roept 'vrouwenauto' irritatie op?

22-01-2010 09:03 241 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,

Zojuist reed ik met mijn auto naar het werk. Ik rijd in een Nissan Micra, nieuwer model (zo'n bolletje). Op weg moet ik een drukke weg oversteken, ik neem dus meestal een omweg waarbij ik toch op die weg uitkom maar waar het overzichtelijker is. Al voordat ik op dat punt aankwam reed achter mij een auto die, vond ik, wel wat meer afstand kon bewaren. Mijn snelheid was overigens al aan de hoge kant.

Op het oversteekpunt aangekomen moest ik wachten omdat er auto's kwamen. Die reden net zo ver uit elkaar dat je net niet kunt oversteken, je kent dat wel. Opeens zag ik een gaatje en trok snel op. Op dat moment hoor ik een geluid en zie in mijn spiegel de auto achter mij, bestuurd door een man, mij op een asociale manier inhalen terwijl ik aan optrekken ben. Echt alsof ik hem op een provinciale weg al een half uur aan het ophouden was door 50 te rijden bijvoorbeeld. En ik trok al behoorlijk op.

Ik heb dit dus vaker. Ben absoluut geen onzekere chauffeur en rij op normale, af en toe te hoge snelheid. Toch heb ik heel vaak dat, met name mannen, op mijn bumper gaan rijden alsof ik als een slak over de weg ga en daarna als een gek gaan inhalen zodra ze de kans krijgen.

Roepen 'damesauto's' volgens jullie al bij voorbaat irritatie op bij mannen, zelfs als deze zich met een normale of zelfs te hoge snelheid voortbewegen?

Als ik in de auto van mijn vriend rijd (Nissan Almera) is me zoiets serieus nog nooit overkomen.
quote:Java schreef op 22 januari 2010 @ 10:19:

Hmm ik rij in een Nissan Almera en heb regelmatig hetzelfde probleem... Misschien ligt het aan het merk Nissan? Denk het niet Java, onze buurman heeft een Pathfinder en iedereen maakt plaats voor hem
quote:Feesie schreef op 22 januari 2010 @ 10:50:

Als ik naast zo'n opgefokte Golf GTI met 4 strakke gasten bij het stoplicht sta, je weet wel: keiharde muziek, half over de stopstreep, af en toe alvast even een dotje gas geven, dan heb ik er soms plezier in om als eerste weg te zijn. En dan denk ik 'I'll be burning rubber, you'll be kissing my ass'. Hoe kinderachtig is dat? Ik vind het wel grappig eigenlijk.
quote:isabon schreef op 22 januari 2010 @ 10:49:

In mijn dikke auto gedraag ik me ook precies als een vent. En langzaam optrekkers, langzaam rijders en trutteschuddertjes rij ik het liefst van de weg af

Als mijn man in een truttenschudder rijdt dan gedraagt hij zich niet anders dan als ie in zijn normale auto rijdt. Hij krijgt gewoon hoorntjes wanneer ie een auto open doet. Dat heeft alles te maken met ongelooflijke arrogantie wat mij betreft.

Als ie in mijn auto rijdt dan eis ik van hem dat ie normaal rijdt. Als ik er niet bij ben en er gebeurt iets met mijn auto, dan betekent dat dat hij met de bus kan en dat ik zijn auto neem.

Hij heeft een tijdje een enorme pikzwarte erg verhoogde Chevrolet Blazer gereden..... Daar reed hij veel keuriger mee (omdat zo'n tank anders niet te houden is natuurlijk) en hij kreeg veel reacties van andere weggebruikers, positieve, dat wel. Gebeurde eens dat iemand in de file uitstapte om hem te complimenteren met zijn auto. Of dat er mensen omheen stonden om te kijken.

Dat was geloof ik zowat een orgastische ervaring.....
Toen ik 16 was heb ik een tijdje een gepimpte invalidewagen gehad voor de lol... Dan leer je wel schijt te hebben! Al moet ik zeggen dat ik regelmatig door de politie van de weg ben gehaald als ik te snel reed

Ik heb zelf ook een kleine auto (Hyundai i10), maar helemaal in het zwart en met spoiler, dus ziet er schijnbaar nog redelijk sportief uit, en heb hier nooit last van. Maar als ik bij kans de auto van mijn baas even jat (Audi Q7) dan merk ik dat ik automatisch wat agressiever ga rijden...
quote:milaatje schreef op 22 januari 2010 @ 10:47:

Mijn man rijdt een Audi A8, één van de meest pompeuze auto's van deze tijdDat is inderdaad een associaal grote bak.... waar is die voor nodig eigenlijk?...
Ik snap de irritatie niet. Waar maak je je druk om.

Ik roep ook dat bepaalde auto's vrouwenauto;s zijn. Dat vind ik ook van de Audi TT, de mercedes SLk, de BMW Z4 de Porsche Cayman....gaapppppp. Lekker belangrijk zeg.

Er zijn zat "zogenaamde vrouwenauto's" die ik als man graag in mijn bezit zou willen hebben.

Maar gaan we straks discussieren over mannen en vrouwenkleding. Wel vervelend dat een rokje vrouwenkleding genoemd wordt. Misschien dat het in Schotland irritatie oproept ???

Dat mensen zich druk kunnen maken over dit soort futiliteiten.

Maaruhhhh ik rij als man in een Volkswagen Passat Station en mijn vriendin in een Ford Ka. Maar zij rijdt net zo makkelijk in de mijne als ik in haar auto.

Wat is nou de mannen en de vrouwenauto ???? lollllll
quote:Feesie schreef op 22 januari 2010 @ 10:50:

Als ik naast zo'n opgefokte Golf GTI met 4 strakke gasten bij het stoplicht sta, je weet wel: keiharde muziek, half over de stopstreep, af en toe alvast even een dotje gas geven, dan heb ik er soms plezier in om als eerste weg te zijn. En dan denk ik 'I'll be burning rubber, you'll be kissing my ass'. Hoe kinderachtig is dat?

haha heel herkenbaar!

inderdaad kinderachtig, maar zo leuk om te doen
Sommige van mijn collega's waren in eerste instantie verbaasd dat ik niet in een typisch vrouwenautotje reed toen ik er kwam werken. Maar nu hebben ze mijn auto dus gewoon maar gebombardeerd tot truttenschudder/cart/winkelwagen. De norm voor een truttenbakje kan dus heel makkelijk verschuiven blijkt.
@darkman wie bedoel je met 'je'?

Volgens mij ging het niet over welke auto's vrouwenauto's zijn en welke niet. Tenminste dat was niet de bedoeling toen ik mijn vraag stelde maar daar ging een aantal andere forummers het over hebben.

Ik heb het woord vrouwenauto's niet voor niets tussen aanhalingstekens gezet. Moet het toch op een bepaalde manier duidelijk maken.

Maar tja, in de Micra zit wel een spiegeltje in de zonneklep aan de bestuurderskant
Ik heb een bloedhekel aan die kleine kutautootjes.

Rijd zelf lekker ruim......
quote:hinde schreef op 22 januari 2010 @ 11:11:

Maar tja, in de Micra zit wel een spiegeltje in de zonneklep aan de bestuurderskant

Whahaha. Voor mij was dat een van de belangrijkste punten toen ik mijn auto uitzocht! In de vorige, een Corsa zat dat namelijk niet.

Spiegeltje met verlichting was zelfs mijn eis.
quote:boogje schreef op 22 januari 2010 @ 11:00:

[...]

Dat is inderdaad een associaal grote bak.... waar is die voor nodig eigenlijk?...Voor privé aangelegenheden, hij gaat namelijk in de regel op zijn fiets naar zijn werk Wij hebben veel vrienden/familie in Duitsland, Zwitserland en Italië wonen, en dan is zo'n auto wel fijn voor die lange afstanden.
Milaatje, ik geef je groot gelijk. Ik moet het met een kleine A4 doen

Ik maak wel eens grapjes tegen A8 rijden of ze wel hun bus rijbewijs hebben en niet harder mogen dan 80
Ik heb een mini cooper (zo'n oude nog) en dat is echt helemaal zo'n frut autootje. En alleen op snelwegen rijd ik daar misschien wat minder hard mee, omdat mijn auto dat gewoon niet kan . Maar dan zorg ik altijd dat ik rechts blijf en dat iedereen gewoon kan inhalen.

Maar op 1-baans wegen rijd ik altijd de toegestane snelheid + vaak 10km harder. En dan maak ik inderdaad ook dat kleven heel vaak mee. En als ik in een andere auto rijd is er opeens niks aan de hand. Maar ja, dat zal altijd wel zo blijven...

@darkman wie bedoel je met 'je'?

Volgens mij ging het niet over welke auto's vrouwenauto's zijn en welke niet. Tenminste dat was niet de bedoeling toen ik mijn vraag stelde maar daar ging een aantal andere forummers het over hebben.

Ik heb het woord vrouwenauto's niet voor niets tussen aanhalingstekens gezet. Moet het toch op een bepaalde manier duidelijk maken.

haha, Mijn Passat heeft ook een verlichte make up sipegel aan de bestuurderskant. Ik heb dus een vrouwenauto. Ik zeg altijd hij over mijn auto maar vanaf nu is dat zij...."Ze" rijdt wel lekker lolll

Ik snap gewoon de irritatie niet over dit zogenaamde subjectieve begrip.

Dat zit in mijn grote BMW-bak ook. Met lampje, zelfs.

En die GTI met 4 strakke gasten: mijn dag kan niet meer stuk als ik die eruit rij (wat dus regelmatig gebeurt)
@Hinde: laten we inderdaad maar eens een cursus Pimp mijn Nissan Micra gaan volgen. Bij mij in de buurt is de cursus helaas al vol. Wellicht weet jij een plekje?
Tja Malakai, je ziet het. We rijden in een bejaardenauto die niet sneller schijnt te kunnen dan 70 op de autobaan.

Ik denk dat ik die van mij rood laat spuiten met zwarte stippen..
quote:hinde schreef op 22 januari 2010 @ 10:47:

Nog een voorbeeld:

Stel je moet rechtsaf op een kruising waarbij je een drukke weg moet opdraaien. Er komt een auto aan op twijfelachtige afstand, maar omdat je anders weer 10 minuten moet wachten draai je toch de weg op. De auto die aankomt moet dus vaart minderen (nee niet in de ankers, gewoon vaart minderen).

Waarom laten de meeste mannen hun auto dan nog net niet op je bumper terecht komen, waarna ze je al klevend verwoed blijven achtervolgen alsof je de grootste misdaad hebt begaan? Ik snap dat niet, als ik zie dat iemand de weg opdraait en ik te snel rij laat ik het gas gewoon even los. Dat is toch niet zo moeilijk?Tja, ik kan me ook irriteren aan mensen die ineens de weg opdraaien. Ik voel het al aankomen en als het dan ook echt gebeurt, dan zit ik wel even geïrriteerd te zijn. Sommige mensen kunnen ook gewoon echt niet inschatten dat het verschil van snelheid er voor zorgt dat je tóch wél in de ankers moet... Sorry maar dan denk ik: wacht dan nog even een aantal seconden ofzo. Hier voor mijn werk hebben we ook zo'n kruispunt waar je er haast niet tussen kan. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt het laatste gaatje te pakken zodat mensen op hun rem moeten. Dan maar eventjes wachten en wel veilig oversteken.
O ja en 'ze' heet overigens Mila.

Naar de hond van ooit mijn verhuurders. Hiervoor had ik een Twingo (jawel ...) en die heette Tweety.

Maar ik rij wel 130 op de autobaan, vreemd, zouden ze ermee gesjoemeld hebben in de garage?
quote:Malakai schreef op 22 januari 2010 @ 11:36:

@Hinde: laten we inderdaad maar eens een cursus Pimp mijn Nissan Micra gaan volgen. Bij mij in de buurt is de cursus helaas al vol. Wellicht weet jij een plekje?
quote:hinde schreef op 22 januari 2010 @ 10:47:

De auto die aankomt moet dus vaart minderen (nee niet in de ankers, gewoon vaart minderen).

Waarom laten de meeste mannen hun auto dan nog net niet op je bumper terecht komen, waarna ze je al klevend verwoed blijven achtervolgen alsof je de grootste misdaad hebt begaan? Ik snap dat niet, als ik zie dat iemand de weg opdraait en ik te snel rij laat ik het gas gewoon even los. Dat is toch niet zo moeilijk?

Omdat deze auto's op een voorrangsweg rijden en jij deze auto's met jouw actie niet het gevoel hebt gegeven dat jij ze voorrang hebt gegeven. En 9 van de 10 keer als ik zo'n actie voor mij zie gebeuren gaat zo'n chauffeur (die in mijn optiek blijkbaar zo'n haast had om de weg op te komen) precies 79 rijden, waar je 80 mag. Mega irritant!

Daarom gaan ze bumper kleven... Zij reden waarschijnlijk tegen de 100... (waar je 80 mag) moeten voor jou afremmen, en dan ga je ook nog eens 79 rijden... Dat is frustrerend voor mannen! (en voor mij ook! )
quote:MiNouTje schreef op 22 januari 2010 @ 11:43:

[...]

Tja, ik kan me ook irriteren aan mensen die ineens de weg opdraaien. Ik voel het al aankomen en als het dan ook echt gebeurt, dan zit ik wel even geïrriteerd te zijn. Sommige mensen kunnen ook gewoon echt niet inschatten dat het verschil van snelheid er voor zorgt dat je tóch wél in de ankers moet... Sorry maar dan denk ik: wacht dan nog even een aantal seconden ofzo. Hier voor mijn werk hebben we ook zo'n kruispunt waar je er haast niet tussen kan. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt het laatste gaatje te pakken zodat mensen op hun rem moeten. Dan maar eventjes wachten en wel veilig oversteken.

Precies!!

Maar daar wil zo'n egotripper dan dus niet op wachten, op dat jij veilig en wel overgestoken bent. En zeker niet als je in een kleine auto rijdt, want dan had je al zooooo veel kansen gehad om over te steken.
quote:hinde schreef op 22 januari 2010 @ 11:47:

[...]

Precies!!

Maar daar wil zo'n egotripper dan dus niet op wachten, op dat jij veilig en wel overgestoken bent. En zeker niet als je in een kleine auto rijdt, want dan had je al zooooo veel kansen gehad om over te steken.Waar heb je het nou over? Over degene die achter jou wacht en zich irriteert als jij niet het laatste gaatje pakt, of degene die achter jou zit te schelden in zijn rijdende bubbel omdat jij met een veel lagere snelheid ineens een voorrangsweg oprijdt en hij daardoor moet remmen? Ik het laatste namelijk... Ik ben dan degene die zich irriteert aan degene die de weg opdraait.Ik blijf niet klevend op jouw bumper rijden, maar ik irriteer me dan wel degelijk aan je. Sorry, ik rijd op de voorrangsweg en vaak ook wel iets te snel ja (ok, mijn fout), maar ik heb wel voorrang.
quote:hinde schreef op 22 januari 2010 @ 11:47:

[...]Precies!!

Maar daar wil zo'n egotripper dan dus niet op wachten, op dat jij veilig en wel overgestoken bent. En zeker niet als je in een kleine auto rijdt, want dan had je al zooooo veel kansen gehad om over te steken.Volgens mij heb jij de posting totaal verkeerd geïnterpreteerd...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven