schoonmaak rituelen

27-09-2015 13:40 136 berichten
ik ben benieuwd aar jullie schoonmaak rituelen.

mijn schoonmaak rituelen zijn als volgt

- wc pot eerst met een beetje cif en daarna kokend heet water en dan bleek middel laat ik de c borstel inweken en daarna wc een en dan neem ik van boven naar beneden af de hele wc inc tegels met dettol en kokend heet water afgekoeld en dan de vloer.

ik dweil met kokend heet water de tegels in de keuken en de vloer in de woonkamer eerst met bleekmiddel daarna dettol.

ik strijk maar daarvoor heb ik wel een beetje hulp nodig van nibro strijkhulp ik strijk de kleding niet als ze helemaal opgedroogd zijn maar een beetje vochtig want dan kan je ze het best strijken. oja ik strijk alles theedoeken onderbroeken vaatdoekjs etc

keukenblad maak ik ook eerst schoon met dettol en dan met een schone en hete doekje.

de badkamer zelfde als mijn wc en dat is het een beetje.

nu jullie.
Alle reacties Link kopieren
Blablablabla hoeft geen contact te zoeken met de GGD. De GGD houdt zich nl gewoon aan de wet. Wat zij gevonden heeft bij het rivm is gewoon leidend. En er zitten zowel in chloor als in detol ingrediënten die slecht zijn voor de gezondheid. Waarom zou je express risico lopen? Zeker wanneer het onzinnig is: de grootste functie van chloor is bleken: daarom gebruiken mensen het voor de wc. Het op de vloer flikkeren is dus gewoon onzinnig en niet nodig.
quote:BriannaF schreef op 01 oktober 2015 @ 12:59:

Begrijp ik goed dat je de w.c. schoonmaakt met cif, kokend water, chloor èn w.c.eend? Dus 4 keer een schoonmaakmiddel erin? Waarom?

Ik weet niet of het al geopperd is, maar een stoomreiniger zou ideaal zijn voor jou.

Mijn rituelen? Als ik denk dat het niet meer acceptabel is maak ik eens wat schoon.Ja dat is de perfecte oplossing alleen ik heb daar geen budget voor.
quote:jadaiswa schreef op 01 oktober 2015 @ 13:00:

Blablablabla hoeft geen contact te zoeken met de GGD. De GGD houdt zich nl gewoon aan de wet. Wat zij gevonden heeft bij het rivm is gewoon leidend. En er zitten zowel in chloor als in detol ingrediënten die slecht zijn voor de gezondheid. Waarom zou je express risico lopen? Zeker wanneer het onzinnig is: de grootste functie van chloor is bleken: daarom gebruiken mensen het voor de wc. Het op de vloer flikkeren is dus gewoon onzinnig en niet nodig.Jij geeft aan dat je de zaak kan sluiten als ze er achter komen dat je chloor of dettol gebruikt. Dat klopt niet, dus de ggd inspectie zou dit allemaal uit zijn duim zuigen zeker? En de gob ook? Informatie van internet is sowieso niet te vertrouwen. Een grootschalig kinderopvang die dettol gebruikt zal zeker ook de risico nemen om toch dettol te gebruiken. Het zou fijn zijn als je de juiste informatie zou verkondingen. In plaats van mensen in paniek te jagen.
quote:Tas28 schreef op 01 oktober 2015 @ 18:04:

[...]

Ja dat is de perfecte oplossing alleen ik heb daar geen budget voor.Dan koop je m toch op marktplaats? Net als je andere spullen?
quote:Tas28 schreef op 01 oktober 2015 @ 18:09:

Informatie van internet is sowieso niet te vertrouwen.

Eeehm, ik weet niet of je weet waar RIVM voor staat, maar voor de volledigheid: Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu.

Dit is een officiële overheidsinstantie.
Ik las ergens ( volgens mij in dit topic) dat een stoomreiniger niet op laminaat kan. Ik weet niet welke vloer je hebt?

Maar gewoon een sopje is ook prima hoor. Hier komt ook geen stoomreiniger want laminaat.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Een laminaatvloer dwijlen met chloor en kokend water is net zo goed niet bevorderlijk.

Tas, jij kan rustig beweren dat ik het niet weet, en nee van go heb ik geen verstand, maar wel van kwaliteitseisen in de kinderopvang. En als iets voor kinderen op het kinderdagverblijf niet gezond is (chloor, detol) is dat voor kinderen op een go ook zeker niet gezond.

En als dit nu het enige was, ala... Maar voor de rest heb je je zaken ook niet echt op orde, tenminste wanneer alles wat je hier schrijft waar is.
Wat is er mis met dettol? ik gebruik de dettol spray voor aanrecht, keuken, tafels en alles eigenlijk. dit is dus schadelijk??

verder gebruik ik wc eend voor de wc, ajax eend voor badkamer en dweil ik alles met ajax lemon.
Vanwege dit;quote:_blabla_ schreef op 30 september 2015 @ 20:13:

[...]

Daar staat helaas geen jaartal op, maar ik heb zojuist even gekeken op de website van het rivm, daar staan ook alle protocollen op rondom gezondheidsrisico's. (normaal forum ik via mijn telefoon, maar ben nu even achter de computer gaan zitten, is iets makkelijker als je bronnen wilt geven) En hun meest recente protocol aangaande kinderopvang (kindercentra en peuterspeelzalen) is van september 2014 en daar staat wederom in genoemd: " Gebruik alleen wettelijk toegelaten desinfectiemiddelen. Middelen zoals Dettol, Lysol en Lyortol mogen niet voor desinfectie van oppervlakken worden gebruikt, omdat ze niet (meer) wettelijk zijn toegelaten voor desinfectie."

http://www.rivm.nl/dsreso ... isposition=inline&ns_nc=1 pagina 58

En het rivm is onderdeel van het ministerie van volksgezondheid dus als de richtlijnen veranderen zal dat daar ook aangepast worden, ik denk dus niet dat dit verouderd is en dat de wet in de tussentijd is aangepast.

In het protocol over de buitenschools opvang op diezelfde site wordt datzelfde trouwens ook nog genoemd.

Natuurlijk valt dan nog te bediscussiëren of gastouderopvang onder kindercentra valt, maar het lijkt me heel stug dat iets wat door kindercentra, peuterspeelzalen en buitenschoolseopvang niet gebruikt mag worden omdat ze wettelijk niet zijn toegelaten voor desinfectie wel door een gastouder gebruikt mogen worden voor desinfectie.

En wat het verschil is tussen deze desinfectanten en anderen? Er wordt sowieso aangeraden om het desinfecteren te beperken tot een minimum, dus niet dagelijkse alle oppervlakken desinfecteren, maar alleen in gevallen van braaksel, bloed of bloederige diarree desinfecteren (of op advies van de ggd bij een epidemie). Het beleid is om niet te desinfecteren waar schoonmaken voldoende is. Er wordt aangereden om 70% alcohol te gebruiken of een chlooroplossing van chloortabletten bij desinfectie, deze zijn wel toegestaan omdat ze snel werken, vluchtig zijn en geen toxisch residu achterlaten. Dettol, lysol en lyortol laten wel residu na en in een omgeving waar kleine kinderen zich bevinden (die overal aan zitten / wellicht aan likken enz.) wil je dat ze zo min mogelijk risico lopen om gevaarlijke stoffen binnen te krijgen.

De werkzame (desinfecterende) stof in dettol is chloorxylenol, dat spul is zo sterk dat er niet met zekerheid gezegd kan worden of het veilig is in gebruik gedurende zwangerschap "Zwangerschap

Gebruik dit medicijn alleen na overleg met uw arts. Het is niet bekend of chloorxylenol veilig is tijdens de zwangerschap. Wel is bekend dat het door de huid heen in het bloed terecht komt en zo de baby kan bereiken"

Dat lijkt me ook een duidelijk teken dat het geen gezellig spul is.

TO je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik zou mij nogmaals afvragen of dit op deze manier wel nodig is (en dan druk ik mij nog zachtjes uit), wat het gob en de ggd dan ook zeggen volgens jou.
quote:jadaiswa schreef op 01 oktober 2015 @ 18:22:

Een laminaatvloer dwijlen met chloor en kokend water is net zo goed niet bevorderlijk.

Tas, jij kan rustig beweren dat ik het niet weet, en nee van go heb ik geen verstand, maar wel van kwaliteitseisen in de kinderopvang. En als iets voor kinderen op het kinderdagverblijf niet gezond is (chloor, detol) is dat voor kinderen op een go ook zeker niet gezond.

En als dit nu het enige was, ala... Maar voor de rest heb je je zaken ook niet echt op orde, tenminste wanneer alles wat je hier schrijft waar is.

Op wat voor feiten baseer jij dat ik mijn Zaken niet op orde heb? Ken je mij persoonlijk? En nog iets ik heb alles op orde om go te zijn. Het enige wat ik hier plaats is waar ik tegen aanloop, de andere kant zie je niet. Mij oma zij altijd,

in het donker zijn alle katten grijs/grauw.
quote:Tas28 schreef op 01 oktober 2015 @ 19:05:

[...]

Op wat voor feiten baseer jij dat ik mijn Zaken niet op orde heb? Ken je mij persoonlijk? En nog iets ik heb alles op orde om go te zijn. Het enige wat ik hier plaats is waar ik tegen aanloop, de andere kant zie je niet. Zo gek is die conclusie niet hoor. In de vele posts en reacties die jij geplaatst hebt, komt een zorgelijk beeld naar voren. Dat brei niet recht door er een 'andere kant' bij te halen. Het is duidelijk genoeg dat de zaken bij jou bepaald niet verantwoord lopen. Je reacties versterken dat beeld alleen maar.quote: Mij oma zij altijd,

in het donker zijn alle katten grijs/grauw.Wat een vreemd gezegde in deze context. Wat bedoel je hier mee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven