Partner heeft nog steeds zijn fiets niet gemaakt.

30-03-2019 16:49 142 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic mag gesloten worden. Fiets kan niet meer gemaakt worden. Ook fijn dat men meteen denkt te weten wat er mis is. Lekke band? Heb ik nergens geschreven. Wat kunnen een aantal hier toch enorme vooroordelen hebben. We hebben door omstandigheden even weinig geld, dus (veel) geld uitgeven aan de fietsenmaker was geen optie.
En ik fiets graag, dus hoe komen jullie erbij dat ik hij alleen maar in de schuur staat te verstoffen? Voorlopig gebruikt hij mijn fiets en als ik hem nodig heb gebruikt hij het OV.
Graag wil ik wel,diegenen bedanken die wel met goede adviezen kwamen of geen vooroordelen hebben gegeven 😊.

Dit topic mag gesloten worden. Weet niet of ik dat zelf kan?
fluffy85 wijzigde dit bericht op 08-04-2019 10:49
79.04% gewijzigd
winkelfanaat schreef:
30-03-2019 17:37
Volgens mij schreef TO dat het er financieel nu even niet in zit om een fietsenmaker in te schakelen. Laat staan een nieuwe fiets.
Ik breng mijn fiets elk half jaar naar de fietsenmaker, gewoon, voor een servicebeurt. Ketting spannen en oliën, verlichting nakijken, versnellingen checken, banden checken, en soms moet er ook iets vervangen worden. Gemiddeld ben ik voor 25 euro klaar. Hooguit iets meer als ik nieuwe buitenbanden laat monteren. Dus het is niet zo dat het kapitalen kost, of wel?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
30-03-2019 17:40
Ik krijg echt ernstig jeuk van dit soort topics. Het IK voorop, en de ander moet daar maar rekening mee houden, geen enkel teken dat JIJ ook eens rekening wilt houden met je partner, nee, want IK.
Zo werken relaties gewoon niet. Wijzen naar en zeiken over wat die ANDER fout doet, en het gaat over niks. TO heeft haar fiets helemaal niet nodig, waarschijnlijk heeft ze er al een jaar niet op gezeten, maar nu haar vriend hem gebruikt, is het opeens HAAR fiets en krijgt ze miraculeuze aandrang om te gaan fietsen. Dat soort gezanik.

Mijn man en ik hebben dezelfde kledingmaat. Op een gegeven moment was zijn winterjas kapot, hij werkte 50 uur per week in die tijd en ook in het weekend en tijd voor winkelen had hij echt niet, en hij trok daarom een winterjas van mij aan die al een jaar lang in de kast hing, ik droeg andere jassen. Had ik dan op dat moment écht moeten gaan zaniken dat hij mijn jas droeg en dat ik nét die week had besloten om die jas zelf te gaan dragen, terwijl dat helemaal niet waar was? Echt, get a life. En leer dat een relatie niet alleen over IK gaat.

Nou, de vriend van TO heeft vooral zijn IK voorop. Hij leent haar fiets en heeft geen zin de zijne te maken.
pejeka schreef:
30-03-2019 17:43
Ik breng mijn fiets elk half jaar naar de fietsenmaker, gewoon, voor een servicebeurt. Ketting spannen en oliën, verlichting nakijken, versnellingen checken, banden checken, en soms moet er ook iets vervangen worden. Gemiddeld ben ik voor 25 euro klaar. Hooguit iets meer als ik nieuwe buitenbanden laat monteren. Dus het is niet zo dat het kapitalen kost, of wel?
Ik snap dat het moeilijk voor je is maar je kunt niet in iemands portemonnee kijken he?
Goed bezig met je fiets.
winkelfanaat wijzigde dit bericht op 30-03-2019 18:19
0.00% gewijzigd
Andersom schreef:
30-03-2019 17:45
Nou, de vriend van TO heeft vooral zijn IK voorop. Hij leent haar fiets en heeft geen zin de zijne te maken.
Misschien kán hij dat gewoon niet. Ik zou ook geen fiets kunnen maken, al kreeg ik er een miljoen voor. Ik kan nog geen band plakken. Maar dat is toch niet erg? Als mijn vriend 40+ uur per week zou werken en ik had mijn fiets niet dagelijks nodig, zou ik het helemaal OK vinden als hij dan de mijne pakte, en ik zou, gesteld dat ik parttime zou werken, zijn fiets dan met liefde en plezier even afleveren bij de fietsenmaker.
Jeetje. Als iemand 40 uur werkt hoef je verder niks meer zelf te kunnen of willen.
:rofl:
Fluffy is ondertussen gaan fietsen.
Such fun!1
Lucifer2018 schreef:
30-03-2019 17:56
Jeetje. Als iemand 40 uur werkt hoef je verder niks meer zelf te kunnen of willen.
:rofl:
Van alles kan als je 40 uur per week werkt. Maar als mijn partner (bijvoorbeeld) 24 uur per week zou werken en ik zou voor woon-werkverkeer afhankelijk zijn van de fiets, mijn fiets gaat stuk en mijn partner gaat dan zaniken over het feit dat ik zolang haar fiets gebruik (die ze zelf niet nodig heeft) en ze is ook nog te belabberd om mijn fiets even bij de fietsenmaker te brengen terwijl ik op mijn werk zit, zou ik er ook van balen.
pejeka schreef:
30-03-2019 17:53
Misschien kán hij dat gewoon niet. Ik zou ook geen fiets kunnen maken, al kreeg ik er een miljoen voor. Ik kan nog geen band plakken. Maar dat is toch niet erg? Als mijn vriend 40+ uur per week zou werken en ik had mijn fiets niet dagelijks nodig, zou ik het helemaal OK vinden als hij dan de mijne pakte, en ik zou, gesteld dat ik parttime zou werken, zijn fiets dan met liefde en plezier even afleveren bij de fietsenmaker.
Nogmaals, de financiële middelen moeten er wel zijn.
En denk een beetje om je schouder. Jezelf zoveel schouderklopjes geven kan nare bijwerkingen geven.
pejeka schreef:
30-03-2019 17:18
Hier word ik nou zo moe van. Altijd maar dat ge-IK. Wat is er nou mis mee om gewoon belangeloos iets voor een ander te doen en niet eerst te vragen "Waarom moet IK dat doen". Twee jaar geleden was de fiets van mijn man kapot. Hij gebruikte een fiets van 20 jaar oud, wel altijd netjes onderhouden, om naar het station te gaan, maar op een gegeven moment was het beestje versleten. Ik zou die middag vrij zijn, hij had late dienst, en hij vroeg me of ik die fiets bij de fietsenmaker wilde brengen. Heb die fiets bekeken en hij was gewoon op. Tuurlijk had ik die nog kunnen laten oplappen, maar na 20 jaar intensief gebruik was hij gewoon op. Ik ben op die fiets gestapt, ben naar de fietsenmaker gereden (is hier een ouderwetse fietsenzaak met een eigen werkplaats) en heb dat ding daar achtergelaten en heb een nieuwe fiets voor mijn man gekocht. Die stond in de tuin klaar toen hij in de avond thuiskwam. Zijn glunderende gezicht was goud waard. Tuurlijk had ik toen ook kunnen gaan zaniken "Waarom moet IK dit doen"... Maar dat was voor mij een argument. Ik deed het gewoon omdat ik van hem houd, en hij ook wel eens iets voor mij doet zonder daarover te zeuren, en ik in zjjn algemeenheid vindt dat zeuren over dingen die niks bijdragen verspilde energie is, die je beter ergens anders voor kan gebruiken.

Er is geen doekoe voor de fietsenmaker, lees de OP even.
pejeka schreef:
30-03-2019 18:04
Van alles kan als je 40 uur per week werkt. Maar als mijn partner (bijvoorbeeld) 24 uur per week zou werken en ik zou voor woon-werkverkeer afhankelijk zijn van de fiets, mijn fiets gaat stuk en mijn partner gaat dan zaniken over het feit dat ik zolang haar fiets gebruik (die ze zelf niet nodig heeft) en ze is ook nog te belabberd om mijn fiets even bij de fietsenmaker te brengen terwijl ik op mijn werk zit, zou ik er ook van balen.
En jij zou de fiets van je partner ongevraagd gebruiken en dan ook nog eens verwachten dat je partner ongevraagd jouw fiets naar de fietsenmaker brengt?
MarindaH schreef:
30-03-2019 17:59
Fluffy is ondertussen gaan fietsen.
Ze is maar zelf die fiets gaan maken.
3thee schreef:
30-03-2019 17:42
En weer wil je jezelf even op de borst kloppen.

Wat een geweldige partner ben je toch.
Het gaat helemaal niet over mijzelf op de borst kloppen, maar het gaat erover dat je soms zomaar in relaties moet delen en niet zaniken daarover als een klein kind dat jengelt omdat een ander kindje zomaar met zijn autootje speelt en dat HIJ ermee wil spelen, ook al heeft dat kind zelf dat autootje al geen jaren aangekeken. Maar nu een ander kindje ermee speelt, wil hij het opeens hebben.

Zo komt het topic ook op me over. TO heeft haar fiets niet nodig, waarschijnlijk heeft ze die hele fiets al in geen maanden gebruikt, maar nu haar vriend die fiets gebruikt omdat zijn eigen fiets kapot is, nu opeens voelt ze de dringende behoefde om zelf te gaan fietsen...

En stel je voor dat je de moeite zou nemen voor je partner om die fiets even bij de fietsenmaker te brengen terwijl hij 40+-uur werkt... nee hoor, dan gaan we gelijk zaniken "moet IK dat dan doen, want het is ZIJN probleem, en laat het hem lekker zelf uitzoeken"... Nondeju, heb je dáár een relatie voor? Ik neem aan dat die vriend ook wel eens iets voor TO doet. Zo hoort dat ook in een relatie. Dingen doen voor elkaar. Zonder te mauwen over wiens probleem het is. Als die vriend niet naar zijn werk kan, heeft TO ook een probleem, want dan komt er geen geld binnen. Ik doe ook met liefde dingen voor mijn partner als hij zelf niet in de gelegenheid is, en hij voor mij. Maar dat hoort toch gewoon zo in een relatie? Mijn wijze oma zaliger zei het vaak:

Daar alleen kan liefde wonen
Daar alleen is 't leven goed
Waar men vrij en ongedwongen
Alles voor elkander doet.

En gelijk had de wijze vrouw.
pejeka schreef:
30-03-2019 18:34
Het gaat helemaal niet over mijzelf op de borst kloppen, maar het gaat erover dat je soms zomaar in relaties moet delen en niet zaniken daarover als een klein kind dat jengelt omdat een ander kindje zomaar met zijn autootje speelt en dat HIJ ermee wil spelen, ook al heeft dat kind zelf dat autootje al geen jaren aangekeken. Maar nu een ander kindje ermee speelt, wil hij het opeens hebben.

Zo komt het topic ook op me over. TO heeft haar fiets niet nodig, waarschijnlijk heeft ze die hele fiets al in geen maanden gebruikt, maar nu haar vriend die fiets gebruikt omdat zijn eigen fiets kapot is, nu opeens voelt ze de dringende behoefde om zelf te gaan fietsen...

En stel je voor dat je de moeite zou nemen voor je partner om die fiets even bij de fietsenmaker te brengen terwijl hij 40+-uur werkt... nee hoor, dan gaan we gelijk zaniken "moet IK dat dan doen, want het is ZIJN probleem, en laat het hem lekker zelf uitzoeken"... Nondeju, heb je dáár een relatie voor? Ik neem aan dat die vriend ook wel eens iets voor TO doet. Zo hoort dat ook in een relatie. Dingen doen voor elkaar. Zonder te mauwen over wiens probleem het is. Als die vriend niet naar zijn werk kan, heeft TO ook een probleem, want dan komt er geen geld binnen. Ik doe ook met liefde dingen voor mijn partner als hij zelf niet in de gelegenheid is, en hij voor mij. Maar dat hoort toch gewoon zo in een relatie? Mijn wijze oma zaliger zei het vaak:

Daar alleen kan liefde wonen
Daar alleen is 't leven goed
Waar men vrij en ongedwongen
Alles voor elkander doet.

En gelijk had de wijze vrouw.

Ze zorgt ook al voor zijn kind (niet het hare) terwijl hij werkt, dus iets zegt me dat het misschien wel gewoon een lamlul is en niet per se aan haar ligt?
3thee schreef:
30-03-2019 18:26
En jij zou de fiets van je partner ongevraagd gebruiken en dan ook nog eens verwachten dat je partner ongevraagd jouw fiets naar de fietsenmaker brengt?
Als mijn partner die fiets niet nodig heeft en die staat al maanden ongebruikt in de schuur, zou ik daar niet eens om hóeven vragen, dan zou hij het vanzelfsprekend vinden dat ik die gebruikte als mijn eigen fiets kaduuk was. En ja, hij zou ongevraagd mijn fiets naar de fietsenmaker brengen als hij wist dat ik daar overdag geen tijd voor had door mijn werk en hij zou wél een middag thuis zijn.
pejeka schreef:
30-03-2019 18:34

En stel je voor dat je de moeite zou nemen voor je partner om die fiets even bij de fietsenmaker te brengen terwijl hij 40+-uur werkt...
Ja, stel je voor dat hij even zelf de moeite zou doen om die fiets weg te brengen op zaterdag, zodat zijn partner ook weer kan beschikken over haar eigen fiets, omdat ze al heeft aangegeven dat ze dat graag weer wil.

In plaats daarvan doet hij niks, pikt hij haar fiets, en vindt hij haar zeuren.
3thee schreef:
30-03-2019 18:39
Ja, stel je voor dat hij even zelf de moeite zou doen om die fiets weg te brengen op zaterdag, zodat zijn partner ook weer kan beschikken over haar eigen fiets, omdat ze al heeft aangegeven dat ze dat graag weer wil.

In plaats daarvan doet hij niks, pikt hij haar fiets, en vindt hij haar zeuren.
Ja, is het leven geen hel? Ik zou zeggen dat die vriend per direct ontslag moet nemen van zijn 40+-uren baan om die fiets weg te kunnen brengen, dan kunnen ze leven van wat TO binnenbrengt, en dan hoeft TO niet op haar vrije middag zomaar een uurtje op te geven om even die fiets naar de fietsenmaker te brengen... Echt, ik word hier zo moe van. Zou het bij TO thuis dan over alles zo gaan? "Nee, ik hang die boekenplank niet op, want jij wilt JOUW boeken erop zetten, doe het lekker zelf maar". "Nee, ik hang dat schilderij niet op, het is JOUW schilderij, doe dat lekker zelf maar". "Ik vouw na het wassen alleen mijn eigen kleren op, niet die van jou, doe dat lekker zelf maar". Pfffff….
Lucifer2018 schreef:
30-03-2019 17:07
OMG.
Niks OMG, daar heb je toch een relatie voor, dat je elkaar helpt. Ik zou dat wel over hebben voor mijn vriend.
Ik vind het echt gezeur om niets hoor To, ik zou vriend helpen en de fiets naar de fietsenmaker brengen, daar heb je nou een relatie voor met elkaar, om elkaar te helpen. ik ben sowieso niet van de dit is van mij en vriend gelukkig ook niet binnen onze relatie. zo zou ik ook niet willen leven.
Star² schreef:
30-03-2019 18:25
Er is geen doekoe voor de fietsenmaker, lees de OP even.
Sinds wanneer schrijf jij Surinaams? doekoe :rofl:
DuchessMeganMarkle schreef:
30-03-2019 18:58
Sinds wanneer schrijf jij Surinaams? doekoe :rofl:

Doekoe is toch al heel lang ingeburgerd hoor ;-)
DuchessMeganMarkle schreef:
30-03-2019 18:54
Ik vind het echt gezeur om niets hoor To, ik zou vriend helpen en de fiets naar de fietsenmaker brengen, daar heb je nou een relatie voor met elkaar, om elkaar te helpen. ik ben sowieso niet van de dit is van mij en vriend gelukkig ook niet binnen onze relatie. zo zou ik ook niet willen leven.

Maar ze helpt vriend toch al door hem haar fiets te laten lenen? Al maanden?
Star² schreef:
30-03-2019 18:59
Maar ze helpt vriend toch al door hem haar fiets te laten lenen? Al maanden?
Nou, niks mis mee dan toch? Er is geen geld om de fiets te laten maken, en de enige functionerende fiets in huis is dus die van TO. TO heeft die fiets zelf niet dringend nodig, haar vriend wel, want die moet naar zijn werk. Logisch dan toch dat hij de fiets van TO pakt? Ja, jammer dan dat TO nu zelf opeens op het idee komt dat ze met de fiets weg wil voor de fun. Kan dan even niet. Althans, niet wanneer vriend naar het werk is. Maar in het weekend is hij (neem ik aan thuis) en dan kan ze fietsen tot ze een ons weegt. Of niet? Wat is nou het probleem?
pejeka schreef:
30-03-2019 17:08
Alles kan, maar soms die je iets voor een ander omdat het gewoon aardig is om te doen. Als jij 24 uur per week werkt en je vriend 40+ uur, en zijn fiets is stuk, is het dan niet heel aardig, gewoon, omdat je van je vriend houdt, om die op je vrije dag even bij de fietsenmaker te brengen?
Helemaal mee eens. Het is toch gewoon fijn als een ander zomaar iets voor je doet, of om juist gewoon iets voor een ander te doen?
En als de fiets is gemaakt kunnen jullie met dit heerlijke weer samen gaan fietsen en kan hij je weer tracteren op een terrasje
pejeka schreef:
30-03-2019 19:04
Nou, niks mis mee dan toch? Er is geen geld om de fiets te laten maken, en de enige functionerende fiets in huis is dus die van TO. TO heeft die fiets zelf niet dringend nodig, haar vriend wel, want die moet naar zijn werk. Logisch dan toch dat hij de fiets van TO pakt? Ja, jammer dan dat TO nu zelf opeens op het idee komt dat ze met de fiets weg wil voor de fun. Kan dan even niet. Althans, niet wanneer vriend naar het werk is. Maar in het weekend is hij (neem ik aan thuis) en dan kan ze fietsen tot ze een ons weegt. Of niet? Wat is nou het probleem?

Dat "voor de fun" maak je er zelf van. Misschien heeft ze de fiets nodig voor boodschappen en doet ze die nu tijdelijk lopend. Ik kan me zo voorstellen dat dat op de fiets een stuk makkelijker is.
nerdopviva schreef:
30-03-2019 19:08
Dat "voor de fun" maak je er zelf van. Misschien heeft ze de fiets nodig voor boodschappen en doet ze die nu tijdelijk lopend. Ik kan me zo voorstellen dat dat op de fiets een stuk makkelijker is.
Ja, en dan? Vriend kan de fiets zelf niet maken (hij is geen fietsenmaker), geld voor een echte fietsenmaker is er blijkbaar niet, dus welke andere keuze heeft vriend dan om naar zijn werk te gaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven