Rijles!!

30-03-2009 21:24 2967 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alle lessers verzamelen!

Op deze topic kunnen we ons ei kwijt over alles wat met (rij)lessen en theorie te maken heeft

Ik trap af met mijn ervaringen van vanmiddag.

Arrg wat was dat een hel!

De motor is wel 10 keer afgeslagen,stond zelfs midden op de weg stil.

Ik en de koppeling zijn nog geen goede vrienden

Gelukkig gaat het met theorie wel voortvarend

xx
ayayay, wat grappig die meneer van de theorie!! Hahaha, altijd leuk zulke gezellige mensen! Fijn dat je nu een aardige instructeur hebt, dat scheelt heel veel! Succes nog met lessen!

Bittermoon, wanneer moet jij weer?

En Flashy, hoe was de evaluatie gegaan? Kon hij al meer over je voortgang zeggen en de hoeveelheid lessen en dergelijke?

Jipsel, echt leuk om het van "de andere kant" te lezen

En waar blijft Fleur?????? Hopelijk gaat het goed met haar. Zou ze al haar rijbewijs hebben?
Ik ben weer terug van vakantie. Van te voren bedacht dat ik ging rijden, maar ik heb het toch niet gedaan. Niet omdat ik niet durfde (integendeel!), maar ik had er gewoon niet zo'n zin in, ernaast zag ik veel meer van het landschap (Sardinië).

@ Zazana: je bent geslaagd zo te lezen, gefeliciteerd!

Ik heb mezelf vandaag overwonnen en ik ben zó trots: ik ben op en neer gereden naar mijn vriend (van 030 naar 013), in totaal iets meer dan 180 kilometer, vooral snelwegen, met tomtom, veel in- en uitvoegen, druk op de weg, smalle bruggen... en alles ging goed, helemaal in mijn eentje. Natuurlijk nog wel wat verbeteringen mogelijk, altijd, zoals ietsje harder op de snelweg (geen 110 maar 120, maar ik had geen zin om steeds in te moeten halen, ik vond het al heel wat dat ik uberhaupt in mijn eentje op de snelweg reed ) en ik mag soms ook wel wat sneller rijden als het stoplicht nog net op groen staat, en niet te vroeg afremmen voor een bocht. Maar goed, het moet ook een beetje uitdagend blijven...

Bij deze heb ik dus besloten dat ik van mijn 'rijangst' verlost ben.

Leuk om al jullie verhalen te lezen, dus ik blijf nog wel komen hoor (ik moet nog wel even bijlezen).
anoniem_107965 wijzigde dit bericht op 12-09-2010 22:09
Reden: kleine aanvulling
% gewijzigd
Geen evaluatie gehad vorige week! en ben behoorlijk over de zeik. Je moet een aantal weken van te voren afspraken inplannen via het kantoor. Aangezien je meteen een factuur krijgt en die meteen moet betalen, Kan ik maar per 2 weken vooruit plannen( en dan een blok les) dit omdat het anders te veel geld in 1x is. Nu kan ik gewoon tussen 20 sept en 5 oktober niet lessen want VOL????? de week erna waren er nog maar 2 losse lessen in de hele week beschikbaar ( ze willen eigenlijk alleen blokuren en geven daar ook les naar) en de week daarna is ie op vakantie.. Ik merk het heel erg als ik een week niet kan lessen omdat ik er dan helemaal uit ben. Dus ik baal als een stekker, eerst meer dan een week niet, dan 2x een losse les van 50 minuten waar in je dus niks kan doen en dan weer een hele week niet!!

Ik baal toch al zo van hoe alles gaat hier, ben echt over de zeik. Sorry voor mijn geklaag.
Jeetje Flashy, wat een rijschool zeg! Kan me voorstellen dat je nogal pissed bent!!! Kan je niet toch stoppen daar? Lijkt alsof het totaal niet gaat opschieten. Snap dat je niet weer van rijschool wilt wisselen, maar zo werkt het toch ook niet? wat frustrerend zeg!!!

Ik moet straks weer rijden.
Nou, mijn les was bagger. De basis was goed, maar ik was gewoon aan het klooien en niet aan het opletten. Sloeg een paar keer af, zat te kutten met schakelen op de rotonde, reageerde overal te laat op, dat soort dingen.

Waar is iedereen??
@ indigo wat balen dat je les bagger ging
Wat een opluchting om te lezen dat ik niet de enige ben..

Heb vanmorgen mijn 14e les alweer gehad en sommige dingen blijven fout gaan..

Ik heb daarnaast een bloedserieuze instructeur naast me zitten die (vaak op 't randje van geïrriteerd) vooral heel veel fouten benadrukt; te langzaam optrekken, de koppeling op tijd loslaten, in het midden blijven rijden, sneller doorschakelen, etc.

Erg frustrerend!

Voel me af en toe net een dombo in die auto en heb ook niet het gevoel dat er echt verbetering in zit.

Daarnaast zit ik bij een 'eenmansbedrijfje' dus vaker dan 1 x per week lessen zit er helaas niet in..

Gelukkig maar dat ik de theorie wel al in de pocket heb.

Het enige dat ik jullie daarover kan zeggen is; vooral theorielessen volgen en indien nodig een cdrom halen (heb zelf toen gedownload) waarmee je kunt oefenen.

Dat scheelt je een hoop!

Maar nogmaals; ben blij dat ik dit topic gevonden heb, voel ik me toch niet helemaal alleen op de weg :p
http://www.telegraaf.nl/b ... oor_het_lint__.html?p=2,2

Euh, achteraf gezien is mijn instructeur zo erg nog niet..
quote:ayayay schreef op 12 september 2010 @ 09:28:

[...]

wat mij volgens mij heeft gered is de website van het Cbr. Daar heb je heel veel examens ( tegen betaling, ik betaalde 1,30 plus 0,50 voor gebruik van mobiele telefoon )Voordeel is dat die examens zo zijn opgezet zoals het Cbr het ook doet. Je krijgt bij je fouten een duidelijke uitleg en soms tips.ja die had ik ook gevonden dus ga ik daar maar mee verder, dan maar betalen
Dankje Flashy

Dachsie, welkom, leuk dat je ook meeschrijft! Ik zou helemaal zenuwachtig worden van zo'n instructeur denk ik! Ook niet goed voor je zelf vertrouwen. Ik heb gelukkig een instructeur die nooit geïrriteerd is, ook al doe je hetzelfde 100 keer fout.
quote:Dachsie schreef op 14 september 2010 @ 15:20:

http://www.telegraaf.nl/b ... oor_het_lint__.html?p=2,2

Euh, achteraf gezien is mijn instructeur zo erg nog niet.. je zou er maar lessen!!
Knap Emmm hoe ben je van je rijangst afgekomen? ik moet meer lef tonen als ik voorrang heb, doe ik dat eindelijk

omdat de ander mij ziet, rijden ze gewoon door dus weer fijn op de rem. 3 x

Vervelend en stressent Flashy als het zo gaat. Nogal logisch dat je over de zeik bent.

Ohh het zal je instructeur maar zijn. Die van mij heeft gelukkig een engelengeduld en is altijd vrolijk

Dachsie heb je van die zenuwpees al je lessen gehad?
@flashy... Wissel van rijschool ! echt doen... hoe langer je wacht, hoe meer het je tegen gaat staan. Hoe meer geld je kwijt bent, hoe groter de kans dat je daar toch een keer stopt en dan helemaal niet meer verder gaat. Vervolgens ben je 40 of 50 en wil je dan weer beginnen. Ik ken meerdere verhalen.. Echt zonde !! Hoe moeilijk het ook is, neem die stap !!

Je kunt evt ook een andere rijschool bellen voor een 'proefles' ... dan kijk je even hoe het daar gaat...

Echt klote voor je :(
Welkom Dachsie!

Bedankt voor de steun allemaal, ik ga over een aantal weken op vakantie en daarna evalueren of ik van rijschool overstap.
Ja jipsel dat klopt. Ik ben bijna 39. Heb ruim 10 jaar geleden gelest, maar had dus een hele slechte instructeur.....Mijn rij-instructrice heeft daardoor heeel veel werk aan mij, maar vangt dat goed op.

Fijne vakantie Flashy
ayayay; ja ik heb al mijn lessen van deze instructeur gehad.

Voorheen heb ik wel eens een gratis intest bij een andere rijschool gedaan, maar dat was helemaal niets.

Toen ik de auto uitstapte snapte ik er geen hol meer van, zo onduidelijk was die instructeur daar.

Deze instructeur heeft me in het begin alles rustig uitgelegd, maar hij wil graag dat je het in een pakket van 35 lessen haalt.

Dus veel ruimte om alles rustig op te nemen krijg je daar niet.

Soms is het net Boot Camp in die auto!!

Maar ja, komt wel goed denk ik.

Hij heeft een erg hoog slagingspercentage dus het zal ergens wel goed voor zijn..

In ieder geval succes allemaal en we houden elkaar op de hoogte over alle rijlesperikelen
Volgens mij is bittermoon in het buitenland voor haar werk trouwens.

Flashy, fijne vakantie alvast! Ik zou echt overstappen, al snap ik dat dat een gedoe is, je bent al overgestapt ten slotte, maar deze rijschool klinkt zo slecht!

Dachsie, waarom wil je instructeur dat iedereen het in 35 lessen haalt? Dat is toch niet realistisch? Iedereen is anders, de één heeft 20 lessen nodig en de ander 60. Lijkt me stressvol "boot camp" rijlessen. Wel fijn van de hoge slagingspercentage, misschien levert die boot camp dan toch iets op inderdaad. Wanneer rij je weer? En hoe oud ben je? (als je het wil zeggen natuurlijk)
Je instructeur hoort jou zelfvertrouwen te geven en daar de tijd voor te geven, zodat je kan "groeien "in het verkeer. Met gehaast gedrag en ondermijnen van jou zelfvertrouwen bereik je het tegendeel. Je moet toch ook een soort klik met je instructeur hebben??Geloof me, ik had ook zo'n instructeur. Ik ben daardoor zo bang geworden, wilde noooooit meer rijden. De eerste 15 lessen deed ik echt met tegenzin. Had echt de instelling, wat gaat er vandaag weer allemaal fout.. Mijn instructrice zei steeds, je moet niet kijken wat er steeds fout gaat, maar je moet kijken naar wat juist beter gaat. Elke week ga je een stapje vooruit, maar jij ziet dat niet want je loopt alleen maar te stressen van alle fouten die je maakt. Mag ik vragen in welke provincie je woond. Woon je in mijn omgeving ( Eindhoven ) dan zou je eens mijn rijschool moeten proberen. Ze is zoooo lief
Mijn rijschool geeft les met Rsi methode. Je krijgt dus een boekje mee en daar staat alles in beschreven. Je leest dat voor je in de auto stapt, zodat je de stof al kent . Als je iets niet meer weet dan kun je snel voor je rijles het nog even doorlezen. Je vorderingen worden bijgehouden, dus na een rotles kun je mooi zien dat je ondanks je fouten toch steeds een stapje vooruit gaat
De rijschool waar ik les heeft 1 pakket van 35 lessen, mocht je er toch meer nodig hebben, dan kun je deze er alsnog los bijkopen.

Aanstaande dinsdag heb ik weer een les en dan hoop ik eigenlijk met 2 lessen per week verder te gaan.

Duurt me allemaal veel te lang zo

Ik woon trouwens in Venlo en ben 25 jaar..
Wat is eigenlijk het gemiddelde aantal lessen wat mensen nodig hebben voor ze slagen? Ik hoor overal '40' maar dat kan ik nergens terugvinden, en ik ken ook niemand die is geslaagd met minder dan 40 lessen.

Rijscholen zeggen dat volgens mij gewoon, omdat ze, als ze bij een proefles zouden zeggen 'je hebt 70 lessen nodig', zichzelf in de vingers snijden. Dan zoekt diegene wel een andere rijschool.

Bij mij zeiden ze bij die test ook 'gemiddelde leerling, 45 lessen'. Bleek dat ik er 70 nodig had (maar wel in 1 keer gehaald).

Indigo: wat is je examendatum?!/
Ja...het is altijd moeilijk een gemiddeld aantal lessen te geven om precies de redenen die jij zegt zaza.. Tegenwoordig bellen de ouders namelijk naar de rijschool voor hun zoon/dochter, en als wij dan zeggen: gemiddeld 45 lessen schrikken ze daar al van !! Want ja.... vroeger... bla bla bla

Maar ik zeg altijd tegen mijn leerlingen: voor een gemiddelde van 45 lessen, heb je er eentje die er 30 nodig heeft, en eentje die er 60 nodig heeft. Dus eigenlijk zegt een gemiddelde ook niet zoveel.

Al gereden trouwens zaza ??
Ik ken iemand die met 25 lessen van 50 minuten geslaagd is! (die was toen 19)

Haha, zazana, jij bent scherp (dacht/hoopte dat iedereen het vergeten was), maar ik verklap het (nog?) niet hoor! Ik durf het gewoon niet te zeggen...als ik het niemand vertel is het voor mijn gevoel ook minder "echt" dus kan ik niet zenuwachtig worden. Maar...om je niet in te veel spanning te laten, het is de eerste week van oktober.

Wanneer kan je je rijbewijs ophalen? Vind je het spannend om alleen te rijden?
Het verkeer is heel erg veranderd. Ik heb nu 22 lessen gehad van 1.5 uur (ik rij in Hilversum) en ik begin nu pas echt zeker te worden. De auto wordt nu pas van mij om het zo maar te zeggen.

Het scheelt ook echt waar je lest/ moet afrijden.
Update:

Evaluatie gehad en als het zoals nu gaat blijft gaan in november afrijden? ik snap er geen jota meer van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven