Vraag word grafiek!

20-10-2012 21:12 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké, mischien een hele simpele vraag maar mij lukt het toch écht niet. Ik moet een grafiek maken in word, ofja gewoon een aantal punten, die met elkaar verbinden en een lijn trekken. Via invoegen en dan die standaard grafiek lukt het allemaal niet omdat ik die x en y as en de waarde niet kan veranderen. Dus, ik heb nu gewoon de grafieken gemaakt, nu moet ik alleen nog puntjes kunnen zetten en verbinden, maar HOE? haha, iemand die mij kan helpen?
Hoe heb je precies grafieken gemaakt zonder dat je punten en lijntjes hebt gezet?
Als je slim bent maak je trouwens een grafiek in excel en plak je hem vervolgens in Word.
quote:nellaaa schreef op 20 oktober 2012 @ 21:13:

Hoe heb je precies grafieken gemaakt zonder dat je punten en lijntjes hebt gezet?haha mijn grafiek is echt heel apart hoor, gewoon twee rechte lijnen en daaronder beetje klunzelig de waardes. Maar inderdaad, mischien kan ik met die lijn ook wel punten gaan verbinden, dan ga ik even zoeken of ik via die manier ook puntjes kan zetten.
quote:nellaaa schreef op 20 oktober 2012 @ 21:13:

Als je slim bent maak je trouwens een grafiek in excel en plak je hem vervolgens in Word.God, ik ben echt a-excel en alles maar zal eens kijken!
Excel inderdaad. Zet gegevens neer in excel die je in een grafiek wil hebben en kopieer plak naar word.
Het Viva forum is papaja.
Je moet je gegevens even in de sheet invoeren en dan een prefab grafiek kiezen. Waardes toewijzen en klaar is kees.
quote:NymphadoraTonks schreef op 20 oktober 2012 @ 21:15:

Excel inderdaad. Zet gegevens neer in excel die je in een grafiek wil hebben en kopieer plak naar word.zo easy ja? Ik ga eens kijken! Moet ik dan de gegevens selecteren ofzo en dan naar grafiek en dan is het al klaar??
http://office.microsoft.c ... en-maken-HP001233728.aspx

Ja, dan is het al klaar. Zoek zelf uit hoe je grafiek eruit moet zien. Sleutelen, gegevens omdraaien het kan allemaal.

Ik heb alleen staafdiagrammen gebruikt, maar wat jij wil kan ook.
quote:nellaaa schreef op 20 oktober 2012 @ 21:16:

Je moet je gegevens even in de sheet invoeren en dan een prefab grafiek kiezen. Waardes toewijzen en klaar is kees.

HOe bedoe je sheet?

gewoon in die vakjes van excel?
Yup, dat heet een sheet
quote:nellaaa schreef op 20 oktober 2012 @ 21:24:

Yup, dat heet een sheet haha sorry, voel me zo dom....!
wat ik dus gewoon NIET voor elkaar krijg is de waardes veranderen op de ys en de x as etc, waar doe je dat?
Als het goed is gaat dat automatisch als je de gegevens selecteert.
Snap het nog niet helemaal maar ik laat het ff zitten, klopt inderdaad het automatisch meeveranderd maar ik moet er nog wat aantoevoegen. Ga even verder met wat anders eerst, kijk er morgenochtend nog wel naar! toch bedankt!
Als je ruimte nodig hebt dan laat je een witregel in je tabel komen. Wil je draaien dan gaat dat ook heel makkelijk. Aanpassen van gegevns ook.

Maar soms helpt een nachtje slapen idd ;)
Op www.cursussen.be staan alle beschrijvingen van excel. Dus ook hoe je grafieken kunt maken en wijzigen.

Heel veel succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven