat.
Wie ook? En wat is je ultieme tip?
Mijn lui-huishouden-tips:
Een slowcooker. Gooi het erin, wacht rustig een paar uur af en eet het op.
Niet strijken.
Zo veel mogelijk dichte kasten (minder af te stoffen en rustiger voor het oog).
Sowieso: minder spullen. Je hoeft het niet op te bergen, niet schoon te houden en niet te onderhouden.
Waar ik nog steeds veel te veel tijd aan besteed:
De was.
Zo min mogelijk inspanning, maximaal resultaat.
Wie ook? En wat is je ultieme tip?
Mijn lui-huishouden-tips:
Een slowcooker. Gooi het erin, wacht rustig een paar uur af en eet het op.
Niet strijken.
Zo veel mogelijk dichte kasten (minder af te stoffen en rustiger voor het oog).
Sowieso: minder spullen. Je hoeft het niet op te bergen, niet schoon te houden en niet te onderhouden.
Waar ik nog steeds veel te veel tijd aan besteed:
De was.
zaterdag 30 mei 2020 om 12:54
Dat zul je mijn nooit zien doen: iets poetsen dat niet zichtbaar vuil is. Dat zou wellicht beter zijn, maar het komt gewoon niet in me op. Als ik vlokken stof zie liggen of vlekken op kastjes of de vloer etc, dan pas pak ik het aan.
Ik snap vaak niet hoe het mogelijk is en waar het allemaal vandaan komt. Zo moet ik de trap echt elke twee tot drie dagen stofzuigen, daar liggen altijd heel snel weer stof en haren op, verschrikkelijk.
Strijken doe ik thuis nooit (bij mijn bedrijf wel, daar strijk ik de thee- en handdoeken en schorten zelfs, haha). Mijn man kan heel goed strak opvouwen, die vouwt dan ook zijn eigen shirts op (als ik dat doe, is het volgens hem toch te kreukelig). Mijn zoons geven er niets om als er wat kreukels in zitten.
Beddengoed en handdoeken vouwen we gewoon op, dat wordt nooit gestreken. Als mijn schoonmoeder bij ons logeert, neemt zij de was over en vouwt beddengoed heel mooi en superstrak op. Het punt is dat ik in die opgevouwen toestand niet meer kan zien voor welk van de drie bedden het is en dan moet ik het toch weer openschudden en vervolgens op mijn primitieve manier weer opvouwen. Voel ik me dan lichtjes schuldig over.
Voor de keukenvloer heb ik een Vileda spray-ding. In de stang door je water en schoonmaakmiddel, met een handeltje spray je wat water uit die stang en met de dweildoek die onderaan zit, kun je op die manier heel makkelijk wat vlekjes wegwerken. Echt goed dweilen doe ik zeer zelden.
Ramen zemen etc doe ik zelden tot nooit. De buitenkanten worden door de glazenwasser gedaan.
Ik vind schoonmaken een crime. Als ik eraan begin, ben ik ook binnen vijf minuten strontchagrijnig omdat ik dingen omstoot, de stofzuiger ergens achter blijft steken of de slang eraf schiet enzovoort. 'ruzie met de dingen', zoals Ronald Goedemondt het zo mooi omschrijft.
Ik heb diverse werksters gehad, waar ik niet erg tevreden over was. Goed schoonmaken is echt een vak, maar wordt meestal gedaan door dames die iets bij willen verdienen en het is echt niet zo dat iedereen vanzelf maar goed kan poetsen. Ik haat het zelf, maar dat betekent niet dat ik dan alles ook maar in orde vind. Als ik ervoor betaal, wil ik ook dat het goed is en dat ik later geen voetafdrukken van de werkster op de net gedweilde vloer zie of stofvlokken op de vloer onder de staande lampen vindt. Ik zeg dan meestal maar tegen mezelf dat het toch schoner is dan als ze niet komt, maar ja, het zint me niet. De laatste werkster kon er ook weinig van, ze heeft zelf opgezegd omdat haar andere werk meer tijd ging vergen en daar was ik niet rouwig om. Wij moeten het nu natuurlijk wel weer allemaal zelf doen en bah, bah, bah wat een rotklussen zijn dat. Mijn tienerzoons moeten hun eigen kamer schoonmaken, daar moet ik ze continu op aanspreken want anders gebeurt er niets. De kamer van mijn oudste zoon is op zolder, die verdieping mijd ik zo veel mogelijk omdat ik poetsen haat, maar de aanblik van vuil nog veel meer. Vorige week moest ik er wel een keer zijn, toen kon ik er niet meer onderuit. De vlokken stof lagen tegen de plinten, bah. Verder viel het me eerlijk gezegd niet eens tegen, haha.
Verder eens met iemand die in dit topic zei dat je van sommige dingen echt niks krijgt. Zo denk ik er ook over. De houten vloeren in huis maak ik hooguit een keer per jaar nat schoon. Verder worden ze alleen gestofzuigd. Een ander zal ze wellicht zeker eens per week dweilen, wij doen dat gewoon niet. Pas als je echt gaat zien dat er vlekken zijn, schuiven we de meubels een keer aan de kant en dweilen. Meestal is de aanleiding dat er toch een kleed moet worden weggeruimd (vloerkleden vervang ik als de vlekken er niet meer uitgaan, we hebben kruimelende tieners en katten, kleden gaan niet lang mee) of zo.
Het meest ergerlijke vind ik opruimen van papierwerk en onbestemde spullen die geen vaste plek hebben. Dat is mijn eeuwige frustratie, waar ik niet mee in het reine kom. Ik kan er eigenlijk niet meer tegen, overal in huis hebben wij bakjes en schaaltjes staan met dingetjes erin als een brillenkoker, een oude foto, een foldertje dat nog eens van pas kan komen, speelgoedonderdeeltjes, iets waarvan ik niet weet wat het is en daarom niet weg durf te gooien, dat werk. VERSCHRIKKELIJK. Het is soms zo frustrerend dat ik in mezelf vloek dat het huis zou moeten afbranden, zodat ook al die bakjes en dozen vol papieren niet meer uitgezocht en opgeruimd hoeven worden. Maar daar moet ik heel erg mee opletten, want alle dingen die ik stiekem weleens wens, komen uit.
Dus gauw afkloppen!
Maar daarom vind ik vakantiehuisjes zo heerlijk. Daar ligt niets te veel (behalve die keer dat wij een huisje huurden van een particulier, die had daar al haar verzamelingen in gepropt, nog nooit ZO VEEL spullen bij elkaar gezien!), heeeeeeeerlijk. Zo wil ik het ook. Maar ik kom er niet aan toe om het zo te krijgen, daar gaan dagen werk in zitten en die tijd heb ik niet. En als ik hem sporadisch wel heb, heb ik smoesjes en doe andere dingen. Als ik het razend druk heb, heb ik wél heel veel zin om die zooi aan te gaan pakken. How convenient.
Wij gaan nu een nieuwe badkamer aanbrengen in ons huis. Dat betekent dat mijn voormalige werkkamer leeg moet en dat is een mooie stok achter de deur. Die badkamer wordt zo gemaakt, dat hij in een handomdraai netjes gepoetst kan worden. Tips daarvoor welkom. (heb al besteld: zwevend wastafelmeubel, zwevend toilet met afneembare bril, we twijfelen nog tussen inloopdouche met betegelde wanden en een douchebak met glazen wanden)
Ik snap vaak niet hoe het mogelijk is en waar het allemaal vandaan komt. Zo moet ik de trap echt elke twee tot drie dagen stofzuigen, daar liggen altijd heel snel weer stof en haren op, verschrikkelijk.
Strijken doe ik thuis nooit (bij mijn bedrijf wel, daar strijk ik de thee- en handdoeken en schorten zelfs, haha). Mijn man kan heel goed strak opvouwen, die vouwt dan ook zijn eigen shirts op (als ik dat doe, is het volgens hem toch te kreukelig). Mijn zoons geven er niets om als er wat kreukels in zitten.
Beddengoed en handdoeken vouwen we gewoon op, dat wordt nooit gestreken. Als mijn schoonmoeder bij ons logeert, neemt zij de was over en vouwt beddengoed heel mooi en superstrak op. Het punt is dat ik in die opgevouwen toestand niet meer kan zien voor welk van de drie bedden het is en dan moet ik het toch weer openschudden en vervolgens op mijn primitieve manier weer opvouwen. Voel ik me dan lichtjes schuldig over.
Voor de keukenvloer heb ik een Vileda spray-ding. In de stang door je water en schoonmaakmiddel, met een handeltje spray je wat water uit die stang en met de dweildoek die onderaan zit, kun je op die manier heel makkelijk wat vlekjes wegwerken. Echt goed dweilen doe ik zeer zelden.
Ramen zemen etc doe ik zelden tot nooit. De buitenkanten worden door de glazenwasser gedaan.
Ik vind schoonmaken een crime. Als ik eraan begin, ben ik ook binnen vijf minuten strontchagrijnig omdat ik dingen omstoot, de stofzuiger ergens achter blijft steken of de slang eraf schiet enzovoort. 'ruzie met de dingen', zoals Ronald Goedemondt het zo mooi omschrijft.
Ik heb diverse werksters gehad, waar ik niet erg tevreden over was. Goed schoonmaken is echt een vak, maar wordt meestal gedaan door dames die iets bij willen verdienen en het is echt niet zo dat iedereen vanzelf maar goed kan poetsen. Ik haat het zelf, maar dat betekent niet dat ik dan alles ook maar in orde vind. Als ik ervoor betaal, wil ik ook dat het goed is en dat ik later geen voetafdrukken van de werkster op de net gedweilde vloer zie of stofvlokken op de vloer onder de staande lampen vindt. Ik zeg dan meestal maar tegen mezelf dat het toch schoner is dan als ze niet komt, maar ja, het zint me niet. De laatste werkster kon er ook weinig van, ze heeft zelf opgezegd omdat haar andere werk meer tijd ging vergen en daar was ik niet rouwig om. Wij moeten het nu natuurlijk wel weer allemaal zelf doen en bah, bah, bah wat een rotklussen zijn dat. Mijn tienerzoons moeten hun eigen kamer schoonmaken, daar moet ik ze continu op aanspreken want anders gebeurt er niets. De kamer van mijn oudste zoon is op zolder, die verdieping mijd ik zo veel mogelijk omdat ik poetsen haat, maar de aanblik van vuil nog veel meer. Vorige week moest ik er wel een keer zijn, toen kon ik er niet meer onderuit. De vlokken stof lagen tegen de plinten, bah. Verder viel het me eerlijk gezegd niet eens tegen, haha.
Verder eens met iemand die in dit topic zei dat je van sommige dingen echt niks krijgt. Zo denk ik er ook over. De houten vloeren in huis maak ik hooguit een keer per jaar nat schoon. Verder worden ze alleen gestofzuigd. Een ander zal ze wellicht zeker eens per week dweilen, wij doen dat gewoon niet. Pas als je echt gaat zien dat er vlekken zijn, schuiven we de meubels een keer aan de kant en dweilen. Meestal is de aanleiding dat er toch een kleed moet worden weggeruimd (vloerkleden vervang ik als de vlekken er niet meer uitgaan, we hebben kruimelende tieners en katten, kleden gaan niet lang mee) of zo.
Het meest ergerlijke vind ik opruimen van papierwerk en onbestemde spullen die geen vaste plek hebben. Dat is mijn eeuwige frustratie, waar ik niet mee in het reine kom. Ik kan er eigenlijk niet meer tegen, overal in huis hebben wij bakjes en schaaltjes staan met dingetjes erin als een brillenkoker, een oude foto, een foldertje dat nog eens van pas kan komen, speelgoedonderdeeltjes, iets waarvan ik niet weet wat het is en daarom niet weg durf te gooien, dat werk. VERSCHRIKKELIJK. Het is soms zo frustrerend dat ik in mezelf vloek dat het huis zou moeten afbranden, zodat ook al die bakjes en dozen vol papieren niet meer uitgezocht en opgeruimd hoeven worden. Maar daar moet ik heel erg mee opletten, want alle dingen die ik stiekem weleens wens, komen uit.
Dus gauw afkloppen!
Maar daarom vind ik vakantiehuisjes zo heerlijk. Daar ligt niets te veel (behalve die keer dat wij een huisje huurden van een particulier, die had daar al haar verzamelingen in gepropt, nog nooit ZO VEEL spullen bij elkaar gezien!), heeeeeeeerlijk. Zo wil ik het ook. Maar ik kom er niet aan toe om het zo te krijgen, daar gaan dagen werk in zitten en die tijd heb ik niet. En als ik hem sporadisch wel heb, heb ik smoesjes en doe andere dingen. Als ik het razend druk heb, heb ik wél heel veel zin om die zooi aan te gaan pakken. How convenient.
Wij gaan nu een nieuwe badkamer aanbrengen in ons huis. Dat betekent dat mijn voormalige werkkamer leeg moet en dat is een mooie stok achter de deur. Die badkamer wordt zo gemaakt, dat hij in een handomdraai netjes gepoetst kan worden. Tips daarvoor welkom. (heb al besteld: zwevend wastafelmeubel, zwevend toilet met afneembare bril, we twijfelen nog tussen inloopdouche met betegelde wanden en een douchebak met glazen wanden)
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 30 mei 2020 om 13:01
Vroeger kwam ik vaak bij een manege, waarvan de eigenaresse een enorme poets was. Echt op het dwangmatige af. Elke dag werd de hele foyer gedweild en soms meerdere keren. Wij organiseerden daar een wedstrijd en waren op enig moment in de foyer bezig met het klaarleggen van allerlei papieren. Mijn collega liep rond op blote voeten. Haar voeten waren na korte tijd ook zwart. Ik grapte nog dat ze dat maar niet aan de eigenaresse moest laten zien. Die zag het toch en flipte de pan uit, ging gelijk weer dweilen.
Maar dat helpt maar nauwelijks. Ik denk dat het bij heel veel mensen, ook thuis, zo is dat het schoon lijkt, maar schoonmaken is in heel veel gevallen gewoon het uitsmeren van vuil tot je het niet meer ziet.
Kijk ook maar eens naar je eigen huid. Ik ben soms ontsteld hoe vies die wordt, gewoon uit de lucht. Laatst was ik 's middags in bad geweest. Toen ik 's avonds naar bed ging en mijn huid weer reinigde, zat er echt weer zwartigheid op het schoonmaakwatje. (en nee, niet omdat mijn huis niet heel schoon is, ik was tussen bad en naar bed gaan elders geweest)
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 30 mei 2020 om 13:13
HEEL VEEL weggooien, dat is DE tip om rommel te vermijden. En spullen een vaste plek geven.Yella78 schreef: ↑30-05-2020 12:54
Dus gauw afkloppen!
Over de badkamer, ik zou voor een inloopdouche met betegelde wanden gaan, veel makkelijker schoon te houden. Als je het even afdroogt na het douchen, is het zo klaar. Heel makkelijk is alle spullen in de kast zetten en niets op je wastafelmeubel. Het wordt niet stoffig en als je het wil schoonmaken, kost het één minuut tijd (natte schoonmaakdoekjes in de kast leggen).
Life is short. Eat dessert first.
zaterdag 30 mei 2020 om 13:24
Over rommeltjes. Wij hebben 1 klein bakje met rommeltjes zoals speelgoed onderdeeltjes, gekregen rotzooi, proefmonsters, muntjes etc. en om de week maak ik dat ding helemaal leeg. Het enige wat er dan nog ligt is mijn nagelriemolie en 1 sleutel.
Wat erin ligt MOET naar een vaste plek (proefmonsters in de badkamer, gebruikt worden (bloemzaadjes bijv.), of gewoon weggegooid worden. Scheelt een hele hoop rommel in huis.
Sowieso nadat ik Marie Kondo heb gezien heb ik zowat alles weggegooid. Vreselijk al die rommeltjes.
Wat erin ligt MOET naar een vaste plek (proefmonsters in de badkamer, gebruikt worden (bloemzaadjes bijv.), of gewoon weggegooid worden. Scheelt een hele hoop rommel in huis.
Sowieso nadat ik Marie Kondo heb gezien heb ik zowat alles weggegooid. Vreselijk al die rommeltjes.
zaterdag 30 mei 2020 om 14:11
Dat is hier na een paar uur al. Twee, soms drie keer per dag stofzuigen en om de dag (soms dagelijks) dweilen is echt nodig (tja, vind Ik dan, volgens anderen is t altijd schoon bij ons, ik vind van niet). En dan lopen wij zelden met schoenen binnen. Ik geef de honden de schuld. Oké, en een vloer waarop je alles ziet als de zon erop schijnt. Gladde vloer dus makkelijker schoon te maken, maar ondanks de donkere kleur zie je heel veel.
zaterdag 30 mei 2020 om 14:39
Maar je zit niet met je billen op een wc-bril. Je zit met je dijbenen op een wc-bril. De billen hangen boven de pot. De poep valt in de pot en komt niet op de bril (bij mij niet althans, echt nog nooit gehad).wittereiger schreef: ↑30-05-2020 08:34Dat niet weten maakt het wel spannend ja.
Doorgaans zien wc brillen er schoon uit dus daar ga ik op zitten, maar nu ik heb gelezen dat sommigen die zelden schoonmaken omdat ze geen vuil zien.. Bacteriën zie je niet hè. Ik krijg de kriebels van het idee dat andermans poepbacterien op mijn billen zitten. Nee bedankt! Ik ga vanaf nu vaker erboven hangen geloof ik.
Poepbacteriën komen op je handen bij het afvegen, op de kraan bij het handen wassen daarna, weer op je handen als je de kraan dichtdraait, en daarna op het lichtknopje en de deurklink. Dat zijn de vieze plekken in een wc. De bril is niet de vieze plek. (Zolang je er gewoon normaal op gaat zitten niet tenminste - en het is ook een goed idee om de klep erop te doen bij het doorspoelen want anders vliegen ze de hele lucht door.)
Je komt sowieso wel in contact met die bacteriën, en dat is maar goed ook want je lichaam heeft een grote variatie aan bacteriën nodig om goed te functioneren. Maar als je voor het idee de bacteriën wilt vermijden, kun je dus beter zorgen dat je direct contact met kraan, lichtknopje en deurklink vermijdt, dan de wc-bril. En kraan, lichtknopje en deurklink zijn echt alweer een beetje vies meteen nadat de eerste persoon na het schoonmaken erop is geweest.
zaterdag 30 mei 2020 om 14:54
Tip: vouw je beddengoed zó op, dat het in je kussensloop past. Dan is het netjes als pakketje bij elkaar en aan t kussensloop zie je welk dekbed erin zit.Yella78 schreef: ↑30-05-2020 12:54
zaterdag 30 mei 2020 om 15:09
Die 2x per jaar gaat het verschil dan toch ook niet maken. Zonde van je tijd.kweepeer schreef: ↑30-05-2020 03:25Krijg je niks van hoor. Ik heb ook jarenlang maar twee keer per jaar gestofzuigd, een keer in de kerstvakantie en een keer in de zomervakantie. Dan krijg je overal van die stofvlokken, nou en? Mij stoort het niet, en ik hou niet van bezoek, dus niemand heeft er last van.
Koelkast en vriezer schoonmaken, zelfde verhaal. Badkamer ook. WC, borstelen voor de remsporen en nat wc-papiertje over de bril als er bloed op komt. Kranen, deurklinken, lichtknopjes, twee keer per jaar schoonmaken. Ramen zemen ook. Badkamer deed ik een keer in de twee maanden ofzo. Haren ruim ik altijd meteen op.
Afwas en was heb ik wel altijd onder controle gehad, dat vond ik wel belangrijk. En ik maak ook wel altijd de keukenkraan schoon als ik daar aan heb gezeten met handen waar ik rauw vlees mee heb aangeraakt ofzo.
Ik heb nu een roboststofzuiger die ik een keer in de week/twee weken laat lopen, en ik maak nu ook wel iets vaker schoon, maar zeker niet vaker dan eens in de maand. Vind het gewoon niet zo belangrijk hoe het eruit ziet. En voor je gezondheid maken heel veel dingen gewoon echt niet zoveel uit. Of je nou elke dag de deurklinken schoonmaakt of een keer per jaar, die bacterieen daar kom je toch wel mee in contact.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
zaterdag 30 mei 2020 om 15:14
Wij hebben ook een afneembare bril, maar ik vind het een onding. Als je er niet goed op gaat zitten, dan gaat het al los.Yella78 schreef: ↑30-05-2020 12:54...
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
zaterdag 30 mei 2020 om 15:27
Ik dweil ook bijna niet, maar geen last van zwarte voeten hoor.
De keuken dweil ik wel regelmatiger trouwens, omdat daar ook nog weleens ongemerkt iets op de grond spat. In andere ruimtes pak ik daar gewoon een gelijk een doekje voor.
zaterdag 30 mei 2020 om 15:30
Aan je dijbenen kunnen zweet, huidschilfers, haren en pus zitten.kweepeer schreef: ↑30-05-2020 14:39Maar je zit niet met je billen op een wc-bril. Je zit met je dijbenen op een wc-bril. De billen hangen boven de pot. De poep valt in de pot en komt niet op de bril (bij mij niet althans, echt nog nooit gehad).
Poepbacteriën komen op je handen bij het afvegen, op de kraan bij het handen wassen daarna, weer op je handen als je de kraan dichtdraait, en daarna op het lichtknopje en de deurklink. Dat zijn de vieze plekken in een wc. De bril is niet de vieze plek. (Zolang je er gewoon normaal op gaat zitten niet tenminste - en het is ook een goed idee om de klep erop te doen bij het doorspoelen want anders vliegen ze de hele lucht door.)
Je komt sowieso wel in contact met die bacteriën, en dat is maar goed ook want je lichaam heeft een grote variatie aan bacteriën nodig om goed te functioneren. Maar als je voor het idee de bacteriën wilt vermijden, kun je dus beter zorgen dat je direct contact met kraan, lichtknopje en deurklink vermijdt, dan de wc-bril. En kraan, lichtknopje en deurklink zijn echt alweer een beetje vies meteen nadat de eerste persoon na het schoonmaken erop is geweest.
Dus gewoon schoonmaken die bril!
zaterdag 30 mei 2020 om 15:33
Heb poetsdrang gekregen van dit topic.
Schoonmaken is niet mijn hobby, maar in een vies huis wonen nog minder, dus houd ik de boel wel schoon. Schoon moet ook echt schoon en hygiënisch zijn. Maar ik ben echt heel lui wat dit betreft. Het is zo jammer dat het steeds weer terugkomt. Ik lees graag mee voor de slimme snelle echt schoon tips. Die stoomdweil en robotstofzuiger hebben mijn aandacht.
Schoonmaken is niet mijn hobby, maar in een vies huis wonen nog minder, dus houd ik de boel wel schoon. Schoon moet ook echt schoon en hygiënisch zijn. Maar ik ben echt heel lui wat dit betreft. Het is zo jammer dat het steeds weer terugkomt. Ik lees graag mee voor de slimme snelle echt schoon tips. Die stoomdweil en robotstofzuiger hebben mijn aandacht.
zaterdag 30 mei 2020 om 15:36
Een goudentip die ik ooit heb opgepikt ergens.
Zorg dat alles of in wasmachine of in de vaatwasser kan.
Nog een tip. Flyers of papiertjes met aantekeningen die rondzwerven, maak ik een foto van met mobiel, zodat ik ze meteen weg kan gooien.
Zorg dat alles of in wasmachine of in de vaatwasser kan.
Nog een tip. Flyers of papiertjes met aantekeningen die rondzwerven, maak ik een foto van met mobiel, zodat ik ze meteen weg kan gooien.
zaterdag 30 mei 2020 om 16:00
Een nee-nee-sticker scheelt ook hééél veel zooi in huis. Folders kun je digitaal ook bekijken en degenen die je echt niet wilt missen daar abonneer je je op. Vaak kun je checken hoeveel er nog op voorraad is in de dichtstbijzijnde vestiging. Superhandig en het scheelt weer omgezaagde bomen.
Ik vind hier dingen van.
zaterdag 30 mei 2020 om 16:11
Wat ik trouwens heeeeeeeeel frustrerend vind is dat die kitranden aan de binnenkant van de kozijnen altijd weer zwart worden.
Ook de zogenaamde schimmelwerende kit.
Àls ik dan eens ramen heb gezeemd ziet het er nog steeds vuil uit.
Daar moet ik dan weer langs met een wattenstokje met bleekmiddel.
En zelfs dat helpt soms maar matig
Echt zo zonde van mijn tijd.
Ook de zogenaamde schimmelwerende kit.
Àls ik dan eens ramen heb gezeemd ziet het er nog steeds vuil uit.
Daar moet ik dan weer langs met een wattenstokje met bleekmiddel.
En zelfs dat helpt soms maar matig
Echt zo zonde van mijn tijd.
zaterdag 30 mei 2020 om 16:15
Ellerlilalinne schreef: ↑30-05-2020 15:33Heb poetsdrang gekregen van dit topic.
Tip: (wel al een ouwe): Spuitbus vullen met laagje allesreiniger, aanvullen met water. Altijd handig voor snel verwijderen van vuile vingers op deuren, snelle poetsbeurt van w.c./wastafel enz. Even spuiten, nadrogen met microvezeldoek. Klaar.
zaterdag 30 mei 2020 om 16:17
Haha, dat was nou net niet de bedoeling...
zaterdag 30 mei 2020 om 16:19
Wij hebben met z’n vieren (vrouwen) allemaal dezelfde sokken. Normale zwarte en van die footies. Zitten in 2 lades op de overloop. Je mag zelf een leuk paar maken.
Niet strijken. Of: 10 minuten op de heetste stand in de droger, dan ophangen evt op een hanger.
Keuken schoonmaken tijdens het koken.
Inderdaad: dichte kasten.
En voor mij helpt echt: elke dag iets. En dan maar een kwartiertje of zo.
De badkamer vind ik echt de hel. Wat helpt is zo’n pak kant-en klaar doekjes voor over de wastafels. En de douche even wissen.
Niet strijken. Of: 10 minuten op de heetste stand in de droger, dan ophangen evt op een hanger.
Keuken schoonmaken tijdens het koken.
Inderdaad: dichte kasten.
En voor mij helpt echt: elke dag iets. En dan maar een kwartiertje of zo.
De badkamer vind ik echt de hel. Wat helpt is zo’n pak kant-en klaar doekjes voor over de wastafels. En de douche even wissen.
zaterdag 30 mei 2020 om 16:25
En ik vind dat goed opruimen echt wonderen doet. Ik heb een oude school kast met heeeeel veel laatjes. Elk laatje is ergens voor. Kids hebben ook een laatje. Losse zooi gaat daarin, elke week opruimen verplicht. Ook een la voor de folders, als er nieuwe zijn dan gaan de oude weg. Nou ja, dat soort dingen dus.
zaterdag 30 mei 2020 om 17:42