poes heeft 6 jonkies

15-10-2010 23:12 277 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag zijn ze geboren. In de huiskamer in de krantenbak en wij mochten dit wonder der natuur van dichtbij meemaken. Wat een lieve mama is ze en wat zijn de ukkies mooi
Ook not done om hier een nestje te gaan lopen propageren alsof het iets heel schattigs zou zijn.
quote:meds schreef op 16 oktober 2010 @ 12:41:

[...]

Gelukkig maar dat die er zijn. Heb jij de poes nog laten testen op kattenaids en andere dodelijke overdraagbare ziekten?Wat denk je zelf?
quote:sugarmiss schreef op 16 oktober 2010 @ 11:47:

[...]

Heel schattig inderdaad zo'n nestje jonge poesjes. .... in het slechtste geval worden ze gelijk na ophalen opgevoerd aan een slang.Poezen voeren aan een slang? Ben je niet in de war met muizen?
Nou dan zou ik die zes poesjes net als Poesz zegt gewoon maar terug duwen waar ze vandaan zijn gekomen. Immers zoals ik hier lees staat ze een huiveringwekkende toekomst te wachten en naar ik begrijp, ben je door het feit dat ze bij jou in de krantenbak liggen nu, dus een weinig poezen minnend mens? .

Ach wél ja!

Of je bent blij hebt er veel plezier mee en hebt straks voor iedere kitten een leuke baas . Dát zou heel misschien wellicht óók nog een mogelijkheid kúnnen zijn.

Jammer dat de foto's niet gelukt zijn.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:meds schreef op 16 oktober 2010 @ 12:41:

Ook not done om hier een nestje te gaan lopen propageren alsof het iets heel schattigs zou zijn.Je hoeft niet te blijven reageren. Je hebt je punt gemaakt..
quote:Ratteke schreef op 16 oktober 2010 @ 11:25:

[afbeelding]

Van harte met de nieuwe poesjes!Dank je wel. Leuk plaatje :-)
quote:Bibi73 schreef op 16 oktober 2010 @ 12:44:

[...]

Poezen voeren aan een slang? Ben je niet in de war met muizen?was het maar waar. Kittens worden ook aan slangen gevoerd, net als konijnen, muizen en ratten
quote:poezemoeder schreef op 16 oktober 2010 @ 12:50:

[...]

Je hoeft niet te blijven reageren. Je hebt je punt gemaakt..dat maak ik zelf wel uit
quote:poezemoeder schreef op 16 oktober 2010 @ 12:50:

[...]

Je hoeft niet te blijven reageren. Je hebt je punt gemaakt..

Ik ben het met meds eens, de asielen en opvangen zitten overvol,marktplaats stroomt over van de aanbiedingen van kittens o.a. door mensen die een leuk nestje wilden van hun poes. Zelfs mensen die een zwangere of net bevallen poes incl kittens aanbieden, omdat ze zelf te laks waren om hun dier te laten castreren. Ik ga er gevoegelijk vanuit dat je haar over een paar weken laat castreren, zeker gezien het risico op melkkliertumoren, baarmoederontsteking en het voorkomen van een volgend nestje.

Klinkt misschien niet leuk,maar ik word doodziek van mensen die een nestje voor de leuk willen terwijl er al zo'n overschot is. En ja, kittens worden ook als slangenvoer gebruikt of ze gaan mee met een handelaar die ze meteen weer op marktplaats zet om er geld aan te verdienen.
http://www.leukeennestje.nl/
quote:feeks schreef op 16 oktober 2010 @ 14:27:

http://www.leukeennestje.nl/dit is een hele goede site, de feiten en cijfers op een rij. Als je werkelijk van dieren/katten houdt dan fok je niet met ze
quote:meds schreef op 16 oktober 2010 @ 14:41:

[...]

dit is een hele goede site, de feiten en cijfers op een rij. Als je werkelijk van dieren/katten houdt dan fok je niet met ze

Ik reageer nu niet meer op dit soort berichten.. Dit topic is geopend voor katten liefhebbers.. Kun je er niet tegen, lees dan maar niet..

Het gaat goed met moeder en kinders. De kleintjes drinken goed en moeder is erg zorgzaam. Zo schattig om te zien. Ook leuk dat de kinderen het van dichtbij mogen mee maken

Het lukt nog niet met de foto. Helaas..
quote:poezemoeder schreef op 16 oktober 2010 @ 15:59:

[...]

Ik reageer nu niet meer op dit soort berichten.. Dit topic is geopend voor katten liefhebbers.. Kun je er niet tegen, lees dan maar niet..

Kattenliefhebbers horen te weten dat fokken echt not done is. Enerzijds vanwege het kattenoverschot, anderzijds vanwege de gezondheid van de moederpoes. Ik geloof er niks van dat je het volgens de boekjes hebt gedaan, (onderzoek erfelijkheid, onderzoek gezondheid poes en gezondheid dekkater).

Het gaat goed met moeder en kinders. De kleintjes drinken goed en moeder is erg zorgzaam. Zo schattig om te zien. Ook leuk dat de kinderen het van dichtbij mogen mee maken

Het lukt nog niet met de foto. Helaas..

Jammer dat je je kinderen niks leert over verantwoord " baasjesschap" je had met ze naar het asiel kunnen gaan, waar echt dozijnen kittens zitten, daar kunnen ze ook zien hoe een kitten drinkt.

Daarnaast hoop ik dat je het nestje nu zo verantwoord mogelijk op laat groeien, dat wil zeggen bij de moeder houden tot dertien weken, twee keer ontwormen en ontvlooien, chippen, en vaccineren. Dagelijks wegen en evt. bijvoeren want 6 is een heel groot nest.
Meds, je bent een held!
quote:meds schreef op 16 oktober 2010 @ 16:10:

[...]

Daarnaast hoop ik dat je het nestje nu zo verantwoord mogelijk op laat groeien, dat wil zeggen bij de moeder houden tot dertien weken, twee keer ontwormen en ontvlooien, chippen, en vaccineren. Dagelijks wegen en evt. bijvoeren want 6 is een heel groot nest.

Ik wilde wel dat er meer mensen waren die zo denken als jij. De meesten vinden dat het met 9/10 weken al wel kan (bij de moeder weghalen)

Verder ook met je eens.
Ik ben echt een kattenliefhebber en hoe schattig ik kittens ook vind, ik heb mijn kat uit het asiel. Dat asiel zat echt nokkievol met katten die van mensen zijn geweest die kittens ook zo lief vonden. Maar kittens worden groot en dan blijkt dat ze toch best wat onderhoud vergen en af en toe eens dingen stuk maken.

Echt gefeliciteerd met je nestje, maar wat doe je met die 6 kittens? Als je ze alle zes zelf houdt heb ik niets gezegd. En laat je moederpoes nu wel steriliseren? Alsjeblieft?
quote:poezemoeder schreef op 16 oktober 2010 @ 15:59:

[...]

Het lukt nog niet met de foto. Helaas..Nee, dat zie je fout, dit topic is geopend door onverantwoordelijke mensen die een nestje leuk vinden en dat voor zichzelf doen. Echte kattenliefhebbers verdiepen zich in de kat, laten de beide ouders testen en weten ook dat het onverantwoord is om maar raak te fokken omdat het zo schattig is. Durf jezelf dus geen kattenliefhebber te noemen want degenen die zich om het welzijn van katten bekommeren zijn de ware kattenliefhebbers.
quote:meds schreef op 16 oktober 2010 @ 16:10:

[...]

Jammer dat je je kinderen niks leert over verantwoord " baasjesschap" je had met ze naar het asiel kunnen gaan, waar echt dozijnen kittens zitten, daar kunnen ze ook zien hoe een kitten drinkt.

Daarnaast hoop ik dat je het nestje nu zo verantwoord mogelijk op laat groeien, dat wil zeggen bij de moeder houden tot dertien weken, twee keer ontwormen en ontvlooien, chippen, en vaccineren. Dagelijks wegen en evt. bijvoeren want 6 is een heel groot nest.Ik hou een ander ontwormingsschema aan: 4 wk, 6 wk, 8 wk, 10 wk, 12 wk en vervolgens nog 1 x per maand tot ze een half jaar zijn, daarna minimaal 2 x per jaar, maar liefst 4 x per jaar ontwormen met Milbemax. Inderdaad dagelijks wegen en direct ingrijpen als de kittens niet voldoende groeien, d.w.z. iedere 2 uur, dag en nacht voeden met KMR of een andere hoogwaardige kittenmelk ( niet die kittomel ofzoiets) tot de leeftijd van 3 weken. Daarna kun je iedere 3 a 4 uur een voeding geven met daarin nutridrops of convalesence en na iedere voeding laten boeren door het kitten tegen je schouder te leggen. Bijvoeren met vast voedsel ( geprakt hoogwaardig blikvoer) vanaf 4 weken. Nooit als een baby vasthouden tijdens het voeden ( op de rug), dit kan dodelijk zijn.
Ben blij dat hier ook wat kritische geluiden te horen zijn, dan alleen het 'oh wat is het toch schattig'.
En wie zegt dat TO maar nestjes aan het fokken, fokken en nog eens fokken is? Ik vind het niet zo önverantwoord om één keer een nestje van je kat te willen. Je kent de situatie toch niet? Wie weet heeft TO al voor dat de poes zwanger was met vriendinnen gesproken die allemaal graag een poesje zouden willen. Wie weet wil TO wel een aantal van de poesjes zelf houden. Ik vind dit nogal erg hard oordelen.

En om nog om door te kunnen gaan over hoe onverantwoord het is; ik heb mijn kat van een fokker. En niet uit het asiel. Omdat ik geen zin had in wéér een kat met een verleden die eerst honderd jaar bij je moet wennen voor hij je, hopelijk, ooit leuk gaat vinden. En omdat ik liever een dure raskat wilde dan een gewoon huis- tuin- en keukenkitten waar er honderd van in het asiel zitten.

Laat iedereen toch alsjeblieft zelf zijn keuzes maken... Ik heb toen wij onze kat kochten ook van tig kanten gehoord dat ik toch een asielkat moest nemen. Maar het is MIJN kat, IK ben degene die hopelijk twintig jaar met het beestje moet leven, en dan vind ik een beetje egoïsme wel op zijn plaats. Want je moet het wel leuk hebben met je kat.

En als dat is met je kat én een nestje waar je netjes nieuwe baasjes voor zoekt, of met een duur raskatje terwijl de asiels bomvol zitten, prima. Zolang TO de katjes niet verzuipt of ze in het asiel dumpt maar goed voor ze zorgt en bereid is ze eventueel zelf te houden als ze geen baasjes vindt.... haar pakkie an toch?

En een nestje IS nu eenmaal gewoon heel erg leuk en schattig. En 't wordt nog véél leuker als de kittens wat groter worden.

Dus TO; gefeliciteerd, geniet van je zes aanwinsten en laat je niet gekmaken!
668, the neighbour of the Beast
Wat heb je dan voor ras marels?
Brits Korthaar.
quote:Marels schreef op 16 oktober 2010 @ 17:08:

Brits Korthaar.Het is de kat op je foto?
Nee, da's onze vorige kat. En dat was wel een gevalletje adoptie.

Kat die we nu hebben is grijs. Modelletje licht gekleurde Whiskaskat, zeg maar.
quote:Marels schreef op 16 oktober 2010 @ 17:12:

Nee, da's onze vorige kat. En dat was wel een gevalletje adoptie.

Kat die we nu hebben is grijs. Modelletje licht gekleurde Whiskaskat, zeg maar.Britjes zijn leuk, lekkere dikke koppies

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven