roept 'vrouwenauto' irritatie op?

22-01-2010 09:03 241 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,

Zojuist reed ik met mijn auto naar het werk. Ik rijd in een Nissan Micra, nieuwer model (zo'n bolletje). Op weg moet ik een drukke weg oversteken, ik neem dus meestal een omweg waarbij ik toch op die weg uitkom maar waar het overzichtelijker is. Al voordat ik op dat punt aankwam reed achter mij een auto die, vond ik, wel wat meer afstand kon bewaren. Mijn snelheid was overigens al aan de hoge kant.

Op het oversteekpunt aangekomen moest ik wachten omdat er auto's kwamen. Die reden net zo ver uit elkaar dat je net niet kunt oversteken, je kent dat wel. Opeens zag ik een gaatje en trok snel op. Op dat moment hoor ik een geluid en zie in mijn spiegel de auto achter mij, bestuurd door een man, mij op een asociale manier inhalen terwijl ik aan optrekken ben. Echt alsof ik hem op een provinciale weg al een half uur aan het ophouden was door 50 te rijden bijvoorbeeld. En ik trok al behoorlijk op.

Ik heb dit dus vaker. Ben absoluut geen onzekere chauffeur en rij op normale, af en toe te hoge snelheid. Toch heb ik heel vaak dat, met name mannen, op mijn bumper gaan rijden alsof ik als een slak over de weg ga en daarna als een gek gaan inhalen zodra ze de kans krijgen.

Roepen 'damesauto's' volgens jullie al bij voorbaat irritatie op bij mannen, zelfs als deze zich met een normale of zelfs te hoge snelheid voortbewegen?

Als ik in de auto van mijn vriend rijd (Nissan Almera) is me zoiets serieus nog nooit overkomen.
quote:Puikeltje schreef op 22 januari 2010 @ 10:11:

Over vrouwenauto's gesproken!Nee nee.. Audi TT is een vrouwenauto in vermomming.... Net zoiets als Pepsi Max en CocaCola Zero..
quote:boogje schreef op 22 januari 2010 @ 10:14:

[...]

Nee nee.. Audi TT is een vrouwenauto in vermomming.... Net zoiets als Pepsi Max en CocaCola Zero..Welke vermomming? Daar stap je als kerel toch niet in! Waar stond TT ook alweer voor...
Volgens mij heeft het soort auto waar je in rijdt ook wel invloed op je rijgedrag Maar ik heb dat ook regelmatig, zeker als ik in mijn schattige autootje rijd. Als ze constant op de bumper zitten tik ik vaak even de rem aan of steek mijn duim op in de binnenspiegel naar de desbetreffende persoon om.

Vooral bepaade autotypen inderdaad, daar zitten de meeste asociale bestuurders in. Alsof ze bepaalde wegprivileges hebben gekocht tezamen met hun auto BMW's zijn sowieso ordinaire bakken, dus verbazen doet het mij niet. Als ik in de auto van mijn man rijd zie ik weer ander rijgedrag. Opvallend is dat.
Hmm ik rij in een Nissan Almera en heb regelmatig hetzelfde probleem... Misschien ligt het aan het merk Nissan?
Of aan blond haar?
quote:Java schreef op 22 januari 2010 @ 10:19:

Hmm ik rij in een Nissan Almera en heb regelmatig hetzelfde probleem... Misschien ligt het aan het merk Nissan? Mogelijk, want Nissan's zijn auto's waar alleen negers in rijden die in de Bijlmer wonen. Zo heb ik mij laten vertellen.
quote:boogje schreef op 22 januari 2010 @ 10:10:

Hinde: .. wat ik me wel afvraag is hoe jij aankijkt tegen andere Nissan Micra rijders... en ook hoe je eigen weggedrag zou zijn als jij in een dikke wagen zou rijden.. want vermoed dat je je dan op een zelfde manier gaat gedragen..

Wat me altijd opviel bij m'n vriendin was dat zij zich altijd irriteerde aan het vooroordeel dat mensen (mannen) hebben naar vrouwen in het verkeer, maar dat zij zich daar zelf nog het meest schuldig aan maakte.. .. als het gedrag van iemand op de weg haar niet aanstond was zij altijd de eerste die iets zei van "zal wel weer een vrouw achter het stuur zitten".. of.. "moet je zien wat die muts nou weer doet.."

Eh boogje, elke auto heeft een chauffeur en een snelheidsmeter en rem. De auto doet wat de chauffeur zegt, ook al is het nog zo'n grote auto. Beweren dat een grote auto kennelijk zijn eigen zin doet zodra je erin gaat zitten vind ik grote onzin. Ik heb in het verleden wel eens in grote auto's gereden, maar dit heeft nooit invloed gehad om mijn rij-mentaliteit. Afstand bewaren en respect voor je medeweggebruiker is niet afhankelijk van de maat van je voertuig.

Ik mopper ook wel eens op andere mensen in het verkeer, vrouwen, mannen, bejaarden wat dan ook. Maar dat zijn situaties waarin iedereen zou mopperen. Bejaarden met 50 op provinciale weg, opeens afslaan zonder richting aangeven, zo'n dingen.
quote:milaatje schreef op 22 januari 2010 @ 10:21:

[...]

Mogelijk, want Nissan's zijn auto's waar alleen negers in rijden die in de Bijlmer wonen. Zo heb ik mij laten vertellen.Haha, niet in een Nissan Micra of Almera, denk ik. Want die zijn niet bepaald stoer.
9 van de 10 keer zit er in zo'n auto inderdaad een slome muts of een oud opaatje/omaatje. Dus ik heb wel vooroordelen over die autootjes, ja... Aan de andere kant, als er zo'n auto voor me rijdt met iemand erin die gewoon lekker doorrijdt en snel optrekt, heb ik er geen problemen mee.

Misschien dacht jij dat je er niet tussen kon, maar had je al 10 keer over kunnen steken? En misschien vind jij al dat je snel optrekt, maar denken anderen daar heel anders over? Wij horen hier natuurlijk alleen maar jouw kant van het verhaal.
ik laat me niet wegdrukken.... heb een seat..
Sorry, het wekt niet alleen irritatie bij mannen op... Ook bij mij! Ik ben net zo erg en kan vrouwen ook van alles toewensen op de weg (mannen ook hoor overigens). Veel vrouwen in die typische vrouwenauto's hebben toch een bepaalde manier van rijden die ik niet zo goed kan hebben. Natuurlijk zijn er ook die wel normaal rijden. Misschien mijn fout om zo te denken, sorry, maar ja, het irriteert Daarom heb ik ook onder andere gekozen voor een auto die niet bekend staat als vrouwenauto.

Overigens word ik ook weggedrukt door mannen met grote leasebakken. Maar daar trek ik me weinig van aan. Ze wachten maar lekker tot ik naar rechts kan Dat irriteert me trouwens nog wel een paar graadjes meer dan vrouwenauto's Ik heb een hekel aan opdringerige autorijders.

Een laatste noot. Ik irriteer me alleen maar aan vrouwenauto's, ik ga niet zo asociaal doen om het ook maar te laten merken. Behalve als ze (net als vanochtend zo een) zelf vreselijk rijden (over middellijnen, of 70 op de linkerstrook op de snelweg).
Oh nog een laatste anekdote trouwens om mijn 'vooroordelen" uit te leggen Er was een tijd terug een ladies night bij intratuin. Allemaal van die trutautootjes. En een op de vier stond dubbel of ronduit belabberd geparkeerd. Dus hoezo vooroordelen

Maar als jij gewoon doorrijdt, dan is het natuurlijk onzin dat zo'n aso jouw op zo'n druk punt gaat inhalen. Onverantwoordelijk ook. Bah...
Ik vind het heerlijk om mannekes eruit te trekken voor het stoplicht met mijn vrouwenauto.

En dit is eigenlijk wel heel erg grappig:

Filmpje
Ik (vrouw, met redelijk snelle wagen) moet heel eerlijk toegeven dat ik ook een vooroordeel heb over dat soort wagentjes. Zit er een sticker achterop met 'baby aan boord' dan heb ik er al helemaal geen vertrouwen meer in. Van die Barbie ruitenverduisteraars (hoe heten die dingen?) achterin is ook geen goed teken. Bejaardenauto's probeer ik helemaal te mijden als de pest (een hoed achter het stuur, een Mazda 121, of een Jaguar).

Geef toe, als er weer iemand 10 kilometer lang 95 op de linkerbaan rijdt, zonder 1 keer in de spiegel te kijken en jou op te merken, dan is dat 9 van de 10 keer een vrouw. Als iemand 5 keer heen en weer moet steken om een Micra in een gat van 10 meter te parkeren, idem.

Ik jaag ze overigens niet op hoor, ik zucht alleen inwendig.
mahna mahna tuduuuudududu
.
Ik heb geen typisch vrouwenautotje maar ik heb ook nooit last van asociale weggebruikers. Nou ja, ik tref er ook wel eens eentje maar heb er geen last van. Niet meer of minder dan als ik in de auto van mijn man rij, we hebben beide geen truttenschudder.

Mijn man is wel zo iemand die aan bumpers kleeft, rechts inhaalt, over doorgetrokken streep inhaalt enzo. Niet zo vaak, maar hij kan zich behoorlijk opnaaien in de auto. Volgens mij maakt hij geen onderscheid tussen auto's, hij snijdt een roze micra net zo hard als een zwarte mercedes wat dat betreft.
quote:milaatje schreef op 22 januari 2010 @ 10:21:

[...]

Mogelijk, want Nissan's zijn auto's waar alleen negers in rijden die in de Bijlmer wonen. Zo heb ik mij laten vertellen. Ik woon in België dus geen zicht op de Bijlmer, maar dat is zo waar! Afrikanen rijden heel vaak in stokoude Nissans vol deuken en met een grote rookpluim uit de uitlaat. Moet altijd erg lachen als er dan van die coole gasten vol bling uit zo'n barrel stappen. En ik geef toe, ik hou een veilige afstand van dat soort wagens (heb niet de indruk dat je moet kunnen rijden om in Congo een rijbewijs te halen).
quote:flip123456789 schreef op 22 januari 2010 @ 10:24:

9 van de 10 keer zit er in zo'n auto inderdaad een slome muts of een oud opaatje/omaatje. Dus ik heb wel vooroordelen over die autootjes, ja... Aan de andere kant, als er zo'n auto voor me rijdt met iemand erin die gewoon lekker doorrijdt en snel optrekt, heb ik er geen problemen mee.

Misschien dacht jij dat je er niet tussen kon, maar had je al 10 keer over kunnen steken? En misschien vind jij al dat je snel optrekt, maar denken anderen daar heel anders over? Wij horen hier natuurlijk alleen maar jouw kant van het verhaal.Noline, ik bepaal nog altijd zelf wel wanneer ik wil oversteken. Op deze weg gebeuren regelmatig ongelukken door lieden die denken er wel even tussendoor te kunnen. Maar het lijkt wel of dat nu normaal is; kijken wat je nog kunt doen om net geen aanrijding te veroorzaken. Stel je toch eens voor dat degene achter je 2 seconden moet wachten!
.
o, gaan we leuke filmpjes doen?..

http://www.youtube.com/watch?v=rn0e6xA5G_8
quote:elina81 schreef op 22 januari 2010 @ 09:17:

Het begrip vrouwenauto roept ook bij vrouwen irritatie op, maar da's weer een ander verhaal

Niet meer irritatie dan: "vrouwen met een mening".......*ril*
Nog een voorbeeld:

Stel je moet rechtsaf op een kruising waarbij je een drukke weg moet opdraaien. Er komt een auto aan op twijfelachtige afstand, maar omdat je anders weer 10 minuten moet wachten draai je toch de weg op. De auto die aankomt moet dus vaart minderen (nee niet in de ankers, gewoon vaart minderen).

Waarom laten de meeste mannen hun auto dan nog net niet op je bumper terecht komen, waarna ze je al klevend verwoed blijven achtervolgen alsof je de grootste misdaad hebt begaan? Ik snap dat niet, als ik zie dat iemand de weg opdraait en ik te snel rij laat ik het gas gewoon even los. Dat is toch niet zo moeilijk?
quote:lindy schreef op 22 januari 2010 @ 10:32:

[...]

En die rijden gemiddeld 70 op de snelweg. Echt waar.

Dat is inderdaad waar!

Ik snap gewoon echt niet dat mensen zich zo kunnen irriteren aan andere weggebruikers. En dan heb ik het over de mensen die het nodig vinden om te gaan schelden en tieren in de auto (ondanks dat anderen het niet horen), bumperkleven etc. Ik vind het puur domheid, kan er niets anders van maken. Als je jezelf niet kan beheersen, ga dan alsjeblieft niet de openbare weg op. Niet alleen om jezelf een cardiovasculair risicoprofiel te besparen, maar ook om andere weggebruikers niet onnodig in gevaar te brengen of te hinderen. Je rijstijl wordt er niet beter van als je je constant zit te ergeren.

Mijn man rijdt een Audi A8, één van de meest pompeuze auto's van deze tijd (die wij zelf nooit zouden kunnen betalen ) en je merkt dat andere weggebruikers daar op reageren. Ze laten je er al ver van tevoren tussen of vinden het nodig een spelletje met je te spelen en te kijken of ze je er met een BMW 3 serie uit kunnen rijden. Treurig.

Ik ben blij dat mijn man zo netjes, sociaal en veilig rijdt, compenseert die asociale Audi-rijders weer een beetje
In mijn dikke auto gedraag ik me ook precies als een vent. En langzaam optrekkers, langzaam rijders en trutteschuddertjes rij ik het liefst van de weg af
Als ik naast zo'n opgefokte Golf GTI met 4 strakke gasten bij het stoplicht sta, je weet wel: keiharde muziek, half over de stopstreep, af en toe alvast even een dotje gas geven, dan heb ik er soms plezier in om als eerste weg te zijn. En dan denk ik 'I'll be burning rubber, you'll be kissing my ass'. Hoe kinderachtig is dat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven