Tettertopic versie 32!

03-01-2015 00:56 3004 berichten
Een nieuw jaar, een nieuw weekend, een nieuwe dag, een nieuwe cake, nieuwe poezels, kortom: tijd voor een nieuw topic!

Veel plezier weer!

En een link naar topic 31
Alle reacties Link kopieren
Pilou, wel een hele centimeter succes met klussen straks of klinkt dat heel erg flauw

Splinter, dank voor het compliment!

En kraambezoek, leuk! Zal ik meneer even wassen op 90 graden want klein is ie bepaald niet

Datumprikkertje doen?
Lijkt me een prima plan.

Doe die 90 graden-was maar niet hoor, moet ie zo van proesten en bubbelen.

En ik ben wel wat gewend trouwens, ooit op kraamvisite geweest bij mij nichtje en die baby lag al klem in zijn wieg. Was ook nogal een joekel.

Plou, alles gelukt met PM?

Man heeft Sammi in zijn arm hangen en verzucht dat ie zich blijkbaar al weer een stuk beter voelt
Nou ben ik nog veel erger dan Dee want ik had helemaal niet gereageerd op de berichten van TH. Dat is eigenlijk nog veel erger. Ik had alleen het bericht van Splint gelezen. Ik denk dat Dee vooral bedoelde dat nu de feestdagen weer voorbij zijn en dat de gewone dagen (dus minder moeilijke dagen) weer begonnen zijn. Ik heb ook moeite om dingen netjes m'n strot uit te krijgen.

TH Ik vind het altijd moeilijk om precies over te brengen wat ik bedoel dus daarom en het was niet mijn bedoeling om het compleet te negeren
Het Viva forum is papaja.
Als iets rottig uit de strot komt, krijgt je er niks van om 'sorry, zo bedoelde ik het niet, ik bedoelde....' te zeggen.

Ja, PM heb ik wel moeten omkopen met sushi, maar het is gelukt

Ik zal even foto's op FB zetten
Dat is waar

Oeh, ik ga ff naar FB
En als je nou niet vindt dat iets rot je strot uit komt? Moet het dan ook? Want ik kan er echt werkelijk waar niks verkeerds in zien in mijn opmerking. En het eerste deel van de zin? Lezen jullie daar over heen? Ik weet toch als geen ander hoe de eerste keer (kerst, verjaardag etc) zonder je vader is. Want zijn jullie vergeten dan MIJN vader ook dood is? En dat dit de tweede keer kerst zonder hem is? En zijn tweede verjaardag? Dat ik hem al bijna 2 jaar moet missen?

Dat jullie zo over mij denken vind ik echt niet tof. Dat jullie kunnen denken dat ik zo onbehouwen ben dat ik TH's verdriet om de eerste kerst zonder haar vader bagatelliseer? Oh, de kerst is voorbij, dus het verdriet ook en ga nou gewoon je ding maar weer doen? Schaam je. Echt.

En ja, schrift is lastig. Maar ook lezen. Want interpretatie van woorden ligt bij de lezer. Jullie lezen er iets schandaligs in. Ik niet.

Maar goed, sorry TH. Het is bedoeld zoals Tonks het zegt. Ik weet hoe zeer het doet en het spijt me dat je dit door moet maken.
Ik ben het niet met je eens, Tonks. Jij denkt en zegt altijd dat je je niet goed kunt verwoorden en vervolgens zeg je juist de meest rake dingen.

Je bent gewoon veel te aardig, dat je die opmerking anders leest.
Laat maar. Ik reageer straks wel opnieuw.
Hooi.

Sorry, ik ben hier ook bijna niet. Lees hap/snap bij en dan wil ik reageren maar dan vind ik dat op iedereen moet reageren en dat typt weer zo kut op mobiel.

Ik heb mijn laptop aangeslingerd nu.

Dee als jij jouw woorden anders bedoeld hebt dan heb ik (en een paar anderen) dat verkeerd geïnterpreteerd. Dat kan. Dan heb ik iets anders gelezen dan jij voelde/bedoelde.

Het ergerde mij alleen wel genoeg om er iets van te zeggen.

Eigenlijk maakt het ook niet uit wat ik vind, het gaat om TH.
En TH, ik heb aan je gedacht. En ja heel egoïstisch ook door mijn eigen verdriet. 1e kerstdag bij pap was weer heel erg confronterend maar hij is er nog.

Jouw pap kun je geen knuffel meer geven of tegenaan kletsen.

Dee ook aan jouw verdriet wil ik zeker niet voorbij gaan. Je komt alleen een stuk harder over. Wederom geschreven woord hé. Ik hoor jou nooit over je pap en al helemaal niet meer over je moeder.

Dat is misschien gewoon jouw manier?
quote:Splinter_ schreef op 05 januari 2016 @ 10:45:

Het valt mee gelukkig. Een flinke luchtweginfectie. Hij heeft een injectie gekregen met pijnstilling en ontstekingsremmer en we hebben metacam meegekregen voor de komende dagen. Als het goed is, moet het in het weekend wel weer over zijn. Zo niet, dan krijgt hij antibiotica.

En inderdaad heeft hij het waarschijnlijk opgedaan in het pension, waar hij natuurlijk van alles kan oppikken van de andere katten.

Hij liep weer zo heerlijk rond te struinen in de behandelkamer, lekker beestje. Alles inspecteren, op het bureau van de da springen, voor haar beeldscherm langs, staart door haar gezicht etc. 'Hij is wel nog lekker levendig hè, en niet bang'.

Zo, en nu verder met ons laatste vakantiedagje.

Oh. Helemaal gemist. Maar fijn dat hij alweer in mans arm hangt

Was toevallig gisteren op tv bij de dierendokter een hond die ook met een hoest uit een pension kwam. Zelfde verhaal.
Puss

Dee, je blinkt nou eenmaal niet uit in fijngevoeligheid en deze opmerking past daar gewoon bij. Ook je reactie, door gelijk om je heen te schoppen. Doe dat nou niet.

Het is te makkelijk om het bij ons te leggen. Als wij er nou met z'n 4-en een botte opmerking in lezen, dan is dat niet zomaar. Maar nee, wij moeten ons schamen en wij lezen verkeerd.

Maar jij schrijft het.

En dan kan ik het niet laten om er iets van te zeggen, omdat het voor TH al helemaal niet leuk zal zijn om te lezen. Snap je dat echt niet?

En ja, natuurlijk heb jij ook je verdriet en dat is echt kut. Wat dat betreft sluit ik me aan bij wat Puss zegt.
Pfff.. ik durf niet naar mijn werk. Ik zit in de kamer en Wilco had de autoruiten voor me gekrabd en ging al op de straat onderuit.

Het is spiegelglad!

Ga mijn leven daar niet voor wagen.
.
anoniem_247077 wijzigde dit bericht op 06-01-2016 07:29
Reden: 1x is genoeg
% gewijzigd
@Dee, je hoeft niet je excuses aan te bieden hoor, dat is aan jou. Het feit dat jij vindt dat er niks mis mee is en er een paar mensen je posting anders lezen dan jij had bedoeld en jij vindt dat het aan iedereen ligt behalve jou... Tja.

Verder sluit ik me aan bij Puss en Splinter.

Puss, als je bang bent, zou ik ff wachten met de weg op gaan. Eigen veiligheid gaat voor.

Meestal is het alleen in de wijk glad en daar buiten goed te doen. Maar dan moet het zout we ingereden zijn.
Ik vroeg het me al af, Puss. Als je gaat, doe voorzichtig! Weet je wat het bedrijf ervan vindt?

Ik miet naar Arnhem, dat ligt onder de gevaar-lijn. Hoewel de verkeersinfo net zei dat het van Den Helder tot Nijmegen was.

Voorzichtig aan, voor iedereen die de weg op moet!
Ik heb gister trouwens een klein weekje Praag geboekt in maart
Ik heb mijn teamleider net gesproken. Die zat inmiddels in de auto maar begon te twijfelen of hij zelf ook door zou rijden

Ik hoop dat hij omdraait. Hij kan ook thuis werken.

Maar hij snapte me en ik moest maar kijken of ik evt. later kom of helemaal niet.

Fijn.

Dan neem ik nu koffie.
Oh, dat is wel prettig Puss

Ik ga eens uit bed
quote:Pil0u schreef op 06 januari 2016 @ 07:52:

Ik heb gister trouwens een klein weekje Praag geboekt in maart Lekker!
Oeh, wel prettig om dan thuis te blijven Puss.

Gisteren had ik echt virtueel les Er was een student die ook niet kon komen ivm gladheid. Zij was er via Skype bij.

TH is het nog gelukt met op tijd naar bed gaan?

Lekker Plou van Praag
En Puss, ben je nog thuis? Net op de radio hoorde ik alleen maar veel gedoe bij jouw werkplaats en vooral veel gladheid. Veel te eng hoor, om de weg op te gaan.

En wat lief trouwens, dat MO jouw ruiten ging krabben

Plou, leuk van Praag! Ga je met de trein?

Hip hoor, Tonks, virtueel les.

Ik ben in Arnhem, geen problemen gehad onderweg.
Fijn dat je er bent Splint.

Ik ben thuis en blijf dat ook. Of het moet ineens grandioos opklaren.

Teamleider is ook omgekeerd en weer naar huis gegaan En ik hoorde dat er meer collega's niet waren. Slim. Het is niet dat er hulpbehoevende mensen op ons zitten te wachten en gelukkig zijn er vestigingen in de rest van het land waar het niet ijzelt en er mensen genoeg zijn om het werk op te vangen.
Op tijd naar bed gaan is gisteren zeker niet gelukt want vaste biosavond (in dit geval naar de nieuwste Tarantino geweest ipv flauwe sneak) en soort van nieuwjaarsborrel daarna. Erg gezellig, lekker biertje gedronken en veul te laat naar bed. Vanochtend naar de bank geweest en de zomer- voor winterbanden laten wisselen (want het lijkt erop dat het toch nog wel winters kan worden in Nederland). Ondertussen na lopen denken over een reactie hier want ik heb het vannacht nog wel gelezen maar wilde er toch wel even over nadenken.

Dee, ik ben zeker niet vergeten dat jouw vader er ook niet meer is en dat jij al deze emoties ook hebt gehad en nog hebt. En dat jouw woorden anders bedoeld waren dan ze op het scherm voelden neem ik ook zo van je aan, daar is wat mij betreft geen sorry voor nodig. Wat ik nu zelf wel ervaar is dat mensen (hier en in het dagelijks leven) met fijne woorden komen als ik omschrijf hoe ik me voel. En dat doe ik niet dagelijks, zelfs niet wekelijks maar als ik dat doe helpt mij dat verder. Om met mijn eigen emoties om te gaan en om andere inzichten te krijgen in hoe het voor mijn moeder is. En dat is uiteraard voor iedereen anders, dus ook voor jou en mij.

Puss, wat lief dat je aan me hebt gedacht en wat verdrietig dat het vanuit jouw/jullie verdrietige situatie was. Dat dubbele voel ik af en toe nog wel, als ik langs het ziekenhuis rij. Maar als ik dan even langer nadenk en het leven van mijn schoonzus voor ogen haal weet ik ook dat deze afloop beter past. Maar dubbel is het zeker

Ben wel blij te lezen dat je thuis bent vandaag, ijzel is echt eng.

Tonks, niet te bescheiden over je eigen inbreng hoor. Ik kan hem altijd waarderen! En ik heb zeer veel respect voor wat je allemaal doet. Lukt het om in jouw drukke schema zondag 21 februari vrij te houden? Nee, niet voor een meet maar voor iets dat Tonks en ik ook delen

Pilous, ik ga de foto's nog even op de laptop bekijken maar de verhuisactie lijkt geslaagd En Praaguitstapje, leuk!

Splinter, dank voor de wijze woorden. En fijn dat je veilig over bent gekomen, hopelijk ook weer zonder problemen naar huis. Valt het erg tegen, je eerste werkdag? Ik mag morgen weer, heb er wel zin in.

Hier was het trouwens best koud vanmorgen, beetje jammer dat ik mijn handschoenen bij de keukendeur had laten liggen toen ik op de fiets richting bank ging

Weekje (6 dagen) Ibiza geboekt in mei

Mijn moeder weet nog niks maar die gaat ook mee en mijn zus en haar oudste dochter.

En ik heb een eigen appartement en mijn moeder ook. Zus en kind delen een app.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven