Tips en trucjes gevraagd.

02-11-2010 13:41 28 berichten
Ik heb een vinylvloer liggen in cremekleur. Nou is het opppervlak te vergelijken met een sinaasappelhuid dus van die kleine "gaatjes " er in. Met een grote hond in huis heb ik bepaald niet de gemakkelijkste vloer gekozen, want als hij binnen komt met zijn zandpoten en modderpoten in de herfst en winter, komt dat allemaal in die gaatjes terecht en een paar keer per week sta ik met een ouderwetse luiwagen me een ongeluk te boenen om het allemaal weer een beetje toonbaar te krijgen en daar heb ik schoon genoeg van. Nou heb ik al een aantal allesreinigers uitgeprobeerd waarmee ik het vuil wel gewoon kan wegmoppen, maar helaas.

Heeft iemand de perfecte allesreiniger gevonden en wil dat geheim met mij delen?
andere vinylvloer laten aanrukken.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een vinylvloer in cremekleur: ik lees mee!
Ik zou een ander soort dweil nemen, ipv ander schoonmaakspul; met een luiwagen verplaats je al het zand alleen maar en veeg je het de gaatjes in.

Probeer eens zo'n microvezelding aan een stok. Daar kun je ook veel meer kracht mee zetten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Stoomreiniger gebruiken?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 november 2010 @ 13:51:

Ik zou een ander soort dweil nemen, ipv ander schoonmaakspul; met een luiwagen verplaats je al het zand alleen maar en veeg je het de gaatjes in.

Probeer eens zo'n microvezelding aan een stok. Daar kun je ook veel meer kracht mee zetten.Mijn methode op zich werkt wel, maar ik ben ausgepuft als ik klaar ben en daar wil ik van af.
Ik had vroeger hetzelfde probleem met crèmekleurige tegels. Hier gebruikte ik eens in de zoveeltijd HG dissolvant voor. Ik weet alleen niet of dat ook op vinyl kan. Het lost het vuil op en dat komt dan los. Hierna moet je dan nog een paar keer nadweilen werkt super ( op tegels inieder geval..)
quote:ISTP schreef op 02 november 2010 @ 13:54:

Stoomreiniger gebruiken?Heb ik staan ,maar dat werd me afgeraden omdat de vloer dan te zacht wordt.
quote:love2dance schreef op 02 november 2010 @ 13:55:

Ik had vroeger hetzelfde probleem met crèmekleurige tegels. Hier gebruikte ik eens in de zoveeltijd HG dissolvant voor. Ik weet alleen niet of dat ook op vinyl kan. Het lost het vuil op en dat komt dan los. Hierna moet je dan nog een paar keer nadweilen werkt super ( op tegels inieder geval..)Hé, bedankt.
quote:Cateautje schreef op 02 november 2010 @ 13:56:

[...]

Heb ik staan ,maar dat werd me afgeraden omdat de vloer dan te zacht wordt.Oh, ik gebruik 'm standaard op mijn mooie glow in the dark plastic vloer, alleen niet te lang op 1 plek blijven hangen.
Er is ook heel veel reclame over Cilit bang, heeft iemand hier ervaring mee?
Een zwabber en blue wonder
quote:tilalia2 schreef op 02 november 2010 @ 14:00:

Een zwabber en blue wonder Opgeschreven
quote:love2dance schreef op 02 november 2010 @ 13:55:

Ik had vroeger hetzelfde probleem met crèmekleurige tegels. Hier gebruikte ik eens in de zoveeltijd HG dissolvant voor. Ik weet alleen niet of dat ook op vinyl kan. Het lost het vuil op en dat komt dan los. Hierna moet je dan nog een paar keer nadweilen werkt super ( op tegels inieder geval..)Bij vinyl wel uitkijken met de naden dan, want je loopt het risico dat ook die loslaten (en omkrullen)...

Een zwabber en blue wonder Hier ook blue wonder, topspul. Het is wel duurder dan andere allesreinigers, maar je doet heel lang met een fles.
The time is now
Mijn moeder heeft dit in de bijkeuken, zij gebruikt hetvolgende:

Dasty van de wibra, ik weet niet hoe groot jouw ruimte is maar mijn moeder die sprayt per strook, wacht even en daarna gaat ze er met een kleine bezem(soort kleine schrobber,hout) rustig overheen.

Alles wordt superschoon. Daarna dweilt ze gewoon met heet water de vloer en perfect schoon!

Ze is er een klein kwartiertje mee bezig.
quote:Medatative_rose schreef op 02 november 2010 @ 14:14:

Mijn moeder heeft dit in de bijkeuken, zij gebruikt hetvolgende:

Dasty van de wibra, ik weet niet hoe groot jouw ruimte is maar mijn moeder die sprayt per strook, wacht even en daarna gaat ze er met een kleine bezem(soort kleine schrobber,hout) rustig overheen.

Alles wordt superschoon. Daarna dweilt ze gewoon met heet water de vloer en perfect schoon!

Ze is er een klein kwartiertje mee bezig.Ja, ik doe het ook weleens met Dasty. Er is alleen één punt. Ik heb door het hele huis dezelfde vloer liggen , dus is met een kwartiertje ben ik nog niet op de helft van mijn woonkamer en ik heb meerdere flessen nodig.

Een zwabber en blue wonder Hier ook! Werkt voor alles.
Heb eens op een aantal fora zitten kijken over ervaringen met blue wonder. Helaas de meningen zijn verdeeld en over Cillit bang eigenlijk alleen maar zozoverhalen. Dan toch maar eens blue wonder in de groene fles proberen.

Het ligt er trouwens aan waar je het koopt, waar het gaat om de prijs. In bepaalde supermarkten kost het 2,99, maar bij bijvoorbeeld de Appie zit je al gauw aan de 4,39, scheelt nogal.
quote:Cateautje schreef op 02 november 2010 @ 14:38:

Heb eens op een aantal fora zitten kijken over ervaringen met blue wonder. Helaas de meningen zijn verdeeld en over Cillit bang eigenlijk alleen maar zozoverhalen. Dan toch maar eens blue wonder in de groene fles proberen.

Het ligt er trouwens aan waar je het koopt, waar het gaat om de prijs. In bepaalde supermarkten kost het 2,99, maar bij bijvoorbeeld de Appie zit je al gauw aan de 4,39, scheelt nogal.

ja, die groene gebruik ik zelf voor mijn eigen vloer. Heb hem bij de blokker gekocht destijds, was toen in de aanbieding.

Zeker vergelijken want bij de appie schrik ik me soms dood van die prijzen.
Iedere keer als de hond binnenkomt z'n poten schoonmaken?

Ik ken mensen die dat doen. Zou niet mijn oplossing zijn, maar oké.

Hond bij binnenkomst met Dasty ingesprayde sokjes aandoen?
quote:StabiloBoss schreef op 02 november 2010 @ 14:45:

Hond bij binnenkomst met Dasty ingesprayde sokjes aandoen?Ik kan hem ook , net als pippi langkous, op borstels door de kamer laten schaatsen
Ik moet nu met 20 kilo hondevoer op de fiets, dus ik ben er even niet, maar ik hoop op nog meer tips. Zit met de handen in het haar.
quote:StabiloBoss schreef op 02 november 2010 @ 14:45:

Hond bij binnenkomst met Dasty ingesprayde sokjes aandoen?

Dat gif helpt de hond wel om zeep en daarmee is de oorzaak wel weg

Weet niet of dat Blue wonder spul op natuurlijke basis is maar wees je er bewust van dat de stoffen via de voetzolen opgenomen worden.
Hier ligt ook standaard een oude handdoek bij de voor- en achterdeur om de hond de poten af te drogen/vegen (en ook helemaal af te drogen als het regent tijdens het uitlaatrondje), scheelt een hoop gepoets in de rest van het huis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven