Trick-or-treat
donderdag 31 oktober 2019 om 10:22
Het is vandaag Halloween en ik haal straks een zak snoep in huis voor het geval er vanavond kinderen aan de deur staan. Het ene jaar wel, het andere jaar niet. Hoe is dat bij jullie? Het gaat dus niet over de zin of onzin van Halloween maar is puur nieuwsgierigheid.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
donderdag 31 oktober 2019 om 10:33
Hier in de straat komen ze langs met Sint Maarten.
In mijn vorige woonplaats (bij mijn moeder) kwamen ze vorig jaar langs met Halloween. Sint Maarten is daar onbekend. Bewoners hadden van te voren een briefje gekregen of ze mee wilden doen en als ze dat wilden dat ze dan bijvoorbeeld de lamp in de hal aan wilden doen. De meeste mensen die mee deden hadden ook wat versierd, dus het was wel duidelijk waar ze langs konden gaan.
In mijn vorige woonplaats (bij mijn moeder) kwamen ze vorig jaar langs met Halloween. Sint Maarten is daar onbekend. Bewoners hadden van te voren een briefje gekregen of ze mee wilden doen en als ze dat wilden dat ze dan bijvoorbeeld de lamp in de hal aan wilden doen. De meeste mensen die mee deden hadden ook wat versierd, dus het was wel duidelijk waar ze langs konden gaan.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 31 oktober 2019 om 10:37
hier beiden niet. Opgegroeid in een St. Maarten regio en was gewend aan 100 kinderen aan de deur en soms meer incluis vaders die bij veel huizen een neut kregen. Zat ik dus in ons huidige huis met een berg snoep te wachten.Er kwam niemand. Het wordt niet gedaan hier. Wist ik veel, ik dacht dat het in heel Nederland gevierd werd. Ach, eigenlijk ook best wel lekker makkelijk
donderdag 31 oktober 2019 om 10:38
Ooh hier komen er het hele jaar door, soms echt 6 keer per dag kinderen aan de deur voor snoep. Ze weten dat ik altijd snoep in huis heb (ben bakker) en komen zelfs uit andere wijken. Ik heb dus altijd van alles in huis en kom er ook snel weer van af. Vorige week in de vakantie was het hier heel druk aan de deur, ik werd er gek van.
donderdag 31 oktober 2019 om 10:49
Ik woon in NL en vier het al jaren, maar ben nooit langs de deuren geweest. Ja soms naar een paar buren die we dan van tevoren hadden ingeseind.Brownietaart schreef: ↑31-10-2019 10:27Woont iedereen gewoon in Nederland die hier meeschrijft? Hier wordt het namelijk door niemand gevierd en in mijn oude woonplaats en omgeving ook niet. Ik heb dus ook pas snoep in huis op 11 november.
donderdag 31 oktober 2019 om 10:51
Gisselle schreef: ↑31-10-2019 10:38Ooh hier komen er het hele jaar door, soms echt 6 keer per dag kinderen aan de deur voor snoep. Ze weten dat ik altijd snoep in huis heb (ben bakker) en komen zelfs uit andere wijken. Ik heb dus altijd van alles in huis en kom er ook snel weer van af. Vorige week in de vakantie was het hier heel druk aan de deur, ik werd er gek van.
Huh, komen ze dan gewoon zonder reden om snoep vragen bij je?
donderdag 31 oktober 2019 om 11:00
Haha hier ook. Biblebelt.
ik geef mn bek ook maar een douw
donderdag 31 oktober 2019 om 11:06
Bij ons is het druk met Halloween. Dus de zakken snoep liggen klaar.
Officieel mogen kinderen ook alleen bellen bij huizen waar iets "versiert" is voor Halloween. Dus als je geen kaars buiten hebt branden, of andere decoratie hebt, mogen ze officieel niet bellen...
Met Sint Maarten hebben we niemand aan de deur. Tenminste afgelopen jaren.
Officieel mogen kinderen ook alleen bellen bij huizen waar iets "versiert" is voor Halloween. Dus als je geen kaars buiten hebt branden, of andere decoratie hebt, mogen ze officieel niet bellen...
Met Sint Maarten hebben we niemand aan de deur. Tenminste afgelopen jaren.
Carpe Diem!