Viva’s hondenveldje deel drie

15-08-2022 19:55 1274 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
En hier weer verder!
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag vond ik het de perfecte dag om de ‘bankdekentjes’ uit de mottenballen te halen. Op dat moment kwam ik erachter dat jongedame werkelijk ieder hoekje heeft zitten afknagen :facepalm:
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
lemoos2 schreef:
15-11-2023 20:14
Vandaag vond ik het de perfecte dag om de ‘bankdekentjes’ uit de mottenballen te halen. Op dat moment kwam ik erachter dat jongedame werkelijk ieder hoekje heeft zitten afknagen :facepalm:
:rofl:
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren Quote
Iemoos, oeps, dat wordt nieuwe dekentjes halen.

Hier 2 smeerpoetsen die aan het stoeien waren op het veld en in een plas zijn gaan ravotten
Alle reacties Link kopieren Quote
De dekentjes zijn nu uniek! Eigen speciale jongedame dekentjes :rofl:
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We genieten maar van de zeldzame droge momenten, een deel van de Siamese tweeling houdt ook niet van regen ;-D .
Ben dit weer ZO zat, of sneeuw of voorjaar graag.
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren Quote
Moonenz, het zijn volleerde modellen :-). Grappig hoe ze steeds zo samen gaan staan.

De herfst is mijn favoriete seizoen 8-). Met regenjas aan wil jongedame wel doorlopen maar het is altijd zo’n gedoe om haar erin te krijgen (vanwege langere haren, zonder regenjas ben ik daarna een uur kwijt om alles te drogen en te kammen. Anders één groot klittenfestijn)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuke foto's moonenz!

En helemaal eens, ik ben ook wel klaar met die regen. Vanochtend doorheen gefietst, en ik krijg het gewoon niet warm meer. De herfst zelf vind ik heerlijk, maar iets minder nat graag :)
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk moonenz
Ik vind de herfstkleuren prachtig.
Maar ook de regen ben ik wel zat.
Honden komen ook steeds zwart thuis omdat het zo fijn is om door de plassen te banjeren (of er in te gaan liggen)

Van de week zag ik een filmpje voorbij komen van de pup van witje.
Is ook al een hele dame geworden en ze lijkt sprekend op witje :flirting:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe doet de kleine van Witje het verder?
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
lemoos2 schreef:
21-11-2023 17:45
Hoe doet de kleine van Witje het verder?
Van wat ik gehoord heb, prima
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij jullie al sneeuw en wat vinden de honden er van?
Hier een dun laagje inmiddels en beide even lekker gek doen en heerlijk rollen in de sneeuw
Alle reacties Link kopieren Quote
Sneeuw, wat is dat? Net door een dikke regen- / hagelbui gefietst. Maar sneeuw verwacht ik niet..
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren Quote
Mama_inge schreef:
28-11-2023 21:50
Bij jullie al sneeuw en wat vinden de honden er van?
Hier een dun laagje inmiddels en beide even lekker gek doen en heerlijk rollen in de sneeuw
Hier wordt er een paar keer naar gehapt en dan is het wel klaar. Het blijft op haar vacht liggen, dus ik had even een witte lab. Ik hoop dat er deze winter nog een keer een echte laag komt, dan ga ik net ervoor dummies neerleggen zodat die kunnen ondersneeuwen en ze een leuke uitdaging heeft om ze op te zoeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Onderdeurtje is gek op sneeuw, de walrus vind ut te koud en die 4 vlokken vorig jaar was niet echt sneeuwtestwaardig om te zien wat poppedopje ervan vindt.

Hier nog geen sneeuw, wel bijna nog wonderlijker een droge dag, daar was ik wel aan toe na gister non-stop regen.

Afbeelding
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren Quote
Die regen was ik ook helemaal klaar mee.
Gisteren een droge dag, was zeer welkom.
Het begon hier rond half 9 te sneeuwen en in een uurtje tijd, lag er zomaar een wit dun dekentje op de weg en in het gras.
Helaas te donker om foto's te maken.
En nu is de straat weer schoon , want het heeft vanmorgen (na een nacht sneeuwen) geregend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier sneeuwde het om half 3 vannacht nog steeds niet. Bleef maar vooruit schuiven in de voorspellingen. Zag vanochtend vroeg nog een paar mini vlekjes, omdat het ook alweer regende.

Ik word toch een beetje week als ik kijk naar onderdeurtje hoor :$ zo blij nog steeds dat we de oorzaak toch gevonden hebben bij dierenarts 3.

Afbeelding
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn moonenz
Onderdeurtje ziet er op die foto een stuk beter uit.

Hier begon het vanmiddag te hagelen en daarna ging het over in sneeuw, dus nu weer een witte wereld
Waar de honden helemaal blij van worden (en hyperdepieper)
Alle reacties Link kopieren Quote
@Moonenz: ja tuurlijk word je daar week van, ziet er nu toch hartstikke goed uit dat ‘onderdeurtje’ :heart:

Jongedame is klaar met haar regenjasje. Ze heeft de ‘zuidwestercapuchon’ eraf gesloopt onder het wandelen. Een nat koppie is ook niet zo erg, daar is de vacht kort en gaat het niet gelijk klitten/vervilten. Dit weekend zou er sneeuw komen, ben benieuwd.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat leuk mama-inge! Heerlijk dat razen door de sneeuw.
Wat een sloperd die jongedame. Hoop dat de sneeuw echt komt, blijft verschuiven.

Hier hebben ze hun synchroniseren naar het volgende niveau getild... ze zijn tegelijk loops O_O ...
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren Quote
Gisteren nog even lekker samen spelen en gek doen in de sneeuw
[url=https://postimg.cc/d77yFGWG]

[url=https://postimg.cc/LqMcFF3S]
Alle reacties Link kopieren Quote
Blijft een leuk gezicht, witte herders in de sneeuw :heart:

Jongedame kreeg ik niet op de foto, ze bleef haar gezicht maar begraven in de sneeuw of als een bezetene rondrennen happend naar sneeuwvlokken.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk die herders in de sneeuw! Hier is er amper sneeuw geweest. Snachts een paar vlokjes, maar dat was de volgende dag al weg.

moonenz: wat een enorm verschil! Heel logisch dat je daar week van wordt :) En tegelijk loops worden is veel voorkomend bij honden die samen leven, heeft de natuur mooi geregeld.

Met grijsje gaat het op en af. Ze heeft veel meer energie tegenwoordig. Maar nu is ze heel hard aan het afvallen. Geen idee of het komt doordat ze veel meer doet of dat er weer iets aan de hand is. Ze krijgt nu een derde maaltijd, hopelijk zet dat zoden aan de dijk..
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een leuke foto's mama-inge en daar lag een stuk meer sneeuw.

Eigenwijze jongedame ;-D

Wat rot dat het op en af blijft gaan met Grijsje firedraakje. Hopelijk gaat de 3e maaltijd helpen.

Hier lag alleen savonds laat en sochtends vroeg een dun laagje sneeuw, dus de nachtelijke en ochtendwandeling was onderdeurtje in haar element. En poppedopje vindt het ook leuk, nadat ze over d'r verbazing heen was.

Afbeelding

Afbeelding
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren Quote
🤣 Iemoos, ook herkenbaar hoor, of gewoon gaan rollen in de sneeuw
En hier is hard achter elkaar aan rennen ook een leuk spelletje, met als gevolg, bewogen en onscherpe foto's
Bij wijze van: 10 foto's maken om misschien 1 leuke foto te hebben

Firedraakje, wat jammer dat het zo op en af gaat met grijsje

Moonenz, jouw honden genieten ook, al ligt er niet veel
Hier is zo'n 4 cm gevallen die ene nacht.
Heeft ook een stuk in de media gestaan., bij Assen was het hoogtepunt van de bui overgegaan, daar was 6 cm gevallen, een vriendin van me woont daar vlak bij en had een foto gemaakt,
Dorp hier zo'n 10 km vandaan werd genoemd in dat artikel, daar was 5 cm gevallen
Wij hebben in ieder geval even genoten van de sneeuw
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben vanmiddag 2 uur in het bos gaan wandelen met oppashond. Echt heerlijk zeg. Al blijft trekken aan riem en wild doen wel een ding. Ze (jachthond, 1.5 jaar) luistert al wel stukken beter.
Bij hard trekken blijf ik stilstaan en meestal stopt ze dan wel en gaat zitten.
Trekken is vooral als ze een geurspoor volgt.
Iemand nog tips ?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven