Op zoek naar een printer!

29-02-2012 00:15 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik kan zelf ook googlen, maar ik ben vooral op zoek naar ervaringen. Welke printer vind jij prettig werken? Liefst een all-in-one, ook met kopieer en scanfunctie dus. Ik had hiervoor geloof ik een HP deskjet, maar dat beviel eigenlijk niet echt. Weinig gebruikt, en ik vond dat 'ie wel erg kort mee ging voor de frequentie waarmee ik 'm gebruikte.

Ondanks dat ik 'm weinig gebruikte, wil ik nu toch een nieuwe. Geen printer/scanner/kopieerapparaat hebben is toch wel erg onhandig. Bovendien wil ik gaan studeren en dan is zo'n ding natuurlijk onmisbaar.

Het liefst zo goedkoop mogelijk, maar zonder dat het echt afdoet aan de kwaliteit en binnen een mum van een tijd stuk is.

Iemand een tip?
handig, ik lees mee!

Maar ik studeer al 5 jaar en heb nog nooit een printer gehad, ik doe alles bij de universiteit. Is misschien goedkoper dan elke keer cartridges en dat apparaat.
Neem iets wat compatible is met je laptop/PC: anders ben je heel veel tijd kwijt met apparaten die niet of niet goed met elkaar communiceren....
Vandaag hier thuis binnen gekomen!

Nog geen ervaringen mee, maar mooi issie wel
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Dat kan inderdaad ook Elmo, voor wat betreft de studie. Desondanks is het onhandig, omdat ik graag eens een recept uitprint, of tickets voor een concert, dat soort dingen. Studeren zou ook pas in september zijn, en ik mis nu de printer...

Quattro: Ik heb een MacBook Pro, misschien is dat handig om te weten?
Ik heb een HP photosmart C458 All-in-one, waarmee ik kan printen, kopieren en scannen, maar die heb ik al een tijdje dus die is vast al outdated. Ding bevalt prima voor wat ik ermee doe.

Wat wil je ermee doen?

Eigenlijk is printen best wel 2007....ik ga voor paperless iig.
Een printer kost relatief weinig, het zijn de cartridges waar de producent zijn winst mee haalt. Kies als je veel wilt printen voor een printer waarbij de cartridges goedkoop vervangbaar zijn als je veel wilt printen.
Ik print geen foto's, dat hoef ik er niet mee te kunnen. Of nou ja, ze hoeven niet van sublieme kwaliteit te zijn dan. Gewoon tekst, documenten, recepten, concerttickets, etc. En ik print niet veel, maar wellicht gaat dat veranderen als ik ga studeren.

Ach, of printer nou 2007 is of niet... Als ik naar een concert ga, krijg ik mijn kaartjes via de mail en zal ik ze toch echt uit moeten printen. Als ik iets bij HEMA bestel en op wil halen, krijg ik een bevestiging via mail die ik mee moet nemen naar de winkel. Als ik een rekening krijg en die wil declareren bij mijn zorgverzekeraar, wil ik daar zelf ook een kopie van. Als ik een leuk recept zie op internet, print ik het liever uit dan dat ik mijn laptop in de keuken zet. Ik vind het maar wat onhandig om geen printer te hebben.
Oke komt mijn printer advies weer. Koop een printer zoals je een Apple computer zou kopen. Niet over wat hij kan, maar om de looks. Je kan namelijk eindeloos blijven zoeken en dan nog kan je een ander model vinden met meer functies of goedkoper. Dus koop gewoon wat je leuk vindt. Gezien je gewoon de basis functionaliteit wilt en geen specifieke dingen kan niemand, maar dan ook echt niemand je advies geven. Iedereen heeft een andere smaak in printers en dat zal zo blijven voor de aankomende tijd.
quote:schaduwlicht schreef op 29 februari 2012 @ 01:30:

Ik print geen foto's, dat hoef ik er niet mee te kunnen. Of nou ja, ze hoeven niet van sublieme kwaliteit te zijn dan. Gewoon tekst, documenten, recepten, concerttickets, etc. En ik print niet veel, maar wellicht gaat dat veranderen als ik ga studeren.

Ach, of printer nou 2007 is of niet... Als ik naar een concert ga, krijg ik mijn kaartjes via de mail en zal ik ze toch echt uit moeten printen. Als ik iets bij HEMA bestel en op wil halen, krijg ik een bevestiging via mail die ik mee moet nemen naar de winkel. Als ik een rekening krijg en die wil declareren bij mijn zorgverzekeraar, wil ik daar zelf ook een kopie van. Als ik een leuk recept zie op internet, print ik het liever uit dan dat ik mijn laptop in de keuken zet. Ik vind het maar wat onhandig om geen printer te hebben.

Mijn printer doet dat wat jij wilt naar volle tevredenheid en ziet er ook nog wel aardig uit, voor een printer.

Maar eerlijk gezegd denk ik dat iedere printer met multifunctionele toepassing je wel zal bevallen, zo hoog zijn je eisen immers niet.

Bovendien is een printer niet duur, het verdienmodel voor de producent betreft alleen de cartridges.
Wij hebben sinds 2 maanden de all in one van canon. Met wifi, heerlijk! Is een perfect apparaat, in tegenstelling tot de HP die we hiervoor hadden. Kostte nog geen 100 euro. Echt waar voor je geld.
Wij hebben een canon laserprinter, is iets duurder in aanschaf (rond de 100 euro geloof ik), maar is snel, en je geeft veel minder geld uit aan de inkt.

Want de aanschaf van een printer kost maar een paar tientjes, maar als je dan 40 euro aan inkt moet betalen... tja...

Printer is snel, stil, en kan ook kopieren en scannen.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Hier ben ik!
http://www.canon.nl/For_H ... /Laser/i-SENSYS_LBP6000B/

Zoiets hebben wij. En ik zie dat hij een 'Beste Koop'- stickertje van de Consumentenbond heeft gekregen.

Heeft mijn vent goed gedaan
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Nadeel van laser is dat het geen kleuren print. Daarom hebben wij toch voor de inktjet gekozen:

http://www.canon.nl/For_H ... onals/Inkjet/PIXMA_MP495/
Wij hebben ook een canon. Maar dat kan vast goedkoper. Hup naar de mediamarkt! Daar hebben ze vast genoeg printers staan om te vergelijken met elkaar.
quote:EvyBlissy schreef op 29 februari 2012 @ 07:32:

Wij hebben een canon laserprinter, is iets duurder in aanschaf (rond de 100 euro geloof ik), maar is snel, en je geeft veel minder geld uit aan de inkt.

Want de aanschaf van een printer kost maar een paar tientjes, maar als je dan 40 euro aan inkt moet betalen... tja...

Printer is snel, stil, en kan ook kopieren en scannen.Ook kleur? Zoja, welke heb je??
quote:quattro35 schreef op 29 februari 2012 @ 00:30:

Neem iets wat compatible is met je laptop/PC: anders ben je heel veel tijd kwijt met apparaten die niet of niet goed met elkaar communiceren....

Tsssssk

Als je een Mac hebt, heb je dat probleem absoluut niet dus.
Nou, ik ben van mijn luie reet opgestaan om te kijken wat voor een printer mijn vent nou eigenlijk heeft gekocht, blijkt het een Samsung te zijn! Nou ja!
http://www.samsung.com/nl ... nters-faxes/SCX-3205W/XEC

Deze hebben we. Werkt prima, maar wel alleen zwart-wit. (Maar ja, ik gebruik hem alleen voor mijn werk, en om kaartjes te printen enzo)
quote:EvyBlissy schreef op 29 februari 2012 @ 08:25:

Nou, ik ben van mijn luie reet opgestaan om te kijken wat voor een printer mijn vent nou eigenlijk heeft gekocht, blijkt het een Samsung te zijn! Nou ja! Mwoah. Als je echt lui was geweest, had je een fake print opdracht gegeven, en bij instellingen gekeken welke printer je had
Overigens hier een Canon MP 560, fijn ding!!
quote:SeptemberGirl schreef op 29 februari 2012 @ 08:42:

[...]

Mwoah. Als je echt lui was geweest, had je een fake print opdracht gegeven, en bij instellingen gekeken welke printer je had Shit. Al die calorieën voor niets verbrand.
quote:EvyBlissy schreef op 29 februari 2012 @ 08:48:

[...]

Shit. Al die calorieën voor niets verbrand.Koekje?
Mocht je interesse hebben, heb ik een printer voor je ter overname. Zgan. Ik heb namelijk een Apple en daar scant mijn huidige printer niet op :(. Fijn ding: print, scant, kopieert.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven