Tettertopic versie 32!
woensdag 30 december 2015 om 22:18
Oh ja, Plous, dat had je al wel eens gezegd. Sorry.
Lekker, uitwaaien op het strand. Wij zijn de laatste dagen weer zo veel buiten geweest, zo lekker is dat toch. Dat is mijn voornemen voor komend jaar: veel vaker buiten zijn.
Balen van het werken, Puss. En je klinkt ook niet zo heel enthousiast over oud&nieuw?
Lekker, uitwaaien op het strand. Wij zijn de laatste dagen weer zo veel buiten geweest, zo lekker is dat toch. Dat is mijn voornemen voor komend jaar: veel vaker buiten zijn.
Balen van het werken, Puss. En je klinkt ook niet zo heel enthousiast over oud&nieuw?
woensdag 30 december 2015 om 23:00
Hm, klinkt inderdaad alsof het ook leuker kan.....
Ik ben met man thuis en meestal gaan we om 12u naar buiten / beneden en dan komen we vanzelf de overige buren tegen.
1 januari mag ik weer gelijk meedoen aan een nieuwjaarsconcert, dus hopelijk ben ik dan niet al te brak
Puss, hoe maak jij altijd die foto-collages op fb? Ik wil er een stel uit Praag opzetten, maar gewoon in 1 post en liefst in het draadje dat ik al heb over Praag.
Ik ben met man thuis en meestal gaan we om 12u naar buiten / beneden en dan komen we vanzelf de overige buren tegen.
1 januari mag ik weer gelijk meedoen aan een nieuwjaarsconcert, dus hopelijk ben ik dan niet al te brak
Puss, hoe maak jij altijd die foto-collages op fb? Ik wil er een stel uit Praag opzetten, maar gewoon in 1 post en liefst in het draadje dat ik al heb over Praag.
donderdag 31 december 2015 om 09:37
Ik heb er al eemtje ingefluisterd gekregen, Plous. Het resultaat staat in het Praag-lijntje op fb
Werkse nog even! Tot hoe laat?
En Puss ook sterkte vandaag, het zal wel weer druk zijn.
Van 12-16u sta ik in de oliebollenkraam van de muziekvereniging. Lekker bakken en verkopen. Er is ook markt in het dorp, dus dat zal wel gezellig worden.
Fijne dag alemaal!
Werkse nog even! Tot hoe laat?
En Puss ook sterkte vandaag, het zal wel weer druk zijn.
Van 12-16u sta ik in de oliebollenkraam van de muziekvereniging. Lekker bakken en verkopen. Er is ook markt in het dorp, dus dat zal wel gezellig worden.
Fijne dag alemaal!
donderdag 31 december 2015 om 17:44
Ik ben thuis nu. Moe.
Even met dekentje en poezels op de bank. MO is al weg naar zijn broer. De rest van zijn familie is daar nu ook. Ze zijn gewend oudjaarsdag de verjaardag van (inmiddels overleden) moeder te vieren.
Hoop lawaai en eten en drinken.
Bij diezelfde broer zitten we ook uit vanavond met onze vriendengroep.
Ik ga pas om een uur of half 10 daar heen. Nu tot mezelf komen na de hectische dag en straks lekker pastaatje eten.
Even met dekentje en poezels op de bank. MO is al weg naar zijn broer. De rest van zijn familie is daar nu ook. Ze zijn gewend oudjaarsdag de verjaardag van (inmiddels overleden) moeder te vieren.
Hoop lawaai en eten en drinken.
Bij diezelfde broer zitten we ook uit vanavond met onze vriendengroep.
Ik ga pas om een uur of half 10 daar heen. Nu tot mezelf komen na de hectische dag en straks lekker pastaatje eten.
donderdag 31 december 2015 om 17:57
donderdag 31 december 2015 om 20:07
Wat fijn dat ze zo rustig zijn. Sjuul slaapt hier ook lekker door. Bounty en Sik geven er ook niet zo om. Ik heb boven wel de gordijnen dicht gedaan en de lampen aan. Tara gaat redelijk, thundershirt aan gedaan en dat helpt zo te zien goed. Ze ligt nu in d'r bench.
De kleine hondjes zijn wat onrustiger, vooral Saartje.
De kinderen zijn er nu nog, dochter gaat nu douchen en tutten en dan om half 10 gaan ze weg. Die zien we morgenmiddag wel weer verschijnen, ze gaan naar een feest in R'dam. K en ik zijn dan lekker alleen met de beesten. Net als elk jaar. Lekker rustig.
Ik heb vanmiddag oliebollen gebakken, ze zijn aardig goed gelukt.
Meisjes, heel veel plezier vanavond! Geniet van het vuurwerk, je gezelschap en lekker eten en drinken! Tot volgend jaar!
De kleine hondjes zijn wat onrustiger, vooral Saartje.
De kinderen zijn er nu nog, dochter gaat nu douchen en tutten en dan om half 10 gaan ze weg. Die zien we morgenmiddag wel weer verschijnen, ze gaan naar een feest in R'dam. K en ik zijn dan lekker alleen met de beesten. Net als elk jaar. Lekker rustig.
Ik heb vanmiddag oliebollen gebakken, ze zijn aardig goed gelukt.
Meisjes, heel veel plezier vanavond! Geniet van het vuurwerk, je gezelschap en lekker eten en drinken! Tot volgend jaar!
vrijdag 1 januari 2016 om 22:25
Zo, nieuw jaar, nieuw jurrekie.
Iedereen oud&nieuw overleefd? Gezellig gehad? Alle vingers en ogen nog heel?
Ik was met man samen thuis, lekker knus. Na middernacht nog even met de buren getoast en een beetje te veel wijn gedronken.
Sammi heeft zich een half uurtje onder het bed verschanst, maar verder vond hij het allemaal wel interessant. Alleen toen het echt ging knetteren buiten, vond hij het niet leuk.
Vandaag alweer een nieuwjaarsconcert gegeven en morgen een borrel bij mijn ouders. Ver-weg-broer is er dan ook met de kinderen, leuk!
Dus. Alles weer achter de rug en over tot de orde van de dag. Althans, vanaf woensdag dan, dan moet ik weer werken. Eerst nog even uitrusten enzo.
(Ja Plous, zoooooo lang heb ik vakantie )
En verder voor iedereen en alle poesjes / hondjes / nijnen / kippen etc:
Iedereen oud&nieuw overleefd? Gezellig gehad? Alle vingers en ogen nog heel?
Ik was met man samen thuis, lekker knus. Na middernacht nog even met de buren getoast en een beetje te veel wijn gedronken.
Sammi heeft zich een half uurtje onder het bed verschanst, maar verder vond hij het allemaal wel interessant. Alleen toen het echt ging knetteren buiten, vond hij het niet leuk.
Vandaag alweer een nieuwjaarsconcert gegeven en morgen een borrel bij mijn ouders. Ver-weg-broer is er dan ook met de kinderen, leuk!
Dus. Alles weer achter de rug en over tot de orde van de dag. Althans, vanaf woensdag dan, dan moet ik weer werken. Eerst nog even uitrusten enzo.
(Ja Plous, zoooooo lang heb ik vakantie )
En verder voor iedereen en alle poesjes / hondjes / nijnen / kippen etc:
vrijdag 1 januari 2016 om 23:01
Ha die tetters, zullen we eens kijken of we deze vol kunnen krijgen? Beloof ik dat ik ook weer wat vaker mee doe Ben eigenlijk wel blij dat de feestdagen weer achter de rug zijn, ze waren dit jaar duidelijk anders dan anders. Maar ook dat hoort er natuurlijk bij.
Het nieuwe jaar is ondertussen al bijna een dag oud en ik wens jullie voor dit nieuwe jaar veel gezondheid en geluk toe! En in het kader van de goede voornemens vond ik dit plaatje
(Ben zelf goed begonnen: fietsend een rondje van 25 km in de duinen gemaakt in een heerlijk zonnetje)
Het nieuwe jaar is ondertussen al bijna een dag oud en ik wens jullie voor dit nieuwe jaar veel gezondheid en geluk toe! En in het kader van de goede voornemens vond ik dit plaatje
(Ben zelf goed begonnen: fietsend een rondje van 25 km in de duinen gemaakt in een heerlijk zonnetje)
vrijdag 1 januari 2016 om 23:29
Doet me denken aan een buurmeis van lang geleden: als ik mopperde dat mijn broek te strak zat, was haar advies om gewoon een grotere broek te kopen. Het was dan ook niet voor niks een buurmeis (zonder 'je'): ze woog 140 kilo.
Dusss, ik ga voor optie 1. Zeer dringend nodig helaas
Maar jouw voornemen om het topic vol te maken, klinkt ook goed
Ik kan me voorstellen dat de feestdagen niet zo fijn waren dit jaar. Moeilijk hoor.
Hoe lang moet je je vader nu al missen?
En wat vond Fr van het vuurwerk?
vrijdag 1 januari 2016 om 23:51
Het is inmiddels ruim 8 maanden geleden. Lijkt lang, maar voelt soms als vorige week. En voor mijn moeder waren het heel pittige weken, vond ik ook lastig om mee om te gaan.
Fr vond het in eerste instantie npg wel fascinerend, dat vuurwerk. Zat een beetje naar buiten te koekeloeren terwijl Fo toen al in het logeerbed lag (en zelfs niet meer wilde eten) en Fa door de woonkamer drentelde. Toen de klappen harder en frequenter werden en ook dichterbij kwamen vond ie het ineens niet meer leuk en kwam op schoot liggen slapen Maar wij gingen de deur uit (in de straat) dus ik heb hem op de bank gezet. Toen we om 3 uur thuis arriveerden kwam het hele spul van boven gerend met heul veul honger .
Fr vond het in eerste instantie npg wel fascinerend, dat vuurwerk. Zat een beetje naar buiten te koekeloeren terwijl Fo toen al in het logeerbed lag (en zelfs niet meer wilde eten) en Fa door de woonkamer drentelde. Toen de klappen harder en frequenter werden en ook dichterbij kwamen vond ie het ineens niet meer leuk en kwam op schoot liggen slapen Maar wij gingen de deur uit (in de straat) dus ik heb hem op de bank gezet. Toen we om 3 uur thuis arriveerden kwam het hele spul van boven gerend met heul veul honger .
zaterdag 2 januari 2016 om 00:08
8 maanden al. Plus alle tijd daarvoor. Dan zijn er nog zoveel momenten die je voor het eerst meemaakt zonder hem.
En dan de zorgen om je moeder, pittig hoor...
Fr klinkt superlief
Ik had ook zo'n smeltmoment met Sammi: hij lag onder het bed en toen ik bij hem ging kijken kroop hij gelijk naar me toe. Totdat hij de flitsen zag, toen ging hij snel weer terug. Maar dat hij toch naar me toe kwam ondanks zijn angst, zo schattig
Lammetje is inmiddels een groot dik schaap, denk ik
En Praag is inderdaad een aanrader. Met het vliegtuig ja.
En dan de zorgen om je moeder, pittig hoor...
Fr klinkt superlief
Ik had ook zo'n smeltmoment met Sammi: hij lag onder het bed en toen ik bij hem ging kijken kroop hij gelijk naar me toe. Totdat hij de flitsen zag, toen ging hij snel weer terug. Maar dat hij toch naar me toe kwam ondanks zijn angst, zo schattig
Lammetje is inmiddels een groot dik schaap, denk ik
En Praag is inderdaad een aanrader. Met het vliegtuig ja.
zaterdag 2 januari 2016 om 00:14
Ja, Fr kan ook zo lekker lief doen. Erg troostrijk mannetje, hij kwam op een heel goed moment in huis. Al lijkt hij nu wel ergens allergisch voor te zijn, heeft ie deze week een prik voor gehad bij de da. Misschien zijn voer, maar we moeten nu eerst even zien hoe hij op die orik reageert. Hij heeft er gelukkig totaal geen last van, is zijn blije zelf.
Ik ga mijn bed eens opzoeken, lag er vannacht laat in en was er om 10 uur weer uit
Ik ga mijn bed eens opzoeken, lag er vannacht laat in en was er om 10 uur weer uit
zondag 3 januari 2016 om 10:33
Even klagen.
De dag voor kerst zijn onze bovenburen verhuisd. Sinds gisteren zijn de nieuwe buren er bezig. Er loopt een kind heen en weer te rennen, lijkt wel
Als dat het geluid wordt dat we de komende jarengaan horen, wordt het er niet gezelliger op, vrees ik. Maarja, om al gelijk op dag 1 te gaan klagen......
En dan zit man allerlei dingen te bedenken om vandaag te gaan doen, terwijl ik het wel een lekker idee vind om eindelijk eens thuis te zijn. Hoewel, de herrie boven ons wordt wel steeds erger.
Hm.
Gisteren wel een gezellige nieuwjaarsborrel gehad bij mijn ouders met broers en zus en alle kinderen.
Maar vandaag wil ik lekker-niks-en-met-een-dekentje-op-de-benk dag.
Inmiddels begint er ook een kind kwaad te schreeuwen boven
Dus. Goeiemorgen allemaal.
De dag voor kerst zijn onze bovenburen verhuisd. Sinds gisteren zijn de nieuwe buren er bezig. Er loopt een kind heen en weer te rennen, lijkt wel
Als dat het geluid wordt dat we de komende jarengaan horen, wordt het er niet gezelliger op, vrees ik. Maarja, om al gelijk op dag 1 te gaan klagen......
En dan zit man allerlei dingen te bedenken om vandaag te gaan doen, terwijl ik het wel een lekker idee vind om eindelijk eens thuis te zijn. Hoewel, de herrie boven ons wordt wel steeds erger.
Hm.
Gisteren wel een gezellige nieuwjaarsborrel gehad bij mijn ouders met broers en zus en alle kinderen.
Maar vandaag wil ik lekker-niks-en-met-een-dekentje-op-de-benk dag.
Inmiddels begint er ook een kind kwaad te schreeuwen boven
Dus. Goeiemorgen allemaal.