Mooie interieurs

18-11-2017 02:04 98 berichten
20 jaar geleden zijn wij begonnen met een standaard Ikea inrichting. Praktisch, goedkoop en fris.

Nu, jaren en vele meubels later, is mijn inrichting een stuk persoonlijker geworden. Met een paar erfstukken, een aantal bijzondere vondsten uit Frankrijk en niet te vergeten de kunstwerken van onze kinderen is ons huis een thuis geworden.

Niets vind ik leuker om ideeën op te doen, een huis is immers nooit af. Op dit moment vind ik zachte tinten erg mooi, Sophie Paterson is een styliste die daar veelvuldig gebruik van maakt. http://www.dailymail.co.uk/femail/artic ... -ever.html

Wat vinden jullie mooie interieurs?
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
18-11-2017 10:46
De stijl van TO is ook niet mijn smaak maar die link van Oakes vind ik veel erger. Ieder zijn eigen smaak gelukkig.
Die vind ik fantastisch. Ik hou van schrijfkamers met papier en hutjes in de bostuin.
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
18-11-2017 10:26
Ik heb blijkbaar geen persoonlijke inrichting, maar goedkoop en praktisch. Fijn om te weten :facepalm:

Ik heb dus bijna alles van Ikea. Ik slaag daar gewoon altijd en ze hebben precies de dingen die ik mooi vind voor een goede prijs. Sinds een jaar hebben we een Besta kast voor de tv met beige hoogglans deurtjes. Erachter zit vrij druk behang met een soort bloemmotief in rood/oranje/bruin. Daar hebben we op voortgeborduurd met de rest van ons interieur. We hebben een oranje loveseat erbij en salontafeltjes in walnoot-kleur. 1 Muurtje is geschilderd met metallic koper-verf en wat koperen, beige en witte accessoires. Bloempotten in koperkleur, allemaal dezelfde enz. En een beige kleed erbij. Ik vind het een mooi geheel en ben er blij mee! Het voelt warm en knus aan. Maar de kamer is dus wel zowat leeg als ik alles van Ikea weg zou doen :mrgreen: ik zou een eettafel, loveseat en een bank overhouden. En bloempotten. Ik vind er niks mis mee. Als dat nou is wat iemand mooi vind, prima toch? Jammer dat er zo denigrerend over wordt gedaan vaak. Ik vind mijn interieur ook niet zo belangrijk dat ik daar duizenden euro’s aan uit wil geven namelijk. Ik wissel ook graag elke 7 jaar ofzo. En als ik dan bv mijn schoonouders zie met een interieur van 10.000 euro waar ze 25 jaar mee doen, ik vind dat zonde en wissel liever af en geef dan minder per keer uit maar verander vaker. Komt per saldo op zo’n beetje hetzelfde uit :)
Niks mis met Ikea toch. Klinkt gezellig/warm hoe je het omschrijft. En die persoonlijke touch kun je er zelf aan geven. Ik wissel ook graag 😉.
Alle reacties Link kopieren
Oakes schreef:
18-11-2017 08:11
Kant en klare interieurs vind ik minder interessant. Een interieur moet voor mij karakter hebben.

Heb een soft spot voor dit soort dingen http://www.artofmanliness.com/2012/06/1 ... ing-rooms/

Momenteel heb ik zelf een heel basic interieur met warme kleuren. Meubels zijn door de loop van de jaren heen verzameld en er staan een paar antieke erfstukken.
Oh ja heerlijk, die klassieke studeerkamers. Werkt denk minder goed in een Vinex-woning, soms heb je ook gewoon geluk nodig met het skelet van de ruimte.

Afbeelding

Verder vind ik Ikea serieus leuke interieurs hebben. Lang niet alles, maar ik hou van hout en van scandinavisch (hygge!) en daar zijn ze gewoon goed in.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de nieuwe vitrinekasten van Ikea erg mooi, vooral het lage model!

Een plaatje als dit zou je zomaar in mijn huis kunnen neerzetten, zou perfect blenden:
https://i.pinimg.com/736x/2e/ab/43/2eab ... -style.jpg
Ghost79 schreef:
18-11-2017 11:15
Niks mis met Ikea toch. Klinkt gezellig/warm hoe je het omschrijft. En die persoonlijke touch kun je er zelf aan geven. Ik wissel ook graag 😉.
Die persoonlijke touch is ook wel gelukt hoor :) maar ik vind het altijd zo raar dat Ikea nog steeds door veel mensen als de studentenkamer-leverancier wordt gezien, terwijl ze echt wel mooie kwaliteitmeubels hebben tegenwoordig. Niet mooi kan je het vinden natuurlijk, maar dat denigrerende van “goedkoop en inspiratieloos, geen eigen stijl”, tja. Ook met Ikea kan je prima je eigen stijl doorvoeren.

Na lang zoeken hebben we overigens wel eindelijk iets gevonden voor bij ons aan de muur! Deze komt er binnenkort te hangen, 1.40m hoog :)

Afbeelding
Marana en made@kate, mooi!

Mijn smaak zit er een beetje tussenin. We houden niet van grijs, beige en zandtinten. De styliste uit de OP vinden we dus echt niets.

Ik houd van licht, ruimtelijk, planten, kleur, maar met een frisse basis van wit en licht hout. Geen idee wat dat is, Scandinavisch? Ik ben niet zo met trends bezig. Wij houden beiden erg van interieur en zijn altijd aan het kijken naar mooie pareltjes om het huis mooier te maken.

Afbeelding

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ow dat hadden we hiervoor Ghost79...
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Dit was een tijd mijn bureaubladachtergrond; kon ik me inbeelden dat ik op vakantie was in een luxe chalet in de bergen.

Voor mijn eigen dagelijks leven mag het wat minder massief.
What a nuanced anxiety
Oooooh ik wilde al zeggen mevrouw75 zo ken ik je helemaal niet ! :puh:
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
18-11-2017 11:12
Welnee. Oakes houdt ook van Dahl's schrijfhutje, dat maakt alles weer goed hoor.
Dank je Gekopbloemen, dat is lief van je. :redrose:

Ik kan Mevrouw helemaal volgen, ik was alleen aan het geinen t.o.v. Blondie. Sorry Blondie. :lips: Lijkt me heel gaaf om zo'n bar in huis te hebben.
Sorry ik zie dat het 2 middelvingers zijn, dat was natuurlijk niet de bedoeling ! o_o
OK, genoeg gesorried allemaal, we gaan weer verder over de interieurs . :hello:
Alle reacties Link kopieren
Gekopbloemen schreef:
18-11-2017 11:41
Sorry ik zie dat het 2 middelvingers zijn, dat was natuurlijk niet de bedoeling ! o_o

:rofl: Het is weekend, dan mag alles.

De plaatjes van Tyche vind ik erg mooi!
Ik houd van klassieke Engelse bibliotheken, herenkamers en schrijvershutjes. Al kan ik andere stijlen ook leuk vinden. Het moet inderdaad een beetje bij je huis passen. Zie hier leuke dingen voorbij komen. Elk interieur heeft z'n charmes.
Ben net mijn nieuwe woning ingetrokken ivm mijn scheiding.

De basis is witte muren, lichte houten vloer en een accent muur is een soort blauw turquoise geverfd.

Mijn banken zijn van een beetje zo'n 'oud' groene kleur.
De eethoek is groot, modern en heb doorgetrokken klepbanken zonder leuning over een breed deel vd kamer met volklore kussens.
Vintage kast en lage tafel met gekleurde kleuren accenten her en der.
Ook heb ik veel planten op een oude tafel met groen licht wat ik gister heb gecreëerd.

Mijn spullen heb ik in de loop der jaren bij elkaar gekocht en zijn van tweedehands tot nieuw.
Er hangen ook 2 art deco lampen.

Kleden zijn kelim en oosters en heb een stalen met houten boekenkast.

Ben nu aan het vogelen hoe ik mijn foto's en schilderijen op een leuke manier kan ophangen.

Heb op MP een toffe vintage stoel op de kop getikt, zo'n dun bamboe? exemplaar met
dunne schuine pootjes.

Mijn stijl is eclectisch, vintage, modern, bohemian denk ik.
Vind heel veel stijlen mooi.

Waar ik niet van houd is veel spullen zonder functie in huis.
Planten, schilderijen en kunst of een paar frutsels vind ik super maar bv voorwerpen voor de leuk neerzetten en verder niks daar houd ik niet van.
Heb bv een oude weegschaal die wordt gebruikt en anders zou ik hem niet neerzetten in de keuken voor alleen de leuk.
Maud27 schreef:
18-11-2017 08:45
Oh nee...die Engelse stylist die jij noemt, vind ik niks.

Wij hebben nu een mix van Scandinavisch en Industrieel.
Scandinavish vind ik ook prachtig, heerlijk fris.
Ik hou van een beetje boho/eclectisch in combinatie met minimalisme. Ik hou echt niet van too much en rommeligheid. Planten, antieke houten kasten, souvenirs van mijn reizen, en veel soorten prints en schilderijen aan de muur, maar dan wel bij elkaar gegroepeerd. En hier en daar een goud/messing detail, zoals een lamp.

Oh ja en ik heb juist een vreselijk hekel aan die midcentury trend en dat deens design. Spuuglelijk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mooi Oldschoolchic, wat voor soort hout is de vloer van de bovenste foto, weet iemand dat?
Alle reacties Link kopieren
Echt wel dat smaken verschillen fluttershy, lelijk vind ik de plaatjes van oldschool niet, maar het is echt mijn smaak niet.

Maar ja, de laatste vt wonen die ik las stond ook niets in wat ik mooi vind.

Dat zal de kunst wel zijn die bij mij ontbreekt, snappen wat bij elkaar past.
die ik wilde bestaat al...
Als jij vindt dat het bij elkaar past (of juist niet, het is jouw huis) dan is het toch helemaal oke. Dat is wat jouw woonkamer onderscheidt van de eenheidsworst op tv en in woonbladen. Volgens mij is dat juist de kunst, dat je zelf blij wordt van je interieur.

Ik vind de plaatjes hierboven prachtig. Maar als ik er moet leven wordt het een ander verhaal. Want om zo te wonen moet ik 100 planten in leven houden en op mijn bed klimmen om ze water te geven. Met mijn gezin kan ik niet eten aan dat supertoffe tafeltje. Die plankjes in de keuken dagelijks afstoffen is ook geen hobby. En eerst een borstel en een tas weghalen om iets uit mijn toffe kastje te halen doe ik ook 1 keer. Stofzuigen is ook een ramp met al die mandjes, kleedjes en snuisterijen op de vloer. Kortom, ik zou er niet blij van worden. Mijn huis is er voor mij, niet andersom. Geldt overigens ook voor mijn eigen geposte plaatje. Mooi stijltje maar leefbaar, nee.
Alle reacties Link kopieren
Eens, Made@kate. Hartstikke leuk om te zien, maar erg onpraktisch.
Ik heb een stoer , landelijk interieur. Teakhouten jagerskast, sidetable en eettafel, roomwitte winkelkast, houten vloer, veel groene planten, zandkleuren en creme op de muur, groene, blauwe en okergele accenten (kussens, kaarsen).
Wat zwarte industriele lampen (wandlamp, staande leeslamp).

Het interieur wat Blondie beschrijft is voor mij alles waar ik een hekel aan heb, sorry Blondie.
P.s. mijn servies is strak maar ik hou erg van ongekleurd vintage glaswerk, geen glazen, maar schaaltjes. Geslepen oud glas vind ik superleuk, ik kijk daarvoor in kringloopwinkels.
herfstappeltaart schreef:
19-11-2017 08:43
Ik heb een stoer , landelijk interieur. Teakhouten jagerskast, sidetable en eettafel, roomwitte winkelkast, houten vloer, veel groene planten, zandkleuren en creme op de muur, groene, blauwe en okergele accenten (kussens, kaarsen).
Wat zwarte industriele lampen (wandlamp, staande leeslamp).

Het interieur wat Blondie beschrijft is voor mij alles waar ik een hekel aan heb, sorry Blondie.
Dat geeft niks hoor, ieder zijn smaak. Ik ben er blij mee en heb weer niks met jouw interieur.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou absoluut niet van Ikea. Vind dat vaak een beetje 'studentikoos'.
Allerlei bijéén geraapte spullen van de kringloop vind ik ook niks, maar 'Leen Bakker' ook niet.

De stijl uit de OP vind ik wel mooi. Vooral de rustige kleuren. Op die foto's is het een beetje té gestyled, maar de basis vind ik wel mooi.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind mensen die meedoen aan veel woonprogamma's vaak wel een interieur hebben dat onpersoonlijk is, veel te wit (idee wachtkamer), teveel rommel (ladingen kinderspeelgoed). En mensen die te lang blijven hangen in gedateerde meubels en kleuren.

Ik vind niet altijd alles mooi. Maar doe wel regelmatig een idee op. Maar naast mooi moet het wel praktisch blijven. Een houten bankje is mooi. Maar daar kan ik geen uren op zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven