suikerzieke hond
zondag 28 maart 2010 om 15:28
Hai bommado, mijn eerst Yorky heeft op 13 jarige leeftijd ook suikerziekte gekregen.
Ik moets ook gelijk aan de spuit.
3 x per week ging ik bloedprikken, en dan werd de dosis bijgesteld.
Het is een poosje goed gegaan.
Echter de suiker is nooit helemaal onder controle gekregen, zeg maar.
Na een half jaar, echt sukkelen, is het mis gegaan.
Hij lag de hele nacht boven zijn waterbak, en kwam niet meer in de pootjes.
Liet ook zijn urine lopen.
Heb direct de volgende morgen de DA gevraagd bij mij thuis te komen.
Om 11.30 kwam zij. Mijn hondje had ook al vanaf zijn 7e een hartruisje, waar hij dagelijks een tablet voor kreeg.
DA hoefde niet eens de stethoscoop, te gebruiken, zo ging het hartje te keer.
Er was geen redden meer aan, de suiker was hem toch fataal geworden.
Om 12.30 heeft zij hem in mijn armen, in laten slapen.
Ik wil je niet ontmoedigen met dit verhaal.
Het was bij mijn schat, een kwestie van factoren, de leeftijd enzzz.
En we kregen de suiker niet onder controle.
Ik hoop oprecht, dat het met jouw snuitje beter afloopt.
Sterkte ermee!.
Ik moets ook gelijk aan de spuit.
3 x per week ging ik bloedprikken, en dan werd de dosis bijgesteld.
Het is een poosje goed gegaan.
Echter de suiker is nooit helemaal onder controle gekregen, zeg maar.
Na een half jaar, echt sukkelen, is het mis gegaan.
Hij lag de hele nacht boven zijn waterbak, en kwam niet meer in de pootjes.
Liet ook zijn urine lopen.
Heb direct de volgende morgen de DA gevraagd bij mij thuis te komen.
Om 11.30 kwam zij. Mijn hondje had ook al vanaf zijn 7e een hartruisje, waar hij dagelijks een tablet voor kreeg.
DA hoefde niet eens de stethoscoop, te gebruiken, zo ging het hartje te keer.
Er was geen redden meer aan, de suiker was hem toch fataal geworden.
Om 12.30 heeft zij hem in mijn armen, in laten slapen.
Ik wil je niet ontmoedigen met dit verhaal.
Het was bij mijn schat, een kwestie van factoren, de leeftijd enzzz.
En we kregen de suiker niet onder controle.
Ik hoop oprecht, dat het met jouw snuitje beter afloopt.
Sterkte ermee!.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
zondag 28 maart 2010 om 19:52
Binkie, wat zielig!
Onze hond heeft op 12 jarige leeftijd ook suiker gekregen (vlak na een loopse periode). Ze begon heel veel te drinken en plaste ook in huis. Ons vermoeden werd door de dierenarts bevestigd, het was suiker. Maar omdat ze net loops was geweest kon het ook een hormonale suiker zijn. We moesten het vergelijken met zwangersschapssuiker. Er was wat aan te doen zei hij. Het suikergehalte moest dmv insuline en voedingsschema's eerst stabiliseren. Daarna kon ze gesterilliseerd worden, met kans op gehele genezing!
En ja hoor, het lukte. na 2 weken was haar suikergehalte op peil en kon ons oude hondje weer zonder insuline! Ze is nu 14 jaar en behalve wat staar en doofheid is ze nog helemaal vrolijk!
Of die klachten komen door de suiker of ouderdom kunnen we nooit zeker weten, maar de suikerziekte is wel weg!
Onze hond heeft op 12 jarige leeftijd ook suiker gekregen (vlak na een loopse periode). Ze begon heel veel te drinken en plaste ook in huis. Ons vermoeden werd door de dierenarts bevestigd, het was suiker. Maar omdat ze net loops was geweest kon het ook een hormonale suiker zijn. We moesten het vergelijken met zwangersschapssuiker. Er was wat aan te doen zei hij. Het suikergehalte moest dmv insuline en voedingsschema's eerst stabiliseren. Daarna kon ze gesterilliseerd worden, met kans op gehele genezing!
En ja hoor, het lukte. na 2 weken was haar suikergehalte op peil en kon ons oude hondje weer zonder insuline! Ze is nu 14 jaar en behalve wat staar en doofheid is ze nog helemaal vrolijk!
Of die klachten komen door de suiker of ouderdom kunnen we nooit zeker weten, maar de suikerziekte is wel weg!