Rijles!!

30-03-2009 21:24 2967 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alle lessers verzamelen!

Op deze topic kunnen we ons ei kwijt over alles wat met (rij)lessen en theorie te maken heeft

Ik trap af met mijn ervaringen van vanmiddag.

Arrg wat was dat een hel!

De motor is wel 10 keer afgeslagen,stond zelfs midden op de weg stil.

Ik en de koppeling zijn nog geen goede vrienden

Gelukkig gaat het met theorie wel voortvarend

xx
quote:Teigera schreef op 02 april 2009 @ 21:40:

Heb ook wel eens 10 kilometer gereden in zijn auto met de handrem er nog op... en me maar afvragen waarom de auto toch zo rottig optrok...

Ik heb dit wel eens 3 meter gehad, maar 10 km!

O, ik ben btw ook geen rijheld hoor, don't worry
Konela wat een eikel zeg die instructeur bah!

Heb zelf een instructeur gehad waar ik echt helemaal niks mee kon! Als ik een fout maakte werd hij boos en was mijn hele les naar de kloten, want ik kon me dan echt niet meer concentreren :S Heb m'n rijbewijs gelukkig wel in 1x gehaald! Wilde zo snel mogelijk van die kerel af haha. Was mijn moeder ook nog zo lief om hem voor de lunch uit te nodigen nadat ik geslaagd was. Zei hij ook nog ja! Zit je dan: helemaal blij dat je geslaagd bent, zit die eikel op de bank...

Hij heeft mij ook achterwaarts inparkeren geleerd door middel van een 'basisrondje'. Dit blijkt helemaal niet te bestaan en iedereen die ik het toen vertelde lachte me uit. Is nog steeds een graag vertelde anekdote door mijn vriend op feestjes en partijen *zucht*....

Wat je al niet over moet hebben voor zo'n papiertje :D

Als ik het lessen over moest doen en ik kreeg weer les van zo'n eikel was ik echt overgestapt naar een andere instructeur...
Basisrondje? Wat moet ik me daar dan bij voorstellen?

Ik heb voor het eerst zélf gereden met mijn kersverse rijbewijs, en mijn god wat is dat heerlijk! Meteen van Groningen naar de randstad gereden (ongeveer 2 uur) en vandaag door het Gooi en een stukje door Amsterdam.

Echt, zelf rijden is véééél leuker dan lessen dus als je je lessen niet leuk vindt: er is nog hoop
Dat basisrondje ga ik lekker niet wereldkundig maken :P

Is al erg genoeg dat jij nu ook al bevestigd dat het niet bestaat haha. Heb die kerel tijdens een feestavond nog een keer gezien en toen ben ik met mijn aangeschoten kop naar hem toe gegaan en heb ik verteld dat iedereen mij altijd uitlacht met dat basisrondje. Het enige wat hij zei: "kun je nu achterwaarts inparkeren of niet?'. Eh... Ja... dus ik moest niet zo zeuren.

En meen je dat? Vond je het zo leuk meteen zelf rijden? Ik vond het een drama haha. Mijn lessen had ik gehad in een diesel. Die avond zou ik in een benzine even naar mijn oma rijden... Kreeg die auto toch niet van z'n plaats! Die koppeling werkt heel anders! Is gelukkig wel weer goed gekomen (heb mijn rijbewijs alweer 4 jaar), maar god wat voelde ik mij lullig zeg! Het echte leren rijden moest toen nog beginnen!
Hahaha toe nou

Ik kan ook nog steeds niet rijden hoor, vandaag nog op de noodrem omdat er iemand van rechts de hoek om kwam scheuren terwijl ik de parkeerplaats af wilde rijden maar ik vind het heerlijk dat er niet constant iemand naast je zit die je beoordeelt op alles. Tijdens mijn lessen was mijn grootste probleem mijn gebrek aan besluitvaardigheid (+het rijden als een oude sok) maar als je zelf rijd móet je wel, dus daar leer je idd snel van....

Maar goed, ik heb dat papiertje pasje pas 2 dagen. Wel in een benzine-automaat gereden ipv de diesel waarin ik les had en dat viel me heel erg mee. Automaten zijn relaxed
Automaten zijn alleen relaxt als je er vanaf begin af aan rijdt denk ik... Als je schakelbak gewend bent en je rijdt in een automaat kun je je lol op (de personen bij je in de auto ook!).

Zeg als jij in een automaat les hebt gehad heb je dan wel een ja hoe zeg je dat volwaardig rijbewijs? Kun/mag je dan wel in een schakelbak rijden??
Ik heb wel gewoon les gehad in een schakelauto hoor, maar vond het geen probleem om in een automaat te rijden. Gewoon zorgen dat je je linkervoet niet gebruikt :D
Op die fiets!
Mijn eerste rijles? In een achterafstraat in Houston. Mijn tweede rijles? Downtown Houston. Met wie? Een collega die mij wel rijles wilde geven. Theorie-examen: 1e keer gezakt. 2e keer 5 minuten later. Dezelfde vragen. Geslaagd. Kosten? 15 dollar. Praktijkexamen: 21 van de 30 strafpunten gehaald, maar wel geslaagd.

Jullie kunnen gerust zijn. Ik mag hier niet de straat op. Leuk was het wel.
quote:Simooon schreef op 04 april 2009 @ 18:21:

Automaten zijn alleen relaxt als je er vanaf begin af aan rijdt denk ik... Als je schakelbak gewend bent en je rijdt in een automaat kun je je lol op (de personen bij je in de auto ook!).

Zeg als jij in een automaat les hebt gehad heb je dan wel een ja hoe zeg je dat volwaardig rijbewijs? Kun/mag je dan wel in een schakelbak rijden??

Nee, als je in een automaat afrijd, krijg je een beperking in je rijbewijs wat inhoud dat je alleen in automaten mag rijden.

linkie die ik net vind:

http://www.rijexamendoejezo.nl/ervaringen3.htm
quote:Skytje schreef op 04 april 2009 @ 20:02:

linkie die ik net vind:

http://www.rijexamendoejezo.nl/ervaringen3.htm

goeie link! heb het allemaal doorgelezen en er staat goeie adviezen tussen!

Ik ben tijdelijk gestopt omdat mijn geld op was, maar mijn opa heeft aangeboden mijn nieuwe examen te betalen Het is nog maar anderhalve week geleden dat ik zakte en dacht dat ik er nu echt helemaal klaar mee was, maar ik merk dat ik nu alweer zin heb om door te gaan met lessen, dus ik wil misschien om de week een losse les gaan doen, dat kan ik wel betalen hopelijk. Wel zit ik er over te denken op zoek te gaan naar een andere rijschool, al is het maar voor een paar lessen... ik heb het gevoel dat ik bij mijn huidige instructeur niet meer zoveel leer ofzo Ik vind het wel rot, want het is verder echt een super aardige kerel, maar ik zag net dat zijn slagingspercentage ook helemaal niet zo hoog is... 31-35% bij de eerste keer, 36-40% de tweede keer (toen ik begon met lessen was hij net voor zichzelf begonnen, dus toen kon ik dat niet checken). Dat is best aan de lage kant, vinden jullie niet? Wat is jullie ervaring met dat soort lijstjes?
Eindelijk eens een goede rijles gehad!! zonder dat de moter 1000x afsloeg (was maar 2 x) schakelen ging soepel, klein foutje gemaakt(ging op de bus baan rijden )
ooo ik heb net een topic geopend op werk&studie en daar verwees iemand me door naar hier....

Dus even voorstellen:

ik ben 25, en heb vanmorgen les 1 en 2 gehad (na een proeflesje anderhalve week geleden).

Vandaag leren schakelen...t valt nog niet mee....maar hoop wel dat ik het een beetje snel onder de knie krijg.

Hoe lang zijn jullie al bezig?
ja anders moet ik 2 topics in de gaten gaan houden en dan kan ik wel eens wat popcorn verliezen

Alles komt trouwens vanzelf, hoe vaker je het doet hoe makkelijker het word.

+ dat je pas echt auto leert rijden als je je rijbewijs hebt, tenminste zo ervaarde ik het.
hihi :-D

Enne....morgen staan er alweer 2 lessen op de planning! Dus haha jullie krijgen snel weer een schakel-ervaring-update van mij
Ik heb 20 lessen gehad,13 bij een prutsert en 7 bij een goede instructeur die mij fatsoenlijk heeft leren (terug) schakelen.

Ik kon het wel, maar alleen grof zodat de auto bokte en te hard ging bij optrekken.

Dus ik loop qua gevoel nog erg achter, gelukkig heb ik 4 rijlessen compesatie gehad voor de eerste 13 lessen.

Volgende week gaan we in op het ´´kijken´´ zoals hij het zo mooi verwoord en leren goed te parkeren.
Hej medelessers!

Zo heb er weer een rijles opzitten....het is wel een hoop tegelijk zeg. Vandaag weer verder ingegaan op t schakelen....1 keer stil gevallen (oeps)...en op t nieuwe rijden.

De eerste les reed ik veel te ver rechts...vroeg vandaag of ik dat nog deed, want ik hoorde hem er niet over. Zolang ik het niet hoorde deed ik het niet...

wel balen is dat die man nu vakantie heeft en ik pas 6 mei weer een les. raak t voor mn gevoel dan snel kwijt, en wordt weer wat meer gespannen...het liefste zou ik het nu gewoon iedere dag ff doen, om wat ik dan nu 'leer' ook ehm de volgende keer ook te kunnen....

Queen, wanneer heb jij je volgende les weer?

En hoe vaak lessen jullie per week?
Mijn les is volgende week Vrijdag weer,ik les onregelmatig hahahaha.

In den beginnen had ik 4 lessen in de week, toen 2, nu 2 om de week vanwege dat mijn lessen pakket bijna op is, en dat ik het zo daarna ook wil doen (is 78 Euro per 2 weken/lessen)

Anders wordt het een duur geintje!
ff een hart onde de riem voor de dames die in een grote stad lessen. Het ergste heb je iig al meegemaakt. (zelf gelest in rotterdam, woon nu in het oosten. O zo lekker rustig)

Beter dan lessen op het platteland en dan in paniek schieten als je de stad in moet.
Zodra ik moed en geld heb verzameld ga ik ook rijlessen nemen. Moet nu iedere keer een half uur fietsen om de kinderen naar school te brengen en weer een half uur terug. Nu is dat wel leuk, nu het goed weer is, maar als t regent is het dus echt niks aan.

Ben vier jaar geleden begonnen, maar toen werd ik zwanger en erg wazig: was er niet met mn gedachten bij en kreeg het voor elkaar rechtdoor te rijden bij een t-splitsing. toen maar gestopt met de intentie het weer op te pakken maar ja, na uitstel komt afstel.
Ik les niet in een grote stad...meer provinciestadjes hierzo...hoop rotondes

Indonees! de drempel ligt misschien weer even hoog....

de instructeur vroeg mij vandaag: wat zit hier boven op de auto? euh ja een L zei ik. Hij: ja, jij zit hier om te leren...en dat mag je ook. Al die andere mensen die daar nu in auto's voorbij rijden, ook die vrachtwagenchauffeur, ook die politie....ooit hebben ze allemaal in jouw situatie gezeten....dus niet meteen gaan zenuwen als je iets minder snel optrekt dan zij...je zit in een lesauto en dat zien zij ook.
Ik heb ook een paar lessen gehad schakelen enzo gaat me wel goed af.

Maar ik heb best wel moeite met sturen ik schat de auto veel te breed in en stuur soms teveel en dan weer te weinig..

Pff hoop maar dat het snel beter gaat! Ik mag donderdag weer proberen
succes allemaal!

Nog lessen gehad?

Ik volgende week pas weer....
Hé wat leuk een rijles topic!

Ik les sinds februari, met een pauze van 3 weken vanwge operatie instructeur :(

Gaat eigenlijk best lekker voor iemand die dacht dat ze rijangst had.

Heb jaren geleden gelest en dat was een drama. Kon niet schakelen en de koppeling snapte ik ook geen reet van. Zat met angst en beven achter dat stuur, zweet in m'n haden. Dus gestopt en gedacht 'HPL haalt nooit haar rijbewijs'.

En nu moest ik wel vanwege werk. Dat was ff slikken

Anyway, besloten om het in een automaat te proberen en dat gaat prima! Heb nu een les of 7 achter de rug, kan zelfstandig naar een bestemming rijden, snelweg is geen probleem.

Wat ik een drama vind is achteruit inparkeren, dat geneuzel.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Hoi HPL,

ik zit een beetje in hetzelfde schuitje. Bij mij gaat het schakelen en alles tegelijk doen erg moeilijk... ben niet zo goed in multitasken denk ik ik heb besloten het nog even aan te kijken en zo niet ga ik ook voor een automaatje denk ik. Bij mijn rijschool doen ze helaas geen automatenrijbewijs... en ik heb daar al een pakket gekocht. Beetje jammer maar ja. Ik heb nu 19 lessen gehad. Mijn theorie wel in 1 keer gehaald gelukkig.
Stressed is just desserts spelled backwards

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven