Schoenen uit in huis?

07-07-2019 22:14 263 berichten
Laatst hoorde ik daar een discussie over. Zou liever ook geen schoenen in huis willen, maar vind dat zo'n gedoe om te handhaven. Wat doen jullie? En hoe doen jullie dat?

Schoenen uit in huis

Totaal aantal stemmen: 339

Ja (55%)
Nee (45%)
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
07-07-2019 22:38
Eigen sloffen meenemen als je ergens op visite gaat?
Is dit echt?
Wie doet dit?

Ik weet niet wat ik hoor joh.
Ik denk dat ik zou vrezen voor het verstand van mijn vrienden als bij mij langskomen voor een borrel of een etentje en dan uit een tasje hun eigen slofjes halen.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
07-07-2019 22:17
Nee, hier hoeft dat niet. We hebben ook geen tapijt, dus eventuele viezigheid is makkelijk schoon te maken.

Ik vind mensen die op sokken lopen bij een ander thuis altijd een beetje viezig. Dan ben ik 'bang' dat ze zweetvoeten hebben en dat heb ik liever niet in mijn huis ;-)
Want schoenen zijn frisser dan zweetvoeten ondanks al die openbare toiletten en andere viezigheid?
Alle reacties Link kopieren
Sooofff schreef:
07-07-2019 22:40
Want schoenen zijn frisser dan zweetvoeten ondanks al die openbare toiletten en andere viezigheid?
Ja vind ik wel.
Ik heb hier nog nooit rare dingen op de grond aangetroffen van mensen die op bezoek kwamen. Hooguit wat zand. Nou, dat zuig ik op en klaar is kees.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
07-07-2019 22:38
Nou ben ik nieuwsgierig waar de schoenen per definitie uitgaan vanwege hygiene of er ook een hond woont?
Ehm, nee.
Wij hebben geen schoenen aan in huis. Volwassen visite houdt die wel aan, kinderen en jongeren doen ze meestal uit zichzelf uit. Zo gaat dat bij de meesten die ik ken overigens.
Alle reacties Link kopieren
Hier geen verplichting, wil je je schoenen aan dan laat je ze aan, wil je ze uit dan doe je ze uit. Alleen vriendjes van de kinderen en de kinderen zelf natuurlijk ook, moeten als ze boven willen spelen de schoenen uit doen.

Ik heb overigens ooit iemand aan het werk gehad die netjes zijn werkschoenen uitdeed als hij naar boven moest en anderen verzocht hetzelfde te doen.
makreel schreef:
07-07-2019 22:38
Eigen sloffen meenemen als je ergens op visite gaat?
Is dit echt?
Wie doet dit?

Ik weet niet wat ik hoor joh.
Ik denk dat ik zou vrezen voor het verstand van mijn vrienden als bij mij langskomen voor een borrel of een etentje en dan uit een tasje hun eigen slofjes halen.
Oh als ik een dag naar mijn (schoon)ouders ga doe ik dat ook wel hoor. Lekker daar met warme sloffen op de bank, comfortabeler dan de hele dag op schoenen lopen.
Ze heeft het over familie hè, niet over vrienden of kennissen.
makreel schreef:
07-07-2019 22:38
Eigen sloffen meenemen als je ergens op visite gaat?
Is dit echt?
Wie doet dit?

Ik weet niet wat ik hoor joh.
Ik denk dat ik zou vrezen voor het verstand van mijn vrienden als bij mij langskomen voor een borrel of een etentje en dan uit een tasje hun eigen slofjes halen.
Grappig, is hier juist heel normaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal visite nooit zeggen dat ze hun schoenen uit moeten doen maar zelf doen we ze wel altijd uit. Bij andere mensen doe ik mn schoenen ook niet zomaar uit, behalve bij mijn Scandinavische schoonfamilie, daar hoort het.
Kunnen we elkaar een beetje in elkaars waarde laten? Dat anderen het anders doen betekent toch niet per definitie dat diegene niet spoort? Het is toch leuk om te lezen hoe anderen het doen?
Orișa schreef:
07-07-2019 22:44
Grappig, is hier juist heel normaal.
Echt? Ik ken dat ook totaal niet.
Pinda-Kaas schreef:
07-07-2019 22:44
Ik zal visite nooit zeggen dat ze hun schoenen uit moeten doen maar zelf doen we ze wel altijd uit. Bij andere mensen doe ik mn schoenen ook niet zomaar uit, behalve bij mijn Scandinavische schoonfamilie, daar hoort het.
Vanwege sneeuwbagger?
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
07-07-2019 22:38
Nou ben ik nieuwsgierig waar de schoenen per definitie uitgaan vanwege hygiene of er ook een hond woont?
Ja hond present. Die gaat in de herfst, lente en winter via de berging naar binnen, eerst even poten afspoelen en drogen. Stofzuigen doen we iedere dag. Maar dat heeft minder met de hond te maken, meer met zoon (daar gaat inderdaad meer eten in kruimelvorm op de grond dan in zijn mond).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Maloochem schreef:
07-07-2019 22:46
Kunnen we elkaar een beetje in elkaars waarde laten? Dat anderen het anders doen betekent toch niet per definitie dat diegene niet spoort? Het is toch leuk om te lezen hoe anderen het doen?
Is het verboden om te vinden dat mensen niet sporen dan?

Muv één post die misschien wat minder "OMG-wat-vreemd" geformuleerd had kunnen worden lees ik namelijk niks raars.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
07-07-2019 22:47
Vanwege sneeuwbagger?
voornamelijk, inderdaad

ik ben sindsdien ook veel kritischer geworden op mijn sokken
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
07-07-2019 22:43
Oh als ik een dag naar mijn (schoon)ouders ga doe ik dat ook wel hoor. Lekker daar met warme sloffen op de bank, comfortabeler dan de hele dag op schoenen lopen.
Ze heeft het over familie hè, niet over vrienden of kennissen.

Ooh doe ik bij vrienden ook hoor. Van die instap slipperdingen van Ikea die je makkelijk uit doet op de bank.
Loop er thuis ook op, anders heb ik ondanks sokken geheid koude voeten.
.
miekemv schreef:
07-07-2019 22:47
Vanwege sneeuwbagger?
Nee daar draag je gewoon geen schoenen in huis, ook als er geen sneeuw ligt.
Alle reacties Link kopieren
Bezoek mag het helemaal zelf weten.
Zelf doe ik thuis altijd direct mijn schoenen uit, vind ik lekkerder lopen en zitten.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
lemoos2 schreef:
07-07-2019 22:48
Ja hond present. Die gaat in de herfst, lente en winter via de berging naar binnen, eerst even poten afspoelen en drogen. Stofzuigen doen we iedere dag. Maar dat heeft minder met de hond te maken, meer met zoon (daar gaat inderdaad meer eten in kruimelvorm op de grond dan in zijn mond).
Met een kleintje op de vloer in huis begrijp ik dat.
Ik vind het veel fijner om schoenen aan te houden. Vrouw vindt het juist fijner als iedereen ze uit heeft. Soms doe ik dat, soms ook niet.
Misschien ben ik nogal smerig, maar zelfs met twee kleine kinderen in huis boeit het me niet heel erg wat er precies aan bacterien op de vloer rondzwerven.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
07-07-2019 22:54
Nee daar draag je gewoon geen schoenen in huis, ook als er geen sneeuw ligt.
het komt wel voort uit dat je geen sneeuw en strooizout in je huis wilt en dat het onbeleefd is om je gastheer/vrouw het 'aan te doen' dat ze moeten schoonmaken nadat je binnen bent geweest
Alle reacties Link kopieren
Hier geen schoenen in huis en ik merk dat het minder schoonmaken is. Vrienden en kennissen die hier komen weten dat ik geen schoenen in huis wil en voor hen heb ik pantoffeltjes in verschillende maten, die ik na gebruik in de wasmachine doe.

Mijn zus doet heel vervelend, wil haar schoenen nooit uittrekken, verder nooit problemen met mensen als ik vraag om de schoenen uit te trekken.
Pinda-Kaas schreef:
07-07-2019 22:57
het komt wel voort uit dat je geen sneeuw en strooizout in je huis wilt en dat het onbeleefd is om je gastheer/vrouw het 'aan te doen' dat ze moeten schoonmaken nadat je binnen bent geweest
Zal best.
Gisselle schreef:
07-07-2019 22:58
Hier geen schoenen in huis en ik merk dat het minder schoonmaken is. Vrienden en kennissen die hier komen weten dat ik geen schoenen in huis wil en voor hen heb ik pantoffeltjes in verschillende maten, die ik na gebruik in de wasmachine doe.

Mijn zus doet heel vervelend, wil haar schoenen nooit uittrekken, verder nooit problemen met mensen als ik vraag om de schoenen uit te trekken.
Misschien van die zwembadhoesjes aanbieden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven