Oogdruppels voor hamster

26-12-2012 18:23 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste,

Mijn hamster heeft sinds een paar dagen rond zijn oogje wat nat, het ziet er niet zo best uit. Zijn oogdruppels gemaakt voor mensen evengoed voor bij je hamster of is dit echt not done?

Groetjes
Ik zou dat toch niet doen als ik jou was...... Ieniemienie hamster met een dosis oogdruppels voor een gigantisch mens kan nooit goed gaan.

Wat dacht je van de dierenarts contacten?
Nee niet doen!

Gewoon afgekoeld gekookt water op een schoon watje proberen.
Nooit, maar dan ook nooit medicatie voor mensen gebruiken op dieren tenzij de dierenarts zegt dat het kan (en dan in de dosis die de dierenarts aangeeft). Gekoeld gekookt water en ga naar de dierenarts.
Niet doen, in die druppels zit een dosering medicijnen voor een mens, niet voor een klein beestje. En misschien maak je het probleem wel veel erger door te druppelen.
quote:nellaaa schreef op 26 december 2012 @ 18:26:

Ik zou dat toch niet doen als ik jou was...... Ieniemienie hamster met een dosis oogdruppels voor een gigantisch mens kan nooit goed gaan.

Wat dacht je van de dierenarts contacten?Kost meer dan de hele hamster ooit gekost heeft. Hamsters werden hier goed verzorgd maar bij ziekte geen dierenarts. Levensverwachting van een hamster is hooguit twee jaar. Dus een hamster van anderhalf......................................( vul zelf maar wat in )
quote:sandt schreef op 26 december 2012 @ 19:24:

[...]

Kost meer dan de hele hamster ooit gekost heeft. Hamsters werden hier goed verzorgd maar bij ziekte geen dierenarts. Levensverwachting van een hamster is hooguit twee jaar. Dus een hamster van anderhalf......................................( vul zelf maar wat in )Als je niet voor de beesten wil zorgen omdat ze toevallig goedkoop zijn, waarom dan die beesten houden in de eerste plaats? Sorry, maar het prijskaartje van het beest is echt een slap excuus om het niet te helpen, zeker niet wanneer een bezoekje aan de dierenarts het euvel kan verhelpen. De levensverwachting is trouwens 3 jaar bij een goede verzorging, de mijne werden altijd 2 en een half / 3 jaar, ook die vlieger gaat niet op.
Bel morgen maar even naar de dierenarts, wacht af wat hij/zij zegt dan kun je daarna altijd beslissen of je langs wil komen.

Ik zou niet zomaar mensen medicijnen aan dieren geven. De oogzalf die ik van de dierenarts voor mijn kat heb gekregen is overigens wel voor mensen bedoeld.
quote:tindin schreef op 26 december 2012 @ 19:34:

Bel morgen maar even naar de dierenarts, wacht af wat hij/zij zegt dan kun je daarna altijd beslissen of je langs wil komen.

Ik zou niet zomaar mensen medicijnen aan dieren geven. De oogzalf die ik van de dierenarts voor mijn kat heb gekregen is overigens wel voor mensen bedoeld.Yup, soms kan die medicatie gegeven worden maar dan in aangepaste dosisen en dergelijke. In ieder geval iets om aan de dierenarts over te laten, die heeft er tenminste verstand van. Ben benieuwd of TO nog terug komt
quote:sandt schreef op 26 december 2012 @ 19:24:

[...]

Kost meer dan de hele hamster ooit gekost heeft. Hamsters werden hier goed verzorgd maar bij ziekte geen dierenarts. Levensverwachting van een hamster is hooguit twee jaar. Dus een hamster van anderhalf......................................( vul zelf maar wat in )

Belachelijke redenatie!

Ik heb ooit een cavia van 15 euro 3 dagen aan het infuus gehad bij de dierenarts.Voor dat geld had ik 150 cavia's kunnen kopen.

En een parkiet in laten slapen omdat hij epilepsie had.

Parkiet koste 5 gulden,spuitje 15...

Als je een beest neemt,zorg je ervoor dat hij of zijn niet onnodig lijd.

Dus.....naar de dierenarts met die hamster.
quote:ladytruckster schreef op 26 december 2012 @ 19:52:

[...]

Belachelijke redenatie!

Ik heb ooit een cavia van 15 euro 3 dagen aan het infuus gehad bij de dierenarts.Voor dat geld had ik 150 cavia's kunnen kopen.

En een parkiet in laten slapen omdat hij epilepsie had.

Parkiet koste 5 gulden,spuitje 15...

Als je een beest neemt,zorg je ervoor dat hij of zijn niet onnodig lijd.

Dus.....naar de dierenarts met die hamster.Dan ben ik benieuwd hoe deze poster omgaat met mensen, mensen zijn immer gratis. :')
quote:fru1t3lla schreef op 26 december 2012 @ 20:17:

[...]

Dan ben ik benieuwd hoe deze poster omgaat met mensen, mensen zijn immer gratis. :')Moet je er eentje adopteren, kost een half huis hoor. Mensenhandel is goudenhandel hoor
quote:ladytruckster schreef op 26 december 2012 @ 19:52:

[...]

Belachelijke redenatie!

.Ik snap de redenatie wel (ook al, geef ik geld genoeg uit bij de dierenarts): het verschil tussen de behandeling van diersoorten (bijv. varkens vs honden) is intens groot in NL
quote:lilalinda schreef op 26 december 2012 @ 21:02:

[...]

Moet je er eentje adopteren, kost een half huis hoor. Mensenhandel is goudenhandel hoorMensenhandel is wel niet de "normale" gang van zaken
quote:fru1t3lla schreef op 26 december 2012 @ 21:29:

[...]

Mensenhandel is wel niet de "normale" gang van zaken Adoptie wel, kost klauwen vol geld
quote:lilalinda schreef op 26 december 2012 @ 23:07:

[...]

Adoptie wel, kost klauwen vol geldJe betaalt dan ook niet voor het kind zelf maar voor het hele geregel eromheen, dacht ik
Beetje kamillethee laten afkoelen. Dan op een watje en het oogje er mee schoonmaken.
Lekkere instelling Sandt Als je niet bereid bent voor je dieren te zorgen zoals het hoort, neem ze dan niet. Aankoopbedrag doet niks ter zake.
In de natuur gaan die dieren ook dood. Die kunnen niet naar een dierenarts. En persoonlijk vind ik het een hoop geld om dan te horen dat het beestje niet meer te redden is. Bij een hond of kat vind ik dat dan al weer anders, daar heb je een band mee. Maar ook dan zou ik eerder kiezen voor een spuitje dan voor maanden chemo om zijn leven nog wat te rekken. Ik ben gewoon niet zo'n dierenmens. Na twee hamsters is de kooi verkocht en nemen we hier geen dieren meer!

Eerst hamster stierf een uur nadat we ontdekt hadden dat hij misschien wel ziek was. Tweede hamster lag 's morgens dood naast zijn looprad, waarin hij 's avonds nog vrolijk rondrende.
Van nature gaan mensen ook gewoon dood. Waarom zou je nog met hen naar de dokter gaan dan?! Bovendien waren ze ook nog eens hartstikke gratis. Een nieuwe is zo gemaakt
TO Check ff of je hamster geen schurft ofzo heeft. Omdat ze zo'n vacht hebben zie je zoiets als eerst bij de ogen.

Onze hamster heeft trouwens ook weleens iets met zn oogje gehad en dat ging vanzelf over dus t hoeft niets te zijn en je hoeft er ook niet persé wat aan te doen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Wij zijn nog nooit met n hamster naar n dierenarts geweest en we hebben er nu een stuk of 7 gehad.
quote:sandt schreef op 27 december 2012 @ 10:33:

In de natuur gaan die dieren ook dood. Die kunnen niet naar een dierenarts. En persoonlijk vind ik het een hoop geld om dan te horen dat het beestje niet meer te redden is. Bij een hond of kat vind ik dat dan al weer anders, daar heb je een band mee. Maar ook dan zou ik eerder kiezen voor een spuitje dan voor maanden chemo om zijn leven nog wat te rekken. Ik ben gewoon niet zo'n dierenmens. Na twee hamsters is de kooi verkocht en nemen we hier geen dieren meer!

Eerst hamster stierf een uur nadat we ontdekt hadden dat hij misschien wel ziek was. Tweede hamster lag 's morgens dood naast zijn looprad, waarin hij 's avonds nog vrolijk rondrende.Van nature gaat alles en iedereen dood, waarom dan nog enige moeite erin gaan steken met jouw redenatie? We kunnen dan evengoed gewoon stoppen met alles wat we doen en massaal zelfmoord plegen om het wat te versnellen, is dan wel weer zo efficient.
Zou voor de natuur nog niet eens zo slecht zijn
NouNou.. zullen we het even gezellig houden? het gaat om een hamster niet om de 3e wereld oorlog.

Hoe dan ook, als het beestje ziek is ga je naar de dierenarts.

Is hij heel erg ziek dan een spuitje.

Maar je gaat hem geen eigen oogdruppels geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven