Opruimchallenge

23-11-2016 18:24 304 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gisteren begonnen met een challenge en ik dacht, is misschien leuk voor het forum! Ik heb echt heel, heel veel spullen en gooi niet vaak iets weg. Voor sommigen misschien herkenbaar. Ik denk dat ik blijer word als ik minder spullen heb want mijn kasten puilen uit en ik word helemaal chaotisch van die troep. Overal staat wel wat.

De challenge: vijf dingen per dag wegdoen! Weggooien of weggeven, maakt niet uit. Kost weinig tijd en uiteindelijk bereik je toch een flink resultaat. Hoe lang? Tot ik vind dat het genoeg is. Af en toe misschien ook een groter project tussendoor zoals de zolder, daar plan ik een hele dag voor of misschien wel twee dagen. Maar in elk geval iedere dag vijf dingen!

Wie doet er mee? Meer of minder dingen per dag wegdoen mag natuurlijk ook. Het gaat erom dat we samen de troep aanpakken!
Vandaag heel veel baby-spullen weggebracht naar een tweedehandswinkel. Als je komt aanleveren mag je ook wat uitzoeken, dus ik heb drie stuks kinderkleding weer meegenomen.

Mijn regel ‘Een-erin-een-eruit’ was vandaag ‘3-erin-29-eruit’
Lijkt me ook goed :-)
De laatste dagen vooral veel in de schuren opgeruimd. Ook een hoop weggegooid en wat dingen die verkocht kunnen worden. Man heeft vooral veel opgeruimd :biggrin: Maar gaat goed hier.
Lekker! Ik heb 5 items verkocht.

Morgen komt een kennis van me nog wat baby-spul halen, want haar dochter is zwanger. Weer wat spullen eruit!
Ik heb vandaag alles wat bovenop de kast lag opgeruimd. Het lag helemaal vol en onder een dikke laag stof. Bah!

Vanavond nog de inhoud kritisch bekijken. Misschien kunnen er ook dingen weg ipv alleen opgeruimd.

Vandaag ook de bank van z’n plek gehaald. Uit mijn huis zijn nu: 36 dode spinnen, 5 batterijen, 2 euro (die zitten in m’n portemonnee!), een handvol speelmais, een magazine en een heleboel kruimels. Het ruimt niet echt op maar geeft wel een opgeruimd gevoel. ;-D
Ik moet me eens gaan wagen aan de kledingkast geloof ik... :$

En alle verkoopwaardige dingetjes bij elkaar zetten en wat teveel moeite is in de tas voor de kringloop.
Het duurt nog wel even voordat ik veel resultaat zie, maar terugkijkend is het toch al beter dan toen ik dit topic voor het eerst zag :yes:
Vandaag een keukenkastje uitgezocht en een boel dingen die ik niet meer gebruikte weggegooid. Ik wil deze week iedere dag 1 kastje doen, dan is alles aan het einde van de week weer netjes. :-]
Gisteren de kledingkast uitgezocht en opgeruimd!

Dingen die ik momenteel niet of zelden gebruik gesorteerd in bakken gedaan:
- hemdjes en shirtjes voor de zomer
- jurkjes, leggings en korte broeken voor de zomer
- korte sokjes
- panty's en dat soort dingen die je wel 'moet' hebben maar die ik eigenlijk nooit gebruik
- oude kleding (voor klussen ofzo)
- bikini's, en bh's waarbij je de bandjes kruislings kan doen voor de zomer
- wintersokken die over zijn maar weer gebruikt kunnen worden als andere slijten
Deze bakken nemen de meeste ruimte in.

Dan heb ik nu in het gedeelte van de dingen die ik wel gebruik:
- 2 stapeltjes truien
- 2 stuks vesten
- 1 stapel broeken
- 1 stapeltje hemdjes
- 1 stapeltje pyjama's
- 1 mandje met ondergoed
- 1 mandje sokken
- en een schapje waar ik kleding inleg die ik nog een een keer aan kan, voor het de was in gaat

Maar waar het in dit topic natuurlijk om gaat, ik heb ook een halve vuilniszak vol weggegooid, met voornamelijk kleding die ik wel afgedragen heb wat bij de oude kleding terecht kwam, maar daar heb ik niet zo veel van nodig gelukkig.
Verder wat sokken waar de rek uit is, beenwarmers die ik nooit gebruik en alleen maar ruimte innemen, paar shirtjes die wat faler werden, etc.
Behoorlijk wat dingen weggegooid. :)

Ik kan er weer een week tegenaan :P

Hoe gaat het bij jullie?
Ik heb een stapeltje kleding klaar liggen voor het goede doel. Ga er vandaag/morgen nog even doorheen of alles goed is of dat er ook wat in de textielbak gaat.
Digitale foto's deels ontdubbeld, maar dat helpt nog niet veel met fysieke ruimte :P

Heb nog boeken aangeboden aan een facebook-contact, maar zij heeft blijkbaar facebookpauze ofzo. Volgende week gaan de boeken naar haar of naar de minibieb. Via de weggeefhoek heb ik even geen zin in.

Ik kwam met papieren uitzoeken nog een lijstje tegen waarop ik mijn vorige ontrommelactie noteerde. (dag 1 zoveel boeken, dag 2 zoveel frutsels enzovoort) en kon nog vrij vaak bedenken om welke items het precies ging, maar heb geen enkel item gemist :) Na dat lijstje vrolijk verder gegaan met ontrommelen zonder nog notities te maken.
Ik heb vandaag een heleboel lege flessen weggegooid. die had ik bewaard omdat ze best mooi zijn, maar na 2 jaar op de kast te hebben gestaan heb ik ze toch maar in de glasbak gegooid. Ruimt lekker op zo .
en ik heb mijn mailbox opgeruimd. Ruim 2 Gig aan oude mailberichten van 100 jaar geleden weggegooid.
Een tasje met inhoud naar het goede doel (eindelijk ;-) ) en boeken naar de kringloop. 'Slechts' drie boeken mee terug. 1 item in tegen 4 items uit ofzo komt het op neer, da's toch best positief :P
ik wil ook graag mee doen! wij zijn in november verhuist en hebben toen al heel veel troep weg gedaan. maar verrassend genoeg blijkt er toch ook nog heel veel rotzooi mee gekomen te zijn..

we hebben de wc verbouwt en heb gister de oude wc pot weg gebracht + 2 lelijke bloempotjes die nog in de tuin rondslingerde.
Iemand nog iets opgeruimd de laatste tijd?

(ik een paar oude schoenen en een oude jas, die echt afgedragen waren, niet heel boeiend dus)
Wij gaan binnenkort verhuizen, 1 ding op marktplaats is verkocht...de andere advertenties verlopen, daar ga ik maar wat vrienden en of kennissen blij mee maken...
Best nog leuke dingen naar de kringloop gebracht en inderdaad er gaat nog best veel meuk mee, dat staat al in verhuisdozen en gaan tegen die tijd waarschijnlijk naar de kringloop...
die ik wilde bestaat al...
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-02-2018 19:21
Reden: spam
97.92% gewijzigd
Ik heb weer een baby-item verkocht op marktplaats. De koopster krijgt een meisje, dus heb ik er nog wat roze baby-spullen bij cadeau gedaan.
Weer wat weg!

Vandaag staat op m’n to-do-list dat ik de berging nog eens bij langs ga voor spullen die ik kan weggeven aan een vriendin van me. Haar kind is wat jonger dan de mijne, en ik heb nog wel wat speelgoed wat hier niet meer gebruikt wordt.
Hier loopt het voor geen meter. Ik heb ook het idee dat de MP advertenties er nu veel korter op kunnen dan eerst, wat ook niet meewerkt.
Hier gisteren de garage opgeruimd. Iets wat ex-ipman 100 jaar geleden al gedaan zou hebben maar wat ik nu heerlijk rigoureus zelf heb gedaan (ik hoef tenslotte geen rekening te houden met wat hij nog graag zou willen :puh: ).

De buit: met volle auto naar de stort! Vloerbedekking, dozen, verf, vloerstoomapparaat, kapotte lampen en een halve motorvelg weggebracht. En een zut op marktplaats waarvan een ingelijste poster direct verkocht werd terwijl ik dacht daar nooit vanaf te komen. Een klein meisje was er erg blij mee, en daar was ik blij mee! :heart:
En net via marktplaats 2 oerlelijke beelden verkocht die al jaren ongewenst (maar cadeau) een spinnenthuisplaats vormden in m’n huis! Voor de vraagprijs :cheer2:
Haha, leuk om te lezen Ippy!
Wel met succes opgeruimd dus :biggrin:
wij gaan dit weekend op een rommelmarkt proberen om van alle zooi af te komen..
dus nou moet ik wel spullen uit gaan zoeken.
Succes! Verheug je vooral op meer ruimte in je huis, rommelmarktbezoekers dingen graag af heb ik gemerkt. Dan is 1 euro voor ongedragen schoenen nog veel....

Hier ligt het ontrommelen enigszins stil :$ Nou ja, niks kopen compenseert dat weer wat.
3 maanden later ...
Hoe gaat het bij jullie?

Ik heb de laatste tijd niet zoveel opgeruimd. Wel pas de garage opgeruimd en best veel oude studiemappen en andere nutteloze dingen weggemieterd. Heerlijk. Uiteindelijk wel veel weg kunnen gooien.
Ik heb een hoop op Marktplaats staan, loopt de laatste weken niet zo hard... Dat schiet niet op. Maar de laatste keer wel tassen vol naar de kringloop gebracht. En nog kwam ik dingen tegen die we waren vergeten... En we hebben nog troep staan die we weg moeten brengen.

Af en toe vraag ik me wel af of ons huis leger wordt. Ik koop zelden iets, er gaat echt enorm veel de deur uit. Maar ik zie weinig verschil.
Hier vliegt de laatste tijd weer van alles de deur uit. Vorig jaar heb ik al enorm veel opgeruimd, maar de schuurtjes en twee inbouwkasten moesten nog, en die zijn nu ook gedaan. Daarnaast zijn we momenteel flink aan het verbouwen, en wordt zowel binnen als buiten van alles vervangen. De tweede puincontainer staat inmiddels voor de deur, en daarnaast is Mr Zoveel al een keer of 15 naar de stort geweest voor zaken die niet in de container mogen of passen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven