Opruimchallenge

23-11-2016 18:24 304 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gisteren begonnen met een challenge en ik dacht, is misschien leuk voor het forum! Ik heb echt heel, heel veel spullen en gooi niet vaak iets weg. Voor sommigen misschien herkenbaar. Ik denk dat ik blijer word als ik minder spullen heb want mijn kasten puilen uit en ik word helemaal chaotisch van die troep. Overal staat wel wat.



De challenge: vijf dingen per dag wegdoen! Weggooien of weggeven, maakt niet uit. Kost weinig tijd en uiteindelijk bereik je toch een flink resultaat. Hoe lang? Tot ik vind dat het genoeg is. Af en toe misschien ook een groter project tussendoor zoals de zolder, daar plan ik een hele dag voor of misschien wel twee dagen. Maar in elk geval iedere dag vijf dingen!



Wie doet er mee? Meer of minder dingen per dag wegdoen mag natuurlijk ook. Het gaat erom dat we samen de troep aanpakken!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in huis zelf niet echt iets opgeruimd maar ik heb wel heel veel oude mail weggegooid en de indeling van mijn postvak aangepast. Mijn mailbox is weer overzichtelijk en daar ben ik heel blij mee! Ik ga waarschijnlijk nog wel wat dingen aanpassen in de indeling maar voor nu ben ik dik tevreden (vooral het definitief legen van mijn verwijderde items)!
Ik heb vrijdag en gister helemaal niets gedaan Nu zou ik kunnen stellen dat ik vrijdag genoeg heb weggegooid om het weekend vrij te houden, maar dan hou ik mezelf natuurlijk voor de gek Ik ga daarom vandaag de schade inhalen en straks alsnog 15 dingen weggooien. Wordt vervolgd...
Ik ga straks 15 dingetjes verkopen via Marktplaats. Als hoeveel telt dat?
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter komt vandaag langs, die mag nog in de 4 verhuisdozen in de gang koekeloeren, en dan vraag ik de plaatselijke kringloop de dozen te komen ophalen. Wat heeft een mens toch een meuk af en toe...
die ik wilde bestaat al...
quote:2koffie schreef op 27 november 2016 @ 10:13:

Ik ga straks 15 dingetjes verkopen via Marktplaats. Als hoeveel telt dat?Als 15 zodra ze verkocht zijn ????
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic!

Ik ben eigenlijk ook al een tijdje bezig om minder spullen in huis te hebben.

Niet dat ik heel veel heb, maar een klein huis oogt al snel rommelig.



Ik ben het alleen iets anders aan het doen; Voor alles wat mijn huis in komt, moet er minstens 1 ding, maar het liefst twee dingen weg.

Vooral mijn kledingkast heeft er aan moeten geloven met het gevolg dat ik meer ruimte heb, maar zeker niet minder om aan te trekken



op de website moedersminimalisme.nl heb ik een hoop inspiratie opgedaan
Ik heb net ca 25 items uit mijn kledingkast weggegooid! En nog twee planten en een boos bloemen die niet meer te redden waren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn zoon gister de opdracht gegeven zijn kamer uit te mesten. Een volle vuilniszak in de grijze container en een paar tassen kleding en schoenen die te klein zijn.

Telt dat ook mee voor mijn lijstje?
Alle reacties Link kopieren
Zeker Socra!



Ik was het eergisteren vergeten, dus gisteren dubbelop gedaan en zo'n 15 items weggedaan. Vandaag is het voornemen om de badkamervoorraad onder de loep te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Zo, de badkamer is onder handen genomen. Sommige dingen stonden, ik overdrijf niet, al de helft van mijn leven (!!!) in de kast (ik ben 28). Ruimt lekker op, dat waren genoeg dingen voor de hele week denk ik. Maar morgen ga ik uiteraard gewoon lekker verder.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag medicijnkastje uitgemest, kastje met vanalles ondr handen genomen en kleding van de kinderen die te klein is online gezet. Jullie geven me inspiratie voor de volgende opruimactie, de badkamer!
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag kleding van mijn jongens uitgezocht. 1 vuilniszak vol staat klaar voor de kledingbank en 1 grote tas vol om weg te geven. Gaat lekker zo!
Alle reacties Link kopieren
Kind heeft paar mooie plantbakken meegenomen, fleecedekentjes en koekenpannen. Nu even mailtje voor de kringloop maken.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Ik moet zeggen dat het nog wel werkt. Ik ben de laatste tijd ontzettend moe en kom echt nergens aan toe. Net stond ik op t punt naar bed te gaan tot ik me bedacht dat ik nog wat weg moest doen. Ik heb er geen zin in maar het gemak waarmee ik iets vind om weg te gooien is nog groot. Heb dus elke dag 3 dingen weggegooid en de meest dagen betekent dat dat er meer het huis uitgaat dan inkomt. Dan zou het toch ooit leger moeten ogen??
Alle reacties Link kopieren
Gisteren zijn de tas en de vuilniszak vol kleding weggegaan. Ik heb er nog 5 dingen bijgedragen, zo kwam ik aan mijn weggooidingen van gisteren. Werkt best lekker zo. Vandaag weer vrolijk verder.
Wat leuk om te lezen dat deze challenge zo goed werkt!
Alle reacties Link kopieren
Gisteren badkamer gedaan. Zelfbruiner weggegeven die ik toch nooit meer gebruik, paar lege deosprays weggegooid en 3 paar oorringen die ik nooit meer aan doe op facebook gezet om weg te geven . Echt leuke challenge. Voelt lekker opgeruimd!
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een goeie maand terug ook fanatiek begonnen met opruimen. Begon op zolder, achter de schotten. Na 2 dagen kruipen zolder vol zooi, kliko vol maar even gestopt.



Nu al 2 weken anders bezig, gewoon hier en daar iets opruimen die zolder is gewoon teveel werk om in 1 x door te pakken. Kan niet zo naar de stort dus heel rustig aan dan maar. Wel jammer dat je t dan minder snel merkt dat t leger wordt toch zie ik hier en daar al verschil. Ik ga nog wel maaaaanden bezig zijn maar heb geen haast.



Elke dag een paar dingen werkt voor mij idd ook veel beter!



Succes allemaal!
Wat fijn dat iedereen zo lekker bezig is en zich daar goed bij voelt!



Ik was ook al een poosje terug begonnen en had hier en daar al een la doorgewerkt. Maar het doorzetten zat er niet echt in. Ik vergeet gewoon mijn goede voornemens weer Maar gelukkig zag ik dit topic net weer voorbij komen, en dat is dus een hele mooie herinnering (en stok achter de deur).



Vandaag heb ik het laatje van mijn nachtkastje opgeruimd en alle lossen dingen in de badkamer, en dat leverde weer een plastic tas vol rommel op (na 25 items ben ik gestopt met tellen). In de badkamer staat ook nog een doos met rommel waar ik nog doorheen moet, dus dat volgt nog.
Alle reacties Link kopieren
tvp. Ik moet ook echt een begin gaan maken. Mijn huis lijkt opgeruimd, zolang je geen kastdeuren of lades opentrekt



Heb voor vanavond al een reminder in mijn agenda gezet zodat ik niet met de smoes kan aankomen dat ik het vergeten ben. Ik ga met jullie meedoen!
Alle reacties Link kopieren
Gezellig Laura!
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn jullie allemaal goed bezig! Ik ben het gisteren alweer vergeten. Vanavond dus weer inhalen. Er is nog genoeg op de ruimen, dus prima te doen lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Laura, herkenbaar! Rommelkeukenla is weer schoon en netjes, niemand ziet t, maar ben er blij mee!



Drackie, succes vanavond!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag genoeg weggegooid voor de rest van het jaar. En hoewel ik echt een hekel heb aan huishouden, ging dit fijn! Ik heb echt teveel zooi. Ga in december dus gewoon door met iedere dag in ieder geval 5 dingen weggooien.
Alle reacties Link kopieren
Pff vandaag niet.. hoofdpijn.. verkoudheid op komst denk ik. Vroeg in bed straks!
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven