Poes met diarree

11-08-2011 14:28 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Onze poes heeft sinds gisteren erg dunne ontlasting.

Ze loopt vaak naar de kattenbak en poept meer dan normaal.

Moet ik hier iets aan doen op dit moment of is het net zoals bij mensen normaal dat je wel eens last hebt van diarree?

Ze eet en drinkt normaal en gedraagt zich niet anders.

Wat te doen?
Kip met rijst en als dat niet helpt de dierenarts bellen. Als zo'n beestje uitdroogt gaat het snel.
Bedankt voor de tip.

Ga ik meteen halen.

Dank je wel.
De kip moet je koken. Succes!
geef je de kat melk? veel mensen denken dat dat goed is maar volwassen katten krijgen daar schijterij van....
Ik zou eerst de dierenarts bellen/langsgaan voordat je aan de rijst met kip begint. Vind zijn mening namelijk belangrijker dan die van een forummer.
Nee, ze krijgt geen melk. Daar kan het idd ook van komen.

Ik denk dat kip met rijst niet slecht is voor een kat en kan het altijd proberen. Omdat ze goed blijft drinken durf ik het wel aan.
Zij kan iets gegeten hebben dat verkeerd is gevallen en dan gaat het vanzelf over, maar je DA kan je verder helpen aan dieetvoer en medicijnen als dit aanhoudt.

Gekookte kip met rijst kan op zich geen kwaad, net als een lepel lauwe yoghurt (al wordt de werking hiervan niet door iedere DA erkent) als je nu al iets wilt doen.

Wat betreft het uitdrogen: dat gaat vooral bij kittens heel snel, niet bij volwassen katten, zeker niet als zij gewoon eet en drinkt, maar als het een paar dagen aanhoudt is het wel iets waar je zeker iets mee moet.

Bel anders gewoon je DA eventjes op.
Dank je wel iris, fijn dat je even gekomen bent.

Ik ga nu even kip halen, nu weet ik meteen wat we vanavond eten

Zal vanavond of morgen even laten weten hoe het gaat.
Mogelijke oorzaken van diarree: net ontwormt, stress, blikvoer dat ze niet gewend is, vaak iets van de aanrecht pikken. Herken je wellicht iets?
Ben weer terug.

Nee, herken eigenlijk niet direct iets.

Soms krijgt ze twee dagen achter elkaar een klein blikje natvoer, maar dat was in het begin van de week, dus denk niet dat het daarvan is.

Stress is het ook niet. Situatie is gewoon stabiel.

Pikken doet ze gelukkig niet.

Ben ook erg aan`t nadenken, maar kan even geen oorzaak vinden.

Kan het ook gewoon zomaar een keertje gebeuren of moet er altijd een aanleiding voor zijn?
Tja uiteindelijk is overal een oorzaak voor, dat is bij ons ook zo, maar dat wil niet zeggen dat het gelijk iets ernstigs hoeft te zijn.

Je kat kan bijv. ook buiten een vogel of muis hebben gegeten die slecht is gevallen, maar ze kan ook een virus op hebben gelopen. En dat kan dan weer van onschuldig tot heel vervelend zijn. Maar dat is van latere zorg.

Kijk even wat er vandaag gebeurt en hoe je kat zich gedraagt en dan kun je bij aanhoudende diarree beter even naar je DA gaan.
Merci.
Whoehahahahahaha !!!!!!!!!!!!!!

Wat een titel zeg, ik moest echt keihard lachen.

Verder geen tips.

Hahahaha, flauw he??? Sorry hoor.

Thnx voor het lachen!
quote:esther55 schreef op 11 augustus 2011 @ 16:48:

Whoehahahahahaha !!!!!!!!!!!!!!

Wat een titel zeg, ik moest echt keihard lachen.

Verder geen tips.

Hahahaha, flauw he??? Sorry hoor.

Thnx voor het lachen!
Hallo,

Heb sinds gisterenavond niks meer gevonden in de kattenbak en ook nergens anders gelukkig

Toen ik haar de kip met rijst voorzette keek ze me aan alsof ik gek geworden was. Ze rook eraan en liep met opgeheven hoofd weg. Ik heb haar brokjes weggenomen zodat ze, als ze honger had wel iets van de rijst móest eten. Om het kort te houden,

ze heeft een beetje ervan gegeten. Ik blijf het gewoon aanbieden en houd haar in de gaten.

Ik denk dat ze gewoon even een offdag had ofzo.

Bedankt voor jullie raad, vond het fijn dat ik hier even terecht kon en hoop dat het nu over is.
Fijn. Als ze niet meer aan de diarree is hoeft ze ook geen kip met rijst meer hoor, dan kun je weer gewoon brokjes geven.
Gekookte kipfilet doet hier altijd wonderen. De rijst eten ze hier niet.

Verdere tips zijn al gegeven. Als ze gewoon fit is en eet en drinkt is er meestal niet zo veel aan de hand tenzij de diarree lang aanhoud.
De diaree is nu helemaal over gelukkig.

De kipfilet pikte ze er een beetje tussenuit, dus misschien de volgende keer alleen kip aanbieden.

Maar ik hoop dat het niet meer nodig zal zijn.

Toch wel fijn om te weten wat je zou kunnen doen.
Hallo,ben ik weer even.

Poes heeft alweer last van haar darmen.

Is heel aanhankelijk,ik kan nu heerlijk met haar kroelen

maar de reden daarvan is niet zo fijn.

Vanmiddag heb ik een afspraak bij de DA en hoop dat hij iets simpels vind dat zo opgelost is en dat ze gauw weer beter is.

Erm beestje.
Goed dat je even langs gaat en hopelijk is het zo voorbij met wat medicijnen en/of aangepast voer.
DA vermoedde een ontsteking aan de darm.

Heb tabletjes gekregen en een extra wormenkuur.

Poes lijkt er zelf weinig last van te hebben gelukkig.
Mooi, hopelijk heb je het snel onder controle.

Grappig genoeg kunnen ze van wormen diarree krijgen, maar van het ontwormmiddel ook. Kijk daar dus niet gek van op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven