Schoenen uit in huis?

07-07-2019 22:14 263 berichten
Laatst hoorde ik daar een discussie over. Zou liever ook geen schoenen in huis willen, maar vind dat zo'n gedoe om te handhaven. Wat doen jullie? En hoe doen jullie dat?

Schoenen uit in huis

Totaal aantal stemmen: 339

Ja (55%)
Nee (45%)
Pantoffeltjes en slofjes. Hoe groot zijn die dan? Ik zie meteen van die kindersloffen voor mij met beren er op.
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
07-07-2019 22:57
Misschien ben ik nogal smerig, maar zelfs met twee kleine kinderen in huis boeit het me niet heel erg wat er precies aan bacterien op de vloer rondzwerven.

Mij kan dat ook niet echt boeien. Mijn vloer is om op te lopen en niet om van te eten. ;-D

Ik heb 2 katten in huis die uitharen, ik heb vaak ramen en balkondeuren open en er zal gedurende de dag ongetwijfeld zand en stof naar binnen waaien. Ik stofzuig en swiffer regelmatig, maar niet 5 x op een dag.
Ik wil het mijn gasten dan ook niet aandoen om op sokken in mijn huis rond te lopen. Dat doe ik zelf ook niet, ik heb zelf altijd van die nepcrocs aan in huis. Die kan ik ook makkelijk uitgooien als ik met mijn voeten op de bank wil liggen. ;)
serengeti wijzigde dit bericht op 07-07-2019 23:07
0.19% gewijzigd
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren
De kinderen moeten hun schoenen uit doen. Die spelen veel buiten en dan is het schoenen bij de deur uit. Ik doe ze zelf ook meestal uit tenzij ik snel weer weg ga. Mijn vriend houdt ze meestal aan als ie nog de deur uit moet, ook al is dat een paar uur later. Mafkees ;)
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Lekker zonder schoenen.
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
07-07-2019 22:57
Misschien ben ik nogal smerig, maar zelfs met twee kleine kinderen in huis boeit het me niet heel erg wat er precies aan bacterien op de vloer rondzwerven.
Inderdaad. Bouwen ze tenminste wat antistoffen op. Mijn man weigert elders zn schoenen uit te trekken. We hadden een thuiskapster, we gingen naar haar, ze had tapijt op de trap. Moesten alle klanten hun schoenen uitdoen in de hal. We moesten een andere kapper zoeken.....
ik geef mn bek ook maar een douw
Hier absoluut geen schoenen in huis. Nu moet ik eerlijk zeggend at ik (officieel) een vorm van smetvrees heb. Dit richt zich voornamelijk op dierenuitwerpselen en aangezien mensen overal maar doorheen banjeren en totaal niet opletten waar ze lopen zit dat regelmatig onder schoenzolen. Het idee dat er mogelijk wormeitjes of larven inzitten.. Nou ja goed, het geeft mij paniekaanvallen.

Op zich is het niet lastig handhaven, enkel met monteurs of bezorgers van wasmachine/koelkast etc. Ik heb een doosje met schoenhoesjes maar daar wordt altijd zo vreselijk moeilijk over gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe juist weer vaak schoenen aan in m’n eigen huis als er bezoek komt. :bonk:
‘t Zal wel net zo zijn als met je kinderen, die van je eigen vind je meestal ook best mooi.
Alle reacties Link kopieren
Thuis doe ik als ik in de avond thuis komt wel mijn schoenen uit. Overdag niet.

En heb er echt een hekel aan als ik ergens kom en ik moet mijn schoenen uit doen.
Als ik sloffen aan zou moeten zou ik zo’n pyjama gevoel krijgen. Ik kom bij je borrelen geen pyjama party houden.
_CarmiggelT_ schreef:
07-07-2019 23:09
Ik doe juist weer vaak schoenen aan in m’n eigen huis als er bezoek komt. :bonk:
Dat herken ik wel.
Het eerste wat ik doe als ik thuis ben in schoenen uit, sloffen aan tenzij ik zo weer weg moet. Of nu het zo warm is lekker op blote voeten of m'n crocs. Bezoek mag zelf kiezen wat ze willen.
Bij een vriendin is de regel schoenen uit dus dan neem ik altijd zelf slofjes mee als ik op sokken te koud vind. Ik vind het zelf gewoon prettiger gewoon zo met je voeten op de bank enzo. Dat doe je toch minder snel met schoenen aan...

Ik heb ook zo'n beetje meer paar sloffen dan schoenen want als ik leuke zie kan ik het vaak niet laten...
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 07-07-2019 23:14
11.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
_CarmiggelT_ schreef:
07-07-2019 23:09
Ik doe juist weer vaak schoenen aan in m’n eigen huis als er bezoek komt. :bonk:
Ik ook hoor.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
_CarmiggelT_ schreef:
07-07-2019 23:09
Ik doe juist weer vaak schoenen aan in m’n eigen huis als er bezoek komt. :bonk:
Haha ja. Dankjewel flylady. Get dressed to the shoes!
Alle reacties Link kopieren
Als het vies weer zou zijn, dan zou ik het ook vragen om uit te doen. Anders niet.
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
07-07-2019 22:59
Misschien van die zwembadhoesjes aanbieden?
waar kan je die kopen?
Alle reacties Link kopieren
Vergeetmenietje1980 schreef:
07-07-2019 23:05
Pantoffeltjes en slofjes. Hoe groot zijn die dan? Ik zie meteen van die kindersloffen voor mij met beren er op.

Afbeelding

IKEA
.
Alle reacties Link kopieren
Ik houd niet van schoenen aan in huis. Maar als iemand ze wel aan wil houden vind ik dat prima. Vies? Welnee. Laminaat en daar haal je zo een dweil overheen. Btw ik heb een hond en die hoeft ook zijn schoenen niet uit als die binnenkomt :D
Alle reacties Link kopieren
Wij dragen nooit schoenen in huis. Vinden man en ik beiden niet fijn en de kinderen nemen het gewoon over. Mensen die ons kennen, doen het meestal ook, maar het hoeft niet.

Boven moeten ze wel uit.
Alle reacties Link kopieren
Hier komen nogal wat pubers over de vloer. Ik heb liever dat die hun schoenen aanlaten :). Hier trekken ze meestal schoenen uit. Wat ze ook altijd doen is gewone kleren uit en joggingbroeken aan. Gaan ze een uur later weer weg dan weer gewone kleren aan en vaak ook eerst douchen :wtf:. Kan maar zo dat ze drie outfits gebruiken op een dag. Maar antwoord op de vraag: iedereen mag hier schoenen aanhouden maar meestal doen ze dat niet.
Beter een half motto....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn schoenen veel aan, ook in huis ivm steunzolen. Ik kan ook slecht lopen op sokken of blote voeten, binnen de kortste keren heb ik dan weer flink last van mijn voeten dus dat laat ik wel. Sloffen en slippers zijn hierdoor geen optie...
_CarmiggelT_ schreef:
07-07-2019 23:09
Ik doe juist weer vaak schoenen aan in m’n eigen huis als er bezoek komt. :bonk:
Dat deed ik in het begin ook omdat dat de outfit toch af maakt maar ik had er een keer schijt aan en toen zei iedereen dat ik groot gelijk had en niet veel later zag ik andere familieleden thuis ook gewoon de sloffen aanhouden. Ik weet nog wel dat het vroeger meer een ding was voor Turkse en Marokkaanse families, tenminste ik kende vroeger als kind niemand waarbij de schoenen uit gingen thuis behalve bij een Turks vriendinnetje.

Ik heb trouwens best een stapel van die 3 euro slofjes van de Primark, gewoon basic stoffen slofjes, al dan niet met elastiek, met anti slip dopjes aan de onderkant. Die gooi ik ook bijna als eerste in mijn koffer als ik op vakantie ga want anders mis ik echt iets en die hotel wegwerp slippers zijn een drama. Sloffen voor bezoek ga ik niet kopen want dan moet ik veel te veel verschillende maten kopen en dan ook nog een paar dubbel. Vind het zelf ook niet fijn om sloffen van een ander (of voor bezoek aan te hebben) aan te hebben. Je weet niet of de ander schone voeten heeft en ik heb zelf soms last van voetschimmel en ik wil niemand besmetten.
1ste werk bij thuiskomst van mezelf: Jas uit, schoenen uit.

Ik loop 100 keer liever op sokken.

Maar als er bezoek is gaan ze meestal terug aan, want bezoek hoeft mijn sokken niet te zien.


Tegen bezoek zeg ik nooit wat. Die doen maar hun zin.
95 % houdt zijn schoenen aan.
Een enkeling wil een keer zijn schoenen uit.



In mijn omgeving blijven schoenen standaard overigens aan.

Die 1ne keer dat ik mijn schoenen een keer uitmik bij mijn ouders krijg ik gelijk een preek over koude voeten en sokken die sneller verslijten.
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 07-07-2019 23:48
24.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
07-07-2019 22:38
Eigen sloffen meenemen als je ergens op visite gaat?
Is dit echt?
Wie doet dit?

Ik weet niet wat ik hoor joh.
Ik denk dat ik zou vrezen voor het verstand van mijn vrienden als bij mij langskomen voor een borrel of een etentje en dan uit een tasje hun eigen slofjes halen.
Ow wij hebben wel vrienden waarbij we dat allemaal gewoon doen. Maar we blijven over het algemeen bij elkaar slapen. Is er gewoon ingeslopen, juist wel gezellig en informeel.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Zelf doe ik mijn schoenen altijd gelijk uit als ik thuis kom. Schoenen zitten niet lekker en ik kan niet wachten tot ik ze uit kan doen. Als ik op visite ga doe ik ze ook meestal uit en mijn eigen sloffen aan.
Mijn vriend heeft altijd schoenen aan. Doet ze aan zodra hij beneden komt en pas uit als hij naar bed gaat.
Visite mag ook de schoenen aan laten. Alleen de kinderen doen ze vaak uit omdat ze nog wel eens op de bank of stoelen zitten met hun voeten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zo ongastvrij dat schoenen moeten uit gedoe. Als het even kan dan ga ik niet naar mensen met deze regel.
Ik moest het zelfs een keer doen op een open huizen dag ik heb dat geweigerd (deels omdat ik perse van hun gekke slipper sloffen moest dragen. Uh ja van zulke smalle slippers zeker maat 37 met mijn brede maat 42 voeten dacht het niet)
Ben daar dus ook zonder verder gekeken te hebben weggegaan. Had wel mijn gegevens achter gelaten. Belde later de makelaar waarom we geen interesse hadden. Moet eerlijk toegeven dat dit ook buitenlandse mensen waren die mij geen blik waardig vonden en alle woorden tot mijn man richtte maar het toppunt was dat hele geen schoenen gebeuren.
Nou goed aangegeven dat het mij beter leek als deze mensen zelf geen bezichtigingen meer zouden moeten begeleiden.

Als er echt kleine kinderen zijn die kruipen enzo snap ik het nog wel en met tegenzin doe ik het dan uiteraard wel maar nogmaals ik kom wel minder vaak als dat de regel is.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Thuis doe ik schoenen vrijwel altijd uit en draag dan pantoffels tenzij dat te warm is. Maar dat is gewoon omdat ik dat lekkerder vind en daar niemand is die zegt dat dat moet. Als er mensen op visite zijn laat ik mijn schoenen meestal wel aan.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven