Mooie interieurs

18-11-2017 02:04 98 berichten
20 jaar geleden zijn wij begonnen met een standaard Ikea inrichting. Praktisch, goedkoop en fris.

Nu, jaren en vele meubels later, is mijn inrichting een stuk persoonlijker geworden. Met een paar erfstukken, een aantal bijzondere vondsten uit Frankrijk en niet te vergeten de kunstwerken van onze kinderen is ons huis een thuis geworden.

Niets vind ik leuker om ideeën op te doen, een huis is immers nooit af. Op dit moment vind ik zachte tinten erg mooi, Sophie Paterson is een styliste die daar veelvuldig gebruik van maakt. http://www.dailymail.co.uk/femail/artic ... -ever.html

Wat vinden jullie mooie interieurs?
minnimouse schreef:
19-11-2017 12:24
Ik hou absoluut niet van Ikea. Vind dat vaak een beetje 'studentikoos'.
Allerlei bijéén geraapte spullen van de kringloop vind ik ook niks, maar 'Leen Bakker' ook niet.

De stijl uit de OP vind ik wel mooi. Vooral de rustige kleuren. Op die foto's is het een beetje té gestyled, maar de basis vind ik wel mooi.
Mijn huis is verre van studentikoos. Ook met Ikea kan je een mooi interieur samenstellen hoor :)
Whomi schreef:
21-11-2017 06:39
Mijn huis is verre van studentikoos. Ook met Ikea kan je een mooi interieur samenstellen hoor :)

Dit ben ik met je eens hoor. Ikea heeft meubels/spullen die zelfs in een heel klassiek interieur zouden kunnen worden toegepast.
De manier waarop dingen gecombineerd worden is beeldbepalend.
Alle reacties Link kopieren
O Yes, weer een interieurtopic. Maar die zijn het leukste met veel plaatjes natuurlijk! Dus plakken allemaal :)

Ik houd vooral van kleur in een interieur. Witte interieus is niets voor mij. Mijn ouders hebben een Engels interieur. Niet iets voor mij persoonlijk, maar wel warm en kleurrijk. Strakke interieurs heb ik ook niks mee. De interieurs uit de OP vind ik persoonlijk niet mooi. Veel te steriel en vooral: veel te 'beige'.

Het kleurenpalet van mijn eigen woonkamer is: emerald green, verschillende grijstinten, zwart, oker en cognac en natuurlijk wit (niet spierwit, maar ook zeker geen cremewit).: Ral 9010, zuiver wit.
Mijn landelijke keuken is bijvoorbeeld wit. Met een zwartwitgeblokte spoelbak. En een zwart gespikkeld/gemeleerd composieten aanrechtblad. Dit idee:

Afbeelding

Ik houd zelf ook van een gecombineerde inrichting. Niet alles van dezelfde lijn, niet alles in dezelfde stijl. Ik ben net verhuisd en heb een mix van klassiek (grote winkelkasten) , landelijk, industrieel en een vleugje bohemian (een aantal velvet meubels, bonte kussens, vintage vloerkleed). En ik heb denodige planten, alleen vind ik dat wel een opgaaf.
Deze kast pronkt in mijn kamer, maar dan in het antracietgrijs:

Afbeelding

Ik heb in mijn huis deze groen op de lange wand (emeraldgreen, alleen heet hij niet zo), voor de kijkers thuis linkerplaatje (van de gedekte tafel)

Afbeelding

Ik heb superlang getwijfeld over welke kleur groen het moest worden. Was deze niet te heftig, moet het niet veiliger? Toen de muur groen was en het huis nog leeg, dacht ik zelfs nog dat ik een grote fout had gemaakt, maar inmiddels -gevuld met (nieuwe) meubels- vind ik het prachtig.
De andere wanden zijn grijswit, dat is zo lichtgrijs dat je alleen aan de witte, klassieke, houten, hoge plinten kunt zien dat het geen wind is. Het plafond is mee geschilderd. Op de vloer keramisch parket, dit:

Afbeelding

Verder ben ik dol op mijn velvet meubelen. Ik heb een okergele velvet tweezitter in een twenties-stijltje; een beetje chaise longue idee, maar dan wel met leuningen aan beide kanten. De andere bank is als tegenhanger dan juist weer industrieeL; verweerd antraciet koeienleer.
Mijn bank:

Afbeelding

Behalve de okergele velvet bank heb ik ook een flesgroen velvet stoeltje. En dit kleed in de allergrootste variant (in het echt is het kleed nog veel mooier):

Afbeelding

Bij de eettafel heb ik een eetbank tegen de muur en deze stoelen, maar dan niet drie precies dezelfde. Dit idee, maar die van mij zijn mooier :)

Afbeelding

En de slaapkamer is een beetje Bohemian:
Donkerblauw met roestoranje, koper en messing en een kelim op de vloer.
Het voor de kijkers thuis rechterbehangetje komt binnenkort op mijn slaapkamerwand:

Afbeelding
a_nick_is_crini wijzigde dit bericht op 22-11-2017 22:02
17.18% gewijzigd
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
opgelost
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
Heel mooi, Crini! De groene kleur is warm en sprekend. :heart:
[quote=a_nick_is_crini post_id=27815255 time=1511383332 user_id=124439]
O Yes, weer een interieurtopic. Maar die zijn het leukste met veel plaatjes natuurlijk! Dus plakken allemaal :)

Wat een mooie plaatjes en die kast.. Die gaat op mijn verlanglijstje, vanavond maar eens mijn schoen zetten :)
Alle reacties Link kopieren
Maud27 schreef:
18-11-2017 10:48
In deze tijd grote boxen??
Daar zijn hele goede alternatieven voor...
Helaas, er zijn geen alternatieven. Wil je kwaliteit en kwantiteit dan moet je groot, je ontkomt niet aan de wetten der natuur... Daar kunnen verkopers niets aan veranderen, hoe mooi ze het ook vertellen.

Daar hebben wij gelukkig een dedicated hifi room voor, inclusief de spelcomputers en de bulk voorraad cd's, platen, spellen etc. Ligt die rommel ook niet in de woonkamer en weet ik niet waar. In de rest van het huis hoef je voor dagelijks gebruik geen high end.
Crini: mooi, mooi, mooi en mooi!
Het lijkt me supergezellig bij jou binnen.
Alle reacties Link kopieren
fluttershy schreef:
18-11-2017 16:32
Mooi Oldschoolchic, wat voor soort hout is de vloer van de bovenste foto, weet iemand dat?
Ik denk laminaat, aan de 4-zijdige groef te zien. Wel een extra brede plank in eiken met noesten.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Mooi crini! Vorral dat kleed vind ik mooi, en hoe alles bij elkaar staat als ik het me goed voorstel.

Blijven de met fluweel beklede meubels mooi?

Plaatje:
Afbeelding
Wie zegt dat je geen donkere muren kunt hebben in een kleine studio?
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Ikea interieur vind ik om te beginnen helemaal niet mooi. Het prikkelt niet, het is fantasieloos. En dat vind ik ook van "setjes", een eettafel en "bijpassende" dressoir en salontafel etc. Zo saai!

En wit of zwart vind ik ook vreselijk, omdat ik ontzettend van kleuren hou. Qua meubels hou ik van stoelen met bekleding in mooie patronen, of leder in warme kleuren, zoals cognac en mahonie.
En hout vind ik mooi in roodbruine tinten, zoals kersen, mahonie, noten etc.
Ik ben liefhebber van antiek omdat daar veel authenciteit vanuit gaat. Daar is nog echt vakmanschap aan besteed en vele uren werk. Ik kan zelf zoiets proberen te maken, maar ik kan dat niet, de meeste mensen kunnen dat niet. Het is gewoon kunst.

Op de muren hou ik vaak wel van een mooie oude kleur. Maar niet alle muren want dan wordt het te donker. Dus wel witte muren om het licht te houden.

Ik hou van contrasten. Een donkere kast tegen een witte muur, of een witte piano tegen een oud blauwe muur.
tyche schreef:
23-11-2017 18:20
Mooi crini! Vorral dat kleed vind ik mooi, en hoe alles bij elkaar staat als ik het me goed voorstel.

Blijven de met fluweel beklede meubels mooi?

Plaatje:
Afbeelding
Wie zegt dat je geen donkere muren kunt hebben in een kleine studio?

Ik vind een donkere muur vaak juist heel veel sfeer geven. Ook in een kleine ruimte.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van licht en ruimtelijk als neutrale basis, met kleur in de accenten (schilderijen, bloemen/planten, boekenkast, kussentjes, een gekleurde stoel).

Verder hou ik van oversized meubels die klassiek zijn met een moderne twist, of juist modern met een klassieke twist, en dat mix ik door elkaar. Zo heb ik bijvoorbeeld de klassieke opstelling van op maat gemaakte boekenkasten naast de (klassieke) haard, maar die kasten zijn dan wel weer strak en modern.

Ik heb hier dan ook van alles en nog wat door elkaar staan, variërend van Ikea-spul tot op maat getimmerde kasten.
Ik hou van kleur en Scandinavisch. Die combi is (heb ik me op andere topics wel eens laten vertellen) typisch Nederlands, dus ik zal wel een enorm kaaskoppige hut hebben. :lol:

Dit zijn wel echt mijn kleuren (paars liefst nog wat meer aubergine) die heb ik ook veel
Afbeelding

Dit zou ik er thuis niet door krijgen, maar vind ik wel gaaf
Afbeelding

Wat meer VT-wonen, maar wel mooi
Afbeelding

Dan nog een vleugje fifties Scandi+ kleurrijke kunst
Afbeelding

Tot slot mijn droomvloer erbij
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
a_nick_is_crini schreef:
22-11-2017 21:42
O Yes, weer een interieurtopic. Maar die zijn het leukste met veel plaatjes natuurlijk! Dus plakken allemaal :)

Ik houd vooral van kleur in een interieur. Witte interieus is niets voor mij. Mijn ouders hebben een Engels interieur. Niet iets voor mij persoonlijk, maar wel warm en kleurrijk. Strakke interieurs heb ik ook niks mee. De interieurs uit de OP vind ik persoonlijk niet mooi. Veel te steriel en vooral: veel te 'beige'.

Het kleurenpalet van mijn eigen woonkamer is: emerald green, verschillende grijstinten, zwart, oker en cognac en natuurlijk wit (niet spierwit, maar ook zeker geen cremewit).: Ral 9010, zuiver wit.
Mijn landelijke keuken is bijvoorbeeld wit. Met een zwartwitgeblokte spoelbak. En een zwart gespikkeld/gemeleerd composieten aanrechtblad. Dit idee:

Afbeelding

Ik houd zelf ook van een gecombineerde inrichting. Niet alles van dezelfde lijn, niet alles in dezelfde stijl. Ik ben net verhuisd en heb een mix van klassiek (grote winkelkasten) , landelijk, industrieel en een vleugje bohemian (een aantal velvet meubels, bonte kussens, vintage vloerkleed). En ik heb denodige planten, alleen vind ik dat wel een opgaaf.
Deze kast pronkt in mijn kamer, maar dan in het antracietgrijs:

Afbeelding

Ik heb in mijn huis deze groen op de lange wand (emeraldgreen, alleen heet hij niet zo), voor de kijkers thuis linkerplaatje (van de gedekte tafel)

Afbeelding

Ik heb superlang getwijfeld over welke kleur groen het moest worden. Was deze niet te heftig, moet het niet veiliger? Toen de muur groen was en het huis nog leeg, dacht ik zelfs nog dat ik een grote fout had gemaakt, maar inmiddels -gevuld met (nieuwe) meubels- vind ik het prachtig.
De andere wanden zijn grijswit, dat is zo lichtgrijs dat je alleen aan de witte, klassieke, houten, hoge plinten kunt zien dat het geen wind is. Het plafond is mee geschilderd. Op de vloer keramisch parket, dit:

Afbeelding

Verder ben ik dol op mijn velvet meubelen. Ik heb een okergele velvet tweezitter in een twenties-stijltje; een beetje chaise longue idee, maar dan wel met leuningen aan beide kanten. De andere bank is als tegenhanger dan juist weer industrieeL; verweerd antraciet koeienleer.
Mijn bank:

Afbeelding

Behalve de okergele velvet bank heb ik ook een flesgroen velvet stoeltje. En dit kleed in de allergrootste variant (in het echt is het kleed nog veel mooier):

Afbeelding

Bij de eettafel heb ik een eetbank tegen de muur en deze stoelen, maar dan niet drie precies dezelfde. Dit idee, maar die van mij zijn mooier :)

Afbeelding

En de slaapkamer is een beetje Bohemian:
Donkerblauw met roestoranje, koper en messing en een kelim op de vloer.
Het voor de kijkers thuis rechterbehangetje komt binnenkort op mijn slaapkamerwand:

Afbeelding
Viva wil me geen plaatjes meer laten zien. Toont gewoon blanco, dus ook niet iets als [afbeelding].
Als er klikbare links geplaatst wordt, dan is het meestal wel afbeeldbaar, behalve als het om een niet-betaald photobucket-account gaat).
Waar ik al langer over twijfel is een schommel in huis;

https://www.interiorinsider.nl/schommel-in-huis/

Dat lijkt me geweldig!
oldschoolchic schreef:
18-11-2017 16:18
Ik hou van een beetje boho/eclectisch in combinatie met minimalisme. Ik hou echt niet van too much en rommeligheid. Planten, antieke houten kasten, souvenirs van mijn reizen, en veel soorten prints en schilderijen aan de muur, maar dan wel bij elkaar gegroepeerd. En hier en daar een goud/messing detail, zoals een lamp.
Mooi!
lofia schreef:
25-11-2017 00:53
Waar ik al langer over twijfel is een schommel in huis;

https://www.interiorinsider.nl/schommel-in-huis/

Dat lijkt me geweldig!
Haha, zie mijn avatar: jaaa, leuk! Ik weet niet hoe hoog je plafond moet zijn wil het lukken, en dan moet het ook stevig genoeg zijn (geen gipsplaten :-D) en je moet ruimte hebben om te schommelen. Maar leuk lijkt het me wel!
Als kind maakten mijn ouders een schommel in de deuropening van de keuken naar kamer voor mij (daar was de deur uitgehaald). Haken kan je los kopen en in het hout van het kozijn schroeven.
Alle reacties Link kopieren
Iemand hier boven mij vroeg of mijn velvet meubels mooi bleven. Jazeker, maar ik heb ze zelf behandeld met een textielbeschermer tegen water en vuil. Als je iets morst blijft het er als het ware op liggen en kun je het opdeppen. Dat is 1x gebeurd en het werkte echt.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
Ik vond vroeger sommige interieurs uit die meubelboeken van Goossens en Morres wel mooi. Dan stonden er wel zes meubelen uit een bepaalde serie bij elkaar op enige pagina's. Als je de ruimte had dan kocht je het hele setje voor 7000 tot 20000 euro en dan was je klaar. Alles zag er dan duur en stijlvol uit.

Van de huidige stylingsites- of tijdschriften begrijp ik niet dat men een foto neemt van een stoel, een mandje, een appel, een ei, een hondenriem en een boek bij elkaar en dat zou dan zo ontzettend mooi zijn? :proud:
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
11-01-2018 19:19
Ik vond vroeger sommige interieurs uit die meubelboeken van Goossens en Morres wel mooi. Dan stonden er wel zes meubelen uit een bepaalde serie bij elkaar op enige pagina's. Als je de ruimte had dan kocht je het hele setje voor 7000 tot 20000 euro en dan was je klaar. Alles zag er dan duur en stijlvol uit.

Van de huidige stylingsites- of tijdschriften begrijp ik niet dat men een foto neemt van een stoel, een mandje, een appel, een ei, een hondenriem en een boek bij elkaar en dat zou dan zo ontzettend mooi zijn? :proud:
Uiteraard is de riem doorleefd versleten (leeft de hond nog of is het een aandenken?) en de tafel met opzet "verweerd". Maar een appel en een ei leg je niet naast elkaar als je op chic gaat.
Alle reacties Link kopieren
Sober chic industrieel noem ik mijn smaak.
Groot, verschillende materialen, aardse kleuren en veel stoffen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Als je naar fouten zoekt, gebruik dan een spiegel en geen verrekijker
Alle reacties Link kopieren
Libelle ten top.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven