Vlinder - spot - topic
zondag 14 juni 2009 om 09:28
Nu het weer zomer gaat worden (althans dat is de bedoeling) kunnen we ook weer vaker vlinders zien in onze tuinen, op vakantie of op balkons.
Ik vind het prachtige insecten. Vinden jullie het leuk om mee te kletsen en foto's te plaatsen over welke jullie gezien hebben?
Vorig jaar hadden we een beetje en slap vlinderjaar, maar ik heb nu 3 vlinderstruiken in de tuin en ik hoop er nu wel meer te gaan zien als de zon een beetje meewerkt.
Ik vind het prachtige insecten. Vinden jullie het leuk om mee te kletsen en foto's te plaatsen over welke jullie gezien hebben?
Vorig jaar hadden we een beetje en slap vlinderjaar, maar ik heb nu 3 vlinderstruiken in de tuin en ik hoop er nu wel meer te gaan zien als de zon een beetje meewerkt.
Stressed is just desserts spelled backwards
woensdag 7 juli 2010 om 07:32
quote:Maleficent schreef op 06 juli 2010 @ 12:32:
Ik zit er een beetje over na te denken om mijn hobby wat uit te breiden en misschien een soort van blog te gaan maken van de vlinders die ik allemaal fotografeer. Ik heb eind van de week een macrolens en dan wil ik wat vaker de natuur in en meer gaan fotograferen.
Ben ik dan een echte nerd? Dan komt deze nerd vaak op je blog kijken!
Ik zit er een beetje over na te denken om mijn hobby wat uit te breiden en misschien een soort van blog te gaan maken van de vlinders die ik allemaal fotografeer. Ik heb eind van de week een macrolens en dan wil ik wat vaker de natuur in en meer gaan fotograferen.
Ben ik dan een echte nerd? Dan komt deze nerd vaak op je blog kijken!
vrijdag 9 juli 2010 om 11:02
Ik heb gisteren iets bijzonders meegemaakt! (vond ik zelf dan)
Ik zag eerst dus dit beest zitten waarvan ik dacht; is dat nou een vlinder of een kever, er zitten geen vleugels aan.
Omdat de katten er ook al bij zaten, heb ik hem op een rustiger plekje gezet, en toen zag ik dat de vleugels gingen groeien. Dus toen snapte ik dat hij net uit de cocon was gekropen!
Toen sloeg hij de vleugels dicht en zag je goed dat ze nog verfrommeld waren
En nu bijna klaar om weg te vliegen!
het is trouwens de Huismoeder, een hele algemene soort, maar ik vond het zo mooi om te zien!
Ik zag eerst dus dit beest zitten waarvan ik dacht; is dat nou een vlinder of een kever, er zitten geen vleugels aan.
Omdat de katten er ook al bij zaten, heb ik hem op een rustiger plekje gezet, en toen zag ik dat de vleugels gingen groeien. Dus toen snapte ik dat hij net uit de cocon was gekropen!
Toen sloeg hij de vleugels dicht en zag je goed dat ze nog verfrommeld waren
En nu bijna klaar om weg te vliegen!
het is trouwens de Huismoeder, een hele algemene soort, maar ik vond het zo mooi om te zien!
zondag 11 juli 2010 om 07:42
zondag 11 juli 2010 om 16:22
Hi Male, wat bijzonder die foto's die je hebt gemaakt van die ontpopping! Gaaf joh, heb je het toch meegemaakt.
Ik ben afgelopen dagen op Ameland geweest en heb daar 2x een kolibrievlinder gezien. Dat blijft bijzonder.
In de duinen veel vlinders gezien, maar ik was met een groep op stap en kon niet stoppen helaas.
Ik ben afgelopen dagen op Ameland geweest en heb daar 2x een kolibrievlinder gezien. Dat blijft bijzonder.
In de duinen veel vlinders gezien, maar ik was met een groep op stap en kon niet stoppen helaas.
zondag 11 juli 2010 om 16:25
maandag 12 juli 2010 om 11:07
Mooi, die laatste foto van de Dagpauwoog!
Ik heb Julius nu binnen gedaan hoor, het huilen stond me nader dan het lachen gisteren. Hij heeft 2 koolwitjes opgegeten en nog 5 vlinders bijna gepakt. Die springt dus vanuit stand 1.80 meter hoog met die dikke poten van hem. Ik kijk vanuit het raam nu naar een prachtige Atalanta. (en een piepende Julius naast me )
Ik heb Julius nu binnen gedaan hoor, het huilen stond me nader dan het lachen gisteren. Hij heeft 2 koolwitjes opgegeten en nog 5 vlinders bijna gepakt. Die springt dus vanuit stand 1.80 meter hoog met die dikke poten van hem. Ik kijk vanuit het raam nu naar een prachtige Atalanta. (en een piepende Julius naast me )
dinsdag 13 juli 2010 om 10:24
Ik had gisteravond laat een Kolibrivlinder in de tuin. Het was dat de katten zo hyper deden anders had ik het niet gemerkt. Maar die hoorden zijn vleugeltjes, want als het echt stil is, dan kun je ze horen vliegen. Hij kwam naar de kamperfoelie, die is trouwens erg populair bij de nachtvlinders. Maar ja, dat is lastig op de foto zetten. Leuk dat er weer 1 zat, net als vorig jaar.
woensdag 14 juli 2010 om 01:38
woensdag 14 juli 2010 om 07:25
Die kolibrivlinder klint wel heel erg mooi hoor. Het zou fantastisch zijn als die hier ook eens kwam.
Mijn vlinderstruik is nu aan het bloeien. Helaas staan alleen de bovenste pluimen in bloei. Dan moet ik vaak tegen de zon in kijken om wat te kunnen zien. Foto's nemen is dan al helemaal geen optie. Veel te licht. Ik heb ook nog steeds geen camera, doe alles met mijn mobieltje.
Wat me opvalt ten opzichte van vorig jaar dat er hier nu veel meer witte vlinders zijn. Mooi hoor, die zou ik nog wel op de foto willen hebben.
Mijn vlinderstruik is nu aan het bloeien. Helaas staan alleen de bovenste pluimen in bloei. Dan moet ik vaak tegen de zon in kijken om wat te kunnen zien. Foto's nemen is dan al helemaal geen optie. Veel te licht. Ik heb ook nog steeds geen camera, doe alles met mijn mobieltje.
Wat me opvalt ten opzichte van vorig jaar dat er hier nu veel meer witte vlinders zijn. Mooi hoor, die zou ik nog wel op de foto willen hebben.
donderdag 15 juli 2010 om 14:10
Leuk Male, een vlinderblog! Ik zeg: doen!
Ben hier nog niet veel geweest, maar tis idd een stuk rustiger qua vlinders in de tuin. Komt natuurlijk ook omdat ik
a; niet veel geurende en kleurende bloemen heb staan en
b; heel veel brandnetels weg heb gehaald.
Komt allemaal wel goed, bloemen staan op de planning, maarja, grote tuin, dus duurt even
Heb toevallig gisteren nog wel wat goede foto's kunnen maken;
Lycaena phlaeas (male)
Lycaena phlaeas (female)
Araschnia levana
Ben hier nog niet veel geweest, maar tis idd een stuk rustiger qua vlinders in de tuin. Komt natuurlijk ook omdat ik
a; niet veel geurende en kleurende bloemen heb staan en
b; heel veel brandnetels weg heb gehaald.
Komt allemaal wel goed, bloemen staan op de planning, maarja, grote tuin, dus duurt even
Heb toevallig gisteren nog wel wat goede foto's kunnen maken;
Lycaena phlaeas (male)
Lycaena phlaeas (female)
Araschnia levana
donderdag 15 juli 2010 om 17:15
Wauwwww ze blijven mooi he, die van jou! Geweldige beesten zo.
Enneuh van de vuurvlinder heb je een mannelijke verschijning en een vrouwelijk (zie mijn foto's dus ) Ik wist het ook niet, kwam er gister toevallig achter bij het opzoeken
Zie hier; http://www.vlindernet.nl/vlindersoort.p ... derid=1037
Enneuh van de vuurvlinder heb je een mannelijke verschijning en een vrouwelijk (zie mijn foto's dus ) Ik wist het ook niet, kwam er gister toevallig achter bij het opzoeken
Zie hier; http://www.vlindernet.nl/vlindersoort.p ... derid=1037