Plak jij je eigen fietsband?

10-07-2012 19:24 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nav een ander topic

Plak jij je eigen fietsband? Hang je een lamp op? Zet jij de Ikeakast in elkaar?

Of heb je daar een man voor?
quote:Solomio schreef op 10 juli 2012 @ 19:33:

[...]

En dat vraag je aan mij? Tssssk jij hebt 2 zoons, ik weet wel wie er bij jou klust........
Doe het zelf en voornamelijk omdat ik het wel leuk vind om te doen. Weiger (in ieder geval ;) 2 dingen te doen in mijn leven; fietsband plakken en haren uit t douche-putje halen. (dat laatste: blllllllggggggggh)
Lampen ophangen doe ik zelf, omdat man een schijtlaars is die liefst de hele straat van electra afsluit als hij de batterij van de afstandsbediening moet vervangen. Kastje monteren doe ik ook zelf, gewoon omdat ik dat leuk vind.

Fietsen repareren, en dan vooral banden plakken, vind ik dan weer een typisch mannelijke bezigheid .
quote:jansenenjanssens schreef op 10 juli 2012 @ 19:35:

[...]

Tssssk jij hebt 2 zoons, ik weet wel wie er bij jou klust........Pfffffffffffft, mijn zonen zijn wijven hoor, wat dat betreft.
Be yourself, but maybe not always.
Week 28 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:broodjekaas schreef op 10 juli 2012 @ 19:34:

Ikea kasten zijn een feestje, die zet ik voor heel de straat met veel liefde in elkaar.

OMG, dat er echt meer zulke mensen bestaan, wat een ontdekking.

En wat heerlijk, dat ik dus niet de enige ben.
Man heeft geen tijd, dus ik plak morgenochtend mijn eigen fietsband. Hoe lang moet het plakkertje eigenlijk drogen?
Als kind heb ik geleerd hoe 'n fietsband te plakken, maar sinds m'n 18e fiets ik niet meer dus denk dat ik niet meer zou weten hoe 't moet. Ik weet wél hoe ik 'n autoband moet verwisselen! Al heeft vrouw zijn 'n groot voordeel: als je langs de kant van de weg staat en 'n band uit je kofferbak pakt, dan stopt er altijd wel 'n man die een 'heldendaad' wil verrichten en die het dan voor je doet
Ik kan het meeste wel (of ik kan het prima leren) maar ik doe het niet.

Man idem; hij kan prima het hele huishouden runnen maar meer dan de vuilniszak buiten zetten en de vaatwasser uitruimen doet ie niet. Tegenwoordig zijn de huishoudelijke klussen voor mij.
Ik doe alles zelf. Banden plakken dwing ik af, anders blijft er niks over om hulpeloos over te zijn.
quote:jansenenjanssens schreef op 10 juli 2012 @ 19:35:

[...]

En? Dan kun je geen peertje indraaien (aansluiten????) Hoe erg is dat?Aansluiten bedoelde ik ja, als er nog geen fitting zit maar alleen de draadjes. Maar ik snap de heftigheid niet zo goed in je reactie. Ik vind het leuk dat ik veel kan, zeker omdat ik vaak dingen zelf heb moeten doen. Ik geef alleen aan dat ik dat dus fijn vind, oordeel nergens over mensen die dat niet doen. Ik ken die mensen, hebben het vaak nog nooit zelf hoeven doen en het is leuk ze dan even te kunnen helpen! Net als dat ik het weer fijn vond dat een vriend mij kon leren band plakken...
Ik heb wel eens een fietsband geplakt, snap niet wat daar zo moeilijk aan is. Lamp vervangen doe ik ook zelf. Bouwpakketten van Ikea etc doe ik ook meestal zelf tenzij je het beter met meerdere mensen kunt doen. Ik vraag dan vaak wel iemand om het extra goed vast te zetten. Hang ook zelf dingen op aan de muur als boren niet nodig is.
Ik snap juist niet dat er vrouwen zijn die dit niet zouden willen kunnen. Het is toch altijd beter om dingen zelf te kunnen oplossen dan om altijd maar afhankelijk te zijn van anderen?
Hoezo heftig Bluebirds? Dat was niet de bedoeling
Alles doe ik zelf, weinig vader in huis gehad, dus dat deden wij (zussen, moeder en ik) zelf.

Lamp, kan ik ook. Ook met kroonsteen.

Ikeakast doet sinds kort mijn zoon, maar vind het zelf ook niet vervelend.
voorband plakken doe ik zelf, achterband doet de fietsenmaker.

Lamp ophangen heb ik wel eens gedaan, maar doet mijn man meestal.

Ikeakasten doen we allebei met "hulp" van onze kinderen, die dat ook fantastisch vinden.
quote:jansenenjanssens schreef op 10 juli 2012 @ 19:38:

Ik kan het meeste wel (of ik kan het prima leren) maar ik doe het niet.

Man idem; hij kan prima het hele huishouden runnen maar meer dan de vuilniszak buiten zetten en de vaatwasser uitruimen doet ie niet. Tegenwoordig zijn de huishoudelijke klussen voor mij.

Fijn dat jij/jullie blij zijn met die verdeling. Heel veel mensen willen tegenwoordig een iets minder rolbevestigende verdeling. Ook prima.

Waarom wil je toch altijd zo benadrukken dat jij/jullie tevreden zijn met de 'ouderwetsche' rolverdeling? Geniet ervan.
quote:jansenenjanssens schreef op 10 juli 2012 @ 19:41:

Hoezo heftig Bluebirds? Dat was niet de bedoeling Oh, ik las hem zo vanwege de vele vraagtekens, alsof ik iets heel stoms had geschreven. Maar aan jou te lezen heb ik niet helemaal juist geïnterpreteerd.
band gaat naar de fietsenmaker

lamp doet man

kast doe ik zelf.
quote:Solomio schreef op 10 juli 2012 @ 19:42:

[...]

Fijn dat jij/jullie blij zijn met die verdeling. Heel veel mensen willen tegenwoordig een iets minder rolbevestigende verdeling. Ook prima.

Waarom wil je toch altijd zo benadrukken dat jij/jullie tevreden zijn met de 'ouderwetsche' rolverdeling? Geniet ervan.Nou solo, blij ben ik er niet mee Ik vond het een paar jaar geleden relaxter, toen deed hij 95% van het huishouden (+ de fietsbanden hahaha)
Ik doe alles zelf
quote:Bluebirds schreef op 10 juli 2012 @ 19:43:

[...]

Oh, ik las hem zo vanwege de vele vraagtekens, alsof ik iets heel stoms had geschreven. Maar aan jou te lezen heb ik niet helemaal juist geïnterpreteerd. Ik denk, dat draai je er toch in, zo'n peertje? hahahahahaa
quote:closednote schreef op 10 juli 2012 @ 19:40:

Ik heb wel eens een fietsband geplakt, snap niet wat daar zo moeilijk aan is. Daar was ik ook al zo verbaasd over! Ik bracht de fiets altijd weg, maar in mijn dorp plakken ze niet. Meteen een nieuwe binnenband, hoppa: 17 euro verder. Met drie fietsers in huis bedacht ik me dat leren banden plakken een goed idee zou zijn en het viel me reuze mee!
Ik kan het allemaal. Doe het als ik tijd heb en man schitterd in afwezigheid. Als manlief er is dot hij het. Hij kan het sneller en beter! Net zoals ik bedrevener ben in de was, was vouwen, schoonmaken en koken....... Dus tja
Band plakken kan ik wel, maar vind ik oervervelend, dus dat deed voorheen de fietsenmaker/mijn papa/mijn lieve huisbaas en tegenwoordig mijn echtgenoot

Overig, is niet mijn hobby maar als het moet kan ik het wel. Doe het meestal samen met man.
Soms zelf, soms man, net wie er tijd heeft. Bij geen tijd: fietsenmaker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven