Rijles!!

30-03-2009 21:24 2967 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alle lessers verzamelen!

Op deze topic kunnen we ons ei kwijt over alles wat met (rij)lessen en theorie te maken heeft

Ik trap af met mijn ervaringen van vanmiddag.

Arrg wat was dat een hel!

De motor is wel 10 keer afgeslagen,stond zelfs midden op de weg stil.

Ik en de koppeling zijn nog geen goede vrienden

Gelukkig gaat het met theorie wel voortvarend

xx
Hier maar weer een UP date

Hoe staat het er bij jullie voor? Ik heb me vanmorgen weer 2 uur bezig gehouden met bijzondere verrichtingen....

halve draai in zijn 2 gaat best haha oeps....

Verder gaat het beetje bij beetje beter....nog 6 lessen voor de 30e....spannend!

Hoe is t met jullie?
quote:xxroosjexx schreef op 12 juni 2009 @ 14:44:

Hier maar weer een UP date

Hoe staat het er bij jullie voor? Ik heb me vanmorgen weer 2 uur bezig gehouden met bijzondere verrichtingen....

halve draai in zijn 2 gaat best haha oeps....

Verder gaat het beetje bij beetje beter....nog 6 lessen voor de 30e....spannend!

Hoe is t met jullie?

@xxroosjexx

Wat spannend de 30e tussentijdse toets! Kunnen we niet ruilen van dag... ik heb hem as maandag al

Van de laatste 6 lesuren 3 uur bezig geweest met bijzondere verrichtingen en geloof niet dat dat genoeg is/was. Laatste uur vanochtend gehad en zonder stap voor stap uitleg lukt het me nog niet alle opdrachten uit te voeren.

Op hoop van zegen voor maandag!

Wat wel goed ging vandaag was in/uitvoegen op de snelweg, inhalen en meerijden met het verkeer!

Is jouw examen ook al gepland? Ik mag over 3 weken, begin juli dus. Ga het nu wel steeds weer spannender vinden, hebben jullie dat ook?
Oooo succes wollie!!! Spannend....mijn instructeur zegt: je hebt niets te verliezen...tis ook niet de bedoeling dat je alles goed doet, dan had je net zo goed al meteen praktijkexamen kunnen doen Heel veel succes iig! Hoe laat moet je?

Mijn examen is nog niet gepland, maar dat wilt mn instructeur wel snel gaan doen.

Ja gewoon rijden gaat wel he....maar die bijzondere verrichtinge.... keren door middel van drie keer steken...aaaaaaahhhhhh
dank xxroosjexx voor je relativeringsvermogen! heb inderdaad niets te verliezen en het is ook nog 'maar' de tussentijdse toets.

zou alleen willen dat ik zo'n koele kikker was die niet zenuwachtig is voor examens...

keren door middel van 3x steken vind ik ook nog wel lastig... heb hem ook pas keer of 3 gedaan.

deed gister de stopopdracht achterstevoren... wist ik veel dat dat niet kon de doodlopende straat was 'op' en ik moest daar ergens een stop-opdracht doen... achteruit bleek alleen geen geldige optie

ga nu fijn een weekendje uit logeren, zondagavond weer terug en dan maandagochtend vroeg (jippie, blij dat ik 's ochtends al mag!!!) met mijn beste been uit bed stappen!

laat tzt wel horen hoe het gegaan is! heb jij komende week weer lessen?
Heel veel succes wollie! Benieuwd hoe t gaat!

Ben zelf even een weekje weg, dus volgende week weer een reactie van mij!
quote:xxroosjexx schreef op 15 juni 2009 @ 07:12:

Heel veel succes wollie! Benieuwd hoe t gaat!

Ben zelf even een weekje weg, dus volgende week weer een reactie van mij!

weekje weg = op vakantie? zoja, heel veel plezier en mooi weer!

mijn TTT heb ik best wel een beetje verpest... bij file parkeren stond ik scheef en bij straatje keren koos ik voor achteruit de bocht om alleen had ik een kruising gekozen die te gevaarlijk was daarvoor.

geen vrijstelling dus

waar ik wel heel blij mee was was dat ik niet op was van de zenuwen, vannacht gewoon lekker geslapen heb en de TTT rijden op zich best wel leuk en ontspannen vond.

nu alleen de uitvoering er van nog wat bijschaven
Ik heb weer gereden met behulp van de druppeltjes dit ging goed tot 70 min daarna was het middel uit gewerkt denk ik want het ging vanaf toen weer bergafwaarts( zenuwen, domme foutjes maken)

Mijn rij-instructeur had een tip vor mij om eerst die pillen die ik wilde gaan halen voor het rijexamen en TT(11 sept) eerst te testen in een gewone les.

Verder ging de les zonder rare bezonderheden, de motor sloeg 2 x af maar dat boeide mij eigenlijk niet

@xx Roosje xx : veel plezier ik hoop dat je goed weer krijgt!!

@ Wollie: Jammer....het fijne is dat je nu weet waar je aan moet werken

Fijne weekendje weg gehad???
hallo dames,

ik ga binnenkort ook beginnen met lessen.

Het enige waar ik echt nerveus voor ben is een autosnelweg oprijden.

Lijkt me zooo eng

Hoe ging dat bij jullie? En in de hoeveelste les deden jullie dat voor het eerst? Hebben jullie ook allemaal een intake-les gedaan?
quote:propje schreef op 19 juni 2009 @ 19:49:

hallo dames,

ik ga binnenkort ook beginnen met lessen.

Het enige waar ik echt nerveus voor ben is een autosnelweg oprijden.

Lijkt me zooo eng

Hoe ging dat bij jullie? En in de hoeveelste les deden jullie dat voor het eerst? Hebben jullie ook allemaal een intake-les gedaan?

@propje

wat leuk dat je ook gaat beginnen met rijlessen! ik heb ook eerst een intake-les gedaan waarbij bepaald werd hoeveel lessen ik ongeveer nodig had.

tijdens de intake-les ging ik al wel op een 80-km weg rijden maar nog niet op de snelweg. bij mijn eerste 'echte' les ging ik wel de snelweg op en ben blij dat dat direct al gebeurd.

de snelweg was ook iets waar ik tegenop zag en juist doordat ik er gelijk op ging rijden hoefde ik ook niet meer te stressen over wanneer ik dat zou gaan doen.

oja, en je bent echt niet de enige daarin, volgens mij best veel mensen vinden de snelweg echt eng om op te gaan!! (mocht het je gerust stellen; er zijn ook instructeurs waar je pas na 8 lessen de snelweg op gaat oid, je kunt het natuurlijk ook altijd aangeven als je het spannend vindt)

heel veel succes en plezier! laat je weten hoe het gaat?!
ik heb zo mn ttt en ik wil niet
Hier een update:

ben net terug van mn tussentijdse toets en heb mn bijzonder verrichtingen gehaald! (achteruit inparkeren in een vak, en keren door middel van drie keer steken). Ik mag wat doortastender (wat sneller doen wat ik wil)....maar de handelingen zelf waren goed.

Nog wel aanwijzingen gekregen, maar eigenlijk viel het mij alles mee...kwam niet heel veel nieuws uit naar voren, de aandachtspunten die ik kreeg, kreeg ik ook van mijn instructeur de vorige lessen (met name gericht op kijken en mijn plek binnen het verkeer...ik heb nog wel eens de neiging fietsers bv voorrang te geven terwijl ze dat niet horen te krijgen ).

Hoe staat het er bij jullie voor?
ooooo mn instructeur heeft praktijk aangevraagd:

30 juli

Een maandje dus....30 dagen....oooooo hihi nu al kriebels

Hoe staat t er bij jullie voor?
Hallo allemaal,

Ik wil ook gaan beginnen, hoeveel lessen hebben jullie in een week? ik zou eigenlijk wel elke dag willen...
ik les meestal 2 x per week....en dan een blok van 2 lesuren (van 50 min) vind ik erg prettig. Ben in mei begonnen en hoop 30 juli met succes klaar te zijn.... hoop
Hee wat leuk dit topic!

Ik ben nu een paar maandjes bezig en heb nu zn 18 lessen gereden (steeds 2 uur achter elkaar). Het schakelen gaat erg goed nu gelukkig zeg!

Ik moet nu echt gaan letten op:

- snelheid

- links en rechts kijken bij verkeerslichten

- zelf de weg vinden (ben ik echt schaamtelijk slecht in)

Horen nog wel wat puntjes bij hoor! Dit is het eerste wat er in me op kwam.

Wat en geld kost het toch he. Ik betaal alles zelf en kan je vertellen de helft van mijn spaargeld is foetsie! Maar goed ben wel trots als ik straks helemaal zelf mijn rijbewijs heb gehaald!
ojee, zie nu dat ik hier al 1,5 week niet meer geweest ben...

maar ik heb leuk nieuws: ik ben vanochtend GESLAAGD voor mijn rij-examen!

eigenlijk best wel onverwacht, de afgelopen 1,5 ging het niet veel beter en maandag was wel een dieptepunt waarbij alles misging. gelukkig konden er nog wat lessen ingepland worden en heb deze week nog 7 uur rijles gehad.

desondanks bakte ik er gister echt totaal niets van... vergeten terug te schakel, niet goed kijken, scheve bochten, niet ver genoeg vooruit kijken etc. etc.

maar vanochtend waren de auto-rij-godinnen me gunstig gestemd en viel de ochtendspits me alleszins mee (ik heb afgereden in utrecht) en was de examinator gunstig gestemd!

op wat kleine foutjes na: te langzaam invoegen op (welliswaar bijna lege) snelweg, ruzie met koppeling en mijn standaard valkuil; bij iedere kruizing vaart minderen en overmatig koekeloeren kreeg ik toch een kleine voldoende.

maar goed een kleine voldoende is toch een héél rijbewijs :-)

nouja, ik ratel maar door en vind het best jammer dat ik nu niet meer mee kan schrijven... kom misschien af en toe nog wel even kijken hier hoe het met jullie lessen gaat.

heel veel succes allemaal en vertrouw op jezelf en blijf rustig (het heeft mij vandaag iig met succes geholpen!)
PS.

@livetti - leren autorijden kost zeker veel geld! de punten die jij noemt als aandachtspunten herken ik wel. ik rij regelmatig te langzaam en met name bij kruispunten heb ik de neiging eerst heel lang de koekeloeren voor ik actie onderneem.

@xxroosjexx - wat spannend de 30e afrijden, heb je 1 of 2x in de week les tot die tijd? heel veel succes alvast, gaat je vast lukken met de bijzondere verrichtingen al gehaald!

@flashy - als je er zoveel zin in hebt en er ook de tijd voor dan kun je misschien wel een spoedcursus autorijden doen waarbij je iedere dag rijdt? er zijn rijscholen waarbij dat iig kan! ik heb het over 10-12 weken uitgespreid (heb een keer 2 weken geen les gehad) en voor mij was dit de juiste hoeveelheid. misschien kun je ergens een rijtest doen zodat je kan kijken wat voor jou okay is? heel veel succes én plezier als je gaat beginnen!!

@propje - heb je je eerste rijles al gehad en wat minder gespannen voor de snelweg opgaan? ben benieuwd en hoop dat je óók de snelweg leuk gaat vinden!

@queenfan25 - gaat het nog goed met je rijlessen en gebruik je nu steeds de druppeltjes? ik heb af en toe valeriaanpilletjes gebruikt als ik zenuwachtig was voor het lessen, bij mij hielp dat wel. kun je niet halverwege de les nog een keer iets nemen als het dan al uitgewerkt is? heb rij-examen wel zonder gedaan, kan me soms wat moeilijk concentreren en was bang dat ik duf zou worden.
Gefeliciteerd wollie!

hihi hopelijk kunnen we binnenkort een topic openen met:

net rijbewijs binnen, wat voor een auto aan te schaffen

of heb je al een auto gekocht?
Hej medelessers!

Hoe gaat het met jullie?

Ik heb gister een lesje invoegen en uitvoegen gehad de snelweg/autoweg op en iedere afrit eraf en de oprit weer op.

De 30 komt met de dag dichterbij, spannend! Tot die tijd les ik 2 x in de week. Ga alleen afrijden bij een andere instructeur (mijne is dan met vakantie)....dus ook nog even een les bij hem inplannen. Zal wel ff wennen zijn, maarja lukt het niet dan kan ik weer bij mijn oude instructeur op voor de herkansing (zit in mn pakket erbij...dus ja, dat maakt de druk weer minder hoog)

Benieuwd hoe het met jullie gaat!
We zullen voor je duimen, Roosje!

Ik haalde mijn rijbewijs na de 4e keer in 1989. Daarna kwam van het autorijden niet veel meer terecht.

In de grote vakantie wil ik tezamen met een rij-instructeur mijn vaardigheden doornemen door enkele lessen te nemen.
World of Warcraft: Legion
Dankjewel Hans!

Hoe komt het dat je zolang niet gereden hebt?

Wel een goed idee om op die manier je vaardigheden door te nemen!

Hoe staat het met de andere lessers?
Hallo dames! Hier ook een spiksplinternieuwe autobestuurder! Ik ben vorige week begonnen met lessen, en les 2 a 3 keer in de week een vol uur. Omdat ik voor mn afstuderen regelmatig in het buitenland zit valt er straks een gat van een maand. Dat vind ik aan de ene kant wel eng, maar aan de andere kant is het ook wel fijn, want ik zal 'later' ook wel niet elke week rijden (heb de komende tijd nog geen zicht op een auto denk ik zo).

Ik volg de RIS-opleiding en dat vind ik wel fijn. Ben van mezelf nogal geneigd te snel te veel te willen, en nu moet het gewoon in kleine stapjes. Tot nu toe ging het (al wel vier lessen) best aardig Ik vind het toch ook wel heel spannend hoor!
@Mary:Wat is een RIS opleiding??

@Roosje: wel okay, van mijn rijinstructeur gehoord dat ik meer lessen nodig zal hebben ik moet rekening houden met 60 stuks

Ik heb er nu 33 gehad.

Ik ben onzeker en heb het rijden nog niet helemaal onder de knie, ik ben geen gevaar op de weg maar ik ben nog zeker niet klaar voor examen ea.

Snelweg rijden en invoegen kan ik volgens wel hem beter dan gemiddeld.

Hij heeft ook aangeraden om eens een lesje te doen in een automaat om eens te kijken of dit iets voor mij kan zijn.

Ik ben te veel met schakelen bezig en niet met kijken etc
RIS staat voor Rijopleiding In Stappen. Je werkt met modules en gaat dus stap voor stap meer doen meer over RIS op de site van het CBR

@Queen, wanneer en op basis waarvan heeft jouw instructeur bedacht dat je 60 lessen nodig hebt? Ben benieuwd of die van mij ook al een inschatting zou kunnen maken... Schakelen vind ik wel leuk! Maar lastig, zeker bij het optrekken bij een stoplicht vlak voor een bocht. Pff...
@ Mary: Op basis van hun stappenplan, waar ik nu momenteel op 3 punten sta terwijl ik nu op 5-6 had moeten staan

Gemiddel hebben mensen ongeveer tussen de 30 en 40 lessen nodig, ik meer vanwege mijn angst, ik vind het al heel goed van mij zelf dat ik toch doorga ondanks ik nog liever naar de tandarts ga dan een rijles heb

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven