Mooie interieurs

18-11-2017 02:04 98 berichten
20 jaar geleden zijn wij begonnen met een standaard Ikea inrichting. Praktisch, goedkoop en fris.

Nu, jaren en vele meubels later, is mijn inrichting een stuk persoonlijker geworden. Met een paar erfstukken, een aantal bijzondere vondsten uit Frankrijk en niet te vergeten de kunstwerken van onze kinderen is ons huis een thuis geworden.

Niets vind ik leuker om ideeën op te doen, een huis is immers nooit af. Op dit moment vind ik zachte tinten erg mooi, Sophie Paterson is een styliste die daar veelvuldig gebruik van maakt. http://www.dailymail.co.uk/femail/artic ... -ever.html

Wat vinden jullie mooie interieurs?
Alle reacties Link kopieren
Het interieur uit de openingspost vind ik echt afgrijselijk, ik zou me echt diep ongelukkig voelen als ik in zo'n omgeving zou wonen. Ik hou sowieso niet van grijs.

Ik hou van meer contrast. Geen felle kleuren, maar wel donker en licht. En dan natuurlijke materialen en kleuren gecombineerd met wat hardere materialen als beton en staal. Niet teveel troepjes en patronen.

Verder vind ik vooral dat een interieur functioneel moet zijn.
Alle reacties Link kopieren
Oakes schreef:
18-11-2017 09:49
:-P

Don't worry, de bubbels drink ik uit kristal. Maar dat elke keer met de hand afwassen is zo vervelend. Voor de feestdagen overweeg ik hard plastic flutes.
Nee, sorry, je bent in mijn achting gedaald. Hard plastic flutes is ook al zo tsssk
Het interieur uit de op is ook niet mijn smaak. Wat me er het meeste aan stoort is die extreme symmetrie overal, tot in de babykamer aan toe. Mijn kind kotste om de haverklap de hele boel onder, daar moet je in deze kamer toch niet aan denken. Het leven is gewoon niet symmetrisch zeg maar en dat zie ik graag een beetje terug in mijn interieur. Dat ik leef.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
18-11-2017 09:59
Nee, sorry, je bent in mijn achting gedaald. Hard plastic flutes is ook al zo tsssk
:O

Het spijt me om dat te horen. :redrose:
Ik heb blijkbaar geen persoonlijke inrichting, maar goedkoop en praktisch. Fijn om te weten :facepalm:

Ik heb dus bijna alles van Ikea. Ik slaag daar gewoon altijd en ze hebben precies de dingen die ik mooi vind voor een goede prijs. Sinds een jaar hebben we een Besta kast voor de tv met beige hoogglans deurtjes. Erachter zit vrij druk behang met een soort bloemmotief in rood/oranje/bruin. Daar hebben we op voortgeborduurd met de rest van ons interieur. We hebben een oranje loveseat erbij en salontafeltjes in walnoot-kleur. 1 Muurtje is geschilderd met metallic koper-verf en wat koperen, beige en witte accessoires. Bloempotten in koperkleur, allemaal dezelfde enz. En een beige kleed erbij. Ik vind het een mooi geheel en ben er blij mee! Het voelt warm en knus aan. Maar de kamer is dus wel zowat leeg als ik alles van Ikea weg zou doen :mrgreen: ik zou een eettafel, loveseat en een bank overhouden. En bloempotten. Ik vind er niks mis mee. Als dat nou is wat iemand mooi vind, prima toch? Jammer dat er zo denigrerend over wordt gedaan vaak. Ik vind mijn interieur ook niet zo belangrijk dat ik daar duizenden euro’s aan uit wil geven namelijk. Ik wissel ook graag elke 7 jaar ofzo. En als ik dan bv mijn schoonouders zie met een interieur van 10.000 euro waar ze 25 jaar mee doen, ik vind dat zonde en wissel liever af en geef dan minder per keer uit maar verander vaker. Komt per saldo op zo’n beetje hetzelfde uit :)
Ik kan juist niet slagen bij Ikea. Ik heb daar nog nooit iets van meubels gekocht. Wel glazen en schalen of iets van servies.
Alle reacties Link kopieren
made@kate schreef:
18-11-2017 10:02
Het interieur uit de op is ook niet mijn smaak. Wat me er het meeste aan stoort is die extreme symmetrie overal, tot in de babykamer aan toe. Mijn kind kotste om de haverklap de hele boel onder, daar moet je in deze kamer toch niet aan denken. Het leven is gewoon niet symmetrisch zeg maar en dat zie ik graag een beetje terug in mijn interieur. Dat ik leef.

Dit inderdaad. Zodra je daar gaat zitten verstoor je de kamer. Nja, deze dame zelf niet, want haar kleding is al net zo saai gekleurd. Het is vreselijk overstylend. Die dienbladen met meuk bij de zithoek, dat is toch allang voorbij? En die kleuren, alles in dezelfde tint, er mist contrast. Vreselijke lijsten ook om de plaatjes in de babykamer. Sowieso een erg kille babykamer.
Sorry To, absoluut niet mijn stijl dus. Ik zal eens zoeken wat ik mooi vind.
De stijl van TO is ook niet mijn smaak maar die link van Oakes vind ik veel erger. Ieder zijn eigen smaak gelukkig.
attribuutje schreef:
18-11-2017 08:45
Dat is wel een goede benaming Perzina, poppenhuislook. Het is niet mijn smaak, maar vreselijk kan ik ook niet zeggen.

Ik mag graag woonprogramma's kijken en vind de make overs eigenlijk altijd geslaagd.

Ik heb de pech dat mijn man een echte stereo/muziekfreak is en er staan 2 mega grote zwarte boxen in mijn huiskamer...
In deze tijd grote boxen??
Daar zijn hele goede alternatieven voor...
[quote=Blondie456 post_id=27797101 time=1510992956 user_id=216933]
Mijn oma had ook veel antiek maar ik heb mijn deel van de erfenis aan mijn nicht gegeven want ik hou daar echt niet van en mijn broers ook niet. Mijn nicht heeft wel tig keer gevraagd of ik die ouderwetse trapnaaimachine niet zelf wilde hebben. Als kind zijnde vond ik die mooi en mijn oma had die aan mij beloofd.
Zelf hou ik van strak. Absoluut geen vloerkleden of felle kleuren of nog erger: dingen met goud. Wel veel planten en bloemen en kaarsen. In de kamer en open keuken hebben we alles zwart met wit. Stoffen bankstellen of bekleding van stoelen daar hou ik ook niet van dus hier alles van echt leer. Blikvanger is de grote bar in de kamer. Dat is mijn trots. Staat vol met mooie glazen en heel veel flessen drank. Wel veel werk want die glazen mogen niet in de vaatwasser.
[/quote

Glas, leer, zwart en wit.... Dat is echt mijn gruwel...
Ik hou van wit, (steiger) hout, wit Italiaans leer, smeedijzer. Eigenlijk wit, hout en (zwart) metaal. De enige kleurinbreng komt van het glaswerk dat ik zelf maak en één groot kunstwerk aan de muur.

Vast veel mensen die dit gruwelijk vinden maar fy, het is mijn huis :P
anoniem_203514 wijzigde dit bericht op 18-11-2017 10:59
1.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Niks mis met Ikea, heur. Die hebben hartstikke leuke dingen.
Ik heb er mijn pannen en servies van, al bijna twintig jaar. Prima spul.

Heb zelfs laatst een hocker bij Leen Bakker gehaald. Niet eens echt leer. Zou ik vroeger nooit voor hebben gekozen, maar nu vind ik het leuk.
http://www.leenbakker.nl/banken-en-stoe ... gIB0_D_BwE

Eettafel met stoelen zijn antiek, de bank is een leren van Montel en ik heb de meest recht-rechtaan houten boekenkast die ik kon vinden. Geen frutsels, geen deurtjes, gewoon 3,5 meter breed functioneel. Verder een aantal grote kussens voor de honden en mijn interieur is compleet.
Alle reacties Link kopieren
fluttershy schreef:
18-11-2017 10:57
Ik hou van wit, (steiger) hout, wit Italiaans leer, smeedijzer. Eigenlijk wit, hout en metaal. De enige kleurinbreng komt van het glaswerk dat ik zelf maak en één groot kunstwerk aan de muur.

Vast veel mensen die dit gruwelijk vinden maar fy, het is mijn huis :P
Zo is dat!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil die iMac zonder stroomkabel van die styliste uit de openingspost anders wel.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Oakes schreef:
18-11-2017 08:11
Kant en klare interieurs vind ik minder interessant. Een interieur moet voor mij karakter hebben.

Heb een soft spot voor dit soort dingen http://www.artofmanliness.com/2012/06/1 ... ing-rooms/

Momenteel heb ik zelf een heel basic interieur met warme kleuren. Meubels zijn door de loop van de jaren heen verzameld en er staan een paar antieke erfstukken.
Mooi Oakes, ik hou daar ook wel van.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd van naturelle zandkleuren gehouden en mijn interieur is daar altijd wel een variant op geweest. Momenteel dus ook neutrale tinten als basis met de laatste tijd wat meer industrieel zwart en groene planten.
Het voordeel is dat ik met een paar ingrepen zo van Scandinavisch naar Industrieel of Landelijk zou kunnen switchen, mocht ik dat willen.

Ik vind de woonprogramma's leuk om te zien, maar als ik dan zo'n make-over van een geelgrenen wit plavuizeninterieur naar een stoer industriele stijl zie, vraag ik me af in hoeverre dat bij de bewoners past - en moet altijd even grinniken als er van moeder's zolder een verschoten ansichtkaart of zoiets wordt opgediept wat dan in een ieniemini lijstje een 'ereplekje' krjgt in het nieuwe interieur zodat het hokje 'persoonlijk' ook kan worden aangevinkt.
frisfruit wijzigde dit bericht op 18-11-2017 11:13
0.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
made@kate schreef:
18-11-2017 10:02
Het interieur uit de op is ook niet mijn smaak. Wat me er het meeste aan stoort is die extreme symmetrie overal, tot in de babykamer aan toe. Mijn kind kotste om de haverklap de hele boel onder, daar moet je in deze kamer toch niet aan denken. Het leven is gewoon niet symmetrisch zeg maar en dat zie ik graag een beetje terug in mijn interieur. Dat ik leef.
Mensen met zulke interieurs in soortgelijke woningen hebben vaak ook ergens aftandse hoeken waar ze dan eigenlijk wonen. De showkamers worden dan wekelijks gepoetst door de poets en au pair voor die paar feestjes die geven per jaar. Althans, zo ging dat in het huishouden waar ik ooit au pair was.
Alle reacties Link kopieren
Dat weet ik maud en die hebben we ook gehad, dolby surround noem het allemaal maar op, dit zijn electrostaten en die zijn vreselijk aanwezig...

Ik ga binnenkort verhuizen en hoop dan mijn eigen stempel er iets meer op te kunnen drukken. Mijn kleur is petrol, maar dat is gauw erg "koud".
die ik wilde bestaat al...
Was dat nu een serieuze opmerking naar jou Oakes ???
Wat raar en onrespectvol tegen iemand die je niet kent........

:rose: :rose: :rose:
Hier een interieur waar veel moderne/hippe mensen gillend weg zouden lopen, want niet strak, minimalistisch en grijs.
Maar dat past ook helemaal niet bij me. Heb door de jaren heen vanalles bij elkaar gesprokkeld, bank en stoelen een beetje in art deco stijl. Verder geen dingen die echt op elkaar zijn afgestemd. Mijn woonkamer is ook behoorlijk vol, grote boekenkast, veel planten etc. etc. Ik vind het gezellig zo. :)
Het fijne is dat ik alleen woon en lekker mijn eigen inrichting kan bepalen.
Alle reacties Link kopieren
Gekopbloemen schreef:
18-11-2017 11:10
Was dat nu een serieuze opmerking naar jou Oakes ???
Wat raar en onrespectvol tegen iemand die je niet kent........

:rose: :rose: :rose:
Welnee. Oakes houdt ook van Dahl's schrijfhutje, dat maakt alles weer goed hoor.
Alle reacties Link kopieren
Mooie foto's Marana!
Alle reacties Link kopieren
En wiens woonkamer ziet er uit als een showroom, er moet wel in geleefd kunnen worden.
Zo heb ik nog een zogenaamde broodkast staan, mooie kast op zich vind ik, maar je persoonlijke spulletjes kun je nauwelijks etaleren, heb ik niet over nagedacht van te voren...
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Maud27 schreef:
18-11-2017 10:48
In deze tijd grote boxen??
Daar zijn hele goede alternatieven voor...
Hier hetzelfde probleem. Vijf losse speakers èn zo’n grote (zwarte) subwoofer. Ik mag in principe het hele interieur bepalen, maar deze krijg ik helaas (nog) niet de deur uit. Terwijl ze ook nog amper gebruikt worden 😒.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven