Vervoer groot schilderij Ikea
zondag 11 augustus 2013 om 09:46
Ik ben van plan om bij de Ikea een 'Vilshult' schilderij aan te schaffen. Nou zijn die dingen 140x100 cm en ik moet hem vervoeren met het openbaar vervoer. Ikea heeft tegenwoordig ook een online shop maar daar verkopen ze hem niet dus dat is ook geen optie.
Nou maakt het me zelf niet uit dat ik met zo'n ding moet sjouwen maar als de NS of busmaatschappij moeilijk gaat doen zit ik (woon namelijk niet heel dichtbij een Ikea dus moet er minstens een uur mee in de trein zitten).
Op de site vind ik namelijk alleen dat je geen overlast mag veroorzaken voor andere reizigers, maar geen maximum afmetingen van bagage of zo. Dat ding is wel zo groot dat ik de ene kant evt over het ene bagagerek kan leggen en de andere kant over het andere, dan hangt ie boven het gangpad zeg maar.
Iemand ervaring hiermee?
Nou maakt het me zelf niet uit dat ik met zo'n ding moet sjouwen maar als de NS of busmaatschappij moeilijk gaat doen zit ik (woon namelijk niet heel dichtbij een Ikea dus moet er minstens een uur mee in de trein zitten).
Op de site vind ik namelijk alleen dat je geen overlast mag veroorzaken voor andere reizigers, maar geen maximum afmetingen van bagage of zo. Dat ding is wel zo groot dat ik de ene kant evt over het ene bagagerek kan leggen en de andere kant over het andere, dan hangt ie boven het gangpad zeg maar.
Iemand ervaring hiermee?
zondag 11 augustus 2013 om 09:48
Kun je hem niet gewoon rechtopzetten in een van de halletjes bij de deuren? En dan zelf op zo'n klapstoeltje gaan zitten?
Ik zou dan op een zondag gaan. Niet in een spitsmoment door de weeks. Niet omdat je overlast veroorzaakt, maar om zeker te zijn dat je je schilderij heel overkrijgt.
Ik zou dan op een zondag gaan. Niet in een spitsmoment door de weeks. Niet omdat je overlast veroorzaakt, maar om zeker te zijn dat je je schilderij heel overkrijgt.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
zondag 11 augustus 2013 om 09:50
zondag 11 augustus 2013 om 09:54
Ik ben zelf buschauffeuse en de regels zijn altijd ter beoordeling van de chauffeur.
Dus als je er eentje treft op een slechte dag dan heb je vette pech
In de spits zou ik het inderdaad niet proberen zoals adorabull al zei.
Maar bij elk afhaalpunt van de Ikea heb je toch ook een thuisbreng service ?
Misschien een ideetje?
Of is dat te duur? (geen idee)
Dus als je er eentje treft op een slechte dag dan heb je vette pech
In de spits zou ik het inderdaad niet proberen zoals adorabull al zei.
Maar bij elk afhaalpunt van de Ikea heb je toch ook een thuisbreng service ?
Misschien een ideetje?
Of is dat te duur? (geen idee)
zondag 11 augustus 2013 om 09:57
zondag 11 augustus 2013 om 10:06
Maaique... het staat letterlijk in de vervoerswet dat het te vervoeren artikel geen hinder of gevaar mag opleveren dit ter beoordeling van de bestuurder.
Je wilt niet weten wat studenten in Utrecht willen vervoeren.
(een glazen vitrinekast zonder verpakkingsmiddelen) en je dan gek aankijken als je zegt "sorry maar dit gaat niet gebeuren"
Kinderwagens en rollators moeten officieel ingeklapt vervoerd worden.
Je wilt niet weten wat studenten in Utrecht willen vervoeren.
(een glazen vitrinekast zonder verpakkingsmiddelen) en je dan gek aankijken als je zegt "sorry maar dit gaat niet gebeuren"
Kinderwagens en rollators moeten officieel ingeklapt vervoerd worden.
zondag 11 augustus 2013 om 10:35
In de trein zou ik in de ruimte gaan waar ze ook met fietsen zitten. Bij de bus zou toch moeten kunnen als je wel eens ziet wat voor grote kinderwagens er staan.
Wat iemand anders al zei, ga wel op een tijd dat het niet druk is.
En ik vind het niet zo groot hoor dat schilderij.
Wat iemand anders al zei, ga wel op een tijd dat het niet druk is.
En ik vind het niet zo groot hoor dat schilderij.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zondag 11 augustus 2013 om 10:45