Verjaardag
zondag 18 augustus 2019 om 15:21
Geen idee wat ik wil met dit topic, maar ik voel me rot en wil het graag even van mij afschrijven.
Ik ben vandaag jarig. Eerste jaar dat ik niet meer thuis woon, en dus zelf m'n verjaardag 'geregeld'. Ouders en omas uitgenodigd om langs te komen.
Lekkere dingen in huis gehaald, taart gekocht/gemaakt. Echter na nog geen 3 kwartier moesten ze al weer weg. En heb ik nog niet eens m'n eten etc kunnen neerzetten buiten de taart en een koekje.
M'n vriend heeft geen cadeautje omdat hij geen geld heeft. Nu gaat het mij absoluut niet om het cadeau, maar een klein gebaar was wel zo leuk geweest.. Een bosje bloemen, een kaartje whatever. Daarnaast weet ik ook dat hij nog wel wat geld heeft.
Van mijn close vrienden heb ik nog niks gehoord..
En nu voel ik mij kut en vergeten. Ik vier al jaren m'n verjaardag niet omdat iedereen eigenlijk op vakantie is. Nu had ik er dit jaar echt een keer zin in, m'n best gedaan.
Ik ben vandaag jarig. Eerste jaar dat ik niet meer thuis woon, en dus zelf m'n verjaardag 'geregeld'. Ouders en omas uitgenodigd om langs te komen.
Lekkere dingen in huis gehaald, taart gekocht/gemaakt. Echter na nog geen 3 kwartier moesten ze al weer weg. En heb ik nog niet eens m'n eten etc kunnen neerzetten buiten de taart en een koekje.
M'n vriend heeft geen cadeautje omdat hij geen geld heeft. Nu gaat het mij absoluut niet om het cadeau, maar een klein gebaar was wel zo leuk geweest.. Een bosje bloemen, een kaartje whatever. Daarnaast weet ik ook dat hij nog wel wat geld heeft.
Van mijn close vrienden heb ik nog niks gehoord..
En nu voel ik mij kut en vergeten. Ik vier al jaren m'n verjaardag niet omdat iedereen eigenlijk op vakantie is. Nu had ik er dit jaar echt een keer zin in, m'n best gedaan.
zondag 18 augustus 2019 om 18:09
In een ideale wereld en in veel liefdevolle families gebeurt dat ook gewoon maar ik heb ook geen hechte familie en dit soort teleurstellingen horen er helaas bij, er kwam geen basis pakket liefde bij.Zijdehoentje schreef: ↑18-08-2019 17:34Oprechte vraag: als je van familie en vrienden niet meer kan/mag verwachten dat ze gezellig op je verjaardag komen (lijkt me een kleine moeite om als gast zijnde daar gehoor aan te geven), wat dan nog wel? Sommige dingen zouden, zoals MevrouwJack al eerder aangaf, in het 'vriendschap-en-familie-basispakket' moeten zitten; gewoon wat aandacht voor elkaar en vooral op dit soort dagen. Is dat nou echt te veel gevraagd? (Geen sneer overigens hoor, echt een oprechte vraag.)
En daarnaast, haar vrienden hebben al helemaal niks van zich laten horen.
zondag 18 augustus 2019 om 18:13
Op de studentehuis opmerkingen, nee ik woon 'gewoon' in een flat. Met echte meubels, een schone vloer etc. Dus geen vieze bende (gelukkig).
Heb m'n ouders nog een berichtje gestuurd dat ik mij rot voel. Maar nog geen reactie.
Ik had trouwens ook alleen mn ouders + oma uitgenodigd. Geen vrienden, doe ik nooit. Maar elk jaar wel een berichtje met een felicitatie.. maar dat zit er blijkbaar dit jaar ook niet in
Heb m'n ouders nog een berichtje gestuurd dat ik mij rot voel. Maar nog geen reactie.
Ik had trouwens ook alleen mn ouders + oma uitgenodigd. Geen vrienden, doe ik nooit. Maar elk jaar wel een berichtje met een felicitatie.. maar dat zit er blijkbaar dit jaar ook niet in
zondag 18 augustus 2019 om 18:13
ohhhhhhhhhhh, wat is dat kl*te.
Is er iets dat speelt in de familie waardoor iedereen zo snel wegging? Kunnen ze mekaar niet uitstaan? Woon je in een rare omgeving dat ze zich ongemakkelijk voelen?
Er moet toch iets zijn waarom mensen die je uitnodigt het eigenlijk niet waarderen. Want daar komt het op aan, ze zijn er blijkbaar niet blij mee.
Ik kan - door omstandigheden - niet begrijpen dat een moeder niet blij is met (en een tijd blijft op) het verjaardagsfeestek van haar dochter. Dan ben je toch hard!
Zoals ik je lees ligt het niet aan jou!
En 21 is toch wel een speciale leeftijd he. Maar ik geef je een goede raad voor de toekomst. Zoek vrienden en vriendinnen die echt bij je passen. Liever eentje minder maar een echte. Ga niet voor kwantiteit (aantal) maar voor kwaliteit. Het komt wel hoor. Je bent nog erg je weg aan het zoeken op die leeftijd.
En als dit een kleine troost voor je mag zijn:
zelfs van over de landsgrenzen krijg je een dikke hip-hip-hoera, ik woon namelijk in België. Ik heb niet alle reacties gelezen, misschien zijn er wel meer.
Nog een leuke verjaardagsavond en kies een lekker gerecht!
Mamme-zel uit België
Is er iets dat speelt in de familie waardoor iedereen zo snel wegging? Kunnen ze mekaar niet uitstaan? Woon je in een rare omgeving dat ze zich ongemakkelijk voelen?
Er moet toch iets zijn waarom mensen die je uitnodigt het eigenlijk niet waarderen. Want daar komt het op aan, ze zijn er blijkbaar niet blij mee.
Ik kan - door omstandigheden - niet begrijpen dat een moeder niet blij is met (en een tijd blijft op) het verjaardagsfeestek van haar dochter. Dan ben je toch hard!
Zoals ik je lees ligt het niet aan jou!
En 21 is toch wel een speciale leeftijd he. Maar ik geef je een goede raad voor de toekomst. Zoek vrienden en vriendinnen die echt bij je passen. Liever eentje minder maar een echte. Ga niet voor kwantiteit (aantal) maar voor kwaliteit. Het komt wel hoor. Je bent nog erg je weg aan het zoeken op die leeftijd.
En als dit een kleine troost voor je mag zijn:
zelfs van over de landsgrenzen krijg je een dikke hip-hip-hoera, ik woon namelijk in België. Ik heb niet alle reacties gelezen, misschien zijn er wel meer.
Nog een leuke verjaardagsavond en kies een lekker gerecht!
Mamme-zel uit België
anoniem_653cd36ee8f8d wijzigde dit bericht op 18-08-2019 18:16
7.71% gewijzigd
zondag 18 augustus 2019 om 18:15
Bij je eigen kind/familie zou dat niets moeten uitmakenredbulletje schreef: ↑18-08-2019 18:05Als het een studentenhuis betreft wel wat mij betreft. Zou me daar geenszins op mijn gemak voelen.
zondag 18 augustus 2019 om 18:16
Als eerste van harte gefeliciteerd. Wat rot dat je verjaardag zo gelopen is. Zou wel tegen je ouders zeggen dat je het jammer vondt dat ze al zo snel weg waren. En wat je vriend betreft, al was het inderdaad maar een kaartje met een lieve tekst. Ik ken het hoor! Ben volgende week jarig. Ook altijd zo’n datum waarop mijn vader en zijn partner vaak op vakantie zijn. En als de schoolvakantie hier laat valt ook veel vrienden. Vorig jaar verjaardag willen geven oude dag zelf voor iedereen en niemand kon. ‘S avonds waren alleen mijn broer, zwager, vader en zijn vriendin en tante er. Dus dit jaar ook omdat ik 2 dagen daarna met vakantie ga maar iets anders aangepakt. Op de dag zelf een BBQ met familie en eind sept een verjaardag voor de vrienden wie kan. Op tijd al aangegeven dus ik ben benieuwd
. Maar het is niet altijd leuk om in deze periode jarig te zijn. Hopelijk heb je toch nog een leuke dag verder.
zondag 18 augustus 2019 om 18:17
Ik ben het helemaal met MevrouwJack eens! Zeker als je 21 wordt en voor het eerst je verjaardag op je eigen stekje viert mag je wel wat meer van ouders, zus, oma's en vriend verwachten!MevrouwJack schreef: ↑18-08-2019 16:14Snap ik. Er wordt in topics als deze vaak geschreven dat je vooral geen verwachtingen moet hebben, maar daar ben ik het niet mee eens. Een beetje aandacht voor elkaar, zeker wanneer je je verjaardag al zo weinig viert, hoort wat mij betreft toch wel in het 'vriendschap-en-familie-basispakket'. Als je eigen ouders en zus er al zo snel vandoor gaan zonder dat er echt een duidelijke aanleiding is, zou ik ook echt teleurgesteld zijn.
Wij hebben vorige week de 79e verjaardag van mijn schoonvader gevierd. Zijn eerste verjaardag zonder zijn vrouw, die 10 maanden geleden is overleden. Iedereen was er, kinderen, partners, kleinkinderen, neven, nichten enz.! 2 zussen van mijn man zijn zaterdag al gekomen om alles voor te bereiden en een nicht is blijven logeren zodat hij niet meteen in een gat viel.
zondag 18 augustus 2019 om 18:23
Nee, we leven niet in een ideale wereld, hoeft ook niet. Alleen waar ik over val, is dat als je bijvoorbeeld een slechte band met familie hebt, je dan kennelijk niets of weinig kan / mag verwachten voor je verjaardag, ook niet van vrienden of met wie je je verjaardag ook wil vieren. Ik heb ook geen fijne herinnering omtrent mijn verjaardag (lang verhaal), maar betekent dat dan dat ik maar niks hoef te verwachten?
In this mad house we must all survive
zondag 18 augustus 2019 om 18:23
Kijk zo kan het ook. Geweldig dat je schoonvader zulke lieve familie en vrienden om zich heen heeft.soerloo schreef: ↑18-08-2019 18:17Ik ben het helemaal met MevrouwJack eens! Zeker als je 21 wordt en voor het eerst je verjaardag op je eigen stekje viert mag je wel wat meer van ouders, zus, oma's en vriend verwachten!
Wij hebben vorige week de 79e verjaardag van mijn schoonvader gevierd. Zijn eerste verjaardag zonder zijn vrouw, die 10 maanden geleden is overleden. Iedereen was er, kinderen, partners, kleinkinderen, neven, nichten enz.! 2 zussen van mijn man zijn zaterdag al gekomen om alles voor te bereiden en een nicht is blijven logeren zodat hij niet meteen in een gat viel.
zondag 18 augustus 2019 om 18:31
Komen ze normaal wel regelmatig bij je op bezoek? En is er voldoende vrije parkeerruimte waar je woont? Op hete kolen zitten omdat je ergens de parkeermeter in de gaten moet houden is ook niet prettig bijv.Kerstfeest1998 schreef: ↑18-08-2019 18:13Op de studentehuis opmerkingen, nee ik woon 'gewoon' in een flat. Met echte meubels, een schone vloer etc. Dus geen vieze bende (gelukkig).
Heb m'n ouders nog een berichtje gestuurd dat ik mij rot voel. Maar nog geen reactie.
Ik had trouwens ook alleen mn ouders + oma uitgenodigd. Geen vrienden, doe ik nooit. Maar elk jaar wel een berichtje met een felicitatie.. maar dat zit er blijkbaar dit jaar ook niet in
zondag 18 augustus 2019 om 18:57
Ze waren met een auto zei je. Ja dan is het logisch dat ze ook tegelijk weggaan.
Ik zou iets duidelijker naar mijn ouders zijn als ik jou was.
En je vriend ook meer duidelijkheid verschaffen.want mannen begrijpen geen hints,.duidelijkheid ze moeten weten hoe en wat, anders komt het niet goed.
ACHTER ELKE BOZE VROUW .STAAT N MAN .
DIE GEEN FLAUW IDEE HEEFT WAT IE VERKEERD HEEFT GEDAAN.
Ik zou iets duidelijker naar mijn ouders zijn als ik jou was.
En je vriend ook meer duidelijkheid verschaffen.want mannen begrijpen geen hints,.duidelijkheid ze moeten weten hoe en wat, anders komt het niet goed.
ACHTER ELKE BOZE VROUW .STAAT N MAN .
DIE GEEN FLAUW IDEE HEEFT WAT IE VERKEERD HEEFT GEDAAN.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
zondag 18 augustus 2019 om 19:00

Dat je bezoek na 45 minuten weer vertrekt, terwijl je veel moeite had gedaan, is niet leuk. En je vriend had natuurlijk best een kaartje kunnen schrijven, een kleinigheidje kunnen kopen o.d.
Ik zou eerst even nagaan wat de reden is dat ouders en oma's snel naar huis gingen. Er kan natuurlijk ook iets zijn waar ze jou op je verjaardag niet mee lastig willen vallen o.d. En ik moet eerlijk zeggen: als iemand nooit zijn verjaardag viert, kan ik me ook voorstellen dat het mensen ontschiet om een felicitatie-appje of -kaartje te sturen. Omdat er de indruk kan ontstaan dat je niet veel waarde hecht aan je verjaardag, dus dan zijn sommige mensen misschien wat minder attent en alert. Waarom nodig je je vrienden volgend jaar niet uit; want ik krijg uit je OP de indruk dat je dat eigenlijk best gewaardeerd had ze te zien.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 18-08-2019 19:10
9.87% gewijzigd
zondag 18 augustus 2019 om 19:05
chrisjoh schreef: ↑18-08-2019 18:57Ze waren met een auto zei je. Ja dan is het logisch dat ze ook tegelijk weggaan.
Ik zou iets duidelijker naar mijn ouders zijn als ik jou was.
En je vriend ook meer duidelijkheid verschaffen.want mannen begrijpen geen hints,.duidelijkheid ze moeten weten hoe en wat, anders komt het niet goed.
ACHTER ELKE BOZE VROUW .STAAT N MAN .
DIE GEEN FLAUW IDEE HEEFT WAT IE VERKEERD HEEFT GEDAAN.
zondag 18 augustus 2019 om 19:14
Ja, zo kun je alles wel goed praten. Dat kind is gewoon even teleurgesteld en wil dat graag kwijt, klaar.Tijdschriftenverslindster schreef: ↑18-08-2019 19:00
Dat je bezoek na 45 minuten weer vertrekt, terwijl je veel moeite had gedaan, is niet leuk. En je vriend had natuurlijk best een kaartje kunnen schrijven, een kleinigheidje kunnen kopen o.d.
Ik zou eerst even nagaan wat de reden is dat ouders en oma's snel naar huis gingen. Er kan natuurlijk ook iets zijn waar ze jou op je verjaardag niet mee lastig willen vallen o.d. En ik moet eerlijk zeggen: als iemand nooit zijn verjaardag viert, kan ik me ook voorstellen dat het mensen ontschiet om een felicitatie-appje of -kaartje te sturen. Omdat er de indruk kan ontstaan dat je niet veel waarde hecht aan je verjaardag, dus dan zijn sommige mensen misschien wat minder attent en alert. Waarom nodig je je vrienden volgend jaar niet uit; want ik krijg uit je OP de indruk dat je dat eigenlijk best gewaardeerd had ze te zien.
zondag 18 augustus 2019 om 19:16
Wat is het volgende mogelijke excuus? De stoelen zaten niet lekker? Te warm in de kamer? Verkeerde merk koffie? Als ouder pas je je maar even aan als je dochter jarig is en haar best doet om er een leuk feestje van te maken.redbulletje schreef: ↑18-08-2019 18:31En is er voldoende vrije parkeerruimte waar je woont? Op hete kolen zitten omdat je ergens de parkeermeter in de gaten moet houden is ook niet prettig bijv.
Tjezus, wat vals
zondag 18 augustus 2019 om 19:19
Je kunt ook bij voorbaat alles negatief labelen. Realiteit is dat TO nog niet weet waarom haar familie vertrokken is en zo lang TO niet naar vriend(en) toe aangeeft dat ze ervan baalt en had verwacht wat te horen, kan ze ook geen verandering verwachten en blijft het een rotdag. Zo simpel is het m.i. dan weer.Lady*Voldemort schreef: ↑18-08-2019 19:14Ja, zo kun je alles wel goed praten. Dat kind is gewoon even teleurgesteld en wil dat graag kwijt, klaar.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 18-08-2019 20:52
3.01% gewijzigd
zondag 18 augustus 2019 om 19:27
mienbillekesjeuken schreef: ↑18-08-2019 17:45Het is het Viva-forum he. Daar ben je een ondankbaar kreng als je niet een gat in de lucht springt van blijdschap als je een ongewassen jampot krijgt van je vriend.
En leuke nick
zondag 18 augustus 2019 om 20:46
Jezus, doe even normaal.redbulletje schreef: ↑18-08-2019 17:59Op kamers is idd geen plek om visite te ontvangen buiten leeftijdgenoten na dan.
zondag 18 augustus 2019 om 21:06
zondag 18 augustus 2019 om 21:08
Jeetje, balen zeg. Gaven ze nog een reden waarom ze zo snel weg waren? Balen dat jouw vrienden (nog) steeds niks van zich hebben laten horen. Kan je bij één van hen je hart even luchten? Of zie je dat niet zitten?
Kwam die vriend zomaar langs? Of voor jouw verjaardag?
Kwam die vriend zomaar langs? Of voor jouw verjaardag?
In this mad house we must all survive
zondag 18 augustus 2019 om 21:12
Ik vind het rot voor je. En dan kunnen we hier allemaal wel schermen met onze eigen ellendige achtergronden, maar alsnog, wij vonden dat ook niet leuk en het is niet iets wat ik een ander toe zou wensen.
Dus. Jezelf trakteren en duidelijk uitspreken naar mensen dat je teleurgesteld bent. Niet passief-agressief of raadselachtig, maar gewoon eerlijk: ik vond het jammer dat jullie er zo kort waren, ik vind jullie belangrijk en ik zie jullie graag langer. En als ze daar stom op reageren, dan is dat niet leuk, maar dan ben jij wel duidelijk geweest.
En doe iets leuks voor jezelf, dat heb je verdiend!
Dus. Jezelf trakteren en duidelijk uitspreken naar mensen dat je teleurgesteld bent. Niet passief-agressief of raadselachtig, maar gewoon eerlijk: ik vond het jammer dat jullie er zo kort waren, ik vind jullie belangrijk en ik zie jullie graag langer. En als ze daar stom op reageren, dan is dat niet leuk, maar dan ben jij wel duidelijk geweest.
En doe iets leuks voor jezelf, dat heb je verdiend!
zondag 18 augustus 2019 om 21:23
Praten. Niet hinten, niet naar de slaapkamer gaan om een film te kijken en hopen dat je vriend weet wat er aan de hand is.
Je maakt het jezelf echt moeilijk zo.
Praten met je ouders en aangeven dat je verdrietig bent dat ze zo snel weggingen.
Praten dus.
Gefeliciteerd!!!
Je maakt het jezelf echt moeilijk zo.
Praten met je ouders en aangeven dat je verdrietig bent dat ze zo snel weggingen.
Praten dus.
Gefeliciteerd!!!
Life is short. Eat dessert first.
zondag 18 augustus 2019 om 21:34
Jawel, zus wou weg en de zaten allemaal in een auto. En dus stapte ineens iedereen op.Tijdschriftenverslindster schreef: ↑18-08-2019 19:19Je kunt ook bij voorbaat alles negatief labelen. Realiteit is dat TO nog niet weet waarom haar familie vertrokken is en zo lang TO niet naar vriend(en) toe aangeeft dat ze ervan baalt en had verwacht wat te horen, kan ze ook geen verandering verwachten en blijft het een rotdag. Zo simpel is het m.i. dan weer.