Make Up tafel in de badkamer

20-09-2020 22:28 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn aan het bouwen en binnenkort beginnen we met het ontwerp van de badkamer.
Ik heb Pinterest al afgeschuimd, maar wie weet hebben jullie ook nog leuke ideeën.

Hoe bergen jullie de make Up in de badkamer?
Heb je een speciale make Up tafel?
Welke tips heb je voor mij?
Welke spiegel?
Zit je om je op te maken? Of sta je recht?

Foto’s mogen altijd als je daar zin in hebt.
Mijn badkamer is de ideale plek:
Ik sta niemand in de weg
Optimaal licht
Super spiegel die niet beslaat
Veel opbergruimte
Het is er niet vochtig
Sabeltandcavia schreef:
20-09-2020 22:54
Ik vraag me af waarom zoveel mensen zich opmaken in de badkamer. Het lijkt me zo onhandig. Op je wastafel kun je niet goed je spullen kwijt als je bezig bent, je spiegel beslaat en je houdt een ruimte bezet die juist 's ochtends veel gebruikt wordt door andere gezinsleden. Het lijkt me voor de make up zelf ook niet goed om het daar te bewaren vanwege het vocht. Welke reden om je nu juist dáár op te maken zie ik over het hoofd? Hangt daar de enige spiegel in huis? Is het licht daar het meest optimaal? Why? :confused:
Onze wastafel is op tandpasta, zeep en tandenborstels leeg. Plek zat dus. Onze badkamer is echt groot, de spiegels verdampen nooit en vocht zal weinig kans krijgen om zaken aan te tasten.

Waarom daar make up? Routine. Douche, deo, deel van de kleding aan, oorbellen en ketting/armband in/om, haren borstelen, gezichtscrème op, mascara op, tanden poetsen, rest van kleding aan, rugzak mee en vertrekken. Kost me een 20-tal minuten en aangezien ik de enige ben die voor 6u opstaat, stoor ik niemand in z’n ochtendroutine.
Alle reacties Link kopieren
Hier thuis een spiegelkast met felle verlichting en ruimte zat.

Daarbij nog een ladeblok onder de wastafel met extra ruimte.

Moet voldoende zijn.
Make up met spiegel in één tas/koffer Kan ik gaan zitten waar ik wil en altijd goed licht. Badkamer met goede make up ruimte en licht is ongezellig en niet handig met anderen in huis die óók van de badkamer gebruik willen maken.
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
20-09-2020 22:54
Ik vraag me af waarom zoveel mensen zich opmaken in de badkamer. Het lijkt me zo onhandig. Op je wastafel kun je niet goed je spullen kwijt als je bezig bent, je spiegel beslaat en je houdt een ruimte bezet die juist 's ochtends veel gebruikt wordt door andere gezinsleden. Het lijkt me voor de make up zelf ook niet goed om het daar te bewaren vanwege het vocht. Welke reden om je nu juist dáár op te maken zie ik over het hoofd? Hangt daar de enige spiegel in huis? Is het licht daar het meest optimaal? Why? :confused:
- ik kan alle kwasten, sponsjes en vieze tengels gelijk schoonmaken in een waskom
- ik heb alle noodoplossingen bij de hand: tissues, wattenstaafjes, make-up reiniger, pincetten, crème, enz.

Daarnaast:

- het is niet vochtig in mijn badkamer
- er zit een groot raam in voor daglicht, voor precisiewerk kan ik er zoveel kunstlicht op los laten als nodig is
- alle benodigde spiegels (de grote, de vergrotende) hangen daar aan de muur
- ik heb waskommen op een blad van twee meter, plek zat
- man kan intussen in bad liggen en zoon in de douche, er is nog steeds een waskom vrij
- mijn spiegels zijn behandeld dus die kunnen niet beslaan. Maar de afzuiging is ook heel goed
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
20-09-2020 22:54
Ik vraag me af waarom zoveel mensen zich opmaken in de badkamer. Het lijkt me zo onhandig. Op je wastafel kun je niet goed je spullen kwijt als je bezig bent, je spiegel beslaat en je houdt een ruimte bezet die juist 's ochtends veel gebruikt wordt door andere gezinsleden. Het lijkt me voor de make up zelf ook niet goed om het daar te bewaren vanwege het vocht. Welke reden om je nu juist dáár op te maken zie ik over het hoofd? Hangt daar de enige spiegel in huis? Is het licht daar het meest optimaal? Why? :confused:
Wij hebben expres veel ruimte op de wastafel gemaakt daarvoor. De badkamer is de enige ruimte waar we fel en helder licht rondom een spiegel hebben aangelegd.

In de kleedkamer hebben we wel grote spiegels maar hoeft het allemaal niet standje bouwlamp te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik bewaar het in een make-uptasje in een la van het wastafelmeubel, meer make-up heb ik niet. Daarin wordt het niet vochtig. Qua licht en spiegel is het daar het beste en niemand heeft last van mij, dochter heeft een wastafel met spiegel in haar kamer en doucht ‘s avonds, man gebruikt een andere badkamer die we nog extra hebben bij de bijkeuken. Ik heb dus alle tijd en ruimte daar.
Sabeltandcavia schreef:
20-09-2020 22:54
Ik vraag me af waarom zoveel mensen zich opmaken in de badkamer. Het lijkt me zo onhandig. Op je wastafel kun je niet goed je spullen kwijt als je bezig bent, je spiegel beslaat en je houdt een ruimte bezet die juist 's ochtends veel gebruikt wordt door andere gezinsleden. Het lijkt me voor de make up zelf ook niet goed om het daar te bewaren vanwege het vocht. Welke reden om je nu juist dáár op te maken zie ik over het hoofd? Hangt daar de enige spiegel in huis? Is het licht daar het meest optimaal? Why? :confused:
Precies al deze redenen. Ik moet wel zeggen dat licht wel een dingetje is, ik loop altijd met spiegel even naar de badkamer om daar in dat licht nog even te checken. Maar verder zou ik er om al deze redenen niet voor kiezen daar mijn cosmetica op te bergen of om me daar op te maken.
Ik vind de tegels ook zo hard dus ik zou naast bederf van de spullen ook bang zijn om dingen te laten vallen.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
20-09-2020 22:32
Onee niet je make up in dezelfde ruimte waarin je doucht opruimen, dat is vochtig en dat lijkt me niet goed.
Ik heb mijn make-up in een donkere kast in de kledingkast, op een plank en in een la. Met allemaal handige houders en dingen, je hebt bij de ikea en online heel handige systemen om het geordend in op te ruimen.
Goede opmerking, thx! Maar onze dressing grenst aan de badkamer en heeft geen ramen, dus dat is geen optie
Alle reacties Link kopieren
PiNuts14 schreef:
20-09-2020 23:35
Onze wastafel is op tandpasta, zeep en tandenborstels leeg. Plek zat dus. Onze badkamer is echt groot, de spiegels verdampen nooit en vocht zal weinig kans krijgen om zaken aan te tasten.

Waarom daar make up? Routine. Douche, deo, deel van de kleding aan, oorbellen en ketting/armband in/om, haren borstelen, gezichtscrème op, mascara op, tanden poetsen, rest van kleding aan, rugzak mee en vertrekken. Kost me een 20-tal minuten en aangezien ik de enige ben die voor 6u opstaat, stoor ik niemand in z’n ochtendroutine.
Hier ook zo, voor de routine. Kinderen hebben een eigen badkamer. Maar wanneer ze groter zijn, gaan onze tijdstippen s morgens misschein wel overlappen. Eens over denken.

En plaats genoeg op de badkamer, heb een hele wand ruimte. Vandaar mijn eerste idee.
Alle reacties Link kopieren
PiNuts14 schreef:
20-09-2020 22:39
— Heb je écht zoveel make up nodig?
Uiteraard niet. Maar ieder zijn dingetje. De ene heeft 30 paar schoenen of 15 handtassen. Dat heb ik dan weer niet :-)
Alle reacties Link kopieren
summerheat schreef:
20-09-2020 23:15


Tip, zorg voor een goed afzuigsysteem als je de badkamer verbouwd. Het liefst één met vochtsensor zodat het automatisch aan gaat. Handig met lakse pubers in huis.
Ga ik bevragen. Dankjewel!
Winterland schreef:
21-09-2020 07:12
Uiteraard niet. Maar ieder zijn dingetje. De ene heeft 30 paar schoenen of 15 handtassen. Dat heb ik dan weer niet :-)
Ik ook niet ;-D :D
Niet in de badkamer, te vochtig en warm. Is geen goede plek voor make-up.
Ik heb gewoon een bak in de slaapkamer waar alles in zit. Opmaken doe ik wel in de badkamer, maar dat is zo sporadisch. Ik sta niemand in de weg daar.
Dagcreme heb ik wel in het kastje staan in de badkamer, net als parfum. Zou eigenlijk ook niet moeten, is ook geen goede plek ervoor. Maar weet niet waar ik het anders kwijt moet.
PiNuts14 schreef:
21-09-2020 07:16
Ik ook niet ;-D :D
Ik heb ook bakken vol make-up hoor. En ook zeker wel 15 handtassen. Over het aantal paar schoenen dat ik zeg ik maar niks, haha!
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
21-09-2020 09:20
Ik heb ook bakken vol make-up hoor. En ook zeker wel 15 handtassen. Over het aantal paar schoenen dat ik zeg ik maar niks, haha!
En daar heeft niemand last van, dus doe vooral je ding! 😁

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven