Vervoer groot schilderij Ikea

11-08-2013 09:46 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van plan om bij de Ikea een 'Vilshult' schilderij aan te schaffen. Nou zijn die dingen 140x100 cm en ik moet hem vervoeren met het openbaar vervoer. Ikea heeft tegenwoordig ook een online shop maar daar verkopen ze hem niet dus dat is ook geen optie.

Nou maakt het me zelf niet uit dat ik met zo'n ding moet sjouwen maar als de NS of busmaatschappij moeilijk gaat doen zit ik (woon namelijk niet heel dichtbij een Ikea dus moet er minstens een uur mee in de trein zitten).

Op de site vind ik namelijk alleen dat je geen overlast mag veroorzaken voor andere reizigers, maar geen maximum afmetingen van bagage of zo. Dat ding is wel zo groot dat ik de ene kant evt over het ene bagagerek kan leggen en de andere kant over het andere, dan hangt ie boven het gangpad zeg maar.

Iemand ervaring hiermee?
Kun je hem niet gewoon rechtopzetten in een van de halletjes bij de deuren? En dan zelf op zo'n klapstoeltje gaan zitten?

Ik zou dan op een zondag gaan. Niet in een spitsmoment door de weeks. Niet omdat je overlast veroorzaakt, maar om zeker te zijn dat je je schilderij heel overkrijgt.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Nou in het bagagerek stoot iedereen z'n hoofd er aan, dat zou ik niet doen.

Ik zou gewoon op zo'n plek gaan zitten waar je ook met fietsen enzo moet zitten. Dan heb je meer ruimte en als je m tegen een wand aanzet heeft niemand er last van!
Internagelaktisch
Heb ik ook aan gedacht, maar dan blokkeer ik waarschijnlijk de weg voor de machinist/conducteur?

Nou ja, als ik in het fietsgedeelte ga zitten zal dat misschien wel meevallen.

Dat in de spits niet handig is had ik idd zelf ook al bedacht.
Ik ben zelf buschauffeuse en de regels zijn altijd ter beoordeling van de chauffeur.

Dus als je er eentje treft op een slechte dag dan heb je vette pech

In de spits zou ik het inderdaad niet proberen zoals adorabull al zei.

Maar bij elk afhaalpunt van de Ikea heb je toch ook een thuisbreng service ?

Misschien een ideetje?

Of is dat te duur? (geen idee)
@nique, ik heb er een keer eentje getroffen op een slechte dag, die liet me er wel in maar zei wel heel chagrijnig 'mevrouw wij zijn een vervoersbedrijf, geen transportbedrijf'.

Laatste optie is idd de thuisbrengservice, maar dat gaat me dan 29 euro kosten.
Ze laten vrouwen met dubbele kinderwagens er toch ook in? Dat neemt nog meer ruimte in hoor.. (Niks tegen die vrouwen trouwens, gaat even om het idee)
Internagelaktisch
Niemand in de buurt die je lief aan kan kijken met een stationwagen of aanhang wagen
Precies, maar voor die kinderwagens zijn regels, voor zulk soort dingen niet...
Maaique... het staat letterlijk in de vervoerswet dat het te vervoeren artikel geen hinder of gevaar mag opleveren dit ter beoordeling van de bestuurder.

Je wilt niet weten wat studenten in Utrecht willen vervoeren.

(een glazen vitrinekast zonder verpakkingsmiddelen) en je dan gek aankijken als je zegt "sorry maar dit gaat niet gebeuren"

Kinderwagens en rollators moeten officieel ingeklapt vervoerd worden.
Ik heb nog net niet een heel huis vervoerd in het openbaar vervoer en nooit last ondervonden.
Ik heb wel eens eerder zo'n schilderij vervoerd en dat werd gewoon gedoogd maar toen moest ik gewoon in dezelfde stad zijn. Als ik nu door NS/ buschauffeur weer terug gestuurd word naar Ikea schiet het ook niet op...
Ik zou het erop gokken, denk dat het wel gedoogd wordt.

Bovendien, de meeste chauffeurs zijn mannen, jij een jonge vrouw....komt wel goed.

Alleen voor jezelf wel lastig, met zo'n ding reizen.
Zou ik nog een Dagkaart Fiets moeten kopen voor zo'n ding?
Nee.
Mijn vriend heeft eens een bank opgehaald via mp. Hij ging gewoon met de tram. Ligt er inderdaad aan welke buschauffeur je treft.
Een bank, haha!!

Nou ja, het maakte wel extra zitplaatsen..
Nou ja als het van de ene niet mag kan ik altijd de volgende nog proberen...
Ja je moet wat als student haha.
Heb zelf overigens ook wel eens een gigantische kunstkerstboom vervoerd met de bus. Toen keken mensen me ook wel even aan haha. Maar ja je moet iets als student.
In de trein zou ik in de ruimte gaan waar ze ook met fietsen zitten. Bij de bus zou toch moeten kunnen als je wel eens ziet wat voor grote kinderwagens er staan.

Wat iemand anders al zei, ga wel op een tijd dat het niet druk is.

En ik vind het niet zo groot hoor dat schilderij.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
140x100cm is ook niet zo mega-groot dat je hem niet in de lengte (dus op de kortste kant) tegen de muur van zo'n tussencoupé aan kunt zetten, toch? 1m breed… als je er zelf voor gaat staan of naast gaat zitten heeft niemand er last van. Zeker niet als je buiten de spits of op zondag reist ofzo.
Ik zou gewoon in zo'n tweezits gaan zitten en het ding voor je neerzetten. Als je niet in de spits gaat hoeft er echt niemand naast je te zitten.
Ik heb ook nog een overgangskaartje voor de eerste klas bedenk ik me net! Daar is het sowieso wel rustiger toch?
Wat een moeilijk gedoe! Betaal gewoon die bezorgkosten, dan ben je er toch zo af?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven