Plotseling baby cavia's!!!!
dinsdag 23 maart 2010 om 21:54
Gaat mijn zoon even de cavia's wat groenvoer geven, hoor ik ineens een enorme gil :MAMAAAAA! Ik heb baby cavia's!!!!!
Ik ren natuurlijk naar boven, roep: Nee, Niet!!!
Maar jawel hoor... daar liepen ze vrolijk rond. Twee volmaakte ieniemienie cavia's. Haar en al, aten zelfs al van de sla!!!
We waren helemaal verbouwereerd... Maar oh... wat schattig!
Wij hebben eind januari twee dames cavia's gekocht. Waarschijnlijk was er toen al 1 zwanger. Maar voor de zekerheid morgen toch even langs de dieren arts om te kijken of die ene niet toevallig toch een mannetje is!!
Hebben we nog mazzel dat het er maar twee zijn....
Wat een leuke ontroerende verrassing.....
Ik ren natuurlijk naar boven, roep: Nee, Niet!!!
Maar jawel hoor... daar liepen ze vrolijk rond. Twee volmaakte ieniemienie cavia's. Haar en al, aten zelfs al van de sla!!!
We waren helemaal verbouwereerd... Maar oh... wat schattig!
Wij hebben eind januari twee dames cavia's gekocht. Waarschijnlijk was er toen al 1 zwanger. Maar voor de zekerheid morgen toch even langs de dieren arts om te kijken of die ene niet toevallig toch een mannetje is!!
Hebben we nog mazzel dat het er maar twee zijn....
Wat een leuke ontroerende verrassing.....
dinsdag 23 maart 2010 om 21:57
Ik weet niet hoe het met cavia's zit, maar onze konijnen heb ik direct uit elkaar gehaald toen ik ineens babykonijnen zag, terwijl ik dacht 2 vrouwtjeskonijnen te hebben.
Ondanks dat kwam er nog een 2e nestje...
Dus als meer mini-cavia's niet gewenst zijn, zou ik ze voor de zekerheid uit elkaar halen.
Ondanks dat kwam er nog een 2e nestje...
Dus als meer mini-cavia's niet gewenst zijn, zou ik ze voor de zekerheid uit elkaar halen.
dinsdag 23 maart 2010 om 22:00
Hihi...wat lief...het lijkt mijn verhaal wel.
Vorig jaar 2 dames gekocht en een maand later 2 zachte caviabolletjes in een hoekje. Geweldig vond ik het!!
De dames bleken ook écht dames te zijn, dus ze was al zwanger toen ik haar kocht! En bedankt, tuincentrum
.
Pas wel op...als een van de kleintjes een mannetjes is, binnen een week of 3 á 4 zijn ze geslachtsrijp en kunnen ze voortplanten!!!
Voor de rest...heel veel plezier!!
Vorig jaar 2 dames gekocht en een maand later 2 zachte caviabolletjes in een hoekje. Geweldig vond ik het!!
De dames bleken ook écht dames te zijn, dus ze was al zwanger toen ik haar kocht! En bedankt, tuincentrum

Pas wel op...als een van de kleintjes een mannetjes is, binnen een week of 3 á 4 zijn ze geslachtsrijp en kunnen ze voortplanten!!!
Voor de rest...heel veel plezier!!

dinsdag 23 maart 2010 om 22:09
quote:mmmoi25 schreef op 23 maart 2010 @ 22:05:
Wat grappig dat jullie ze niet eerder ontdekt hebben. Die dingen worden toch zonder haar geboren, of niet? Lijkt me wel heel komisch om mee te maken. Vooral die reactie van jou, Nee, Niet!, zie ik helemaal voor me.
Wat ga je met de babies doen?!?
Jonge cavias komen kant en klaar uit moeders.
Zodra ze opgedroogt zijn gaan ze lopen, en al beetje eten(proeven), enz.
Gaat razend snel met die diertjes, moet ook wel want na 6 weken zijn de vrouwtjes al vruchtbaar, niet echt een lange kindertijd zeg maar haha
Wat grappig dat jullie ze niet eerder ontdekt hebben. Die dingen worden toch zonder haar geboren, of niet? Lijkt me wel heel komisch om mee te maken. Vooral die reactie van jou, Nee, Niet!, zie ik helemaal voor me.
Wat ga je met de babies doen?!?
Jonge cavias komen kant en klaar uit moeders.
Zodra ze opgedroogt zijn gaan ze lopen, en al beetje eten(proeven), enz.
Gaat razend snel met die diertjes, moet ook wel want na 6 weken zijn de vrouwtjes al vruchtbaar, niet echt een lange kindertijd zeg maar haha
dinsdag 23 maart 2010 om 22:11
Ja, we hebben ze voor de zekerheid al uit elkaar gehaald, en morgen gaan we even naar de dierenarts om het te checken.
Cavia's zijn nestvlieders (zo leer je nog eens wat) die met haar en al geboren worden, meteen hun ogen open hebben en rondwandelen.
Het ligt er even aan welk geslacht de kleintjes hebben, maar als het even kan (en mag) gaan er dan twee naar de vader van mijn zoontje. Dan is hij ze niet kwijt. Wil hij ook echt niet!!!
Cavia's zijn nestvlieders (zo leer je nog eens wat) die met haar en al geboren worden, meteen hun ogen open hebben en rondwandelen.
Het ligt er even aan welk geslacht de kleintjes hebben, maar als het even kan (en mag) gaan er dan twee naar de vader van mijn zoontje. Dan is hij ze niet kwijt. Wil hij ook echt niet!!!
dinsdag 23 maart 2010 om 22:15
Oh, ik moet denken aan vroeger. Mijn broertje ontdekte toen een stuk of wat babycavia's en had ze van zolder (waar de kooi stond) naar beneden gebracht. Dat ging niet helemaal goed, ze overleefden het niet allemaal. Daarna stond er een schotje tussen Soekie (dat was de mijne, hij was altijd verstopt in het hooi) en Lientje (die van mijn broertje). Is een jaar of dertig geleden...
dinsdag 23 maart 2010 om 22:19
quote:Banba schreef op 23 maart 2010 @ 22:16:
Haha, die cavia op deze foto is wat minder schattig dan ik me had voorgested. Wat een hoop vel heeft ie over!http://skinnyzijndebesten.hyves.nl/
Zelfs een eigen hyve.. hoe verzin je t..
Haha, die cavia op deze foto is wat minder schattig dan ik me had voorgested. Wat een hoop vel heeft ie over!http://skinnyzijndebesten.hyves.nl/
Zelfs een eigen hyve.. hoe verzin je t..