Rijles!!

30-03-2009 21:24 2967 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alle lessers verzamelen!

Op deze topic kunnen we ons ei kwijt over alles wat met (rij)lessen en theorie te maken heeft

Ik trap af met mijn ervaringen van vanmiddag.

Arrg wat was dat een hel!

De motor is wel 10 keer afgeslagen,stond zelfs midden op de weg stil.

Ik en de koppeling zijn nog geen goede vrienden

Gelukkig gaat het met theorie wel voortvarend

xx
Na een dramatische les woensdag (koppeling te snel, motor die afslaat, gas vasthouden tijdens het schakelen, stoeprandjes, etc) ging het gisteren weer lekker. Gelukkig maar!

Queen, wat goed dat je dan ondanks je angst doorgaat joh! Als het schakelen het grootste probleem is, is het misschien inderdaad wel een idee om eens in een automaat te rijden. Komt wel goed
Maryxz: soms heb je gewoon een les dat het minder gaat...had ik ook (en heb ik nog steeds wel eens ) t scheelt voor mij heel veel dat ik ook meerdere keren per week les. Als er dan een les minder gaat is het niet dat er 2 weken tussen zit en ik in die tussentijd alleen maar spanning ga opbouwen over wat niet goed ging.

Queen: je bent goed bezig hoor! :-) Ga gewoon door en schrijf hier lekker van je af Heel veel succes!

Ik mag dinsdag weer....
Eerste les scheet ik in mijn broek maar volgens mij was ik een natuurtalent. Binnen 11 lessen (50 min) had ik mijn rijbewijs al!!

Succes allemaal!
Ik heb ooit tijdens een examen een ingreep gehad. Met piepende banden stonden we stil voor een bejaard echtpaar op rechts

Maar een andere keer wel geslaagd.
5e keer geslaagd, blij dat ik ervan af ben.
Dag medelessers,

Ik was op zoek naar een topic over dit onderwerp en gelukkig één gevonden!

Ben 21 jaar, in januari begonnen, theorie en TT gehaald, maar inmiddels meer dan 50 lessen gehad en het lukt nog steeds niet helemaal. Heb het gevoel alsof 'het kwartje niet valt'... kennen jullie dat? Het rijden lukt allemaal wel, maar toch nog elke keer dingetjes die ik net gemist heb dan (borden ofzo).

Heb eigenlijk 40 echte lessen gehad, de eerste 10 kreeg ik van een intstructeur waar ik achteraf niet tevreden over ben (ik wist niet beter, maar hij blijkt nu ook ontslagen te zijn na klachten e.d.)

Heb soms ook echt het gevoel dat het goed gaat, lekker aan het rijden, en dan moet ik ineens even aan de kant gaan staan en krijg ik te horen dat ik net iets weer niet goed had gedaan..

Zo frustrerend!!!

Jullie ervaringen lezen helpt misschien wel een beetje. Heb trouwens ook nog steeds dat ik af en toe naar de koppeling kijk..

En ik ga misschien ook naar de huisarts ofzo voor een pilletje, of misschien heeft hier iemand nog tips voor een middeltje dat ik gewoon bij de drogist kan halen?

xxx Jude.
Hmm van pilletjes weet ik niks.

Gisteren had ik weer les, ging best aardig. Tot er in een heel smalle straat een bus stond waar ik krapjes langs moest. Mijn instructeur zei dat ik te ver naar rechts stuurde, ik moest "zo dicht mogelijk langs de bus". Daar bedoelde hij toch niet mee dat ik er met de spiegel op ongeveer een halve cm na langs moest schrapen

Maar uiteindelijk niks geraakt en er netjes voorbij gekomen. Pff, dat was wel even lastig!
Hey meiden heb erg lang niet meer gereageerd, maar ben nog steeds aan het lessen. Gaat erg goed moet ik zeggen....Mijn instructeur heeft gezegd dat ik snel mijn theorie moet gaan halen zodat hij alvast een examendatum kan aanvragen. Hij vindt wel dat ik een tussentijdsexamen moet doen omdat ik alles eng vind en zo kan wennen e.d.

Van die pilletjes heb ik ook gehoord. Klasgenootjes slikken die voor examens weleens. Schijnt je rustig te maken...

Succes allemaal.
Perfectionisme is niet perfect...
Goedemorgen!

Gister weer een blokuur rijles gehad. Rijden op zich gaat nu met sprongen vooruit! Alleen fileparkeren ging niet goed (normaal wel) en kom soms nog wat te hard aan op rotonde etc. Soms vind ik het schakelen nog wat lastig als je van een km of 80 in zn 5 weer naar 40 moet schakelen naar 2.

Maar ik ben al heel tevreden! Gaat echt steeds zelfstandiger (minder ''commentaar/aanwijzingen'' nodig zoals: kijken, naar zn 3 schakelen, gas los in de bocht etc)

31 aug. ttt !
Hej meiden!

Leuk van jullie te lezen!

Ik heb paar weken terug mn ttt gedaan en bijzondere verrichting gehaald....ben ik erg blij mee....ook dat ik voor die mogelijkheid gekozen heb, haalt toch wel wat spanning weg.

Over 2 weken praktijkexamen :-s Rijd ook nog steeds niet altijd helemaal soepel hoor....merk ook gewoon heel erg met wat voor instelling ik een les inga...heb ik eigenlijk geen zin (dinsdag was ik enorm moe van een heel weekend werken...incl 2 slaapdiensten).....en dan gaat t niet zo heel lekker. Gister ging het alweer beter....misschien vandaag nog 2 lessen (instructeur had gister een zieke, die vandaag weer les zou hebben...mogelijk neem ik die les in plaats van haar).

Nou succes en lekker blijven schrijven!
En ik mag zo weer 2 rijlessen achter elkaar, andere kandidaat was ziek...dus of ik nog wou...ehm hihi doe maar ja....ben benieuwd!
En jippiejajee..... ik mag morgenochtend weer jippiejajee...pfff beetje veel....maar ja.... wil er inmiddels zo graag vanaf zijn....merk ook dat het aardig begint aan te tikken.....

Het eerste deel heb ik kunnen betalen van een belastingteruggave....nu is het een vaste last geworden...
Nou inderdaad, rijlessen zijn niet bepaald gratis zeg! Wat betalen jullie per les? Ik 39 euro voor een vol uur, vind ik wel veel, maar goed, ik verbruik daarom extra diesel door te laat te schakelen, rij vaak met de banden langs een stoeprandje zodat ze eerder vervangen moeten worden, en vergeet terug te schakelen bij drempels zodat de as de rand raakt. Jaja, ik haal dat er wel uit

(even voor de goede orde: dat doe ik niet helemaal expres hoor...)
quote:Maryxz schreef op 19 juli 2009 @ 12:47:

Nou inderdaad, rijlessen zijn niet bepaald gratis zeg! Wat betalen jullie per les? Ik 39 euro voor een vol uur, vind ik wel veel, maar goed, ik verbruik daarom extra diesel door te laat te schakelen, rij vaak met de banden langs een stoeprandje zodat ze eerder vervangen moeten worden, en vergeet terug te schakelen bij drempels zodat de as de rand raakt. Jaja, ik haal dat er wel uit

(even voor de goede orde: dat doe ik niet helemaal expres hoor...)

Hihi :-) dat doe ik ook wel eens....en ook niet expres

Mijn instructeur had t er laatst over dat de anwb een max aantal km hanteert per rijles....(ik maak soms aardig wat km)

Mijn lessen zijn ook 39 per stuk...maar dan 50 min (hoewel mn instructeur soms wel eens wat te laat is, en de lessen rm langer duren...)
Rijden gaat steeds beter. heb mezelf nu ook maar voorgenomen dat ik er echt voor ga en dat het er echt van gaat komen dat ik alleen in die auto zit!

Gisteravond tijdens een enorme hoosbui gereden, ik zag echt niks. Reed op een 80km weg, ruitenwissers gingen als gekken maar dat hielp niet zoveel. Was best gaaf eigenlijk!

Moeten jullie ook zo wennen aan je medeweggebruikers? Ik reed gisteravond op een weg waar heel veel ongelukken gebeuren, mn door inhalen (wat daar dan ook verboden is) Normaal mag je er 80, nu om een of andere reden 50. Dus ik minder vaart maar achter me rijdt een oude vent in een cabrio, die zat bijna tegen m'n kofferbak aan zo was ie aan het kleven. Ik zag 'm gewoon liplezen en boos kijken en hoofd schudden enzo. Ik doe net of ik Gekke Henkie ben, dat wel maar vond het doodeng. Haalt die sukkel me ook nog in. Ik sta bdaar met verbazing naar te kijken.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Mag ik meeschrijven?

Ik ben na een lange tijd gestopt te zijn met lessen in mei weer begonnen. Ik heb er nu 16 lessen opzitten.

Vanmorgen heb ik mijn theorie gehaald (eerste keer met faalangst/examenvrees inclusief black-out en paniekaanval) en eind augustus ga ik afrijden. Ik moet nog 16 lessen zien te plannen voor die tijd... terwijl ik niet eens weet of ik wel in de auto durf te stappen als ik moet afrijden. Normaal gesproken gaat het lessen super, als er een week tussen de lessen inzit heb ik wel een baggerles, maar dat schijnt er bij te horen.
Madhe: gefeliciteerd met je theorie! Das alweer een stap!

Pippi: ja die medeweggebruikers soms....zeker bij regen.

Mijn laatste lessen zijn aangebroken....volgende week rond deze tijd heb ik mn praktijk achter de rug....vind het enorm spannend. Soms denk ik: ik geef mijzelf wel een kansje dat het lukken gaat. Soms denk ik: oooo dit gaat hem niet worden nog.

We shall see....

Vrijdag 4 lessen (2 's ochtends van mijn eigen instructeur....die helaas op vakantie gaat waardoor ik bij een andere instructeur verder ga.....daar heb ik smiddags 2 uur van, dan woensdag nog 2 lessen en dan donderdag 10.45 uur examen.....

zoooo spannend
Zo weer een blokuur les gehad.

Het ging best lekker met schakelen en terug schakelen

Bijna een betonnen plantenbak geraakt

TT in September maar ben er absoluut niet klaar voor
quote:queenfan25 schreef op 23 juli 2009 @ 17:10:

Zo weer een blokuur les gehad.

Het ging best lekker met schakelen en terug schakelen

Bijna een betonnen plantenbak geraakt

TT in September maar ben er absoluut niet klaar voorMaar lieve queenfan....je hoeft er NU ook nog niet klaar voor te zijn, het duurt nog even voordat het september is
Zo vanmorgen weer een blokuur gehad....op zich wel redelijk gereden....moet alleen beter opletten tot 2 x toe wou ik richting een verboden in te rijden straat :-s dus huppa weer in zn achteruit....oeps sorry meneer de rijinstructeur....

Over een half uurtje weer een blokuur....bij mn nieuwe instructeur (oude gaat op vakantie)....das wel even wennen weer, zo gek om weer naast een onbekende te zitten....maarja het rijden opzich gaat best goed, dus dat zal ik hem proberen te laten zien
Hmmm maar weer even een verslagje hier....vanmiddag nog 2 uur gereden dus....was wel even heel erg wennen....

Ik reed bij mn oude instructeur in een nogal nieuwe volkswagen polo.....die andere instructeur heeft een ouder model....schakelen gaat minder soepel....eigenlijk liep alles wat minder...vergat gewoon richting aan te geven, terug te schakelen voor een stoplicht....

nog 2 lessen en dan op voor praktijk....als ik het niet haal dan gewoon nog een poging bij mn oude instructeur in de vertrouwde auto.....(heb gelukkig examengarantie...dus mag op hun kosten nog een keer)
hej medelessers,

hoe gaat t met jullie....?

Ik heb morgen mijn laatste les....brrrrr

dondedag is het zover...
hihi ik blijf gewoon schrijven om dit topic beetje levende te houden hoor....

ik mag nog een keer....net examen gehad. en het is het nog net niet. net te veel twijfelmomenten. dus dan maar nog een poging bij mijn vorige instructeur!
Balen roosje!
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
He, vervelend roosje. Alvast succes voor de volgende keer!

Ik heb nu een stuk of 10-12 lessen gehad en het gaat best aardig. Wel moet ik besluitvaardiger worden, maar ook met de fiets piep ik niet overal tussendoor. Met de auto stoort dat alleen veel meer anderen, dus ik moet wat vlotter gaan rijden.

Omdat ik voor mn afstuderen straks weer een week of 5 in het buitenland zit heb ik een tijdje geen les, ben benieuwd hoe het daarna gaat!

En HPL, ik zat een tijdje terug ook in zo'n enorme hoosbui. Inderdaad indrukwekkend (ook hoe sommige idioten dan nog 80 gaan rijden op een toch al smal dijkje...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven