Plak jij je eigen fietsband?

10-07-2012 19:24 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nav een ander topic

Plak jij je eigen fietsband? Hang je een lamp op? Zet jij de Ikeakast in elkaar?

Of heb je daar een man voor?
Fiets doet fietsenmaker, lamp en ikea-kast doet vriend. Ik doe dan weer de financien en al het regelwerk. Ieder zijn ding.
Ik heb plus minus een jaar geleden zelf een schoenenkast in elkaar gezet. Naarmate de tijd verstrijkt, gaat de kast steeds schever hangen.....
Banden plakken doet de fietsenmaker sinds ik een kinderstoeltje achterop heb dat er niet zo makkelijk af te halen is. Steun ik ook meteen de lokale middenstand

Lamp ophangen: er zijn hier al een tijd geen lopen opgehangen, maar de laatste heeft mijn man geloof ik gedaan. Tijdens de verhuizing heb in er ook wel een paar gedaan.

Ikea kasten: doen we vaak samen. Gaat twee keer zo snel.
Band plakken mag de fietsenmaker doen.

Band van mn auto vervangen doe ik gewoon zelf.
Fietsband is voor de fietsenmaker.

Lekke band vd kinderwagen bracht ik ook naar de fietsenmaker.
Man heeft 2 linker handen dus ik doe dat soort klussen zelf, vond ik ook leuk. Enige wat ik niet die is elektrisch, dat doet man dan weer.
Man voor, auto band verwisselen doe ik wel zelf.
Het eerste wat mijn vader me heeft geleerd toen ik 12 was en naar de middelbare school ging, is banden plakken. Heeft hem veeeel werk gescheeld! Fietsenmaker hadden we neit in het dorp dus dat was geen optie. Maar kan me ook niet voorstellen dat mn ouders daar geld aan uit zouden geven. T is maar 5 minuten werk.

Toen ik koud mn rijbewijs had, leerde hij me een autoband vervangen. Behangen, nieuwe buitenbanden op de fiets, schilderen, boren, tenten, ikeakasten.. allemaal geen probleem.

Alleen voor dingen stroom ben ik toch een beetje huiverig..
Man vindt het leuk als hij die taakjes mag doen. Ook al is hij niet zo handig.

Maar ik kan die dingen ook gewoon zelf.

En soms doen we ze gewoon samen.
Ik probeer t eerst zelf, vandaar dat ik mijn fietsband zown 3 x in de maand moet plakken...
You must be the change you want to see in the world.
Als ik al mn band wil gaan plakken sta ik zo te klungelen dat vriendlief het niet aan kan zien en het overneem.

Ik moet daarintegen de lampen ophangen en gaatjes boren in de muur want als hij dat moet doen kan ik nog 4 jaar wachten op mn haakjes (ipv 2) en worden de gaten in de muur gemopperd ipv geboord.

Autoband kan ik dan weer wel. Maar dat gaat niet zo snel en dan heb ik meestal ook al hulp voor ik klaar ben (lang blond haar is best fijn)
band plakken; eeuwigheid geleden, maar ik kan het zelf

lamp ophangen; kan ik zelf, maar meestal doet man dat soort dingen

kast: doen we samen, gaat net wat makkelijker.

Verder doen we eigenlijk alle klusjes wel of samen of net hoe het uitkomt. Maar er is wel een duidelijke rol-verdeling;

ik doe de was en man zorgt dat de kliko en de gftbak aan de straat gezet wordt.
Ik plak mijn band ook zelf ja en begin ook zelf aan al het andere wat voor kan komen.Mocht het me dan niet lukken dan ga ik toch,met pijn in mijn hart,hulp vragen van mijn partner haha.

Doe het het liefst allemaal zelf eigenlijk
Als je niks doet, gebeurt er niks
Heb geen fiets.
quote:Maja82 schreef op 10 juli 2012 @ 22:46:

Als ik al mn band wil gaan plakken sta ik zo te klungelen dat vriendlief het niet aan kan zien en het overneem.

Ik moet daarintegen de lampen ophangen en gaatjes boren in de muur want als hij dat moet doen kan ik nog 4 jaar wachten op mn haakjes (ipv 2) en worden de gaten in de muur gemopperd ipv geboord.

Autoband kan ik dan weer wel. Maar dat gaat niet zo snel en dan heb ik meestal ook al hulp voor ik klaar ben (lang blond haar is best fijn)
Ik zou alles zelf kunnen als het echt moet, maar over het algemeen moet dat niet.

Daar heb ik een man voor.

Of een fietsenmaker, ANWB, leuke jongen van de garage die je lampje verwisselt als je heel blond kijkt
Hier ook lang blond haar en grote tieten... werkt als een trein
Ik kán het allemaal zelf. Alleen kan ik het meeste nu niet. Maar wat ik kan doe ik ook zelf.
Als ik zou willen kan ik het allemaal zelf, MAAR ik vind het altijd wel makkelijk als mn paps mn band plakt en mn broertje die toevallig bij me is even iets ophangt of in elkaar zet haha.
Internagelaktisch
quote:jansenenjanssens schreef op dinsdag 10 juli 2012 19:27 Fiets gaat naar de fietsenmaker, de andere klussen doet manlief.En hij moet wel schoonmaken, de was doen enzo?
Je bent zelf een theepot
ja, ja, ja en ja.

Ik doe al die dingen wel af en toe, maar mijn man doet ze ook. Ik vind al die dingen uit de OP leuker dan strijken of stofzuigen. Probleem vind ik wel dat mijn man de klusser is en de spullen beheerd, maar niet heel netjes is. De grootste uitdaging is dus de juiste schroefendraaier/bitje/baco etc. te vinden. Meestal heb ik keus uit 10 bakken die verdeeld zijn over 3 lokaties in huis.... Dat houdt met soms wel tegen eerlijk gezegd. Dan denk ik, als meneer vos toch op zoek moet naar de juiste instrumenten kan hij net zo goed zelf even die lamp op hangen...
quote:SuzanneSuus schreef op 10 juli 2012 @ 23:26:

[...]

En hij moet wel schoonmaken, de was doen enzo?Eerst maar eens even verder lezen
Kan alledrie zelf. Band plakken ben ik te lui voor dus dat besteed ik uit aan de fietsenmaker - kost maar 13 euro. Daarvoor ga ik niet lopen pielen.

Lamp en kast draai ik mijn hand niet voor om dus doe ik zelf.
Ja ik kan het zelf, maar mijn vriend vindt het leuk om te doen, dus ik laat het graag aan hem over!
Banden leren plakken van mijn vader toen ik net naar de middelbare school ging en mijn eerste (van vele) platte band had. Later toen ik naar de uni ging dit 'kunstje' doorgeleerd aan vriendje die iedere dag te laat was omdat zijn band plat was en hij niet wist hoe hij hem plakken moest. Doe het nog steeds zelf. Lampen ophangen geen probleem, doe ik ook zelf. Hoewel in de praktijk mijn vriend het meestal doet. Ikea kasten doen we samen, maar is ook geen probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven