Verjaardag

18-08-2019 15:21 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen idee wat ik wil met dit topic, maar ik voel me rot en wil het graag even van mij afschrijven.

Ik ben vandaag jarig. Eerste jaar dat ik niet meer thuis woon, en dus zelf m'n verjaardag 'geregeld'. Ouders en omas uitgenodigd om langs te komen.

Lekkere dingen in huis gehaald, taart gekocht/gemaakt. Echter na nog geen 3 kwartier moesten ze al weer weg. En heb ik nog niet eens m'n eten etc kunnen neerzetten buiten de taart en een koekje.

M'n vriend heeft geen cadeautje omdat hij geen geld heeft. Nu gaat het mij absoluut niet om het cadeau, maar een klein gebaar was wel zo leuk geweest.. Een bosje bloemen, een kaartje whatever. Daarnaast weet ik ook dat hij nog wel wat geld heeft.

Van mijn close vrienden heb ik nog niks gehoord..

En nu voel ik mij kut en vergeten. Ik vier al jaren m'n verjaardag niet omdat iedereen eigenlijk op vakantie is. Nu had ik er dit jaar echt een keer zin in, m'n best gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Kerstfeest1998 schreef:
18-08-2019 16:05
Precies.. het gaat mij inderdaad ook echt om de moeite. Verder hebben we wel een goede relatie, hij heeft alleen wel zijn eigen gebruiksaanwijzing.
Ik zou bijna zeggen: waar woon je? Komen we met de vijf dichtstbij wonende forummers langs ;-D
Tjezus, wat vals
Gefeliciteerd en lekker zelf gaan genieten van je hapjes !
Alle reacties Link kopieren
Leafs schreef:
18-08-2019 16:03
Gefeliciteerd!
Ik vind het wel heel heftig dat je ''close'' vriendinnen je niet hebben gefeliciteerd..
Snap heel goed dat je je zo voelt! Van je vriend ook... Pfff desnoods had hij een tekening gemaakt; gaat idd om het gebaar en ik had hem zeker niet uit eten meegenomen. Hij flanst maar wat leuks voor jou in elkaar met een kaarsje erop
Ik zou al je vriendschappen en relatie nog even evalueren
Met die laatste zin heb je wel helemaal gelijk. Denk dat ik mij daarom ook zo kut voel, het besef dat ik veel meer moeite doe voor de mensen om mij heen. En veel vriendschappen die blijkbaar geen vriendschap te noemen is.
Alle reacties Link kopieren
Als eerste; van harte gefeliciteerd!!!

Ten tweede; niet leuk!! Je vriend had zich op een andere manier ook in kunnen zetten om dit voor jou tot een leuke dag te maken. Een ontbijtje op bed, lekker picknick ergens... Van je familie en vrienden is het ook niet leuk. Misschien hebben ze gewoon niet door dat dit heel lomp is. Kun je zeker aankaarten. Ik stel voor dit iets later te doen... 😉

Maak van vandaag nog iets! Zoek een leuke film uit, ga je lekkere hapjes opeten en lekker uitgebreid douchen of badderen... 😉
Alle reacties Link kopieren
Kerstfeest1998 schreef:
18-08-2019 16:10
Met die laatste zin heb je wel helemaal gelijk. Denk dat ik mij daarom ook zo kut voel, het besef dat ik veel meer moeite doe voor de mensen om mij heen. En veel vriendschappen die blijkbaar geen vriendschap te noemen is.
Snap ik. Er wordt in topics als deze vaak geschreven dat je vooral geen verwachtingen moet hebben, maar daar ben ik het niet mee eens. Een beetje aandacht voor elkaar, zeker wanneer je je verjaardag al zo weinig viert, hoort wat mij betreft toch wel in het 'vriendschap-en-familie-basispakket'. Als je eigen ouders en zus er al zo snel vandoor gaan zonder dat er echt een duidelijke aanleiding is, zou ik ook echt teleurgesteld zijn.
Tjezus, wat vals
De dag duurt nog even, felicitaties kunnen nog steeds komen natuurlijk.

Van harte gefeliciteerd in ieder geval. En ga wel lekker uit eten, maak er zelf een leuke dag van!
Alle reacties Link kopieren
MevrouwJack schreef:
18-08-2019 16:08
Ik zou bijna zeggen: waar woon je? Komen we met de vijf dichtstbij wonende forummers langs ;-D
Lief van je :redrose:
Gefeliciteerd met je 21e verjaardag! :daisy:
Kerstfeest1998 schreef:
18-08-2019 15:55
Ik heb geen idee waarom iedereen zo snel wegging. Het is tenslotte zondag, niemand die nog hoeft te werken etc.
Hebben zelf je ouders en oma's niet gezegd waarom zij alweer zo snel weggingen?

Etentje buiten de deur op jouw kosten met vriend zou ik cancellen. Ik zou samen de lekkere hapjes opeten die je voor de visite in huis had gehaald opeten. Ook lekker en gezellig (en een stuk goedkoper).
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je 21e verjaardag.

Ga inderdaad de rest van de dag invullen zoals jij dat wil. Met een lekkere geur douchen, misschien nog even de stad in of naar de bioscoop (kan je in je uppie nog janken ook in het donker). Of ergens een schandalig dure cocktail bestellen. Eentje, speciaal voor jou.

Jemig, je familie is ook niet echt van het feesten. 21 is toch wel een speciale verjaardag.
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
MevrouwJack schreef:
18-08-2019 16:14
Snap ik. Er wordt in topics als deze vaak geschreven dat je vooral geen verwachtingen moet hebben, maar daar ben ik het niet mee eens. Een beetje aandacht voor elkaar, zeker wanneer je je verjaardag al zo weinig viert, hoort wat mij betreft toch wel in het 'vriendschap-en-familie-basispakket'. Als je eigen ouders en zus er al zo snel vandoor gaan zonder dat er echt een duidelijke aanleiding is, zou ik ook echt teleurgesteld zijn.
Dit. Hoe laag moeten we dan zinken als we nog geen eens verwachtingen mogen hebben voor wat betreft onze eigen verjaardag? Ik mag toch heel erg hopen dat je van familie en vrienden die dicht bij je staan mag verwachten dat ze op je verjaardag aandacht aan je besteden. Moet niet gekker worden zeg...
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
Annapicobella schreef:
18-08-2019 16:18

Jemig, je familie is ook niet echt van het feesten. 21 is toch wel een speciale verjaardag.
Zeker als je voor het eerst je verjaardag in je eigen huis organiseert. Is toch een leuk moment lijkt me.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Je vriend kon echt wel meer z'n best doen!

Verder herken ik het heel erg, ik was kort geleden ook jarig...

Ga lekker doen waar jij zin in hebt. En laat je vriend jou maar mee uit eten nemen.
Alle reacties Link kopieren
MevrouwJack schreef:
18-08-2019 16:08
Ik zou bijna zeggen: waar woon je? Komen we met de vijf dichtstbij wonende forummers langs ;-D
Gefeliciteerd! Begrijpelijk dat je je zo rot voelt. Toen ik voor het eerst jarig was toen ik op mezelf woonde, was wel een groot deel van m'n familie er, maar hadden ze werkelijk overal commentaar op. De taart, de hapjes, wat ik aan (fris)drank in huis had. Ik heb na afloop ook een flink potje gejankt en inderdaad daarna m'n verwachtingen gewoon enorm teruggeschroefd.

Mocht je alsnog zin hebben in verjaardagsvisite, hoef je inderdaad alleen maar even je woonplaats hier neer te zetten, zeker weten dat je dan forumvisite krijgt. We komen met liefde :heart:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!

Ik snap we dat je teleurgesteld bent, niet leuk dat ze zo snel gingen. Niet wachten met zeggen, stuur gewoon een appje nu. Als je er lang over laat gaan, ga je het zelf ook vergoelijken. En misschien kunnen ze het nog wel uitleggen, waardoor het nu ook minder rot voor je voelt. Maar zo is het inderdaad heel suf.

:redrose:
Alle reacties Link kopieren
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Afbeelding

Wat vervelend dat het zo moest gaan...
Zet nu maar lekker een muziekje aan, of een film waar je blij van wordt en eet die hapjes lekker zelf op.
dg2015 wijzigde dit bericht op 19-08-2019 17:56
16.48% gewijzigd
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd TO, jammer dat iedereen alweer weg moest.
Dit is de reden dat ik niet graag met anderen meerijd, want ik bepaal zelf graag hoe laat ik naar huis ga.
Afijn, hadden je (groot) ouders niet kunnen blijven en dat jij of je vriend ze later zelf naar huis had gebracht?

Hoe dan ook, probeer er toch nog wat leuks van te maken, en de volgende keer wanneer je vriend jarig is hoef jij zelf ook niet al teveel moeite te doen.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Miskotto schreef:
18-08-2019 16:36
Gefeliciteerd TO, jammer dat iedereen alweer weg moest.
Dit is de reden dat ik niet graag met anderen meerijd, want ik bepaal zelf graag hoe laat ik naar huis ga.
Afijn, hadden je (groot) ouders niet kunnen blijven en dat jij of je vriend ze later zelf naar huis had gebracht?

Hoe dan ook, probeer er toch nog wat leuks van te maken, en de volgende keer wanneer je vriend jarig is hoef jij zelf ook niet al teveel moeite te doen.
We hebben beide helaas geen rijbewijs. En met het ov ben je 1,5u onderweg dus was helaas niet mogenlijk.

Moeite doen ga ik ook zeker niet meer doen. M'n vriend is maar een paar weken eerder jarig en had toen meerdere cadeautjes. Ik heb een groter budget dus verwacht dit ook zeker niet terug, maar zoals de rest ook zegt al was hij met een stukje taart en een kaarsje gekomen. Het gaat echt om het gebaar.

Éen van m'n ouders appte net of ik mij jarig voelde. Heb hier nee op terug geappt maar nog geen respons. M'n vriend kwam ook net aan mij vragen of ik wel oke ben, ben in de slaapkamer gaan zitten met een film. Hij merkt dus ook dat ik niet blij ben, maar ben helaas echt een moeilijke prater dus heb het er nog niet uit kunnen gooien..
Als je je verjaardag voorheen ook niet vierde, waarom verwacht je dan nu wel dat men komt?

Ga gewoon lekker met je ouders uit eten op de dag zelf en haal jezelf geen visite op de hals.
redbulletje schreef:
18-08-2019 16:42
Als je je verjaardag voorheen ook niet vierde, waarom verwacht je dan nu wel dat men komt?

Ga gewoon lekker met je ouders uit eten op de dag zelf en haal jezelf geen visite op de hals.
Die ouders die na een half uur al weer weggingen?
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 18-08-2019 16:58
0.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kerstfeest1998 schreef:
18-08-2019 16:41

Éen van m'n ouders appte net of ik mij jarig voelde. Heb hier nee op terug geappt maar nog geen respons. M'n vriend kwam ook net aan mij vragen of ik wel oke ben, ben in de slaapkamer gaan zitten met een film. Hij merkt dus ook dat ik niet blij ben, maar ben helaas echt een moeilijke prater dus heb het er nog niet uit kunnen gooien..
Gefeliciteerd met je verjaardag.
Je zult hier toch over moeten praten.
App niet alleen nee terug maar ook dat je verdrietig bent dat ze zo snel weg waren en je nu heel veel lekkers over hebt.
Ook tegen je vriend zeggen dat je het wel heel jammer vind dat hij niet een klein beetje moeite heeft gedaan voor je. Hints begrijpen mannen vaak niet.
Kerstfeest1998 schreef:
18-08-2019 16:41
Éen van m'n ouders appte net of ik mij jarig voelde. Heb hier nee op terug geappt maar nog geen respons. M'n vriend kwam ook net aan mij vragen of ik wel oke ben, ben in de slaapkamer gaan zitten met een film. Hij merkt dus ook dat ik niet blij ben, maar ben helaas echt een moeilijke prater dus heb het er nog niet uit kunnen gooien..

De grote kunst in dit soort gevallen is om te zeggen dat je het niet leuk vindt, zonder dat het stekelig of passief-agressief klinkt. Niet omdat je geen recht hebt op je teleurstelling, want dat heb je wel, maar omdat het veel effectiever is om het bij jezelf te houden.

Als je ouder niet meer terugappt, dan hou je zelf het rotgevoel dat je dus wel hebt laten blijken dat er iets is, zonder dat echt uitgesproken is wat er dan mis is. Dus wellicht handig om nog iets erachteraan te appen als "ik had gehoopt mijn verjaardag wat uitgebreider met jullie te vieren en vind het erg onfeestelijk dat het bezoek maar zo kort duurde".
En toch maar die slaapkamer uit komen en tegen je vriend zeggen dat je niet OK bent. Want dat je het moeilijk vindt om te zeggen maar dat je het wel heel ongezellig vindt dat hij niks heeft geregeld voor je verjaardag. Dat het niet gaat om de heb maar om het gevoel dat hij wat moeite voor je heeft gedaan.
Van harte gefeliciteerd!
Wat een nare situatie. Ik heb ook wel eens zoiets gehad. Goede tip (wat ik toen deed):
Trek een leuk jurkje aan en ga gewoon zelf naar een leuke kroeg waar jongeren komen. Ga aan de bar zitten en tel wie het maar horen wil dat je jarig bent en een rotdag hebt. Moet jij eens opletten hoe snel je aanspraak hebt, Nieuwe mensen leert kennen en een leuke tijd hebt. Juist op de avonden dat je de laagste verwachting hebt, maak je de leukste herinneringen. Zelfs al zie je die mensen daarna nooit meer terug.
Alle reacties Link kopieren
En neem jezelf voor dat je je 22e verjaardag helemaal anders gaat vieren dan je tot nu altijd hebt gedaan. Al ga je maar die dag naar Artis of de hele dag Apekooien.

Niet zielig in je slaapkamer zitten hopen dat "men" wel je gedachten kan lezen. Dat kan niemand, dus je zult vanaf nu moeten leren om te zeggen wat je wil. Echt wil.

Niet hopen, denken, verwachten dat een ander dat wel snapt. Doen ze niet, gaan ze niet doen.
annapicobella wijzigde dit bericht op 18-08-2019 17:14
0.47% gewijzigd
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Wat naar dat het zo verloopt en dat alles tegen de verwachtingen in is gelopen.
Vertel je vriend eerlijk hoe jij je voelt. Misschien heeft hij het allemaal niet goed door en kun je met hem samen toch nog een leuke avond hebben.

Ik herken je gevoel. Ik heb ooit een feestje gegeven voor mijn 30e verjaardag. Man en ik woonden toen net samen, dus het was ook housewarming. Ik had statafels gehuurd, bij cateraar hapjes besteld. En op de dag van het feestje kwamen van de 35 genodigden slechts 5 langs. Ik was zo verdrietig en heb toen wel geleerd op welke mensen ik wel en niet kan rekenen. Er waren een paar die met een duidelijke goede reden op tijd hadden afgezegd (iemand was net geopereerd, iemand was bevallen), maar ongeveer 20 man zeiden op de dag zelf zonder reden af of hadden niets laten horen.
Ik was ook op een uur rijden gaan wonen, maar man wat voelde dit rot. Ik reed ook altijd die afstand naar hun feestjes, maar blijkbaar hadden ze dat niet voor mij over.

Ik ben hier wel open over geweest als mensen mij achteraf vroegen hoe mijn feestje was, toen ze er niet bij konden zijn. Ik heb uitgelegd dat ik veel voorbereidingen had gehad en geen cateraar had geregeld als ik vooraf wist dat zoveel mensen niet konden. Dat ik het jammer vond dat mensen niet eerder afgezegd hadden als ze geen zin hadden om te komen.

Inmiddels is mijn vriendenkring flink veranderd en heb ik fijne mensen om me heen die wel moeite willen doen. Maar ik durf niet meer een uitgebreid feestje te geven. Dat heb ik echt afgeleerd.

Je bent dus niet de enige. Zorg dat je het vanavind toch nog leuk hebt met je vriend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven