Stoomreiniger, wat moet ik ermee?
maandag 17 oktober 2011 om 13:35
Ik heb van iemand een stoomreiniger gekregen, de Momster 1200 van teleshopping. Hoe gebruik je zoiets? Hoe die 'aanmoet' staat in de handleiding. Ik heb het als experiment gericht op de kraan in de douche en de randjes van de douchebak maar had niet het idee dat er wat gebeurde, behalve dat het vochtig werd van de stoom die neersloeg. Dus: hoe moet je zoiets gebruiken en waarvoor is het vooral handig?
maandag 17 oktober 2011 om 13:44
Het is vooral handig voor aangekoekt vuil (rond je fornuis bijv.), voor moeilijk bereikbaren plekjes, zoals randjes van je douchecabine, of rond je toilet.
Maar ook vieze plekken van je stoffenbank kan je er mee los stomen.
Als je er een stang met voet en doek erom heen hebt kan je heel goed, zonder chemicaliën, je vloer mee dweilen.
Maar ook vieze plekken van je stoffenbank kan je er mee los stomen.
Als je er een stang met voet en doek erom heen hebt kan je heel goed, zonder chemicaliën, je vloer mee dweilen.
maandag 17 oktober 2011 om 15:32
Wat ik doe is: op een vlek de stoom loslaten en meestal zie je wel dat de vlek een beetje loskomt en die haal je dan weg met een duizenddingen doekje (of iig een zacht doekje die geen restjes achterlaat). Ligt natuurlijk ook wel aan de vlek.
Met stoom kan je ook vieze luchtje uit kleding krijgen, of een kreukels (niet te erge, maar vouw kreukels bijvoorbeeld) ui kledingstukken.
Met stoom kan je ook vieze luchtje uit kleding krijgen, of een kreukels (niet te erge, maar vouw kreukels bijvoorbeeld) ui kledingstukken.