Opruimchallenge
woensdag 23 november 2016 om 18:24
Ik ben gisteren begonnen met een challenge en ik dacht, is misschien leuk voor het forum! Ik heb echt heel, heel veel spullen en gooi niet vaak iets weg. Voor sommigen misschien herkenbaar. Ik denk dat ik blijer word als ik minder spullen heb want mijn kasten puilen uit en ik word helemaal chaotisch van die troep. Overal staat wel wat.
De challenge: vijf dingen per dag wegdoen! Weggooien of weggeven, maakt niet uit. Kost weinig tijd en uiteindelijk bereik je toch een flink resultaat. Hoe lang? Tot ik vind dat het genoeg is. Af en toe misschien ook een groter project tussendoor zoals de zolder, daar plan ik een hele dag voor of misschien wel twee dagen. Maar in elk geval iedere dag vijf dingen!
Wie doet er mee? Meer of minder dingen per dag wegdoen mag natuurlijk ook. Het gaat erom dat we samen de troep aanpakken!
De challenge: vijf dingen per dag wegdoen! Weggooien of weggeven, maakt niet uit. Kost weinig tijd en uiteindelijk bereik je toch een flink resultaat. Hoe lang? Tot ik vind dat het genoeg is. Af en toe misschien ook een groter project tussendoor zoals de zolder, daar plan ik een hele dag voor of misschien wel twee dagen. Maar in elk geval iedere dag vijf dingen!
Wie doet er mee? Meer of minder dingen per dag wegdoen mag natuurlijk ook. Het gaat erom dat we samen de troep aanpakken!
maandag 8 januari 2018 om 18:52
maandag 15 januari 2018 om 19:07
Ik heb vandaag alles wat bovenop de kast lag opgeruimd. Het lag helemaal vol en onder een dikke laag stof. Bah!
Vanavond nog de inhoud kritisch bekijken. Misschien kunnen er ook dingen weg ipv alleen opgeruimd.
Vandaag ook de bank van z’n plek gehaald. Uit mijn huis zijn nu: 36 dode spinnen, 5 batterijen, 2 euro (die zitten in m’n portemonnee!), een handvol speelmais, een magazine en een heleboel kruimels. Het ruimt niet echt op maar geeft wel een opgeruimd gevoel.
Vanavond nog de inhoud kritisch bekijken. Misschien kunnen er ook dingen weg ipv alleen opgeruimd.
Vandaag ook de bank van z’n plek gehaald. Uit mijn huis zijn nu: 36 dode spinnen, 5 batterijen, 2 euro (die zitten in m’n portemonnee!), een handvol speelmais, een magazine en een heleboel kruimels. Het ruimt niet echt op maar geeft wel een opgeruimd gevoel.
maandag 15 januari 2018 om 19:11
zaterdag 20 januari 2018 om 09:54
Gisteren de kledingkast uitgezocht en opgeruimd!
Dingen die ik momenteel niet of zelden gebruik gesorteerd in bakken gedaan:
- hemdjes en shirtjes voor de zomer
- jurkjes, leggings en korte broeken voor de zomer
- korte sokjes
- panty's en dat soort dingen die je wel 'moet' hebben maar die ik eigenlijk nooit gebruik
- oude kleding (voor klussen ofzo)
- bikini's, en bh's waarbij je de bandjes kruislings kan doen voor de zomer
- wintersokken die over zijn maar weer gebruikt kunnen worden als andere slijten
Deze bakken nemen de meeste ruimte in.
Dan heb ik nu in het gedeelte van de dingen die ik wel gebruik:
- 2 stapeltjes truien
- 2 stuks vesten
- 1 stapel broeken
- 1 stapeltje hemdjes
- 1 stapeltje pyjama's
- 1 mandje met ondergoed
- 1 mandje sokken
- en een schapje waar ik kleding inleg die ik nog een een keer aan kan, voor het de was in gaat
Maar waar het in dit topic natuurlijk om gaat, ik heb ook een halve vuilniszak vol weggegooid, met voornamelijk kleding die ik wel afgedragen heb wat bij de oude kleding terecht kwam, maar daar heb ik niet zo veel van nodig gelukkig.
Verder wat sokken waar de rek uit is, beenwarmers die ik nooit gebruik en alleen maar ruimte innemen, paar shirtjes die wat faler werden, etc.
Behoorlijk wat dingen weggegooid.
Ik kan er weer een week tegenaan
Hoe gaat het bij jullie?
Dingen die ik momenteel niet of zelden gebruik gesorteerd in bakken gedaan:
- hemdjes en shirtjes voor de zomer
- jurkjes, leggings en korte broeken voor de zomer
- korte sokjes
- panty's en dat soort dingen die je wel 'moet' hebben maar die ik eigenlijk nooit gebruik
- oude kleding (voor klussen ofzo)
- bikini's, en bh's waarbij je de bandjes kruislings kan doen voor de zomer
- wintersokken die over zijn maar weer gebruikt kunnen worden als andere slijten
Deze bakken nemen de meeste ruimte in.
Dan heb ik nu in het gedeelte van de dingen die ik wel gebruik:
- 2 stapeltjes truien
- 2 stuks vesten
- 1 stapel broeken
- 1 stapeltje hemdjes
- 1 stapeltje pyjama's
- 1 mandje met ondergoed
- 1 mandje sokken
- en een schapje waar ik kleding inleg die ik nog een een keer aan kan, voor het de was in gaat
Maar waar het in dit topic natuurlijk om gaat, ik heb ook een halve vuilniszak vol weggegooid, met voornamelijk kleding die ik wel afgedragen heb wat bij de oude kleding terecht kwam, maar daar heb ik niet zo veel van nodig gelukkig.
Verder wat sokken waar de rek uit is, beenwarmers die ik nooit gebruik en alleen maar ruimte innemen, paar shirtjes die wat faler werden, etc.
Behoorlijk wat dingen weggegooid.
Ik kan er weer een week tegenaan
Hoe gaat het bij jullie?
zaterdag 20 januari 2018 om 12:15
Ik heb een stapeltje kleding klaar liggen voor het goede doel. Ga er vandaag/morgen nog even doorheen of alles goed is of dat er ook wat in de textielbak gaat.
Digitale foto's deels ontdubbeld, maar dat helpt nog niet veel met fysieke ruimte
Heb nog boeken aangeboden aan een facebook-contact, maar zij heeft blijkbaar facebookpauze ofzo. Volgende week gaan de boeken naar haar of naar de minibieb. Via de weggeefhoek heb ik even geen zin in.
Ik kwam met papieren uitzoeken nog een lijstje tegen waarop ik mijn vorige ontrommelactie noteerde. (dag 1 zoveel boeken, dag 2 zoveel frutsels enzovoort) en kon nog vrij vaak bedenken om welke items het precies ging, maar heb geen enkel item gemist
Na dat lijstje vrolijk verder gegaan met ontrommelen zonder nog notities te maken.
Digitale foto's deels ontdubbeld, maar dat helpt nog niet veel met fysieke ruimte
Heb nog boeken aangeboden aan een facebook-contact, maar zij heeft blijkbaar facebookpauze ofzo. Volgende week gaan de boeken naar haar of naar de minibieb. Via de weggeefhoek heb ik even geen zin in.
Ik kwam met papieren uitzoeken nog een lijstje tegen waarop ik mijn vorige ontrommelactie noteerde. (dag 1 zoveel boeken, dag 2 zoveel frutsels enzovoort) en kon nog vrij vaak bedenken om welke items het precies ging, maar heb geen enkel item gemist
maandag 5 februari 2018 om 14:55
ik wil ook graag mee doen! wij zijn in november verhuist en hebben toen al heel veel troep weg gedaan. maar verrassend genoeg blijkt er toch ook nog heel veel rotzooi mee gekomen te zijn..
we hebben de wc verbouwt en heb gister de oude wc pot weg gebracht + 2 lelijke bloempotjes die nog in de tuin rondslingerde.
we hebben de wc verbouwt en heb gister de oude wc pot weg gebracht + 2 lelijke bloempotjes die nog in de tuin rondslingerde.
dinsdag 13 februari 2018 om 19:00
Wij gaan binnenkort verhuizen, 1 ding op marktplaats is verkocht...de andere advertenties verlopen, daar ga ik maar wat vrienden en of kennissen blij mee maken...
Best nog leuke dingen naar de kringloop gebracht en inderdaad er gaat nog best veel meuk mee, dat staat al in verhuisdozen en gaan tegen die tijd waarschijnlijk naar de kringloop...
Best nog leuke dingen naar de kringloop gebracht en inderdaad er gaat nog best veel meuk mee, dat staat al in verhuisdozen en gaan tegen die tijd waarschijnlijk naar de kringloop...
die ik wilde bestaat al...
zondag 18 februari 2018 om 10:00
Ik heb weer een baby-item verkocht op marktplaats. De koopster krijgt een meisje, dus heb ik er nog wat roze baby-spullen bij cadeau gedaan.
Weer wat weg!
Vandaag staat op m’n to-do-list dat ik de berging nog eens bij langs ga voor spullen die ik kan weggeven aan een vriendin van me. Haar kind is wat jonger dan de mijne, en ik heb nog wel wat speelgoed wat hier niet meer gebruikt wordt.
Weer wat weg!
Vandaag staat op m’n to-do-list dat ik de berging nog eens bij langs ga voor spullen die ik kan weggeven aan een vriendin van me. Haar kind is wat jonger dan de mijne, en ik heb nog wel wat speelgoed wat hier niet meer gebruikt wordt.
vrijdag 23 februari 2018 om 18:53
Hier gisteren de garage opgeruimd. Iets wat ex-ipman 100 jaar geleden al gedaan zou hebben maar wat ik nu heerlijk rigoureus zelf heb gedaan (ik hoef tenslotte geen rekening te houden met wat hij nog graag zou willen
).
De buit: met volle auto naar de stort! Vloerbedekking, dozen, verf, vloerstoomapparaat, kapotte lampen en een halve motorvelg weggebracht. En een zut op marktplaats waarvan een ingelijste poster direct verkocht werd terwijl ik dacht daar nooit vanaf te komen. Een klein meisje was er erg blij mee, en daar was ik blij mee!
De buit: met volle auto naar de stort! Vloerbedekking, dozen, verf, vloerstoomapparaat, kapotte lampen en een halve motorvelg weggebracht. En een zut op marktplaats waarvan een ingelijste poster direct verkocht werd terwijl ik dacht daar nooit vanaf te komen. Een klein meisje was er erg blij mee, en daar was ik blij mee!
dinsdag 29 mei 2018 om 22:24
Ik heb een hoop op Marktplaats staan, loopt de laatste weken niet zo hard... Dat schiet niet op. Maar de laatste keer wel tassen vol naar de kringloop gebracht. En nog kwam ik dingen tegen die we waren vergeten... En we hebben nog troep staan die we weg moeten brengen.
Af en toe vraag ik me wel af of ons huis leger wordt. Ik koop zelden iets, er gaat echt enorm veel de deur uit. Maar ik zie weinig verschil.
Af en toe vraag ik me wel af of ons huis leger wordt. Ik koop zelden iets, er gaat echt enorm veel de deur uit. Maar ik zie weinig verschil.
woensdag 30 mei 2018 om 07:23
Hier vliegt de laatste tijd weer van alles de deur uit. Vorig jaar heb ik al enorm veel opgeruimd, maar de schuurtjes en twee inbouwkasten moesten nog, en die zijn nu ook gedaan. Daarnaast zijn we momenteel flink aan het verbouwen, en wordt zowel binnen als buiten van alles vervangen. De tweede puincontainer staat inmiddels voor de deur, en daarnaast is Mr Zoveel al een keer of 15 naar de stort geweest voor zaken die niet in de container mogen of passen.