Vleermuis.
maandag 6 augustus 2012 om 20:45
Hallo Viva forummers,
Wie kan en wil mij adviseren? Ik heb, denk ik, al een paar weken een vleermuis in huis. Net vloog hij weer twee rondjes door de woonkamer. Ik heb de ramen en deuren nu wagenwijd openstaan maar hij is nu weer stil en ik kan hem niet vinden. Hij is niet naar buiten gevlogen. Als hij vliegt is zijn spanwijdte ca. 13 centimeter maar als hij ergens hangt is het natuurlijk een klein beestje en kan hij in een klein hoekje zitten.
Moet ik alles de hele nacht open laten? Vind ik wel eng vanwege inbraakgevaar. Licht binnen aan of uit?
Ik heb op Google gekeken en daar wordt gezegd dat met een open raam het diertje zo weg is. Hier dus niet, hij is op weg om huisdier te worden. Maar het beestje moet toch ook eten en drinken. Wie heeft er raad voor mij?
Heel erg bedankt alvast!
Wie kan en wil mij adviseren? Ik heb, denk ik, al een paar weken een vleermuis in huis. Net vloog hij weer twee rondjes door de woonkamer. Ik heb de ramen en deuren nu wagenwijd openstaan maar hij is nu weer stil en ik kan hem niet vinden. Hij is niet naar buiten gevlogen. Als hij vliegt is zijn spanwijdte ca. 13 centimeter maar als hij ergens hangt is het natuurlijk een klein beestje en kan hij in een klein hoekje zitten.
Moet ik alles de hele nacht open laten? Vind ik wel eng vanwege inbraakgevaar. Licht binnen aan of uit?
Ik heb op Google gekeken en daar wordt gezegd dat met een open raam het diertje zo weg is. Hier dus niet, hij is op weg om huisdier te worden. Maar het beestje moet toch ook eten en drinken. Wie heeft er raad voor mij?
Heel erg bedankt alvast!
maandag 6 augustus 2012 om 20:53
Doe raam en deuren open bij schemering en ga buiten voor de deur of het raam staan. Gooi kleine steentjes of takjes recht boven je hoofd hoog in lucht, de sonar van de vleermuis ziet het aan voor muggen of vliegjes en komt buiten en zet de jacht in, deur en raam dicht en klaar.
Licht uit, we hebben het ook een keer gehad in Griekenland.
Licht uit, we hebben het ook een keer gehad in Griekenland.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
maandag 6 augustus 2012 om 20:59
maandag 6 augustus 2012 om 21:05
Nou ik denk niet dat hij zal bijten toch? Ik ben er mee bekend dat ze rabiës kunnen hebben maar bijten doen ze als je ze oppakt denk ik? En dat ga ik niet doen hoor
Goed idee om straks naar buiten te gaan en takjes omhoog te gooien. Ik zal het licht uit laten want in de duisternis wordt hij dan misschien actief.
Bedankt voor de adviezen! Ik zal laten weten hoe het vanavond afloopt. Hoop dat hij niet wacht tot middernacht want morgen weer vroeg aan het werk.
Goed idee om straks naar buiten te gaan en takjes omhoog te gooien. Ik zal het licht uit laten want in de duisternis wordt hij dan misschien actief.
Bedankt voor de adviezen! Ik zal laten weten hoe het vanavond afloopt. Hoop dat hij niet wacht tot middernacht want morgen weer vroeg aan het werk.
maandag 6 augustus 2012 om 21:14
maandag 6 augustus 2012 om 21:14
Vleermuizen zijn volgens mij beschermd. Mijn schoonouders hebben een keer een nest gehad tegen het dak van hun huis, daar mocht niks mee gedaan worden. Het is er dus een tijdje blijven zitten. Best creepy, want die vleermuizen kropen op hun kop naar beneden, waar de voordeur was.
Ik zou het proberen wat je zegt. Maar dus niet de ongediertebestrijding bellen.
Ik zou het proberen wat je zegt. Maar dus niet de ongediertebestrijding bellen.
maandag 6 augustus 2012 om 22:00
Nou ik sta nu takjes te zwiepen maar er gebeurt niets...
Ik woon in een heel oud huis en de vleermuizen huizen onder het dak. Dat vind ik wel mooi en ik gun ze graag hun plekje.
Maar deze gaat dus het huis niet uit. En het is inmiddels best koud zo met alles open! Maar ik houd vol...
Nouschi ja in de woonkamer. Soms in de keuken...
Ik woon in een heel oud huis en de vleermuizen huizen onder het dak. Dat vind ik wel mooi en ik gun ze graag hun plekje.
Maar deze gaat dus het huis niet uit. En het is inmiddels best koud zo met alles open! Maar ik houd vol...
Nouschi ja in de woonkamer. Soms in de keuken...
maandag 6 augustus 2012 om 23:16
maandag 6 augustus 2012 om 23:29
dinsdag 7 augustus 2012 om 13:36
Je klinkt vrij rustig.
Wij hebben in de winter een vleermuis op de slaapkamer gehad. Waren we aan het slapen, hoorden we zo'n beest 1 meter boven ons hoofd vliegen. We hebben doodsangsten uitgestaan, haha.
Uiteindelijk de ramen opengezet, de lampen uit, en toen vloog ie weg. Ben wel in de tuin gaan staan met en zaklamp omdat ik zeker wilde weten dat het dier weg was.
Best sneu, want hij zat op zolder en is de hele avond daar door de kat opgejaagd, en daarna door de kat onze slaapkamer in gejaagd. Brrrrr krijg er nog kippenvel van als ik er aan denk.
Ben erg benieuwd of die van jou nu weg is?
Wij hebben in de winter een vleermuis op de slaapkamer gehad. Waren we aan het slapen, hoorden we zo'n beest 1 meter boven ons hoofd vliegen. We hebben doodsangsten uitgestaan, haha.
Uiteindelijk de ramen opengezet, de lampen uit, en toen vloog ie weg. Ben wel in de tuin gaan staan met en zaklamp omdat ik zeker wilde weten dat het dier weg was.
Best sneu, want hij zat op zolder en is de hele avond daar door de kat opgejaagd, en daarna door de kat onze slaapkamer in gejaagd. Brrrrr krijg er nog kippenvel van als ik er aan denk.
Ben erg benieuwd of die van jou nu weg is?