Opruimchallenge

23-11-2016 18:24 304 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gisteren begonnen met een challenge en ik dacht, is misschien leuk voor het forum! Ik heb echt heel, heel veel spullen en gooi niet vaak iets weg. Voor sommigen misschien herkenbaar. Ik denk dat ik blijer word als ik minder spullen heb want mijn kasten puilen uit en ik word helemaal chaotisch van die troep. Overal staat wel wat.

De challenge: vijf dingen per dag wegdoen! Weggooien of weggeven, maakt niet uit. Kost weinig tijd en uiteindelijk bereik je toch een flink resultaat. Hoe lang? Tot ik vind dat het genoeg is. Af en toe misschien ook een groter project tussendoor zoals de zolder, daar plan ik een hele dag voor of misschien wel twee dagen. Maar in elk geval iedere dag vijf dingen!

Wie doet er mee? Meer of minder dingen per dag wegdoen mag natuurlijk ook. Het gaat erom dat we samen de troep aanpakken!
Hier heeft het even stil gestaan, maar binnenkort komt eindelijk het nieuwe bed met kast voor de kamer van onze zoon. Waardoor heel veel kinderspullen naar zijn kamer kunnen in plaats van door het hele huis rond te slingeren. Waardoor ik eindelijk goed onze eigen kasten kan gaan uitruimen en opnieuw indelen. Heb al wel de administratie gehalveerd. En twee dozen naar de kringloop gebracht.
Ik had veel spullen op marktplaats staan, maar dat loopt helemaal niet....ik heb het daarom op FB weggeefpagina's gezet en dan slaan ze elkaar de hersens in om het gratis te mogen ophalen....
Nou ja, weg = weg
Helaas komt er via de andere kant weer spullen binnen
Hier ligt het stil. Ik heb vreselijk spijt van spullen die ik vorig jaar heb weggedaan. Het gaat om documenten e.d. uit een periode waarover ik ooit een boek wilde gaan schrijven, maar ik dacht dat het er nooit meer van zou komen omdat ik dat al zolang zei. Een half jaar later aan dat boek begonnen (zul je net zien) en nu heb ik het gevoel maar weinig te kunnen opschrijven omdat ik zoveel vergeten ben. Al die documenten zouden me nu zó goed kunnen helpen. Ik kan wel janken. Ik wil niet meer opruimen, ik heb al teveel weggedaan.
Wat vervelend drackie. Daar zou ik ook flink van balen. Ik hoop dat het toch lukt om je boek te schrijven.
Jee Drackie, ik kan me voorstellen dat ne daar enorm van baalt, wat ellendig.
Balen zeg, Drackie! Voelt zo zuur hè, als je iets ooit hebt weggegooid en je juist dat nu wil gebruiken.

Las zo nu en dan eens mee met dit topic. Goed idee om eens goed te kijken naar wat je allemaal hebt en wat er van weg kan. Ik ben niet zo van het elke dag wat weggooien; of ik heb op gegeven moment opruimwoede of het irriteert me als een deel van het huis niet geordend / opgeruimd is. Ik vind het soms nog wel eens lastig, maar kan in andere gevallen weer heel makkelijk zijn om iets weg te gooien. Vanmorgen mijn deel van de kledingkast eens goed uitgezocht. Een aantal schoenen en laarzen weggegooid die hun beste tijd hadden gehad en ik al jaren niet meer droeg. Ook een oude winterjas ging de kliko in. Heb naast 9 kledingstukken ook 2 boeken op Marktplaats gezet. Mocht dat niets opleveren, dan gaat het naar de kringloop of zo. Voelt heerlijk, een opgeruimde kledingkast.
In this mad house we must all survive
Vandaag is er nog meer troep de deur uitgegaan. Onze berging is stukken leger! En onze inbouwkast ook. Ik ben echt zó blij... Nog niet het gevoel dat ik ook maar iets ga missen.

Marktplaats loopt redelijk, maar de grote dingen en kleren schieten niet op. Voor de kleren ga ik morgen bellen. Voor één van de grote dingen bel ik ook morgen iemand, ik had bij de supermarkt een kaartje zien hangen van iemand die inboedel zocht.

Het is zo'n opluchting. Ik kan nu eindelijk overal bij met mijn poetsdoek.

@Drackie, hoe is het nu met jou? En je boek?
Ik heb mezelf eindelijk weer herpakt. Ik heb deze week drie tenten verkocht (we hadden er vier en we zijn maar met z'n tweeën), ik heb de boekenkast uitgezocht en een gedeelte van de voorraadkast. Voor de vakantie ook al de kledingkast uitgezocht. Het gaat best lekker dus. Dat ik al die documenten heb weggegooid, heb ik redelijk verwerkt geloof ik. Ik heb in mijn mail wat dingen teruggevonden waar ik veel aan heb, dat scheelt iets.

Met mijn boek gaat het verder trouwens niet zo, ik vind het toch lastig om de discipline op te blijven brengen om te gaan zitten om te gaan schrijven. Komt wel weer.

Hoe gaat het met jullie?
Wat fijn dat je het toch weer hebt opgepakt, Drackie. Voelt het nu wel goed, al dat opruimen? En is het nu moeilijker om dingen weg te doen door je eerdere ervaring, of valt dat mee?

Sinds vorig voorjaar is - op 1 halve ondiepe inbouwkast na - hier nu zo’n beetje alles wel opgeruimd, geloof ik. We zijn nu druk aan het verbouwen en daar hebben we nog wel wat “troep” voor liggen en zal ook nog wel wat troep uit voort komen. Maar als de verbouwing straks helemaal klaar is en dat ook allemaal de deur uit is, dan is het hier echt helemaal netjes.

En ik geniet er echt van, nu al. Alles heeft een plek en is makkelijk terug te vinden. En het schoonhouden gaat nu ook stukken efficiënter zonder al zooi.
Goed bezig Drackie, dat is fijn!
Ja 4 tenten is dan wel een beetje veel van het goede... Fijn ook dat je ze hebt kunnen verkopen. Kledingkast vind ik ook altijd prettig als die uitgezocht is. Daarna maak ik er alleen altijd weer een bende van. Heb echt een hekel aan dat ding.. drama! Gelukkig koop ik zeer weinig kleding, en al helemaal geen kleding die ik toch niet draag :)

Vervelend van je documenten toen, fijn dat dat je het redelijk verwerkt hebt.

Kan ik me wel voorstellen dat het lastig is met het boek, misschien een vast tijdstip in de week inplannen als je wel graag verder wilt komen. Bijvoorbeeld elke donderdagavond van 19.00 tot 21.00. Ik noem maar een voorbeeld.

NummerZoveel, fijn dat het bij jou zo opgeruimd blijft!

Hier hebben we wel veel dingen op marktplaats staan, maar op het moment loopt dat best slecht.

Verder letten we bij het kopen nog beter op of we het wel echt nodig hebben / of het echt toegevoegde waarde heeft voor ons. (dat is sowieso tip1)
Oh, dit heerlijke topic was ik alweer vergeten. Maar ik hou me best goed aan mijn regel: Iets nieuws erin? Dan ook wat eruit!
En die regel heb ik bedacht naar aanleiding van dit topic.

Op vakantie heb ik 5 boeken meegenomen, die nog in mijn boekenkast stonden. 3 gelezen, 1 net in begonnen en van 1 na een hoofdstuk dat het niets voor mij was. Die boeken heb ik op verschillende campings met een bibliotheekje achtergelaten. Dat scheelt toch weer 4 boeken!
Tvp :$
Life's not about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain.
ik ben een nogal georganiseerd persoon maar ben sinds begin deze week bezig met alles te sorteren en elk kastje vervolgens af te soppen en leeg te maken. Ook komen er een aantal spulletjes die nog een tweede kans verdienen op marktplaats. 't is al opgeruimd maar kan altijd beter.
Nu we langzaamaan voor een ander huis aan het kijken zijn begint het mij te kriebelen! Ik wil opruimen, weg met alles wat ik niet nodig heb. Nu heb ik dat vorige week met de kledingkast gedaan. Dat moest ook wel, want er paste niks meer in. Maar ook op de werkkamer, in de berging en de zolderkamer kan zoveel weg!

Wie doet er mee? Dan houden we elkaar wellicht wat meer aan de gang!
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Ik ga vandaag wat spullen op weggeefhoeken zetten (geen geduld voor marktplaats), soms levert dat binnen no-time een afhaalafspraak op :) En als het spul niet gewild is of de persoon komt niet opdagen ga ik volgend weekend naar de kringloop (brengen en toch ook weer kijken...)

Kwam deze tegen thuis/van-sloddervos-naar-een-opgeruimd ... ?start=130 werd Marie Kondo (?) in genoemd: eerst kijken wát je wil bewaren en daarna pas hoe. Alle spulletjes die ik kwijt ben geraakt in de loop van dit topic mis ik nog steeds niet, dus ga toch de draad weer eens oppakken..
Was wat aan het rondrommelen vandaag en vroeg me af waar ik toch die drie boeken voor de kringloop had gelaten... Bleken al klaar te liggen bovenop de kapstok :P (ik heb dus duidelijk nog niet te weinig spullen in huis )
Inmiddels het plankje boven de kapstok benoemd tot moet-naar-de-kringloop-verzamelplek. Gisteren die plek weer eens leeggehaald.
Omdat ik wel een beetje een vrek ben ben ik al geruime tijd aan het rondkijken voor pakjesavond en dergelijke. De aanwinsten tot nu toe zijn gisteren alvast meegegaan met familie, dan hoef ik het niet per trein naar het andere eind van het land te vervoeren. Zo kwam ik gisteren ver voorbij de 5 dingen per dag ;)

Goede actie in oktober: onder meer mijn slaapkamerkasten uitgezocht en spullen ook direct naar de kringloop gebracht
Ik keek eens in mijn archief en kwam dit topic tegen...
Iemand nog wat weggegooid / gegeven / verkocht de laatste 8 maanden? :proud:

Ik heb weinig aangeschaft, sowieso weinig onzinnigs in ieder geval. Opruimen wel her en der gedaan, is altijd fijn. Geen specifieke grote opruiming gehad zover ik onthouden heb... :)

Leuk Drackie, ik lees je normaal bij het Low/No buy topic! Ik wist niet dat jij dit topic destijds geopend had.. :)
Grinnik! Ik ben de afgelopen tijd heel druk geweest met mijn boekenkast en kleedkamer. In totaal iets van 15 shoppers boeken naar het boekenkastje bij de AH gedaan (en dat duurde best lang, kon per week maximaal 2 shoppers kwijt daar :-D ) en 9 vuilniszakken vol kleding naar het Leger des Heils. Er staan nu nog drie vuilniszakken vol met handdoeken en beddengoed die ook naar het Leger gaat. Nu ligt het even stil ivm vakantie, hobby (die vooral in de zomer plaatsvind) en het ontzettend warme weer... maar in september ga ik weer verder.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Hierboven een laatste post van mij, wat kan er in een jaar veel veranderen. Ik heb nog veel weggedaan, inclusief mijn partner. De verhuizing staat wel nog op de planning, dit weekend!
Ojee Morgana,
Sla je dan niet wat door in je opruiming... je partner weggedaan? Je zult er vast goede redenen voor hebben.

Veel plezier alvast in je nieuwe woning! En succes met de verhuizing. Alles wat je hebt weggedaan hoef je niet mee te verhuizen. Fijn!
Haha nee ik ben niet doorgeslagen, ik heb hem niet in de kliko aan straat gezet ;)

Inmiddels ben ik verhuisd en ik merk dat ik denk dat ik veel nodig heb en niet alles koop. Ik zie spullen bij bv de blokker, dan denk ik: Handig! Maar ik koop pas als ik de volgende keer weer in de blokker ben en het ondertussen niet vergeten ben. Zo hoop ik in mijn enthousiasme niet te veel aan te schaffen. Idem met bv poetsmiddellen, ik heb geen 20 verschillende flessen nodig.
Goed bezig Morgana, inderdaad niet direct aanschaffen, dat gaat je bij voorbaat al een hoop 'rommel' besparen! En geld!
Ik hoop dat je nieuwe plekje je goed bevalt.
Het bevalt super, dankjewel!
Goede tip, de ‘ik denk er even over na’ strategie.
Moet ik ook vaker toepassen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven